Leuk als je dat zelf kunt, maar als je nu geen affiniteit hebt met pc's? Dan lijkt het mij onverantwoord bovenstaande acties zelf uit te voeren. En ja, helaas betekend dit wel dat de reparateur 4 uur naar het beeldscherm gaat staren. Figuurlijk dan, want de tijd die hij ermee bezig is word wel in rekening gebracht. Een beetje hobbybob kan dit snel uitvoeren en goedkoper, maar bij een computerzaak word alles in rekening gebracht.verwijder de tikkende schijf
plaats een nieuwe
installeer OS X opnieuw
plaats de tikkende schijf in een externe behuziing
kopieer je data naar de nieuwe schijf
Je kan eventueel ook een 1 op 1 kopie laten maken. Kost helemaal niet 4 uur werk.
Gewoon aansluiten en het kopieer proces starten. De dealer kan in de tijd dat het kopiëren bezig is rustig andere dingen doen, of denk je nou werkelijk dat hij 4 uur naar een beeldscherm gaat zitten staren?
Gaap... Zelfde verhaal.. ja dat klinkt leuk in theorie. Maar vind mij eens een computerzaak die al deze werkzaamheden doet voor laten we zeggen 0,5 uur werk. Helaas moeten alle kosten worden berekenend en die worden ook ruim berekend.Montage harde schijf 5 minuten.
Copy maken via IDE of Sata kabel inprikken dus 1 minuut.
De oude in doos stoppen voor losse externe....
Dus totaal 10 minuten werk?
Schoonmaken is stofzuigen van voeding en processor ventilator...
Alleen een laptop kost meer tijd voor open schroeven en desktop hoeft niet meer dan €50,- + materiaal te kosten.
Kijken jullie dan echt een paar uur lang tijdens het kopieren naar het scherm? Nee, maar die tijd word wel berekend. Meestal tegen een vast tarief.
Ik wil ook niet echt reageren, maar wegens gebrek aan zelfbeheersing geef ik hier gelukkig geen gehoor aan.Ik wil niet echt reageren op sommige uitspraken maar een HD heeft een parkeerstand waar hij uit komt zodra de koppen moeten gaan zoeken.
Jammer dat je de werking niet kent van een HD.
Vervolgens doet mijn HD dit al jaren en mogelijk nog een eeuwigheid.
Het is duidelijk de D-schijf al heb ik er nog één inhangen.
Voor mij is de HD niet defect, anders doet hij dit niet al enkele jaren.
In het opstartgebeuren worden mijns inziens dingen gezocht op schijf D.
Op de D schijf worden geen dingen gezocht, alleen tijdens het POST scherm word er een SMART check gedaan (indien dit ingeschakeld staat in de bios ofc.) Zolang de D schijf geen primaire schijf is en het OS niet bevat word er niets op gezocht tijdens het opstarten.
Ik snap heel goed dat de harde schijf tijdens het opstarten van de parkeerstand afkomt, ik snap alleen niet goed waarom jij dan zegt dat hij tijdens het opstarten naar de parkeerstand gaat? Dit gebeurd namelijk alleen na een korte periode van inactiviteit van de HD. De hd is niet lang genoeg inactief tijdens het opstarten voor de parkeerstand.