LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keuken op tegelvloer

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Alexander12

keuken op tegelvloer

Ongelezen bericht door Alexander12 »

Wij willen vloerverwarming onder onze nieuwe keuken maar nu zijn wij er over aan het denken om heel de vloer te betegelen dus ook onder de keuken kan dit of kom ik dan ergens mee in de problemen?

maxx

Re: keuken op tegelvloer

Ongelezen bericht door maxx »

Gewoon lekker doortegelen, dit werkt het lekkerst voor de monteur en is het eenvoudigst schoon te maken voor de klant.

Vloerverwarming onder de keuken is een ander verhaal, dat zou ik niet doen. Wel goed afmeten waar de laatste buis tov de plint gelegd gaat worden!! Heel irritant om warme hielen en koude tenen te hebben als je op je sokken een broodje smeert in de keuken.

MVG

meerst

Ongelezen bericht door meerst »

recies. doorleggen was geen probleem. Alleen liever geen verwarming daar...

Alexander12

Bedankt voor de reacties ik wil de vloerverwarming inderdaad niet onder de keuken maar tot de plint ik moet er alleen nog achter zien te komen tot waar deze loopt.

Emlichheimer

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Toch zou ik overwegen de vloerverwarming wel onder de keuken door te leggen, maar dan wel op een aparte groep. Dan hoeft hij niet mee te draaien, maar het ligt er wel!
(waarom zou je anders alleen de tegels doorleggen?)

Alexander12

De tegels wil ik ook onder de plint omdat dit makkelijker leggen is mooier afgewerkt en omdat ik dan eventuele lekkage sneller door heb (ik heb net lekkage gehad in de oude keuken) maar de kastjes verwarmen heb ik niets aan.

Emlichheimer

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

je hebt het dus over een verbouwing, geen nieuwbouwwoning?
Dan is het verhaal anders naturlijk....

Alexander12

Inderdaad het is een verbouwing.

330

Ongelezen bericht door 330 »

Ik stuit nu ook op dezelfde probleem. Vloerwarmingbedrijf adviseerde om wel door te leggen onder mijn 2 grote schiereilanden, wandkasten niet (prijs bleef zowieso hetzelfde, val net midden in opp./aantal groepen). In principe moet het geen probleem zijn als de keukenleverancier eerst de gaten enzo alvast gaat boren en voorbereiden, dan gaan ze eromheen leggen de leidingen.

Ik heb mijn keukenleverancier gebeld wat hij daarvan vond, wordt vanmiddag teruggebeld.

Tegels worden wel inderdaad doorgelegd. Wat is het nadeel dat de vloerverwarmingsbuizen (als hoofdverwarming) onder je keukenkastjes(in mijn geval 2x 1,60m2 eilanden) doorloopt?

mich007

Ongelezen bericht door mich007 »

Volgens mij mag er geen vloerverwarming liggen in dezelfde 'zone' als je koudwater-leidingen van bijvoorbeeld je spoelbakeiland.
Dit heeft te maken met het gevaar op legionellabesmetting.

Gesloten