LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waar kan ik terecht - spoed!!!!!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
mavd

waar kan ik terecht - spoed!!!!!!

Ongelezen bericht door mavd »

Misschin jullie hebben enn idee waar kan ik terecht met mijn problem

In 1994 mijn ex heeft mijn ingeluisterd in het drugs smokel, helaas dat is niet zo goed voor mijn afgeloopen.Buiten het celstraf heb ik ook zeer hooe boete gekrijgen , dat alles was in Polen omdat ik kom uit Polen.Na ruim 2 jaar cel was ik weer vrij en onmdelijk naar Nederland gekommen.Met de cel straf ben ik klaar , maar nog die boete ,nu bijna 13 jaar laater , wil het poolse justitie dat ik ga weer 3 jaar zitten voor deze boete , einige oplasing om dat te voorkomen is deze boeten in een keer te betaalen en dat is bijna 9500 euro , mijn eigenen bank kan en wil mijn niet helpen.

als ik zou echt deze drugs gesmokeld daan zou ik geld hebben voor deze boete , maar ik heb dat echt niet gedaan.

Ideren denkt dat aleen vrouwen uit Oost - Blok missbruiken Nederlandse manen , maar Nederlandse manen gebruiken ook vrouwen bv voor deze doeleinden.

Dus als iemnaad weet wie en waar kan mijn helpen daan hoor ik graag.

Ik dacht dat naar 10 jaar is deze boeute verjaard mooi niet.

gr.
Monika

p.s. sorry voor mijn fouten

kweenie

Re: waar kan ik terecht - spoed!!!!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Aangezien je al meer dan 10 jaar weet dat je nog een boete moet betalen, lijkt het mij dat je dat geld wel bij elkaar had kunnen sparen. Waarom heb je het geld voor de boete niet bij elkaar gespaar? Een beetje naief om te denken dat je de boete niet zou hoeven te betalen, als je maar niets van je laat horen.

Maar toch maar naar een (andere) bank gaan om een lening te proberen af te sluiten, lijkt me. En ik zou dan niet zeggen dat je het nodig hebt om een boete voor drugssmokkel te betalen... Daar worden banken nl. niet blij van.

mavd

Ongelezen bericht door mavd »

volgens mijn kan je niet goed lezeen , wat staat daar : dat ik heb niks mee te makken , anders zou geen problem zijn om deze bedrag bijmakkar te krijgen.

En ik heb genoeg problemen en wacht ik niet op zo opmerkingen.

monika

mattie

Ongelezen bericht door mattie »

Beste Monika!
Er van uit gaand dat je er echt niets mee te maken had,wil ik hier even op reageren.
Heb je een uitkering,werk je?
Er is zoiets als schuldsanering,mischien even naar de gemeente,of waar moet je naartoe om dat aan te vragen?
Kijk als je al 10 jaar weet dat je een schuld hebt? dat had je toch al in beetjes kunnen betalen?
Ik heb 3 jaar klem gezeten doordat mijn man ziek werd,en de uitkerings instanties er een potje van maakten.
Heb al die tijd geleefd van € 30-40 per week,en moest tegelijk ook nog allerlei (onterechte)bedragen betalen.
Ik ben op markten gaan staan om dit allemaal te betalen,en te kunnen eten(idee?)
Het kwam allemaal pas goed na 3 ellendige onterechte jaren!
Daarom, Pools Nederlands,voor hulp kon ik ook nergens terecht,moest mezelf helpen!

Ik vind dit eerlijk gezegd een vreemd verhaal!
De wet is namelijk hetzelfde(tenzij je topmanager bij een bank bent of zo,dan is het een ander verhaal) voor iedereen!
Als je schuld hebt moet je betalen,moest ik ook,moet iedereen!
Groeten Mattie

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Inderdaad een vreemd verhaal. Als je er niets me te maken had waarom ben je dan veroordeeld ? Neem nooit koffertjes, tassen en andere dingen aan van knappe mannen als je de grens over moet. Vaak bevatten ze drugs. Maar daar ben je inmiddels ook wel achter denk ik. Maar wat nu ? Ik zou niet gaan zitten maar onderduiken en het geld bij elkaar sparen en dit in 3 gedeelten betalen aan de poolse autoriteiten. Daarna kun je weer bovenduiken. Voor leuke vlotte meiden is er werk genoeg. Tenzij je niet wilt werken. Schulden bij de poolse autoriteiten verjaren niet. Dat gaat anders dan in Nederland.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Je zegt zelf dat je bent veroordeeld tot gevangenisstraf en boete, dat je na ruim 2 jaar cel terug bent gekomen naar Nederland, en nu, dik 10 jaar daarna, door de Poolse autoriteiten wordt verplicht ofwel het geld te betalen ofwel de gevangenis weer in te gaan. Je had kunnen zien aankomen dat die boete nog openstond, dus had je kunnen sparen of in termijnen aflossen. Ik weet niet of je hoopte dat de Poolse autoriteiten je in Nederland niet meer konden vinden, maar zeker nu Polen lid is van de EU worden dit soort dingen steeds makkelijker. Als ik het zo aanzien sluit ik niet uit dat Polen om je uitlevering zal vragen aan Nederland.

Op http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/n ... ffeur.html is een verhaal van een meneer die in Frankrijk met drugs is betrapt: hij loopt het risico uitgeleverd te worden aan Frankrijk omdat de Franse autoriteiten tegen zijn vrijspraak in hoger beroep zijn gegaan, en hij in hoger beroep alsnog is veroordeeld, tot 2 jaar cel en 327,000 euro boete. Deze meneer moet zelfs nog meer betalen en heeft ook geen 10 jaar om het geld bij elkaar te krijgen.

Onderduiken? Bedenk dan dat je ook dan moet eten, en dat je dan ook geen normale baan of uitkering meer kan krijgen (dan heb je immers een adres en bakrekening nodig). Ook verhuizen heeft weinig zin: dat is eveneens traceerbaar en binnen de kortste keren staan ze weer voor je deur. Als je echt wil ontsnappen kan je beter naar een niet-EU land gaan, bijvoorbeeld de VS, Canada o.i.d. Maar ook daar kom je zeker zonder geld niet zomaar binnen.

Dit gezegd hebbende denk ik dat je inderdaad maar beter danwel alsnog een betalingsregeling kan aanbieden, of het geld hoe dan ook bij elkaar proberen te krijgen, eventueel van familie. Ik weet niet of schuldsanering je beschermt tegen strafrechtelijke boetes uit het buitenland, en de kans is denk ik zelfs groot dat je niet wordt toegelaten omdat de schuld door een strafrechtelijke veroordeling is ontstaan. Je beste optie is dus om toch maar te zorgen dat je op een of andere manier geld kan lenen.

Bor Komorovski

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

volgens mijn kan je niet goed lezeen , wat staat daar : dat ik heb niks mee te makken , anders zou geen problem zijn om deze bedrag bijmakkar te krijgen.
Monika, je schrijft zelf:
Buiten het celstraf heb ik ook zeer hooe boete gekrijgen
Jíj hebt dus 13 jaar geleden al die celstraf én de boete gekregen. Je weet dus al 13 jaar dat je een boete dient te betalen. Of je er door de ex bent ingeluisd of niet maakt nu niet meer zo veel uit, want jíj hebt die boete gekregen. Niet je ex.

Het lijkt mij dus verstandig om toch zo snel mogelijk het geld bij elkaar te krijgen, en om te proberen een regeling met de poolse autoriteiten af te spreken. Maar ik denk dat dat laatste niet makkelijk wordt, omdat ook zij waarschijnlijk zullen zeggen dat je al ruim 10 jaar de tijd hebt gehad om het bij elkaar te sparen.
En ik heb genoeg problemen en wacht ik niet op zo opmerkingen.
Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op zit te wachten, maar het is wel de harde realiteit. Ik zou je graag willen zeggen dat je die boete niet hoeft te betalen, of dat je nog wel 10 jaar kunt wachten, maar dat is gewoon niet zo. De (harde) waarheid is dat je nu gauw op de een of andere manier geld bij elkaar zult moeten krijgen.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het is gewoon een moeilijk geval. Ik zou een advertentie plaatsen voor een rijke man.

Bor Komorovski

Precies, en de harde realiteit is gewoon dat je verantwoordelijk wordt gehouden voor wat bij jou wordt aangetroffen. De vrachtwagenchauffeur uit het verhaal van de website van Buitenlandse Zaken beweert onschuldig te zijn, en dat wil ik ook best geloven, maar hij was wel zo onhandig om extra lading te accepteren zonder deze te controleren. Het is publiek geheim dat drugshandelaren graag onschuldige medeburgers als ‘muilezel’ inzetten, en daarom dien je zorgvuldig te voorkomen dat je als ‘muilezel’ wordt gebruikt. Ook als die drugshandelaar toevallig je ex, partner, beste vriend, broer of je eigen kind is. Je familie kan je niet uitkiezen, maar je kan wel zelf je eigen koffer inpakken en kiezen met wie je samenreist.

Gesloten