LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] snelheid online(provider) omlaag
snelheid online(provider) omlaag
Sinds enkele dagen is mijn internetsnelheid omlaag gegaan van 15mbs naar 1,5 mbs. Ik heb hierover contact gehad met de helpdesk van online en deze zeggen mij dat het probleem bij mij ligt.nu ben ik zelf geen leek op computer gebied,en heb dus alle mogelijkheden uitgeprobeerd om de snelheid weer terug te krijgen(niet gelukt).Na het afstruinen van diverse fora lees ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik vind dit een rare gang van zaken en wil graag in contact komen met mensen die hetzelfde probleem hebben om samen een blok te vormen en misschien dat radar hier een keer aandacht aan kan besteden.
-
Re: snelheid online(provider) omlaag
Die van mij is nog maar 3 Mbit, terwijl in het verleden 7 had. Dat is vind ik voor mij onacceptabel. Ik werk soms met een laptop van de zaak, en dan is het niet vooruit te branden. Er wordt o.a. bij het afsluiten mijn profiel bijgewerkt etc. dat duurt soms wel een half uur. Collega's die bij andere providers zitten zijn in 5 minuten klaar. Ik wil weg bij Online maar ze willen we niet laten gaan. Maar daarover meer in een adere trhreat...
Welke andere thread? Volgens mij is het zo als online eenzijdig het contract veranderd(en dat doen ze met die snelheidsverlaging) dan plegen ze contract breuk. Dan kun je dus je contract opzeggen zonder de duur van het contract uit te dienen.Ik wacht deze week nog af en dan is het voor mij einde oefening.Kan ik net zo goed een abonnement van 10 euro pakken ,heb ik meer snelheid en minder kosten.
-
Nu staat in het contract tot 20 Mbit/sec. het contract hebben ze niet aangepast.
Maar ik bedoelde het feit dat er een wijziging i s geweest in de Cummunicatiewet zie onderwerp: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=69483
Maar ik bedoelde het feit dat er een wijziging i s geweest in de Cummunicatiewet zie onderwerp: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=69483
De snelheid is Maximaal 20 Mb dus elke lagere werkelijke is mogelijk.
Teveel buren met ook 20Mb kan de snelheid doen instorten.
De 4 mb is goedkoper dus overstappen als deze afloopt is mogelijk.
Nu is dat al te regelen, ben je tenminste niet te laat.
Verder weet ik van Online gebruikers dat ze elke ochtend 10x sneller zijn dan in de middag en avond uren.
Ook weekend is traag dus andere tijden zal minder digitale file veroorzaken.
Dit gebeurd bij de meeste providers tenzij je erg dicht bij centrale woonde dan blijft de snelheid meestal erg hoog.
Teveel buren met ook 20Mb kan de snelheid doen instorten.
De 4 mb is goedkoper dus overstappen als deze afloopt is mogelijk.
Nu is dat al te regelen, ben je tenminste niet te laat.
Verder weet ik van Online gebruikers dat ze elke ochtend 10x sneller zijn dan in de middag en avond uren.
Ook weekend is traag dus andere tijden zal minder digitale file veroorzaken.
Dit gebeurd bij de meeste providers tenzij je erg dicht bij centrale woonde dan blijft de snelheid meestal erg hoog.
Maar ik heb de afgelopen jaren een constante snelheid jaren constant 15mb gehad,dan is het op zij minst vreemd te noemen dat de snelheid nu terug is gezakt naar 1,5mb.Of zeg ik nu zomaar wat?
@miesmol,
Op welke snelheid is je modem ingetraint?
Op welke snelheid is je modem ingetraint?