LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachten over Peugeot
Re: Klachten over Peugeot
Ik heb over het algemene weggedrag van mijn Peugeot 307 van februari 2004 eigenlijk niet te klagen. Er zijn wel een paar problemen waar Peugeot Nederland wel wat aan zou mogen doen: 1. De airco wordt na anderhalf uur rijden steenkoud (treedt al op sinds dag 1, valt volgens Nefkens niet te verhelpen, ligt aan de instelling van de airco)
2. De cruise control houdt de ingestelde snelheid niet vast tussen de 90 en 115 km/h (al vanaf het begin een probleem, helaas niets aan te doen volgens Nefkens, Peugeot Nederland reageert gewoon niet op e-mails ). Erg lastig: ik rijd vaak rond Amsterdam, Utrecht en Rotterdam!
3. Enorme storingen in het geïntegreerde navigatie-/radio-CD-systeem. Tegenpartij hoort echo's, gekraak, etc. Soms moet ik gewoon even opnieuw bellen ! (Ook niks aan te doen volgens Nefkens) Ook al erg lastig: ik ben accountmanager en volledig afhankelijk van m'n telefoon en navigatiesysteem!
Helaas laat Peugeot Nederland mij al bijna 10 maanden (soms letterlijk) in de kou rijden. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige in Nederland ben met deze problemen. Oplossingen? Graag!!
2. De cruise control houdt de ingestelde snelheid niet vast tussen de 90 en 115 km/h (al vanaf het begin een probleem, helaas niets aan te doen volgens Nefkens, Peugeot Nederland reageert gewoon niet op e-mails ). Erg lastig: ik rijd vaak rond Amsterdam, Utrecht en Rotterdam!
3. Enorme storingen in het geïntegreerde navigatie-/radio-CD-systeem. Tegenpartij hoort echo's, gekraak, etc. Soms moet ik gewoon even opnieuw bellen ! (Ook niks aan te doen volgens Nefkens) Ook al erg lastig: ik ben accountmanager en volledig afhankelijk van m'n telefoon en navigatiesysteem!
Helaas laat Peugeot Nederland mij al bijna 10 maanden (soms letterlijk) in de kou rijden. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige in Nederland ben met deze problemen. Oplossingen? Graag!!
Re: Klachten over Peugeot
Hallo Peugeotrijders,
Mochten jullie klachten hebben met jullie nieuwe Peugeot, dan heb ik nu een serieuze tip!
Mijn dealer is voor mij bezig met het verlengen van de garantie....dit kan een probleem worden bij Peugeot Nederland, want dit wordt schijnbaar alleen in het 1e jaar gedaan. Dus voor mij waarschijnijk te laat, maar misschien voor jullie nog op tijd. Als je klachten zich herhalen, moet je dus in het 1e jaar al met je vuist op tafel slaan dan hoef je na de garantieperiode niet zelf voor de eventuele kosten bij mankementen op te draaien.
Mochten jullie klachten hebben met jullie nieuwe Peugeot, dan heb ik nu een serieuze tip!
Mijn dealer is voor mij bezig met het verlengen van de garantie....dit kan een probleem worden bij Peugeot Nederland, want dit wordt schijnbaar alleen in het 1e jaar gedaan. Dus voor mij waarschijnijk te laat, maar misschien voor jullie nog op tijd. Als je klachten zich herhalen, moet je dus in het 1e jaar al met je vuist op tafel slaan dan hoef je na de garantieperiode niet zelf voor de eventuele kosten bij mankementen op te draaien.
Re: Klachten over Peugeot
Na mijn vorige berichtje op 21-11 j.l. heb ik toch maar weer naar Nefkens gebeld om de klachten (voor de zoveelste keer) voor te leggen. De volstrekt serieuze reactie luidde als volgt:
1. De steenkoude airco valt niet te verhelpen, maar als het ding koud begint te worden moet ik 'm even een half uur instellen op zo'n 6 graden warmer, dan komt 't vanzelf goed! Klopt! Al ben ik dan wel redelijk doorbakken op gemiddeld 27 graden!!
2. De cruise control houdt de snelheid niet goed vast, maar als je 'm een paar keer in- en uitschakelt dan doet-ie 't beter. Klopt!! Dan valt-ie niet binnen 10 seconden, maar pas na 15 seconden terug in snelheid!!
3. Mijn krakende telefoon: er is een update geplaatst en nu moet 't beter zijn. Nee dus!! Maar nu zegt mijn navigatiedame ook niet meer welke straat ik in zou moeten rijden! (Maar dat ligt aan de update en u begrijpt het al: daar is even niks aan te doen!)
Nemen de medewerkers bij Peugeot zichzelf nog wel serieus???
1. De steenkoude airco valt niet te verhelpen, maar als het ding koud begint te worden moet ik 'm even een half uur instellen op zo'n 6 graden warmer, dan komt 't vanzelf goed! Klopt! Al ben ik dan wel redelijk doorbakken op gemiddeld 27 graden!!
2. De cruise control houdt de snelheid niet goed vast, maar als je 'm een paar keer in- en uitschakelt dan doet-ie 't beter. Klopt!! Dan valt-ie niet binnen 10 seconden, maar pas na 15 seconden terug in snelheid!!
3. Mijn krakende telefoon: er is een update geplaatst en nu moet 't beter zijn. Nee dus!! Maar nu zegt mijn navigatiedame ook niet meer welke straat ik in zou moeten rijden! (Maar dat ligt aan de update en u begrijpt het al: daar is even niks aan te doen!)
Nemen de medewerkers bij Peugeot zichzelf nog wel serieus???
Re: Klachten over Peugeot
Reactie op brief van DDT.
neem voor je klachten contact op met [email protected]
waarschijnlijk hebben wij een oplossing voor jouw problemen.
groet
neem voor je klachten contact op met [email protected]
waarschijnlijk hebben wij een oplossing voor jouw problemen.
groet
Re: Klachten over Peugeot
Mijn peugeot 307 uit nov 2002 vreet koplampen zgn h7 versie.
Mijn dealer zegt dat dit probleem niet bekend is ,in twee jaar tijd heb ik voor zeker 100 euro aan nieuwe koplampen moeten kopen.
Onderweg zie ik erg veel auto's van dit model met defecte verlichting.
Wie komt dit probleem bekend voor reageer svp.
Mijn dealer zegt dat dit probleem niet bekend is ,in twee jaar tijd heb ik voor zeker 100 euro aan nieuwe koplampen moeten kopen.
Onderweg zie ik erg veel auto's van dit model met defecte verlichting.
Wie komt dit probleem bekend voor reageer svp.
Re: Klachten over Peugeot
H7 staat er ook om bekend dat ze niet al te lang mee gaan. Maar goed, volgens mij is dat geen echt peugeot probleem, hoevaak zie je geen vw golf met defecte verlichting?
Re: Klachten over Peugeot
Peugeot heeft in een groot aantal 307's verkeerde spanningnsregelaars ingebouwd. Hierdoor is de spanning in het systeem te hoog en branden de lampen door.
Dit is een bekend probleem bij Peugeot
De dealer moet deze regelaar eenvoudigweg vervangen, onder garantie want het is een fabrieksfout.
De dealers van Peugeot zijn echter nogal bijdehand en poeieren hun klanten het liefst af. Waarschijnlijk wordt dit ingegeven door de arrogantie die het dealerkorps over zich heeft (Nefkens vooral). Peugeot Nederland en hun dealers scoren niet voor niets al jaren zeer lage cijfers voor hun servicebereidheid en kwaliteit van de organisatie.
Sterkte ermee en ik hoop op succes. Je hebt er recht op maar Peugeot houdt maar al te graag de hand op de knip.
Dit is een bekend probleem bij Peugeot
De dealer moet deze regelaar eenvoudigweg vervangen, onder garantie want het is een fabrieksfout.
De dealers van Peugeot zijn echter nogal bijdehand en poeieren hun klanten het liefst af. Waarschijnlijk wordt dit ingegeven door de arrogantie die het dealerkorps over zich heeft (Nefkens vooral). Peugeot Nederland en hun dealers scoren niet voor niets al jaren zeer lage cijfers voor hun servicebereidheid en kwaliteit van de organisatie.
Sterkte ermee en ik hoop op succes. Je hebt er recht op maar Peugeot houdt maar al te graag de hand op de knip.
Re: Klachten over Peugeot
Dit is snel na te gaan, iemand die een voltmeter heeft kan dit gemakkelijk nameten,
schakel de meter op gelijkspanning 30V!, sluit de pennen op de accupolen aan, de meter moet dan 12 volt, of er iets boven aangeven!,
Start de motor. de meter schiet dan door tot ong. 13 volt,
Als er gas bijgeven wordt, loopt de meter door naar max. 14 Volt,
Schiet de meter verder dan 14 volt: direct naar de dealer!, anders branden lampen, en andere electronische komponenten veel sneller door, m.a.w. dure reparaties in het vooruitzicht!.
Zo "spanningregelaar" die is ondergebracht in de dynamo, is geen duur onderdeel, is door de monteur ( afhankelijk van plaatsing dynamo ) over het algemeen snel te vervangen,
Wacht er niet te lang mee, want hogere voltages dan 14V is altijd snellere slijtage van electrische apparaten van de wagen.
schakel de meter op gelijkspanning 30V!, sluit de pennen op de accupolen aan, de meter moet dan 12 volt, of er iets boven aangeven!,
Start de motor. de meter schiet dan door tot ong. 13 volt,
Als er gas bijgeven wordt, loopt de meter door naar max. 14 Volt,
Schiet de meter verder dan 14 volt: direct naar de dealer!, anders branden lampen, en andere electronische komponenten veel sneller door, m.a.w. dure reparaties in het vooruitzicht!.
Zo "spanningregelaar" die is ondergebracht in de dynamo, is geen duur onderdeel, is door de monteur ( afhankelijk van plaatsing dynamo ) over het algemeen snel te vervangen,
Wacht er niet te lang mee, want hogere voltages dan 14V is altijd snellere slijtage van electrische apparaten van de wagen.
Re: Klachten over Peugeot
ik heb hetzelfde met onze 206CC, daar begeeft de koplamp(en) het ook vaak van. De garage heeft geen idee waar het aan ligt, maar ik mag wel elke keer een nieuw lampje kopen.....
Re: Klachten over Peugeot
Bedankt voor jullie reakties op het probleem omtrent de defecte koplampen van m'n 307.
Bij de eerst volgende beurt zal ik vragen of ze de afgeleverde spanning van de dynamo willen nakijken.
M.vr.gr.
Jeroen.......
Re: Klachten over Peugeot
Dynamo levert stroom en heeft een bepaalde spanning aan de klemmen. Dit even voor de electrotechnische puristen onder ons
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 okt 2005 15:55
Re: Klachten over Peugeot
Hebben er meer mensen last van het stotteren/trillen/schokken van zijn/haar Peugeot. Wij worden er gek van. Wij hebben een 307 SW 2.0. Als je stilstaat met een draaiende motor (en dat gebeurt nogal eens in Nederland met de vele files en stoplichten) dan STOTTERT/TRILT/SCHOKT de auto. Hier wordt je ontzettend nerveus van. Iedereen die bij ons in de auto stapt, vraagt of het stotteren normaal is, waarop wij alleen kunnen antwoorden dat na een periode van anderhalf jaar - waarin wij de auto ontelbare malen naar de dealer hebben teruggebracht - de dealer tot de conclusie is gekomen dat dit een EIGENSCHAP van de auto is. Uit betrouwbare bron via, via gehoord dat andere Peugeog-dealers dit probleem kennen, maar dat ze niet weten waar het aan ligt. Het vreemde is dat de ene auto het wel heeft en de andere niet. Peugeot Nederland gaat achter haar dealer staan en zegt dat we de auto door een onafhankelijk bureau kunnen laten testen. Als er niets gevonden wordt zijn de kosten voor ons. Hoe onafhankelijk is zo'n bureau. Op onze vraag of dit door de ANWB kon worden uitgevoerd kregen we het antwoord dat dit niet kan.
Hebben meerdere mensen de ervaring van het stotteren van de Peugeot.
Alvast bedankt voor de reacties.
Hebben meerdere mensen de ervaring van het stotteren van de Peugeot.
Alvast bedankt voor de reacties.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 dec 2005 11:51
Re: Klachten over Peugeot
Lieve Lezers,
HELP
Wij zitten met het volgende probleem:
Wij hebben een 406 diesel en een 607 diesel en zo gauw wij iets achter een van deze 2 auto's hangen gaat het motor managment systeem op hol!!(Auto's rijden niet harder dan 30 km per uur en allerlei lampjes gaan branden)
Alles is al gedaan door Peugeot dealers maar kunnen het probleem niet verhelpen.
Wie heeft ditzelfde probleem of ervaring dan staan we een stuk sterker naar Peugeot Nederland toe, aangezien ze dit probleem NIET willen erkennen.
Ik zie uw reacties graag tegemoet, want het bestaat toch niet dat wij de enige Peugeot rijders in Nederland zijn die dit probleem hebben????
HELP
Wij zitten met het volgende probleem:
Wij hebben een 406 diesel en een 607 diesel en zo gauw wij iets achter een van deze 2 auto's hangen gaat het motor managment systeem op hol!!(Auto's rijden niet harder dan 30 km per uur en allerlei lampjes gaan branden)
Alles is al gedaan door Peugeot dealers maar kunnen het probleem niet verhelpen.
Wie heeft ditzelfde probleem of ervaring dan staan we een stuk sterker naar Peugeot Nederland toe, aangezien ze dit probleem NIET willen erkennen.
Ik zie uw reacties graag tegemoet, want het bestaat toch niet dat wij de enige Peugeot rijders in Nederland zijn die dit probleem hebben????
Re: Klachten over Peugeot
@ peugeot 307/mi, dat stotteren (het lijkt als of de motor op 3 cylinders loopt) komt doordat de motor ophangrubbers te slap zijn.
Als deze worden vervangen door stuggere dan is het probleem helemaal over.
Het is een bekend probleem met een bekende oplossing!!!!!!!
Dit probleem heb ik dus ook gehad met mijn 307sw 2.0 hdif.
Dit probleem is nu opgelost, nu de rest nog.
Ik wil niet zeuren over de kwaliteit van Peugeot.
De kwaliteit mag je zelf beoordelen als:
Mottorrubbers te slap (vervangen)
De koppeling is stuk geweest
De turbo is stuk geweest
Het koelsysteem koelt onvoldoende met caravan (caravantrekker van het jaar)
Steeds brandlucht in de auto.
De dynamo is stuk geweest
Het roetfilter en sensor is stuk geweest.
De achterruit is spontaan gesprongen
De BSI (computer) is vervangen
Steeds storing acculaadstroom
Steeds storing olie te laag
Paar keer met lege accu gestaan. (spontaan).
En last but not least de auto rijdt niet meer recht uit, (dit lijkt onoplosbaar en is notabene door de garage zelf veroorzaakt) dit is onacceptabel.
Ze moesten zich schamen om zo 30kEuro duur barrel te durven leveren.
Keesie
Als deze worden vervangen door stuggere dan is het probleem helemaal over.
Het is een bekend probleem met een bekende oplossing!!!!!!!
Dit probleem heb ik dus ook gehad met mijn 307sw 2.0 hdif.
Dit probleem is nu opgelost, nu de rest nog.
Ik wil niet zeuren over de kwaliteit van Peugeot.
De kwaliteit mag je zelf beoordelen als:
Mottorrubbers te slap (vervangen)
De koppeling is stuk geweest
De turbo is stuk geweest
Het koelsysteem koelt onvoldoende met caravan (caravantrekker van het jaar)
Steeds brandlucht in de auto.
De dynamo is stuk geweest
Het roetfilter en sensor is stuk geweest.
De achterruit is spontaan gesprongen
De BSI (computer) is vervangen
Steeds storing acculaadstroom
Steeds storing olie te laag
Paar keer met lege accu gestaan. (spontaan).
En last but not least de auto rijdt niet meer recht uit, (dit lijkt onoplosbaar en is notabene door de garage zelf veroorzaakt) dit is onacceptabel.
Ze moesten zich schamen om zo 30kEuro duur barrel te durven leveren.
Keesie
Re: Klachten over Peugeot
Koop een Jap, dan ben je van het gezeur af.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11 mar 2009 10:20
Re: Klachten over Peugeot
wij hebben met de peugeot zelf geen problemen, maar wel met de dealer in zoetermeer...
Op het forum hier staat hier al een heel topic over... willen mensen met meer info of tips contact met mij opnemen? Alle hulp is welkom
groetjes
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=856756#856756
Op het forum hier staat hier al een heel topic over... willen mensen met meer info of tips contact met mij opnemen? Alle hulp is welkom
groetjes
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=856756#856756
Re: Klachten over Peugeot
Voortaan eerst op trosradar lezen voordat je besluit een@ peugeot 307/mi, dat stotteren (het lijkt als of de motor op 3 cylinders loopt) komt doordat de motor ophangrubbers te slap zijn.
Als deze worden vervangen door stuggere dan is het probleem helemaal over.
Het is een bekend probleem met een bekende oplossing!!!!!!!
Dit probleem heb ik dus ook gehad met mijn 307sw 2.0 hdif.
Dit probleem is nu opgelost, nu de rest nog.
Ik wil niet zeuren over de kwaliteit van Peugeot.
De kwaliteit mag je zelf beoordelen als:
Mottorrubbers te slap (vervangen)
De koppeling is stuk geweest
De turbo is stuk geweest
Het koelsysteem koelt onvoldoende met caravan (caravantrekker van het jaar)
Steeds brandlucht in de auto.
De dynamo is stuk geweest
Het roetfilter en sensor is stuk geweest.
De achterruit is spontaan gesprongen
De BSI (computer) is vervangen
Steeds storing acculaadstroom
Steeds storing olie te laag
Paar keer met lege accu gestaan. (spontaan).
En last but not least de auto rijdt niet meer recht uit, (dit lijkt onoplosbaar en is notabene door de garage zelf veroorzaakt) dit is onacceptabel.
Ze moesten zich schamen om zo 30kEuro duur barrel te durven leveren.
Embarassed Keesie
bepaald merk te kopen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 mei 2007 12:48
Re: Klachten over Peugeot
Ik ben sinds enkle maanden eigenaar van een nieuwe Peugeot Partner Tepee.
een droevenis hij rammelt en ik ben al 6x terug geweest echter zonder resultaat
Mevrouw, Mijne Heren,
We zijn wederom bijna 3 weken verder.
Tot op heden nog steeds geen afdoende oplossing voor mijn auto.
Ik ja, ik kan het bijna niet uit mijn mond krijgen maar ik ga toch wel
twijfelen over de oplossings gerichtheid van zowel Peugeot Nederland als Nederhof autobedrijf. te Dordrecht
De chef monteur zou er voor zorgen dat er een auto zou komen die we kunnen
vergelijken omdat hij niets kan vinden,(niets wil vinden denk ik)
Ik blijf er bij dat er rechts iets zit wat niet klopt.
De auto rammelt alleen rechts voor.
Ik heb vorige week een enquête formulier gehad om in te vullen.
Ik heb met de auto zelf geen problemen,Ik vind het zelfs een fijne auto.
Echter wel over de Dealer en over Peugeot Nederland.
Dit heb ik ook aangegeven in de vorm van een dikke 3 voor behaalde
resultaten.
Ik ben nu 6x teruggeweest.
Lange wachttijden in de showroom,als je als wachter bij hen komt,
laten ze je voor snot staan wachten, terwijl er enkel mensen lekker staan te
kleppen achter de balie.
Als je er wat van zegt hoor je ja er zijn ook zoveel wachters.
een rekening voor auto huur (deze is gecrediteerd maar toch).
Een onderdeel vervangen wat het helaas niet bleek te zijn.
En ik ben nu van plan om de media maar op te zoeken want ik geloof niet op
korte termijn dat er een oplossing komt voor het probleem.
Met vriendelijke groet, ED Spuij
een droevenis hij rammelt en ik ben al 6x terug geweest echter zonder resultaat
Mevrouw, Mijne Heren,
We zijn wederom bijna 3 weken verder.
Tot op heden nog steeds geen afdoende oplossing voor mijn auto.
Ik ja, ik kan het bijna niet uit mijn mond krijgen maar ik ga toch wel
twijfelen over de oplossings gerichtheid van zowel Peugeot Nederland als Nederhof autobedrijf. te Dordrecht
De chef monteur zou er voor zorgen dat er een auto zou komen die we kunnen
vergelijken omdat hij niets kan vinden,(niets wil vinden denk ik)
Ik blijf er bij dat er rechts iets zit wat niet klopt.
De auto rammelt alleen rechts voor.
Ik heb vorige week een enquête formulier gehad om in te vullen.
Ik heb met de auto zelf geen problemen,Ik vind het zelfs een fijne auto.
Echter wel over de Dealer en over Peugeot Nederland.
Dit heb ik ook aangegeven in de vorm van een dikke 3 voor behaalde
resultaten.
Ik ben nu 6x teruggeweest.
Lange wachttijden in de showroom,als je als wachter bij hen komt,
laten ze je voor snot staan wachten, terwijl er enkel mensen lekker staan te
kleppen achter de balie.
Als je er wat van zegt hoor je ja er zijn ook zoveel wachters.
een rekening voor auto huur (deze is gecrediteerd maar toch).
Een onderdeel vervangen wat het helaas niet bleek te zijn.
En ik ben nu van plan om de media maar op te zoeken want ik geloof niet op
korte termijn dat er een oplossing komt voor het probleem.
Met vriendelijke groet, ED Spuij
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Klachten over Peugeot
bezoek eens ene onafhankelijke garage, geen dealer en leg het probleem voor
noem het maar ff second opinion
stel dat zij wel iets vinden, op papier laten zetten en terg naar de dealert
diagnosekosten zijn wat dat betreft zo hoog niet
er rammelt wat, dus er is wat loos
noem het maar ff second opinion
stel dat zij wel iets vinden, op papier laten zetten en terg naar de dealert
diagnosekosten zijn wat dat betreft zo hoog niet
er rammelt wat, dus er is wat loos
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21
Re: Klachten over Peugeot
Uit alle reacties hier wordt mij duidelijk dat je geen nieuwe 206 moet kopen..
Ik rijd in wat oudere auto's, en koop meestal een andere als de reparatie te duur wordt (> 900 euro).
Ik heb zelf 2 jaar zonder problemen in een Peugeot 106 uit '94 gereden (2002-2006). Een paar kleine dingetjes maar dat heb je altijd (band(en), filter hier en daar). Ook heb ik niets te klagen over DAVO Rotterdam. Ook al ben ik er in die 2 jaar maar 3 keer geweest, ze wisten wel wie ik was vanwege de aparte kleur van mijn auto
Ik rijd in wat oudere auto's, en koop meestal een andere als de reparatie te duur wordt (> 900 euro).
Ik heb zelf 2 jaar zonder problemen in een Peugeot 106 uit '94 gereden (2002-2006). Een paar kleine dingetjes maar dat heb je altijd (band(en), filter hier en daar). Ook heb ik niets te klagen over DAVO Rotterdam. Ook al ben ik er in die 2 jaar maar 3 keer geweest, ze wisten wel wie ik was vanwege de aparte kleur van mijn auto