LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele 2 blijft ons maar telefonisch lastig vallen
-
Tele 2 blijft ons maar telefonisch lastig vallen
Wij zijn al klant sinds Tele 2 geboren is, maar de laatste 2 jaar worden wij ondertussen helemaal gek van ze. Iedere keer als de telefoon gaat is het Tele 2. (Wij gebruiken de huistelefoon zelden en een ieder belt ons mobiel) Ieder keer weer geef ik aan dat ik niet door ze gebeld wens te worden maar ze houden er niet mee op. Er is zelfs een dag geweest dat de betreffende telefonist ons 's avonds telefonsich is gaan stalken en uit gaan schelden omdat ik mijn abonnement niet wilde aanpassen en niet gebeld wens te worden. Toen ik riep dat ik depolitie in zou schakelen hield hij op. Deze week hebben ze me al weer 3 (!) keer gebeld met de mededeling dat ze me terug moesten bellen.... Ik word gewoon getreiterd door die lui. Meer mensen die hier last van hebben? Ik heb al begrepen dat wanneer ik mijn abonnement opzeg zed me ook gaan bellen om me weer klant te maken. Hoe kom ik van die terreur af?
Re: Tele 2 blijft ons maar telefonisch lastig vallen
vragen "heeft u een ogenblikje" en vervolgens de telefoon wegleggen. Ze hangen vanzelf wel op.Hoe kom ik van die terreur af?
Ik geloof helemaal niets van dit verhaal!
Ik geloof het ook niet.
-
Het verhaal kan kloppen. Er zijn namelijk een heel aantal sites op het internet te vinden waar je mee kunt doen aan allerlei prijsvragen en spelletjes. In de kleine lettertjes staat dan vaak dat je toestemming geeft je naam aan 'geselecteerde partners' door te geven want doodsimpel betekend dat je toestemming geeft om je gegevens te verkopen.
Heb je je dus afgemeld bij Tele2 (of welke andere partij dan ook) dan mag die partij jou niet meer bellen. Máár zodra je dan weer meedoet aan zo'n prijsvraag trek je in feite je aanmelding weer in en begint het gedonder van voren af aan. En daar kun je niks aan doen behalve je onmiddelijk weer afmelden via http://www.infofilter.nl of gewoon niet mee doen aan die gratis prijsvragen.
Heb je je dus afgemeld bij Tele2 (of welke andere partij dan ook) dan mag die partij jou niet meer bellen. Máár zodra je dan weer meedoet aan zo'n prijsvraag trek je in feite je aanmelding weer in en begint het gedonder van voren af aan. En daar kun je niks aan doen behalve je onmiddelijk weer afmelden via http://www.infofilter.nl of gewoon niet mee doen aan die gratis prijsvragen.
Toch is het degelijk mogelijk, de door antileugens ( goedemorgen A.L ) geschetste situatie kan makkelijk voorkomen. Raadzaam is goed op te letten waar je een telefoonnummer/emailadres achter laat, je geeft vaak ongemerkt toestemming door de voorwaarde dat men jou gegevens mag doorgeven aan geselecteerde partners.Geplaatst op 15 Mrt 2009 01:59 door zsazsa
Ik geloof helemaal niets van dit verhaal!
Naar boven
Jor.
-
Ik ben gewoon klant! Doe nooit met spelletjes, prijsvragen en dergelijke mee, maar ze willen dat ik bijvoorbeeld ook internet via hen af ga nemen. Dat soort verkoop zit ik zeker als klant niet op te wachten! TELE 2 VALT VASTE KLANTEN LASTIG MET TELEFOONTERREUR! Wat is daar nu weer ongeloofwaardig aan?
-
Het trucje van de telefoon wegleggen tot ze de verbinding verbreken heeft dus geresulteerd in het prive lastig vallen en uitschelden omdat de telefonist nu geen provisie kreeg voor de tijd dat hij zat te wachten.
Gisteren bijvoorbeeld;
Met mij.
Hallo met mohammed van Tele 2
Met wie spreek ik?
Met Tele 2
Maar hoe is uw naam?
Mohammed
Wilt u dat even spellen?
Meneer ik vindt dat u hele vervelende vragen stelt.
Maar ik wil alleen maar weten wie mij precies belt, wilt u uw naam even spellen want u belt mij en ik wil graag wteen wie ik aan de lijn heb.
Nee, u spreekt met Tele 2
Ik heb al heel vaak aangegeven dat ik niet gebeld wens te worden door Tele 2
O, maar menee, ik kan er wel voor zorgen dat u niet meer gebeld wordt als u zo en zo uw abonnement aanpast.
Dat wil ik niet, ik wil alleen maar niet meer gebeld worden.
Ja dat kan ik regelen als u uw abonnement zo en zo aanpast.
Dat riekt naar chantage Mohammed.
Ja, maar dan heb ik uw probleem toch opgelost.
Ik wens verder niet meer met u in discussie te gaan, ik ga nu een opzegbrief schrijven. Ik verbreek nu de verbinding. Dag.
Is dit ene normaal gesprek? Ik wordt zelfs gechanteerd, als ze maar aan mij kunnen verdienen houden ze op met bellen. Ik vind dit echt niet normaal. (En dan te bedenken dat mijn rekening nooit hoger is dan 10 euro!)
Gisteren bijvoorbeeld;
Met mij.
Hallo met mohammed van Tele 2
Met wie spreek ik?
Met Tele 2
Maar hoe is uw naam?
Mohammed
Wilt u dat even spellen?
Meneer ik vindt dat u hele vervelende vragen stelt.
Maar ik wil alleen maar weten wie mij precies belt, wilt u uw naam even spellen want u belt mij en ik wil graag wteen wie ik aan de lijn heb.
Nee, u spreekt met Tele 2
Ik heb al heel vaak aangegeven dat ik niet gebeld wens te worden door Tele 2
O, maar menee, ik kan er wel voor zorgen dat u niet meer gebeld wordt als u zo en zo uw abonnement aanpast.
Dat wil ik niet, ik wil alleen maar niet meer gebeld worden.
Ja dat kan ik regelen als u uw abonnement zo en zo aanpast.
Dat riekt naar chantage Mohammed.
Ja, maar dan heb ik uw probleem toch opgelost.
Ik wens verder niet meer met u in discussie te gaan, ik ga nu een opzegbrief schrijven. Ik verbreek nu de verbinding. Dag.
Is dit ene normaal gesprek? Ik wordt zelfs gechanteerd, als ze maar aan mij kunnen verdienen houden ze op met bellen. Ik vind dit echt niet normaal. (En dan te bedenken dat mijn rekening nooit hoger is dan 10 euro!)
-
Aha, tja als klant kun je er niks aan doen behalve op te stappen bij Tele2. Want wat ze doen mag gewoon. Dat gaat ook op voor bijvoorbeeld de KPN: Als je het abonnement nog bij hen hebt lopen mogen ze je gewoon bellen. Ik heb daar zelf ook een bloedhekel aan maar ik ben gewoon bot over de telefoon: "Geen interesse" en dan de haak er op.
Het enige wat ik kan zeggen is dat je jezelf alleen nog maar meer aan het opfokken bent. Gewoon de haak er op gooien en het verder vergeten. Als je je er druk over gaat maken pak je enkel jezelf. En er zijn volgens mij wel belangrijker zaken om je druk over te maken.
En als je je er echt aan ergert, gewoon naar een andere aanbieder over stappen. Dan ben jij degene die het laatst lacht.
Las ik laats overigens nog een leuk grapje over:
"Wie het laatst lacht is traag van begrip"
Het enige wat ik kan zeggen is dat je jezelf alleen nog maar meer aan het opfokken bent. Gewoon de haak er op gooien en het verder vergeten. Als je je er druk over gaat maken pak je enkel jezelf. En er zijn volgens mij wel belangrijker zaken om je druk over te maken.
En als je je er echt aan ergert, gewoon naar een andere aanbieder over stappen. Dan ben jij degene die het laatst lacht.
Las ik laats overigens nog een leuk grapje over:
"Wie het laatst lacht is traag van begrip"