Bij mijn werkgever vinden interne verschuivingen plaats nadat een collega elders een andere baan heeft aanvaardt.
Tussen neus en lippen werd mij medegedeeld dat mijn werkzaamheden naar een andere afdeling zouden gaan en wat ik daar dan voor terug kreeg. Ik was hier niet blij mee en totaal overdonderd, heb toen gezegd als dit echt de inhoud van mijn functie zou worden ik wellicht zou gaan kijken naar iets anders.
Gisteren ochtend zou ik een gesprek hebben over de daadwerkelijke invulling van mijn functie.
Detail om te weten is nog dat de functie waarover wij gingen praten al een dag van te voren bij een uitzendbureau als vacature stond (??)
Verder dan het voorlezen van de inhoud zijn we echter niet gekomen omdat mijn algemeen manager mijn houding t.o.v. de verandering negatief vond en voorstelde dat ik beter elders een baan kon gaan zoeken. Ik heb echter nooit gezegd het werk niet te gaan doen en was juist bezig om bepaalde inhoudelijke zaken nog te bespreken.
Hij eiste dat dit vastgelegd zou worden in een overeenkomst waarin zou staan per wanneer ik dan zou vertrekken. Toen ik hem zei dit niet zondermeer te willen tekenen, zei hij dat hij dan wel een ontslagbrief voor me ging maken. Hier is het gesprek eigenlijk beeindigd. Ik was er stuk van en ben ziek naar huis gegaan. Later op de dag kreeg ik een mail waarin de hele boel was omgedraaid en het ineens mijn intentie zou zijn ergens anders heen te vertrekken.
Wie kan mij enige tips geven wat nu wijsheid is? of wie heeft ervaring met een soortgelijk iets ???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verplicht worden een beeindigingsovereenkomst te tekenen
Re: verplicht worden een beeindigingsovereenkomst te tekenen
In het verleden heb ik iets soort gelijks meegemaakt: door reorganisatie op de afdeling waar ik werkte moest ik 'ineens' vertrekken naar een andere afdeling binnen het bedrijf met werkzaamheden die totaal anders waren dan die ik deed.
Echter: Ik ben heel kwaad op mijn leidinggevende geweest, maar ik ben NOOIT ziek naar huis gegaan, hoe ellendig ik me ook voelde. Door te blijven laat je zien dat je graag wilt werken en kunnen ze het je later ook nooit verwijten dat je 'ziek' naar huis bent gegaan vanwege de ontwikkelingen op het werk.
Off topic is ziekmelden overigens alleen bedoeld als je echt ziek bent en niet ten gevolge van een conflict met je baas (of P&O en/of de bedrijfsarts moeten hierin anders beslissen).
Kom en blijf gewoon voor je collega's die hier buiten staan en waar je wellicht geen problemen mee hebt. Als jij je ziek meldt moeten zij naast hun eigen werk ook jouw werkzaamheden overnemen en zo 'straf' je ze juist ook, in plaats van alleen je baas.
Zorg dat je niet 'verwijtbaar werkloos' wordt. Met andere woorden: doe er alles aan om aan het werk te blijven: kom gewoon naar je werk en zeg tegen je baas dat je wilt werken (ook al kook je van woede) en bevestig dit in een brief die je aan hem geeft of aangetekend naar hem opstuurt. Bewaar hiervan een kopie voor jezelf.
Door je niet ziek te melden laat je ook al zien dat je graag wilt blijven werken.
Overigens: je baas ligt er niet wakker van als je roept een andere baan te gaan zoeken: dan is dat 'probleem' voor hem ook opgelost. Wil je wel een andere baan, ga die dan gewoon zoeken, maar provoceer er niet mee. Ga hier gewoon mee om alsof er geen arbeidsconflict is.
Een tip hierbij is om tijdens sollicitaties niets over het conflict te zeggen en/of negatief te zijn over je baas. Men zou dan kunnen gaan denken dat je altijd zo bent en is de kans groter dat je de nieuwe baan niet krijgt.
In deze tijden van veel gedwongen ontslagen en hoge werkloosheid is het niet zo verstandig om je zo op te stellen, tenzij je zeker weet dat je ergens anders terecht kunt.
Teken dus NOOIT een ontslagovereenkomst en dergelijke, want dan ben je verwijtbaar werkloos en loop je het risico om geen of minder WW uitkering te krijgen.
Als je lid bent van een vakbond, kun je eventueel daar nog advies vragen over wat te doen.
Veel succes ermee.
Echter: Ik ben heel kwaad op mijn leidinggevende geweest, maar ik ben NOOIT ziek naar huis gegaan, hoe ellendig ik me ook voelde. Door te blijven laat je zien dat je graag wilt werken en kunnen ze het je later ook nooit verwijten dat je 'ziek' naar huis bent gegaan vanwege de ontwikkelingen op het werk.
Off topic is ziekmelden overigens alleen bedoeld als je echt ziek bent en niet ten gevolge van een conflict met je baas (of P&O en/of de bedrijfsarts moeten hierin anders beslissen).
Kom en blijf gewoon voor je collega's die hier buiten staan en waar je wellicht geen problemen mee hebt. Als jij je ziek meldt moeten zij naast hun eigen werk ook jouw werkzaamheden overnemen en zo 'straf' je ze juist ook, in plaats van alleen je baas.
Zorg dat je niet 'verwijtbaar werkloos' wordt. Met andere woorden: doe er alles aan om aan het werk te blijven: kom gewoon naar je werk en zeg tegen je baas dat je wilt werken (ook al kook je van woede) en bevestig dit in een brief die je aan hem geeft of aangetekend naar hem opstuurt. Bewaar hiervan een kopie voor jezelf.
Door je niet ziek te melden laat je ook al zien dat je graag wilt blijven werken.
Overigens: je baas ligt er niet wakker van als je roept een andere baan te gaan zoeken: dan is dat 'probleem' voor hem ook opgelost. Wil je wel een andere baan, ga die dan gewoon zoeken, maar provoceer er niet mee. Ga hier gewoon mee om alsof er geen arbeidsconflict is.
Een tip hierbij is om tijdens sollicitaties niets over het conflict te zeggen en/of negatief te zijn over je baas. Men zou dan kunnen gaan denken dat je altijd zo bent en is de kans groter dat je de nieuwe baan niet krijgt.
In deze tijden van veel gedwongen ontslagen en hoge werkloosheid is het niet zo verstandig om je zo op te stellen, tenzij je zeker weet dat je ergens anders terecht kunt.
Teken dus NOOIT een ontslagovereenkomst en dergelijke, want dan ben je verwijtbaar werkloos en loop je het risico om geen of minder WW uitkering te krijgen.
Als je lid bent van een vakbond, kun je eventueel daar nog advies vragen over wat te doen.
Veel succes ermee.
dank je wel voor je reactie, ik besefte me gisteren toen ik eenmaal thuis was dat het ziekmelden wellicht geen handige zet is geweest,
Heb contact gehad met het juridisch advies bureau via de site van het CWI en zij proberen me nu ook te helpen. Inmiddels is het wel zo dat ik er echt ziek van ben, heb niet kunnen slapen en een paar keer overgegeven. dus nu ben ik wel ziek thuis. Wellicht dat ik me beter meld en gewoon aan de gang ga. hoe rot ik me ook voel en hoe teleurgesteld ik ook ben.
Heb contact gehad met het juridisch advies bureau via de site van het CWI en zij proberen me nu ook te helpen. Inmiddels is het wel zo dat ik er echt ziek van ben, heb niet kunnen slapen en een paar keer overgegeven. dus nu ben ik wel ziek thuis. Wellicht dat ik me beter meld en gewoon aan de gang ga. hoe rot ik me ook voel en hoe teleurgesteld ik ook ben.
-
Beste Momomo
Enfin,
Wat je nu het beste kunt doen is een nieuw gesprek aan te vragen en daarbij aangeven dat je echt serieus over de nieuwe functie wilt nadenken.
Laat tijdens het gesprek ook verder niks los, maar luister aandachtig en vraag of je de omschrijving mee naar huis mag nemen, om er een nachtje over te slapen.
Vraag alleen iets als je niet begrijpt wat er wordt bedoelt.
Denk er thuis ook echt over na en beslis zonder de emoties te laten zegevieren.
Bedenk ook dat je altijd naar iets anders op zoek kunt gaan zonder de werkgever daarover nu te informeren.
Je opereert niet echt handig moet ik zeggen. Met zo een houding als jij ten toon spreid zou ik ook iets hebben van. "Ga dan ajb maar ergens anders heen."Tussen neus en lippen werd mij medegedeeld dat mijn werkzaamheden naar een andere afdeling zouden gaan en wat ik daar dan voor terug kreeg. Ik was hier niet blij mee en totaal overdonderd, heb toen gezegd als dit echt de inhoud van mijn functie zou worden ik wellicht zou gaan kijken naar iets anders.
Verder dan het voorlezen van de inhoud zijn we echter niet gekomen omdat mijn algemeen manager mijn houding t.o.v. de verandering negatief vond en voorstelde dat ik beter elders een baan kon gaan zoeken.
Enfin,
Wat je nu het beste kunt doen is een nieuw gesprek aan te vragen en daarbij aangeven dat je echt serieus over de nieuwe functie wilt nadenken.
Laat tijdens het gesprek ook verder niks los, maar luister aandachtig en vraag of je de omschrijving mee naar huis mag nemen, om er een nachtje over te slapen.
Vraag alleen iets als je niet begrijpt wat er wordt bedoelt.
Denk er thuis ook echt over na en beslis zonder de emoties te laten zegevieren.
Bedenk ook dat je altijd naar iets anders op zoek kunt gaan zonder de werkgever daarover nu te informeren.
We hadden inderdaad al afgesproken om rond de tafel te gaan over de invulling van de functie en daar waren we ook volop mee bezig, toen mijn manager ineens aangaf dat hij toch maar vond dat ik een andere baan moest gaan zoeken. Mijn reageren is altijd correct geweest en ik heb ook aangegeven open te staan te praten over de invulling van mijn functie. vanochtend heb ik persoonlijk van de manager een vasstellingsovereenkomst aangereikt gekregen met de woorden, of je tekent vóór 25 februari of ik stap naar de kantonrechter. Ik ga me nu laten informeren over de inhoud van deze overeenkomst want ik ben op dit gebied een leek.
Dank je voor je reactie.
Dank je voor je reactie.
-
ook mijn ex werkgever, wilde plotseling dat ik ander werk ging doen, en hij wilde dat ik minder uren gingwerken.....
daar was ik niet mee accoord en heb info nagevraagd bij cwi, rechtsbijstndsverzekering en fnv bond, een collega was zo vriendelijk dit door te roddelen, en ex werkgever wnest geen personeel in dienst te hebben dat lid was van de fnv bond. HIj had liever dat ik dan naar huis ging, en dat heb ik ook gedaan.; volgende dag was het verhaal natuurlijk dat ik kwaad weggelopen was.
helaas voor hem weet ik meer op personeelszaken gebied dan hij, en het eindigde ermee dat hij me 8 maandsalarissen moest betalen en een beeindigingsovereenkomst moest tekenen.
maar ik ben er wel goed ziek van geweest om op zo'n manier behandeld te worden na 7 jarig dienstverband
wat je in ieder geval moet doen is je beschikbaar houden voor werkzaamheden, want anders is het al snel werkweigering.
en schakel de bond of rechtsbijstandsverzekering in,
daar was ik niet mee accoord en heb info nagevraagd bij cwi, rechtsbijstndsverzekering en fnv bond, een collega was zo vriendelijk dit door te roddelen, en ex werkgever wnest geen personeel in dienst te hebben dat lid was van de fnv bond. HIj had liever dat ik dan naar huis ging, en dat heb ik ook gedaan.; volgende dag was het verhaal natuurlijk dat ik kwaad weggelopen was.
helaas voor hem weet ik meer op personeelszaken gebied dan hij, en het eindigde ermee dat hij me 8 maandsalarissen moest betalen en een beeindigingsovereenkomst moest tekenen.
maar ik ben er wel goed ziek van geweest om op zo'n manier behandeld te worden na 7 jarig dienstverband
wat je in ieder geval moet doen is je beschikbaar houden voor werkzaamheden, want anders is het al snel werkweigering.
en schakel de bond of rechtsbijstandsverzekering in,