LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gouden tip einde aan de telfoon terreur.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
martdehaan

gouden tip einde aan de telfoon terreur.

Ongelezen bericht door martdehaan »

Zodra je de telefoon opneemt en je merkt dat je een telefoon terrorist aan de lijn hebt legt je direct de telefoon neer. en roept heel hard JAN TELEFOON !!!!!!!!!!!! geef ze geen gelegenheid iets te vragen waar je antwoord op moet geven. Anders vragen ze wanneer ze kunnen terug bellen.

Zodra ze horen dat er iemand wordt geroepen denken ze dat ze wat kunnen verkopen. De rollen zijn nu omgedraaid jij berooft de telefoon terrorist nu van zijn tijd.

Ga gewoon door waarmee je bezig was na een paar minuten hangen ze op

Bellen ze later terug geen probleem doe het zelfde zeg niet dan moet U mijn man of vrouw hebben, maar terwijl ze nog aan het praten zijn leg de telefoon neer en roep JAN TELEFOON !!!!!!!!!!!!!!

probeer het eens uit en geef hier je ervaring dan blijft dit topic zichtbaar
of kopieer dit bericht en plaats het opnieuw waar het van pas komt.

sjorsie1982

Re: gouden tip einde aan de telfoon terreur.

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

je kan ook het hele verhaal aanhoren, allerlei vragen stellen en dan zegge dat je het niet wilt.
btw niet het woord ja zeggen trouwens.

martdehaan

Zonde van mijn tijd. en vergeet niet die gasten worden met speciale trainingen opgeleid de klant de mond te snoeren. Veel mensen zijn daar niet tegen op gewassen.

Wij doen dit al enkele weken en voelen ons er wel bij. Zonder dat wij er enig schuldgevoel bij hebben.

zjwaemke

Ongelezen bericht door zjwaemke »

je kunt ook http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home2.php daar je tel nr achter laten.

net zo gemakkelijk, wordt je ook niet meer gebeld

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Niet helemaal waar! Bedrijven die zich niet aangesloten hebben bij infofilter.nl blijven gewoon bellen.....

martdehaan

Volkomen gelijk. Infofilter is volkomen vrijblijvend. Als je als ondernemer niet mee wilt doen meldt je niet aan. Ieder bedrijf met goede bedoelingen heeft niets te vrezen en zal zich voor zijn goede naam erbij aansluiten.

Het gevolg: Oplichters en Lieden die de mensen onder willen sneeuwen sluiten zich daarbij niet aan.

De Nederlandse Energie Maatschappij heeft zich er niet bij aangesloten dat zegt mij genoeg.

Vroeger keken we op de nummer melder: Oh nummer onbekend, laat maar bellen

Tegenwoordig als ik gebeld word neem ik altijd de telefoon aan. (kijk nooit meer op de nummer melder) Voordat men is uitgepraat heb ik de telefoon er al naast liggen en roep heel hard mijn vrouw, ook al is ze niet thuis.
en laat ze wachten tot ze een ons wegen.

voor mij geen stress of ergernis meer terwijl zij wachten zet ik nog een lekker cd op. want ik kan mij ook honds gedragen en deed iedereen dat maar.

Jammer voor al die goedwillende bedrijven die wel zijn aangesloten bij infofilter

Rema

Ongelezen bericht door Rema »

Ik leg al jaren de telefoon naast de haak, en laat ze lekker kletsen, reageer nergens op.

martdehaan

Hoera een medestander

tutje

Ongelezen bericht door tutje »

nouw.. binnekort krijg ik niemand meer aan de lijn, half uur wachte tot iemand die geroepen word me te woord wil staan.. ik accepteer ook gwoon de 2 woorden geen interesse.. even goede vrienden dan.. dan wens ik je een prettige dag verder en bel gewoon de volgende klant :(

en ons bedrijf is wel aangeslote bij infofilter :(

ach ja...

martdehaan

@tutje callcenter medewerk(s)ter

Jammer voor jou. Bij deze moeten de goede maar onder de kwade lijden.

Je kunt ook ander werk zoeken in plaats van steeds zonder afspraak bij jan en alleman binnen te vallen.

Ik zou wel eens willen zien hoe jij het vindt als we allemaal bij jou onverwachts op visite komen. Kunnen we bij jou baas ook zonder afspraak op kantoor komen. We kunnen jullie zelfs niet terug bellen of geef jij je prive telefoon nummer aan ons door. Voor eventuele vragen achteraf

Nee onvindbaar of een duur betaal nummer.

Veel succes met je baan, maar bij mij kom je er niet in

tutje

Nou,

u weet niet bij welke energie maatschappij ik werk, dus u kunt niks zeggen over eventuele gratis terug bel nummers..

die hebben wij namelijk wel ;)

en ach.. als ik u niet mag bellen zijn er genoeg mensen die het wel fijn vinden als ze door onze maatschappij gebelt worden met een leuke korting..

daarbij is de maatschappij waar ik voor werk ook niet een bedrijf waarvoor je per aansluiting betaald word of wat dan ook.. daarbij doe ik dit werk omdat ik het leuk vind om met mensen te communiceren en ze te helpen met onduidelijkheden op de jaarafrekeiningen van hun huidige maatschappij. of andere onduidelijkheden.en zouden zei dan toch intersse hebben in onze aanbieding is dat leuk meegenomen..

dus ja.. het kan ook op een leuke manier ;)

martdehaan

zoals ik eerder schreef: De goeden moeten onder de kwaden lijden en dat is natuurlijk spijtig voor U. Maar info filter is geen wettelijke regeling dus bestaat de kans dat de consument door lieden wordt benaderd al la de NED. Dit soort bedrijven verpesten het voor jullie. Er schijnt wel een wettelijke maatregel op stapel te staan. Maar ik heb begrepen dat toepassing hiervan nog wel kan duren tot midden volgend jaar.

Al vele jaren worden er topic vol geschreven over misstanden bij callcenters. Ik denk dat de gemiddelde consument inmiddels murw is gemaakt door die misstanden en het helemaal heeft gehad.

Iedereen is natuurlijk vrij om de telefoon aan te nemen en via de telefoon zaken te doen.

Maar ik ben het gewoon zat en daarom heb ik hier aangegeven wat een goede oplossing is. Ik voel me er wel bij.

Trouwens iedere callcenter medewerk(s)ter moet scoren anders kan hij of zij vertrekken. Dus moet er wel doorgedrukt worden en dat is aan de telefoon makkelijker voor jullie omdat je lekker anoniem blijft

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

u weet niet bij welke energie maatschappij ik werk
Was jij soms die slimmerik die wist te melden dat ik teveel betaal voor gas?

tutje

wie weet :twisted:

kiz

wie weet :twisted:
wie weet laat ik je (en/of je collega's) me tot 3 cijfers achter de komma minstens een halfuur lang voorlichten over alles wat met gaslevering te maken heeft... en informeer ik aan het einde van het gesprek hoe Energiemaatschappij X, Y of Z dat bij mij thuis denkt af te leveren...
dus ja.. het kan ook op een leuke manier :wink:

mvw1975

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Het is tegenwoordig een regel wanneer er 3 keer nee is gezegd ze geen vragen meer mogen stellen, dus gelijk 3 keer achter elkaar nee zeggen en hun mogen geen vragen meer stellen, maar vaak mogen ze het gesprek ook niet zelf beïndigen en dan is er pat stelling.

kiz

dan is er pat stelling.
ik voel me geenszins geroepen "hun" problemen op te lossen. Part of the job, en als men dat niet zint moet men gauw wat anders zoeken.

tutje

@ kiz

nouw.. dan rekenen we dat tog voor je uit.. aangezien we uurloon betaald krijgen en niet per aansluiting maakt het dus absoluut niet uit hoelang ik met iemand aan de lijn hang.. dus veel succes ;)

en over het 3 keer nee zeggen, als iemand 1 keer aangeeft geen interesse te hebben wensen wij u ook een fijne dag verder..

:D

Gesloten