LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

RWE

Ongelezen bericht door Ronly »

Bijna 10 jaar later is er dus nog steeds niets veranderd!
(De DTE heeft ze 10 jaar geleden al eens op de vingers getikt)
RWE houd zich nog steeds niet aan de regels en lokt onwetende burgers in hun val door het zogenaamd 'vrijblijvend' toesturen van een info pakket die vervolgens niet wordt verstuurd waardoor de consument niets heeft om binnen 7 dagen terug te sturen zodat deze automatisch overgezet wordt naar deze oplichters bende en je komt er ook niet zomaar weer vanaf! Dat dit kan in het zo goed 'geregelde' Nederlandje! zonder iets te hoeven terug te sturen,zonder handtekening!zonder echte toestemming! Het internet staat vol met dezelfde klachten over de werkwijze van deze firma list& bedrog! De consumenten organisatie`s weten het allemaal, maar de toezichthouders stonden er bij en keken er naar......
Ik vindt het absurd dat je zomaar mondeling vast aan een kontrakt kan zitten! Mijn inziens zou dit alléén langs schriftelijke bevestiging mogen, dus alleen mét een handtekening en dan nog een bedenktijd.
Ik vindt dat toezichthouder incl.de consumenten organisatie's/programma's zoals Consuwijzer,Radar,Kassa,consumentenbond enz. veel te weinig hier aan doen,dit zogenaamde vrije beleid is veel te ver door geschoten! dit moet stoppen!
Het kan toch niet zo zijn dat je alleen telefonisch (door gemannipuleerde gesprekken en zelfs gemonteerde opname's) of door een of ander grappenmaker al ergens aan vast kan zitten, en dan alleen door het terug sturen van een brief binnen 7 dagen er weer van af kan??? Dit is zelfs verboden in NL! Maar toch kan het allemaal!
Waar blijven nu de toezichthouders??? en waarom besteed Radar niet meer aandacht aan deze louche praktijken? het internet staat vol met klachten over met name de RWE!
En de overheid laat het allemaal maar toe!
Mensen u bent gewaarschuwd,wordt u gebeld door de RWE (of andere leveranciers) gewoon de haak er op gooien,want voordat u het weet bent u ergens ingetrapt!

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: RWE

Ongelezen bericht door DMG »

Bent u niet in de war met NLE?

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: RWE

Ongelezen bericht door Ronly »

nee,zeker niet! hoezo?

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: RWE

Ongelezen bericht door DMG »

Omdat u reageert op een persoonlijk voorvalletje met RWE, maar u doet blijken dat overal klachten staan over dit bedrijf. Ik weet niet waar u kijkt, maar ik kan ze niet vinden. Alle energieleveranciers maken fouten, maar ik kom voornamelijk Oxxio en NLE tegen als het over klachten gaat. En ook bij de DTE kan ik niets vinden. Geloof ook dat ze bij de laatste energiemonitor samen met Essent een keurig rapportcijfer hebben gekregen voor de serviceverlening. Dus als u onterecht een contract met hen heeft, dan zult u dat gewoon bij hen moeten aankaarten. Maar ik heb eerlijk gezegd het idee, dat u een probleem heeft met RWE en dat u daarom aangeeft dat uw contract onterecht zou zijn.

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: RWE

Ongelezen bericht door Ronly »

Nou moet het niet mooier worden! U werkt zeker bij RWE???
of U bent blind of naief
Ik zal u de links geven:

http://www.energieleveranciers.nl/energ ... &ac=vragen

http://www.klachtenradar.nl/klacht-over-rwe-en-essent/

als u na het lezen van de klachten nog twijfelt of durft te beweren dat het louter alleen om een persoonlijke vete gaat, hebt u echt een bred voor de kop!
Het hele internet staat er vol mee!
maar eerlijk gezegd, denk ik dat u van de RWE bent :wink:

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: RWE

Ongelezen bericht door DMG »

Bij http://www.energieleveranciers.nl/energ ... &ac=vragen maakt het niet uit welke leverancier u kiest; overal staan klachten. En mensen die tevreden zijn posten niet he :P Dus blijft mijn mening staan, dat u uw bewering niet kunt onderbouwen.

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: RWE

Ongelezen bericht door Ronly »

ik mijn mening niet kan onderbouwen?
u bent net een Politicus, alles ontkennen en alleen uw waarheid is heilig
ik ga niet verder in discussie met u, u heeft mij té veel trekjes van een medewerker van RWE
als u al die reacties van de diverse forums gewoon wilt ontkennen,dan heeft u niet veel geleerd in de tijd dat op deze aardkloot rond loopt, en heeft u weinig op met mensen die de dupe zijn van (uw?) deze praktijken.
Dit wordt een persoonlijke vete tussen ons en daar heb ik helemaal geen zin in, ik stop hier dan ook mee, de vele ingezonden brieven spreken voor zich en als u dat wilt ontkennen dan geloof ik nog steeds dat u bij een van deze oplichters werkt en zit u er inderdaad dieper in dan ik denk :wink:

SRG
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2009 10:17

Re: RWE

Ongelezen bericht door SRG »

al maanden probeer ik de bandieten van rwe duidelijk te maken, dat het factuur en leveradres niet klopt, waardoor de acceptgiro's de eerste maanden niet op het juiste adres binnen kwamen. hierover gebeld en rwe vermelde dat de gegevens wel juist waren. het gekke is dat ik sindsdien aanmaningen en acceptgiro's krijg op het juiste adres, maar het levering adres nog steeds onjuist is, dit leveringsadres gaan ze nu afsluiten omdat ik volgens hun slechte administratie nog steeds een betalingsachterstand heb. dat klopt, de aanmaningskosten die zij bereken wens ik niet te betalen, omdat gebleken is dat hun administratie niet klopt (aflever en factuuradres). maar ik word er wel heel erg moe van en vraag mij af bij welke instantie ik terecht kan als een bedrijf als rwe niet wil luisteren naar mijn argumenten en overgaat tot afsluiting.

Gesloten