LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuken Kopen of Laten Maken
-
Keuken Kopen of Laten Maken
Allen,
Ik ben op zoek naar een nieuwe (landelijke/klassieke) keuken van ca. € 30.000 incl apparatuur.
Ik ben in een aantal winkels geweest (Villa ArenA, Woonmall Alexandrium en De Tweede Kamer) en gesurft op internet (deze site en van de Consumentenbond). Ik heb echter het antwoord niet gevonden op onderstaande 2 vragen:
1) Wat is beter of goedkoper: Keuken Kopen of Laten maken (door interieurbouwer)?
2) En waar kan ik dat het beste doen? (ik woon in Flevoland)
Alvast bedankt
Groet.
Ik ben op zoek naar een nieuwe (landelijke/klassieke) keuken van ca. € 30.000 incl apparatuur.
Ik ben in een aantal winkels geweest (Villa ArenA, Woonmall Alexandrium en De Tweede Kamer) en gesurft op internet (deze site en van de Consumentenbond). Ik heb echter het antwoord niet gevonden op onderstaande 2 vragen:
1) Wat is beter of goedkoper: Keuken Kopen of Laten maken (door interieurbouwer)?
2) En waar kan ik dat het beste doen? (ik woon in Flevoland)
Alvast bedankt
Groet.
-
Re: Keuken Kopen of Laten Maken
Je hoeft niet slim te zijn om te weten dat een keuken laten maken stukken duurder is dan kant en klare keuken , dat is toch met alles zo als je het laat maken is het duurder.Als je uitgaat van € 30.000 dan kan je bij laten maken op minimaal het dubbele rekenen of je moet hem laten maken in een uithoek van Korea of China.
Arie-gustaaf
Arie-gustaaf
-
Even aanvulling, in Nieuw_Vennep zit een bedrijf wat het maken kan , de Firma timmerfabriek Griekspoor, heeft een zaak voor maatkeukens ergens in het Gooi. Succes
Arie-Gustaaf
Arie-Gustaaf
-
BEste Arie,
Bedankt voor je antwoord.
Waar kan ik volgens jou het beste terecht in Flevoland (e.o.)? Of heb je een naam (namen) van een keukenzaak?
Alvast bedankt
Bedankt voor je antwoord.
Waar kan ik volgens jou het beste terecht in Flevoland (e.o.)? Of heb je een naam (namen) van een keukenzaak?
Alvast bedankt
-
Almere (DoeMere); schouw keukens en dan vragen naar een BEDA keuken.
Lodder Keukens in Barneveld; maatwerk met liefde voor het vak.
2 adressen voor een vergelijk.
succes.
Lodder Keukens in Barneveld; maatwerk met liefde voor het vak.
2 adressen voor een vergelijk.
succes.
-
Zelfstandige,
Bedankt voor je heldere aanbevelingen (ik ben je trouwens enorm veel tegengekomen op het forum; waarvoor dank)
Ik ga er mee aan de slag. Aangezien "de keukenbranche" een voor mij geheel onbekend terrein is, zal ik ongetwijfeld nog terugkkomen met vragen (en belevenissen).
Groet,
Bedankt voor je heldere aanbevelingen (ik ben je trouwens enorm veel tegengekomen op het forum; waarvoor dank)
Ik ga er mee aan de slag. Aangezien "de keukenbranche" een voor mij geheel onbekend terrein is, zal ik ongetwijfeld nog terugkkomen met vragen (en belevenissen).
Groet,
Als je wat zoekt aan handgemaakte keukens dan kun je ook terecht bij Houtwerk Hattem. Zie ook www.massiefhoutenkeukens.nl
-
Graag gedaan keukenkoper999, voor zulke reacties van mensen als u zit ik op het forum; leer er van wat er "speelt" in de kopersmarkt.
Vraag maar raak!
Kan me ook mailen; laat het maar weten dan gooi ik m'n "enveloppie" even open.
Vraag maar raak!
Kan me ook mailen; laat het maar weten dan gooi ik m'n "enveloppie" even open.
-
Zelfstandige,
Ik heb ondertussen de website van Schouw Keukens bekeken en ziet er erg goed en transparant uit. Ook de webshop met prijzen lijkt mij een teken van transparantie.
Ik ga deze week nog naar de winkel in Almere Buiten.
Nogmaals bedankt voor de gouden tip!
Gegroet
Ik heb ondertussen de website van Schouw Keukens bekeken en ziet er erg goed en transparant uit. Ook de webshop met prijzen lijkt mij een teken van transparantie.
Ik ga deze week nog naar de winkel in Almere Buiten.
Nogmaals bedankt voor de gouden tip!
Gegroet
Wij hebben twee jaar geleden een keuken gekocht die deels gemaakt, deels van de fabriek komt.
Het is een Schmidt keuken, met uitbreidingen die gemaakt zijn in onze eigen smaak.
Een nostalgische keuken waar ik erg blij mee ben, google maar eens op de Lange keukens in Ommen.
Wel een eindje uit de buurt, maar de moeite waard.
Het is een Schmidt keuken, met uitbreidingen die gemaakt zijn in onze eigen smaak.
Een nostalgische keuken waar ik erg blij mee ben, google maar eens op de Lange keukens in Ommen.
Wel een eindje uit de buurt, maar de moeite waard.
-
Allen,
Ik ben vandaag op advies van Zelfstandige naar Schouw Keukens in Almere geweest en echt toppie:
- geen gepush van de verkoper
- zowel positieve als negatieve adviezen c.q. tips over diverse keukens en apparatuur
- normale prijzen
- verkoper dacht zelfs met ons mee (hij luisterde echt!)
- dook niet als een havik op andere nieuwe bezoekers van de winkel
Ik moet de tekening en prijzen nog afwachten maar voorlopig echt TOPPIE!
Ik ben vandaag op advies van Zelfstandige naar Schouw Keukens in Almere geweest en echt toppie:
- geen gepush van de verkoper

- zowel positieve als negatieve adviezen c.q. tips over diverse keukens en apparatuur

- normale prijzen

- verkoper dacht zelfs met ons mee (hij luisterde echt!)

- dook niet als een havik op andere nieuwe bezoekers van de winkel

Ik moet de tekening en prijzen nog afwachten maar voorlopig echt TOPPIE!
Jups zelfstanigste geeft goed advies, over over welke zaken goed zijn. Wat je ook doet, koop het niet bij een DMG zaak:)
-
Bij Edwin geweest? Goeie gast komt echt zijn afspraken na!
Succes, en bedankt.......ik doe m'n best
'k heb een groot "netwerk" en deel dat graag.
Succes, en bedankt.......ik doe m'n best

-
Je kunt ook eens kijken bij Paul van der Kooi keukens in Amersfoort. Volgens mij een beetje vergelijkbaar met Lodder in Barneveld.
Nee hoor , een wereld van verschil.Je kunt ook eens kijken bij Paul van der Kooi keukens in Amersfoort. Volgens mij een beetje vergelijkbaar met Lodder in Barneveld.
Beide leveren een prima produkt. Lodder maakt gebruik van het assortiment van bestaande keukenfabrikanten en zorgt voor aanpassingen en uitbreidingen.
Paul van der Kooi maakt vrijwel alles zelf.
Ook de beleving is een wereld van verschil. Beide zijn vakmensen.
Van de Kooi is wat wilder en een tikkie eigenwijs. Lodder is wat "liever".
Levering en service van beiden is zonder meer zeer goed. Wel allebei de hogere prijsklasse.