LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] optrekkend vocht

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Jannie1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 16:14

Re: optrekkend vocht

Ongelezen bericht door Jannie1969 »

Beste redactie, graag wil ik reageren op de oproep voor vocht onder de woning, ook wij hebben een aardig hoog waterpeil onder het huis ong. een cm of 20, wij hebben al van alles geprobeerd oa zand erop gegooid en geprobeerd om het weg te pompen maar het komt net zo hard weer terug, graag u reactie!

mvgr
J uit IJsselstein

vochttechniek
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 16:28

Re: optrekkend vocht

Ongelezen bericht door vochttechniek »

Skruffy, als je dit bericht leest dan mag je graag contact met ons opnemen, om de werking van Ecodry Safe-M uit te leggen.
Bedi Vochttechniek - Schimmerthttp://www.bedi.nl

drejagt51
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:45

Re: optrekkend vocht

Ongelezen bericht door drejagt51 »

In de kruipruimte van ons huis in de nieuwe wijk Getsewoud-noord staat 25 cm water. We hebben de ruimte regelmatig leeggepompt maar het komt snel weer terug. De gemeente Haarlemmermeer heeft de uitmondingen van de drainage gereinigd maar het waterpeil is niet gedaald. Op 18-12-2008 kregen we een brief waarin stond dat men het hele systeem gaat doorspuiten. We hopen dat er snel iets aangedaan wordt want we zijn bang voor ongedierte en vocht in het huis en dat de electraleidingen in het water komen te liggen. Al onze buren en dochter die in Getsewoud-zuid woont hebben hetzelfde probleem.

Tiny van der Jagt

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: optrekkend vocht

Ongelezen bericht door sjoegel »

De oplossing is zo simpel.... goed ventileren in de kruipruimte en een putje maken met een vlottertje en een pompje. even zelf nadenken.. :wink:

j.demmers
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 13:17

Re: optrekkend vocht

Ongelezen bericht door j.demmers »

Naar aanleiding van uw oproep van 9 februari j.l. meld ik hiermede dat ook in onze woning sprake is van water onder de vloer.
Het grootste deel van het jaar betreft dit een decimeter en na een periode van regen meer.
Het probleem geldt voor de gehele buurt in Heerhugowaard.
Er zou door de gemeente een inventarisatie worden uitgevoerd van deze poblematiek.

J. Demmers

thereal
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 23:31

Re: optrekkend vocht

Ongelezen bericht door thereal »

Hallo,
We lazen al meer verhalen van mensen uit Getsewoud.
We wonen in Getsewoud-Zuid en hebben ongeveer 40 cm water onder het huis staan.
Inmiddels hebben we een pomp gekocht om het leeg te pompen zo af en toe maar dat is helaas dweilen met de kraan open.
Als het hard heeft geregend kan de riolering/afvoerput in de straat al het water niet aan, en als ik mijn pomp aanzet kan iedereen in de straat natte voeten halen buiten(heel frustrerend).

Nu maar hopen dat de gemeente zelf een raadslid in de buurt heeft wonen zodat er dan misschien iets kan gebeuren. Want telefonisch heb ik al het kastje en de muur en retour bekeken :cry:

Drycon BV
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2009 11:11

Re: optrekkend vocht

Ongelezen bericht door Drycon BV »

Vraag een vrijblijvend advies, wat bijvoorbeeld is uitgevoerd met infrarood. Het beste is een infrarode scanner waarmee je de oorzaak kunt opsporen en de kosten van de investering ten opzichte van de besparing kunt laten uitrekenen.
Als je meer wil weten kun je op www.drycon.nl alles vinden m.b.t. vocht in en om de woning.

A van schie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2009 11:06

Re: optrekkend vocht

Ongelezen bericht door A van schie »

Hoi wij hebben jaren geleden folie laten plaatsen door een bedrijf uit schipluiden. We zijn zeer tevreden.
Het bedrijf heeft TNO het effect nog laten onderzoeken en ook deze uitkomst was zeer positief.

richardc79
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 14:13

Re: optrekkend vocht

Ongelezen bericht door richardc79 »

@GTK:

Heb precies hetzelfde gehad. Ik heb een huis uit omstreeks diezelfde periode.
Het ligt er ook even aan waar je huis staat. Sommige gemeentes hebben last van hoog grondwaterpeil. Dat is bij mij het geval. Met alsgevolg dat de zogenoemde 'staalfundering' in het grondwater staat.
(overigens heeft een staalfundering niets met staal of ijzer te maken maar betekend niets anders dan een van breed naar smal gemetselde funderingstechniek)

Uiteindelijk heb ik de mueren geinjecteerd en de kruipruimte voorzien van kruipruimte isolatie. (in mijn geval val die platsic chips)
Dit verhelpt vooralsnog nu 3 jaar het probleem.
Wel zul je het injecteren om de 5 a 10 jaar moeten herhalen omdat het na enige tijd wel uitwerkt volgens mij.

Waar het volgens mij mee valt of staat is waar je vochtprobleem vandaan komt. Je moet het als het mogelijkis bij de bron aanpakken. Heb jij vochtproblemen en de hele buurt verder niet, dan wijst dit op een lekkage. Heeft de gehele buurt het, dan is het meestal een te hoog grondwaterpeil en kun je alleen bovenstaand doen om het enigzins in de perken te houden...

Bij een te hoog grondwaterpeil lijkt het mij niet erg verstandig om folie te plaatsen. Je gaat het dan immers opsluiten. Ik zou dan nog meer voorstander zijn om schelpen te laten storten (kan alleen als je kruipruimte hooggenoeg is!) deze nemen het vocht op en regulieren het geleidelijk weer af aan de lucht. Kosten enekele honderder euro's, maar werkt natuurlijk voor tientallen jaren...

Gesloten