LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omruilvoorstel niet te repareren TV

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Ongelezen bericht door hharteman »

In de huidige JVC apparatuur (Japan Victor Compagny) voor Europa, zit tegenwoordig gewoon de Turkse meuk van Vestel.
In de tijd dat hun spullen nog uit japan kwamen was het een prima merk.
Kun je tegenwoordig beter links laten liggen.

Edit Typo
Laatst gewijzigd door hharteman op 29 jan 2009 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

vanDal
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2009 10:55

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Ongelezen bericht door vanDal »

Welk merk is dan wel aan te bevelen i.v.m. nieuwe aanschaf TV

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Ongelezen bericht door hharteman »

Je moet er een beetje geluk mee hebben, maar als ik nu weer moet kiezen, zou ik uit de volgende merken een keus maken.
Panasonic, Sony, Toshiba, Samsung.
Zelf heb ik al een paar jaar 2 Samsungs staan om prijs/kwaliteit redenen.
Die bevallen to nu toe goed, maar moeten zich ook nog bewijzen.

Succes.

vanDal
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2009 10:55

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Ongelezen bericht door vanDal »

Vanmorgen TV weer opgehaald, er was een nieuw bod binnen gekomen om €501,- bij te betalen i.p.v. €532,- op het toestel van €800,-/€900,- advies prijs, winkelprijs ongeveer €550,-, dat is €1400,- voor 4 jaar gebruik van de TV, deze was nieuw €1800,-.
Er werd bij gezegd dat dit een heel goed aanbod was, en dat JVC een van de beteren is tegenover klanten, hoe is de rest dan????
Als er meer mensen zijn met deze klachten speel dit dan dan door aan Radar of Kassa enz. dan wordt er misschien wat ondernomen tegen deze praktijken, hoe meer mensen hoe beter

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Ongelezen bericht door hharteman »

Denk dat er weinig tegen te doen valt.
Garantie is om, maar dat ontslaat ze niet van de verplichting het apparaat voor u proberen te herstellen.
Het punt is echter dat de problemen waarschijnlijk veroorzaakt worden door een defect panel.
De reparatieprijs overtreft dan de aanschaf van een nieuwe LCD met de huidige prijzen.
Weet niet of JVC een coulangeregeling kent.
Heb het idee dat de verkoper u een apparaat probeerd te verkopen voor inkoopprijs.
Denk dat het slikken of stikken gaat worden.

vanDal
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2009 10:55

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Ongelezen bericht door vanDal »

Ik had het aangeboden bij CE-repair, dus geen winkel maar een reparatie werkplaats van diverse merken electronica, staat op de site van JVC, dan lijkt me winst bij verkoop geen sprake
Ik denk dat ik ook even contact opneem met met MediaMarkt in Zwolle, daar komt het ook vandaan

hvandewerken
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2006 19:26

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Ongelezen bericht door hvandewerken »

Onze JVC tv had na 3,5 jaar geen beeld meer: aanschafwaarde 3000 euro. Na twee keer proberen hem te repareren werd gezegd dat de tv niet meer te maken was. reparartiekosten waren 300 euro.
Wij kregen een voorstel voor een vergelijkbare tv: nieuwwaarde 570 euro met 200 euro zelf bij betalen. Dat houdt dus in dat wij bij elkaar 3300 euro hebben uitgegeven en na ongeveer vier jaar maar 370 euro terug krijgen..... Daar komt nog bij dat de tv die zij nu aanbieden in het niet valt ten aanzien van design dan de tv die wij hadden.
In vier jaar tijd hebben wij dus 2900 euro afgeschreven, dat is 750 euro per jaar voor een tv....De tv is drie keer 6 weken weg geweest voor reparartie......

Zoveel spijt van aankoop.

Ik heb zelf gemerkt dat je als consument altijd aan het korste eind trekt. Wij hebben het voorstel nu voorgelegd aan de rechtsbijstand. Juriridisch (gelet op consumentenrecht) gezien is het denk geen slecht voorstel, maar ik houd hier zelf een slecht gevoel aan over!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vanDal
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2009 10:55

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Ongelezen bericht door vanDal »

Zo zie je maar weer, telkens hetzelfde verhaal en dan zeggen ze ook nog dat ze heel coulant zijn.
Ik heb nog contact gehad met Mediamarkt, ik zal de TV moeten brengen en gaat dan naar dezelfde reperatieplaats waar het al was, hierna krijg ik wel bericht, maar ik moet wel telkens naar Zwolle (45km)en vrij zijn. Dat het toestel bij dezelfde reperateur komt was niet terzake
en konden niets toezeggen over eventuele bijbetaling.(Zal wel niet veel afwijken van het vorige "bod")
Houd me op de hoogte van het verdere verloop

stofzuigertje

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat reparatie na 3½ jaar duurder was dan nieuwe mocht ik een met 50% korting nemen, ik ging van 26"naar 32"en dus meer korting dan als ik die kleine nam, dus er zijn wel kleine winkels die service geven.

Dus voor maar €200,- een nieuwe met fabrieksgarantie van 2 jaar en lager stroom verbruik ondanks de grotere maat.

Ik heb dus voor de 32" gekozen maar de 26"was voor €150 ook beschikbaar.
Dus aan Samsung, zelfs na de garantie keurige coulance!
Ik durf ze alleen geen warme douche te geven, kans op kortsluiting!

hvandewerken
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2006 19:26

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Ongelezen bericht door hvandewerken »

Zie mijn vorige reactie: begin voorstel was een tv van 26 inch van circa 500 euro met bijbetaling van 215 euro.

Het eindvoorstel is alsvolgt:

Een full hd tv van niet 26 inch maar 32 inch van circa 650 euro
Zij gaan uit van een levensduur van onze tv van 7 jaar.

Zij gaan uit van een tv van 600 euro (die van 650 euro hebben wij uiteindelijk uit onderhandeld.
600; 7 X 5 (zijn onze gebruiksjaren) = 428,57 zouden wij bij moeten betalen. Zij hebben echter al onze reparatiekosten van 2008 en 2009 eraf getrokken = 428,57 - 260 = 168 Incl btw, verwijderingsbijdrage en alle benodigde stekkers)

Het tweede voorstel was dus een tv van 32 inch van 600 euro met bijbetaling van 168 euro
Wij hebben toen de full hd tv van circa 650 euro uit onderhandeld.

Onze rechtsbijstand gaf aan dat de levensduur 11 jaar van onze tv is. Zij betalen nu de 168 euro, omdat het voor hen duurder is om een rechtsprocedure te beginnen. Dus uiteindelijk hoeven wij niets bij te betalen voor de nieuwe tv.

Wij zijn dan nu ook wel blij met de schikking, ook al hadden wij liever dit gedoe niet gehad en wij onze oude tv qua vormgeving mooier vonden.

Ds75
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2005 19:00

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Ongelezen bericht door Ds75 »

Goedendag,

Ik heb de afgelopen tijd ook te maken gehad met Samsung en Selectro , ik doe hieronder een verkort verhaaltje hierover.

Op 11-12-2007 heb ik een Samsung LCD tv gekocht Type: LE40F86, een maand na aanschaf werd mij een horizontale dunne lijn zichtbaar, Samsung gebeld en na een paar dagen een monteur van Selectro en die zag gelijk dat er een nieuw panel in moest..

2 Weken later gebeld , afspraak gemaakt en panel vervangen, probleem opgelost!

in November 2009 (1 maand voor verlopen garantie) donkere vlekken in het beeld...
Samsung gebeld en die stuurde weer selectro, weer een nieuw panel besteld en erin gezet (dit alles gewoon bij mij thuis) en de vlekken waren weg!! alleen er kwam een ander probleem tevoorschijn..

Lichte balken die van onder naar boven scrolde..
Dus, Samsung - selectro, monteur alles nakijken en het lag niet aan iets buiten het toestel (storing) besloten word om ook het moederbord te vervangen die moest besteld worden en dus wachten weer netjes af.

Na een paar dagen een belletje van Selectro, Samsung wilde het toestel niet meer repareren en wilde het toestel crediteren! :D

Op 15-01-2010 toestel opgehaald door selectro, afgelopen dinsdag 19-01-2010
brief in de bus met een code waarmee ik naar de dealer ging waar ik de lcd had gekocht in 2007.

Ik kon een nieuwe tv uitzoeken voor de nieuwwaarde van mn LCD in 2007!!! :D
Dat heb ik gedaan en deze komt de 25e!

Kortom GEEN klachten omtrent Samsung en Selectro! Zeer nette service en ja de nieuwe tv (een LED LCD) is ook weer een Samsung!

Dikke voldoende voor Samsung!

(en nee ik werk niet bij Samsung!)

Gesloten