LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
juricol
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2009 09:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door juricol »

Lachwekkend en triest tegelijk dat Pretium Telecom nu hoog van de toren blaast met een heus NIPPO klantenonderzoek.
Als consument weet je absoluut niet hoe het onderzoek tot stand is gekomen,en of de resultaten wel zuiver zijn.

Wat me ook zeer tegenvalt is de nieuwe mailing die Pretium potentiële klanten toestuurt.

Hierin vermijdt Pretium bewust de Gesprekskosten. Deze worden per minuut berekend,en dus niet per seconde.

Hoe serieus neemt Pretium Telecom de consument nu werkelijk ?

mama-van-2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2009 21:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mama-van-2 »

ook mijn man hoorde ze zeggen,,,,,wij bellen namens kpn, en dacht dat het goed zat, NIET DUS.
ook wij zijn opgelicht, want zo zien wij het !!

maar nu even een vraag.
wij zitten sinds 9 feb bij ze officieel, en nu las ik iets over dat je binnen 3 maanden af kan zeggen.
nu mijn vraag: betaal je dan niet de rest van het contract jaar?
en kan je zo makkelijk binnen 3 maanden van ze af?
mijn excuus voor de miss terug komende vragen, maar ik snap er niks meer van.
het kost me alleen stress.
ja heb 1 x getracht met de klantenservise te bellen, maar wat een volk, en ik ben iemand die heel rustig is en een normaal gesprek aan ging alleen kreeg ik direct al een grote mond.
en werd uitgemaakt voor leugenaar.

groetjes een mama van 2 die er niet meer uitkomt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mensen die 72 zijn op de dag dat ze gebeld worden door een call center wat namens Pretium handelt hebben 3 maanden de tijd om op te zeggen.
Het ligt dus aan uw leeftijd of u altijd 3 maanden de tijd heeft.

In uw geval lijkt de nieuwe wet overtreden te zijn. In dat geval heeft u ook 3 maanden de tijd om de overeenkomst te annuleren omdat er in dit geval sprake van dwaling te zijn.

Het probleem is echter of u dit kunt bewijzen.

http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
Zie ook:
Dwaling
http://www.haaljerecht.nl/uitdepraktijk ... aling.html
Bij dwaling heeft u drie maanden de tijd om uw overeenkomst te ontbinden.

Ik adviseer u om te beginnen met het opvragen van de voicelog.

T.a.v. deze, m.i. agressieve manier van telemarketing kunt u een klacht indienen:
hier
en
hier
-------------------------------------------------
----------------------
Zie verder de site van herr dokter.

mama-van-2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2009 21:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mama-van-2 »

hoihoi, bedoelt je de voicelog van het aangaan van het contract?

deze heb ik al aangevraagt, per aangetekende brief en heb een brief van ze gekregen dat het inbehandeling is.
maar heb al vernomen dat hier al niet opstaat wat we eigenlijk willen horen.
ook vertelde ze mij dat ik een soort van map van hun gekregen oest hebben, ook dit heb ik niet ontvangen.

ik heb net ons klantennummer per telefoon ontvangen, maar het komt er op neer dat ze me niet geloven over al die post.
het isook vreemd, want dit heb ik nog nooit meegemaakt met een bedrijf dat post maar niet aankomt.

en het bewijzen van alles, ja daarin staan ze sterk.
aan de telefoon werd toen gezegt dat er 1 maand opzegging was, maar ook dat klopt niet, maar ook dat valt niet te bewijzen.

vreselijk hoe ze op deze manier mensen erin luizen, en dat zoiets mogelijk is.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het probleem waar iedereen die het gevoel heeft dat er sprake is van dwaling door de - [naar het lijkt snakkend naar mp3 spelers etc wervende telemarketers ]- niet de gehele voicelog toegestuurd krijgt.

Het wordt de hoogste tijd dat de toeziende autoriteit erkent dat de gehele gesprekken bewaard moeten blijven en toegezonden moeten worden.

De voicelog is het deel waarin u toestemt in het sluiten van een overeenkomst.

U kunt naast het opvragen van de voicelog
* aangetekend met ontvangstbevestiging * de overeenkomst annuleren op grond van overtreden van bovengenoemde wet.

Het lijkt mij dat het volgende wets artikel is overschreden:
[ "Artikel 193c
1. Een handelspraktijk is misleidend indien informatie wordt verstrekt
die feitelijk onjuist is of die de gemiddelde consument misleidt of kan
misleiden, al dan niet door de algemene presentatie van de informatie,
zoals ten aanzien van:
a. het bestaan of de aard van het product;
b. de voornaamste kenmerken van het product," ]
Er werd immers geïdentificeerd met de medeling dat u met KPN. sprak.
Bron: Wettekst OHP15102008

Kopie van brief + verzend- + handtekening retourkaart + vervolg correspondentie bewaren tot in lengte der dagen.

Het lijkt heel normaal te zijn dat brieven "zoek lijken te raken in de papierversnipperaar".
Ik heb bij een ander telecom bedrijf zelfs mee gemaakt. dat 2 aangetekende brieven met ontvangstbevestiging nooit beantwoord werden.

Stelt in uw brief een termijn van maximaal 4 weken waarin u voicelog wilt kunnen beluisteren + bevestiging annuleren overeenkomst toegestuurd wenst te krijgen.

Geeft aan dat mocht u binnen deze termijn geen reactie ontvangen, u e.e.a. voorlegt aan de Geschillencommissie telecommunicatie.

Zie de avonturen van velen die u voorgingen en/of nog bezig zijn om in het gelijk gesteld te worden.

Vergeet vooral niet nog een klacht in te dienen bij consuwijzer over het feit dat het callcenter naar uw gevoel agressieve manier van ledenwerving heeft toegepast.





[/quote]

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Schrijf je opzeggingsbrief aangetekend + een copie naar het adres Amerikaweg 10 met postzegel + 2 stuks naar hun antwoordnummer. Je adresseert er eentje naar Nyks en eentje naar het hoofd klantenservice. Als mijn moeder voor mij een brief post om 17 uur dan kan ik deze de volgende dag al lezen. Het wekt toch enige verbazing dat ze bij PT nooit of te laat aankomen.
Noteer alle acties met datum en tijd en met wie je eventueel sprak.
Dus ook wanneer ontving je een brief en welke datum staat er op de brief. Let op als u al aangesloten bent op de telefoonlijn dan bent u misschien ook al "gratis" lid van Pretium Privelege. Na een jaar wordt u automatisch betalend lid van deze club. Boek onterechte bedrage terug en laat uw rekening blokkeren voor Pretium in al zijn verschijningen.
Heeft uw vorige aanbieder u op de hoogte gesteld van deze overstap?
Bent u nu betalend telefoonabonnee bij 1 maatschappij?
Ga er een paar uur voor zitten, lees deze site door en je krijgt een schat aan adviezen. Zonder dit Forum was ik er niet uitgekomen.
Mogelijk kunt u bij het Jurisch loket om advies vragen.

Sukses,

hejeja

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Hartstikke goed dr. Oetker dat nu weer standaardbrieven te downloaden zijn. Ik blijf het schokkend vinden dat Tros Radar hun standaardbrieven van de rechter van hun website moesten halen. Misschien nog twee aanvullende idee-en. 1. Als je opzegt ook meteen aangeven dat je geen abonnement wil op het blad Privileges. 2. Opvragen van de bandopname en hen vragen of zij een kopie willen versturen.
Ik ben met Pretium in discussie over de bandopname. Zij willen die mij nu aan de telefoon laten horen (omdat ik het geschil aan de geschillencommissie heb voorgelegd), maar ik wil het thuis gestuurd krijgen, of dat het via de mail wordt verzonden. Ik heb nl het vermoeden dat de bandopname is gemanipuleerd. Ik heb om advies gevraagd bij consuwijzer en zij vinden het een re-ele eis van mij dat ik het thuisgestuurd wil krijgen, omdat PT moet aantonen dat er sprake is van een contract. Zij adviseerden mij een klacht in te dienen.

groet,
Carla

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Carla68
Vergeet het maar de Voicelog krijg je echt niet thuis gestuurd. Mogelijk kun je deze in je bezit krijgen via de geschillencommissie.
Beluisteren zal "mogelijk" wel lukken, probeer het gesprek dan op te nemen. Je zult verrast zijn hoe een gesprek door PT gemanipuleert wordt. Mij is het gelukt om telefonisch contact te leggen via de debiteurenadministratie. Ik bleef correct en dwingend, daar hadden ze heel erg veel moeite mee. Na het beluisteren van de Voicelog heb ik gevraagd of ze mijn reactie wilden opnemen. Nee dus....

hejeja

juricol
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2009 09:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door juricol »

Beste Oetker,

Geef liever advies op maat , ipv een Pretiumgedupeerde op te zadelen
met allerlei onbeduidende voorbeeldbrieven.
Weet u wel waar u mee bezig bent ?
Bent u juridisch onderlegd ?

U zaait nu slechts een hoop onnodige verwarring bij mensen die juist gebaat zijn bij korte doeltreffende informatie.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mocht Pretium u niet toestaan de voicelog na te luisteren ( waarbij ik u adviseer dit meteen op te nemen) dan zou ik daar weer schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging een klacht over indienen. Kopie van klacht + verzend- en handtekeningretour kaart in dossier.

Dit kan namelijk in uw voordeel werken mocht u naar de Geschillencommissie stappen.

Retorische vraag"
Wat heeft een zichzelf respecterend bedrijf te verbergen als zij weigeren u voicelog te overhandigen of te beluisteren?

juricol
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2009 09:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door juricol »

KrikvdKruk u zegt letterlijk ...Het valt niet mee, om met 1 simpele voorbeeldbrief een firma te bezweren, die echt niet wil deugen.

Hiermee slaat u de spijker op zn kop.

Vervolgens adviseert u de gedupeerde wél doodleuk om Oetker's voorbeeldbrieven te downloaden,waarvan het meerendeel geen enkele garantie biedt op snelle terugzetting naar de oude provider.

Oetker,leuk om de brieven persoonlijk te herzien maar laat deze eerst eens herlezen door een jurist voordat u ze überhaupt post.
Laatst gewijzigd door juricol op 19 mar 2009 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten ...?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik merk ook op dat de overheid met zijn beleid een vroeger belangrijk communicatiemiddel naar de knoppen helpt (heeft geholpen). Tenzij er nieuwe telefoonmaatschappijen opstaan, die hun abonnees tegen betaling de service bieden om callcenters en ander gespuis van hun net te weren.
Er zou meer publiciteit moeten komen over het belmenietregister. Zie:
http://www.gelderlander.nl/algemeen/dgb ... in-wet.ece

Wat u weten moet over belmeniet Register:
http://www.bel-me-niet.nl/Belmeniet_site/index.php

Als u zich hier heeft aangemeld en u wordt daarna alsnog lastig gevallen door een call center dan wordt hierdoor de Wet oneerlijke handelspraktijken overtreden. Dan heeft u dus 3 maanden de tijd om de overeenkomst te annuleren.

De consument moet m.i. dus beter voorgelicht worden over hoe zij zich kunnen beschermen tegen b.v. Telemarketing door bedrijven als Pretium etc.

rrad
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2009 12:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rrad »

Kende zelf deze praktijken niet en was erg verbaasd zoveel ellende te lezen zonder dat iemand hier een halt toe lijkt te kunnen roepen. Werd gisteren gebeld door iemand die een aantal malen (zowel direct als indrirect) aangaf van KPN zelf te zijn. Ik kan dus ook niet 'bewijzen' dat het hier om Pretium gaat, maar de symptomen doen het ergste vermoeden ;-)

De tactiek die ze bij mij probeerden was die van uw abonnement van €20 gaat automatisch omlaag naar €15,95 na controle van uw gegevens in onze systeem. Mijn geboortedatum kon ik me nog voorstellen (alhoewel het ze helemaal niets aangaat), maar bij controle rekeningnummer werd het me toch wel heel verdacht. Ik heb gezegd, dat ze deze voor haar neus had als KPN-medewerkster en dat mijn betaling daar maandelijks vandaan komt. Ze bevestigde dit nummer voor zich te zien, maar toch moest ik het zelf herhalen om de automatische korting te krijgen. Ik heb dit (uitereaard) geweigerd en gezegd dat ze deze aanbieding dan eerst maar schriftelijk moeten bevestigen, omdat ik hier telefonisch niet verder op reageer. Op mijn opmerking "iedereen kan wel zeggen van de KPN te zijn", gaf ze nogmaals aan dat ze dit écht was. Na nog wat push-werk van haar kant dat ze het echt nodig hadden en herhalingen van mijn zijde dat ik hier niet in meega, was de beleefdheid/professionele taal opeens op en was het: "Dan weet ik genoeg. Doeeeei!" en de verbinding werd verbroken.

Na het lezen van (een deel van) dit forum ben ik bang dat ze nog wel eens iets kunnen proberen, want een bedrijf dat deze methoden hanteert, kan ongetwijfeld ook wel op andere manieren aan mijn rekeningnummer komen... Ook baart het me zorgen dat alleen de voicelog bewaard zou worden, want ze heeft zichzelf geïntroduceerd als KPN. En als ik het zo lees wordt de totale tekst gestript van introductie en daarna nog (mogelijk) eens gemodificeerd of gewoon genegeerd!

Hopelijk komt hier geen vervolg op van mijn zijde en is dit een waarschuwing voor anderen. Geloof me, ik ben Mr. Wantrouw zelf en ze wisten mij ook een geboortedatum te ontlokken. Ik heb verder niet kunnen vinden op dit forum of mensen ook zijn bedonderd zonder hun rekeningnummer te geven - als iemand hier ervaring meeheeft, graag?

EdvanWit
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door EdvanWit »

@rrad
Ze bevestigde dit nummer voor zich te zien, maar toch moest ik het zelf herhalen om de automatische korting te krijgen.
Ieder om de beurt een cijfer noemen lijkt mij voldoende om vast te stellen dat beide partijen hetzelfde nummer voor zich hebben. En datzelfde kan je ook met een geboortedatum doen.

Dat gaat dan zo:

Voor controle moet ik uw bankrekeningnummer hebben!!
Ok, mijn rekeningnummer begint met een 2, wat is het tweede nummer?
Uhhhh...... laat maar.

J.G.Hofman
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2009 16:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door J.G.Hofman »

Heden 20 Maart ontving mijn broer die in 2006 is overleden nog post van dat prachtige bedrijf Pretium,wat een kloten-firma.
Opruimen die handel.
Of hij nog wilde overstappen van KPN naar Pretium toe.
Dit zegt denk ik toch voldoende.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Daar word je niet vrolijk van.
:cry:

Leone54
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2009 13:18

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Leone54 »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Huub74
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2009 16:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Huub74 »

Zucht, ook hier meldt zich weer een slachtoffer van Pretium Telecom...
Het is werkelijk waar om moedeloos van te worden.
Op dit forum alleen al zijn ruim 2200 reacties te vinden en dit aantal zal alleen nog maar groeien zolang dit bedrijf blijft bestaan.

Wat mij nog veel meer verbaasd, is dat politiek den haag hier zo ontzettend traag op reageert. Zo uit mijn hoofd was het staatssecretaris de Jager die erg blij was met de uitspraak van de consumentenautoriteit.
Ik kreeg hierbij het gevoel van: laat de consumentenautoriteit het maar oplossen, dan hoef er geen tijd aan te besteden. Ondertussen gaat Pretium Telecom gewoon door met zijn misleidende praktijken.
De boete van E 87.000,= is natuurlijk een schijntje! Door deze lage boete is het voor dhr. Nyks (directeur van Pretium) nog steeds lucratief om zijn handel door te zetten.

Gelukkig zijn er nog kamerleden die het vuurtje brandende houden.
Zie hier:

http://www.kamervragen.com/2009-03-12:_ ... um_Telecom

Ik zou ervoor willen pleiten dat een ieder die door de misleidende verkoopmethode van Pretium Telecom een overeenkomst heeft gesloten en die dit kan aantonen, een gepaste schade vergoeding kan eisen bij Pretium Telecom.

Nog een verzoek aan iedereen die last heeft van Pretium Telecom:
Meld dit a.u.b. op de website van de consumentenautoriteit: http://www.consuwijzer.nl

Groeten, succes en sterkte!
Huub

jet1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2009 12:04

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jet1 »

Hallo, mijn moeder is ook gebeld in februari door pretium, en is dus wel aan het dementeren en trapt daar wel in als je eens wist hoeveel van die telefonische verkopers al af heb moeten bellen of schrijven want telefonisch aanbieden mag wel maar afzeggen niet dit moet dan weer schriftelijk en ook nog met een copie van een ID erbij.NIET LEUK.
Dus beste GAST (misschien wel medewerker van Pretium) er zijn genoeg ouderen die daar in wel in trappen. Met alle contracten die ik heb afmoeten zeggen heb ik bijna toegezegd in dit contract maar gan nu toch maar weer schriftelijk afzeggen. dus beste provaidors en andere telefoonaanbieders bedankt voor de extra zorg en extra werk die ik hier door krijg, dit terwijl ik liever deze tijd aah mijn moeder had besteed dan aan jullie.
Jet
Laatst gewijzigd door jet1 op 23 mar 2009 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten