LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NORDLAND IS TROEP

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
budsie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2008 23:03

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door budsie »

Ten eerste is het misschien wel handig om de transportbeveiligingspinnen eruit te halen :?
mocht je dat toch gedaan hebben moet je er ook nog voor zorgen dat hij stabiel staat :wink:

klaast
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2008 16:20

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door klaast »

Ach, een wasmachine van Bosch wordt ook in 3 verschillende landen gemaakt, en dus geen garantie voor succes. We hebben nu een nieuwe wasmachine gekocht van Nordland, na 10 jaar AEG. Het is gewoon mazzel hebben met een apparaat. Vrienden van ons hadden een Bauknecht een paar jaar en die motor liep er bijna zelf uit, dus merken zeggen niets..
Tijd zal het leren of iets goed of slecht is.. :wink:

harrykat
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 13:43

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door harrykat »

mijn nordland droger is er mee opgehouden en dit na 15 jaar .
heb er nog nooit wat mee gehad.dus het kan ook anders dan alleen maar klachten :wink:

jder
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2008 11:04

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door jder »

2 jaar na aankoop is mijn Nordland wasmachine bijna letterlijk in rook opgegaan. Kortsluiting in een elektrisch component. Gelukkig heeft een gesprongen stop erger voorkomen. Noodgedwongen (ik had gelukkig extra garantie afgesloten) met EN Service in contact gekomen.
Wat een hel is dat! Tijdstip van de afspraak op de avond vantevoren pas bekend, dus er wordt maar vanuit gegaan dat ik een hele dag vrij moet nemen? Voorkeur opgeven voor ochtend/middag niet mogelijk. Uiteindelijk was machine na eerste bezoek niet gerepareerd: nieuwe afspraak maken. alleen mogelijk op maandag en woensdag, dus als dat niet uitkomt weer 2 weken verder. Kortom, veel ellende, weinig service. Begin niet aan de ellende die Nordland heet..

arjankremer
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2009 13:42

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door arjankremer »

Ik heb deze week een Nordland WA8614 LE gekocht, en ik vraag me af of er mensen zijn welke ervaring hebben met deze machine? Na wat research op internet kwamen we in eerste instantie uit bij Zanussi of AEG omdat we hier veel goede reviews over gelezen hadden. We hadden een budget van +/- 500 eu. De verkoper van Prijstopper heeft ons echter aangeraden om voor de Nordland te gaan omdat dit exact dezelfde machine zou zijn dan de Zanussi, Eletrolux, AEG maar met meer capaciteit en functies. De behuizing van de machines is dan ook bijna volledig identiek.
Nu vraag ik me af of er ook zoveel problemen voorkomen bij nieuwe machines van Nordland.

Alvast bedankt

renzel
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2009 14:04

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door renzel »

hoi iedereen
ik heb gister ook ee nordland gekocht
en idd is mij verteld dat deze wasmachines bij AEG Electrolux worden geproduceerd met een zeer hoogwaardig kwaliteit ten opzichte van eerdere versies van nordland
ben dan ook benieuwd of deze perfect werken

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door D1RK »

Nordland leverde meerdere producten van diverse fabrikanten dus als je goed vergelijk kun je soms duidelijk de fabriek zien, en als deze dan goedkoper is kan dat...

Maar voor garantie moet een monteur op zoek naar de echte fabriek, en dat kan tijd dus geld kosten.
Ook verkeerde type onderdelen is dan mogelijk omdat het oorspronkelijke type van fabriek ontbreekt.

Als je mail stuur wat je graag zou willen weet ik soms een goedkoper of beter adres voor hetzelfde merk en type of ik adviseer betere... die meestal gelijk of goedkoper is.

JeeWee17
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 13:15

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door JeeWee17 »

Ik heb deze week een Nordland WA8614 LE gekocht, en ik vraag me af of er mensen zijn welke ervaring hebben met deze machine? Na wat research op internet kwamen we in eerste instantie uit bij Zanussi of AEG omdat we hier veel goede reviews over gelezen hadden. We hadden een budget van +/- 500 eu. De verkoper van Prijstopper heeft ons echter aangeraden om voor de Nordland te gaan omdat dit exact dezelfde machine zou zijn dan de Zanussi, Eletrolux, AEG maar met meer capaciteit en functies. De behuizing van de machines is dan ook bijna volledig identiek.
Nu vraag ik me af of er ook zoveel problemen voorkomen bij nieuwe machines van Nordland.
@ Arjan:
Wij hebben nu al ruim een half jaar een WA 8614LE en de machine bevalt prima! :D Heeft veel functies waar je bij andere merken veel meer voor betaald. Met name de uitgestelde start en de resttijd van het programma vinden wij erg prettig! Over de duurzaamheid kan ik niet zeggen. Maar ik verwacht geen levensduur zoals een Miele zegt te hebben, alhoewel op Kieskeurig Miele gebruikers ook niet allemaal positief zijn... :wink: ) Mocht er iets misgaan, verwacht ik goede service en garantie en anders mag de rechtsbijstandverzekeraar aan de bak, daar betaal ik hen tenslotte voor.

arjankremer
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2009 13:42

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door arjankremer »

JeeWee17, dankjewel voor je reactie...! tot nu toe hebben we ook totaal geen klachten over de machine, alles werkt prima, hij is redelijk stil en erg makkelijk in gebruik! :D

1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2009 17:25

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door 1979 »

:cry: Hierbij mijn verhaal over mijn ( Perfecte ) Nordland

3 Jaar geleden gekocht vanaf dag 1 ellende water loopt niet weg paar maanden vol gehouden EM Service gebeld laat ik daar maar niks over zeggen wat een bedrijf is dat,
Het gaat nu om de nordland. Oke gemaakt volgens monteur was iets versleten JAJA naar een paar maanden ik weer wassen nou echt letterlijk er kwam een vliegtuig binnen zoveel herrie maakte hij maar ik was allang blij dat ik weer kon wassen, Dus weer even volgehouden aangezien de afspraak met monteur niet vlot gaat, Toen leek het wel of er een steen aan het mee wassen was, Ik weer gebeld 2 weken later
Moet je voorstellen met 4 kinderen :? Monteur komt sloopt haast mijn water kraan overal spoot water heen maar ja om de woorden uit zijn mond te trekken de trommel was kapot dus die ging hij maar vernieuwe met veel tegenzin hij vond dat het niet onder de garantie viel daar neem je dan 5 jaar extra garantie voor, maar ja hij zei ik maak wel een uitzondering dus gemaakt nou kijken voor hoelang dit weer gaat duren.
Ten tweede wil ik zeggen dat het wel aan het merkt Nordland ligt na al deze verhalen te lezen, Ik heb heel veel andere merken staan in huis en nooit problemen een droger die nog al 10 jaar is en het nog perfect doet.
En dan wil ik nog even zeggen mijn vriendin heeft precies de zelfde wasmachiene en heeft ook precies de zelfde klachten wel heel toevallig.
OO de monteur ging weg dus ik zei hoe komt het toch dat er elke keer wat is hij zei mevrouw u kunt beter een goed merk kopen dus dat zegt ook al genoeg.

Toolboy

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nordland wordt door een aantal winkels verkocht als zijnde miele kwaliteit.Daar kan de kopende argeloze klant niets aan doen.
Er zit een behoorlijk hoge marge op dit merk.
En is het dus al gauw voor de verkopende partij miele kwaliteit :wink:

Groet T

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste 1979,

Met alle respect, u koopt een goedkope Nordland terwijl er bij u 4 kinderen rondlopen, :?

Nordland zijn goedkope machine's voor één of maximaal twee persoons huishoudens, technisch zijn de machine's van een dermate kwaliteit dat deze zeker niet geschikt zijn voor gezinnen met 4 kinderen, bij zo'n gezinssamenstelling draait zo machine iedere dag, en daar is geen Nordland kwalitatief geschikt voor,

In uw situatie kunt u beter doorsparen voor een kwaliteits machine van Siemens of liefst nog Miele, omdat met 4 kinderen de wasmachine een zwaarbelaste machine is,

In uw situatie zou ik de Nordland bij het grof vuil zetten en er geen kosten meer aan maken, ik lees van u wel dat de "verlengde garantie" een wassen neus is,

Na 3 jaar de trommel naar de knoppen is natuurlijk niet normaal voor een machine van 3 jaar oud!,

Geen kosten meer in maken, en vervangen dit apparaat ( mits de financiën dit toelaten natuurlijk )

Ik hoop voor u het allerbeste,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ritter48
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:10

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door ritter48 »

BESTE MENSEN 20/07/2006 KOCHT IK OOK EEN NORDLAND WDC 1275 OP ADVIES VAN EEN ITS FILIAAL MANAGER,.. HET WAS DE BESTE KOOP EN ZEKER OMDAT IK EEN 1 PERSOON HUISHOUDEN HAD EN OOK MAAR 4 MAANDEN PER JAAR THUIS WAS EN IN DIE PERIODE THUIS MAAR 1X PER WEEK EEN WASJE DRAAIDE ZOU IK WEL 20 JAAR MET MIJN WASMACHINE KUNNEN DOEN.
HELAAS MOET IK JULLIE MEDE DELEN DAT MIJN WASMACHINE DUS NA ZEGGE 40
WAS BEURTEN HET HAD BEGEVEN,.. NATUURLIJK JE VOELT HEM AL BUITEN DE FABRIEKSGARANTIE,.. IK GA KIJKEN OP INTERNET EN JAWEL DAAR KOMT HIJ VEELVOUDIG VOOR IN DE NEGATIEVE SFEER..IK GA BELLEN MET DE SERVICE DIENST DEZE HOORT MIJN VERHAAL AAN,, EN WAT KRIJG IK VOOR ACHTERLIJK ANTWOORD JE GELOOFT JE OREN NIET,. DAT STILSTAANDE MACHINES OOK SLIJTEN EN MISSCHIEN NOG WEL HARDER DAN DRAAIENDE MACHINES, DUS MENSEN JE KAN BETER EEN TWEEDEHANDSE KOPEN WANT DIE DRAAIEN LANGER EN BETER DAN EEN NIEUWE DIE STIL STAAT IN DE WINKEL,... IK HEB VAN ME LEVEN NOG NIET ZO EEN STOM ANTWOORD GEHAD,.. IK KRIJG MORGEN EEN MONTEUR OP BEZOEK KOSTEN € 78 MET EEN UITLOOP TOT MAXIMAAL € 113 HET IS NIET NIKS IN DEZE CRISIS TIJD.. IK HEB EEN NIEUWE BIJ BCC AANGESCHAFT OMDAT IK GEEN VERTROUWEN MEER HEB IN DE NORDLAND MACHINES.. REPARATIE LAAT IK WEL UITVOEREN OM HEM VOOR MIJN STRAKS STARTEN DE KINDEREN TE BEWAREN... OF DIT VERSTANDIG IS WEET IK NIET DAAR HET NOG WEL EVEN KAN GAAN DUREN DAT ZE OP HUN ZELF GAAN,.. WANT STILSTAAN IS SLIJTAGE!!!...

GROETEN
ROB R

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door BBCS »

Niet zo schreeuwen aub.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door BBCS »

WANT STILSTAAN IS SLIJTAGE!!!...

Nog nooit gehoord van uitgedroogde rubbers en als een machine te weinig gebruikt wordt van kalkaanslag?

ritter48
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:10

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door ritter48 »

JE BEN BIJNA NET ZO DOM ALS DE SERVICE MONTEUR VAN NORDLAND AL DAN NIET DOMMER ALS JE BEWEERT DAT UITDROGENDE RUBBERS EN KALK AANSLAG
DE OORZAAK ZIJN VAN EEN KORTSLUITING IN EEN DISPLAY EN DIT ALLES NA ZEGGE 40 WASBEURTEN,... WAARSCHIJNLIJK OP DE ZELFDE SCHOOL GEZETEN ALS DE SERVICE MONTEUR.

gr,
Rob R

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door BBCS »

Graag zonder hoofdletters typen.

Komt zo schreeuwend over.

Dank u.

Toolboy

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik lees geen enkele klacht probleem moschrijving.
En ja svp geen hoofdletters

Groet T

ritter48
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:10

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door ritter48 »

JULLIE ZIJN WEL BIJ DE HANDJES,.. IK MAAK ZELF WEL UIT OF IK WEL OF NIET MET HOOFDLETTERS SCHRIJF,.. JULLIE ZIJN ZEKER NORLAND OF ITS MEDEWERKERS,... OF MISSCHIEN MINISTERS IN ONS HUIDIGE KABINET OF DE HUIDIGE MINISTER PRESIDENT HIM SELF,... KALK AANSLAG UITGEDROOGDE RUBBERS IS SLIJTAGE EN IS DE OORZAAK VAN EEN KORTSLUITING IN DE DISPLAY EN DIT ALLES NA 40 WASBEURTEN hahahahaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

groetjes,

Rob R

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: NORDLAND IS TROEP

Ongelezen bericht door ik77 »

Hij kan het toch... met kleine letters....

Maar een wasmachine een paar jaar niets laten doen na een reparatie lijkt me vragen om problemen... dan heb je iig kalkaanslag en uitgedroogde rubbers!

Gesloten