LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Goedemorgen,

Ik heb inmiddels de eerste herinnering gekregen van Media Source Nederland. Betalen ga ik zeker niet doen en heb aangifte gedaan bij politie/SAF/KvK dus dat loopt, heb ook een brief verzonden naar MSN dat ik de overeenkomst vernietig wegens bedrog etc. Heeft iemand verder nog actie ondernomen NA de eerste herinnering en NA alles wat ik al gedaan heb? Alle advies is welkom.

amcorem
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2009 20:31

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door amcorem »

Ook ik ben er ingetrapt en dat terwijl ik behoorlijk achterdochtig ben en niet zo snel iets van die mooie praatjes geloof. Vorige week werden we tel. benaderd of we een verlenging wilden van de bedrijfsvermelding in uwondernemers.nl Had er nooit van gehoord en zeker geen toestemming gegeven voor deze vermelding op die website.
Was geen probleem dat we niet meer vermeld wilde worden, moest alleen even aangeven op de fax die ze zouden sturen wel of geen automatische verlenging en ondertekenen. Heb telefonisch gezegd
dat ik beslist geen prijs stelde op vermelding en daarna dus
schriftelijk per fax bevestigd. Dacht ik dus, bleek dat je aan een 3-jarig contract vastzit. Gisteren werd ik weer gebeld om even te verifiëren of het wel klopte dat ik geen verlenging wenste. Werd op band opgenomen. Heb duidelijk gezegd dat ik niets met hun te maken wilde hebben en geen abonnement of verlenging. Krijgen we tot onze grote schrik vandaag een factuur van € 1356,60 voor het 1e jaar. Gelijk gebeld naar Advies en Bemiddelingsbureau Eriche in Groningen. Volgens die man zat ik er aan vast omdat ik ondertekend had. Had ik de voorwaarden maar beter moeten lezen. Moet wel betalen anders
stuurt hij incassobureau op ons dak waarvan de kosten ook weer voor ons zouden zijn. Zijn echt niet van plan om deze factuur te betalen.
Hopelijk wordt deze man eens goed gestraft. Het is pure oplichting en misleiding. Het is belangrijk dat er bekendheid aan wordt gegeven zodat niet nog meer mensen de dupe worden van deze oplichter.
Hij handelt nu onder de naam Advies en Bemiddelingsbureau Eriche, Bloemsingel 209 in Groningen, maar wie weet handelt hij onder nog
andere namen.
Advies: geen faxen ondertekenen en niet betalen!!

W. Mirer
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2009 11:32

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door W. Mirer »

:( Ook wij zijn benaderd door de heer XXXX en cs. Exact hetzelfde verhaal als de voorgaande berichten. Ik kon wel van de 'overeenkomst' af, als ik 1 jaar betaalde. In dat geval beloofde dhr. XXXX, dat ik nooit meer wat van hem zou vernemen. Ik ben niet op het voorstel ingegaan en heb hem een brief gestuurd waarin ik aangeef, dat ik de overeenkomst op grond van dwaling en bedrog vernietig. Tevens aangifte gedaan bij SAF en politie. De factuur gaan we in ieder geval niet betalen. Ik wacht nu maar eerst een reactie af.

Veel sterkte aan alle mede-gedupeerden!

W. Mirer
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2009 11:32

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door W. Mirer »

Vandaag heg ik per fax een reactie ontvangen op mijn opzegging. In deze fax verwijst XXXX naar de bandopnamen en houdt mij aan mijn contract. De eerder gedane toezegging van 1 jaar betalen en 2 jaar kwijtschelden trekt hij in. Tevens zegt hij, dat hij in zijn recht staat door een uitspraak uit 2006 van de rechtbank in Groningen.
Ik ga maar weer eens schrijven.
Heeft iemand nog goede raad?
Wordt vervolgd

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Beste W. Mirer,

Wijs hem aub even op een uitspraak van de kantonrechter van 25 februari 2009 in Emmen. zaak-/rolnummer 216041\CV EXPL 07-4442.
Dit is terug te vinden op de site van SAF.

En wat al zijn bewijzen ook zijn, er is GEEN wilsovereenstemming.

Hou vol!!

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Berichtje op de website van regionale omroep Omrop Fryslân over Media Source Nederland:
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_57508.aspx

Bron voor het bericht: de politieberichten van 27 maart 2009:
Noordwolde: poging oplichting door internetbedrijf

De politie onderzoekt een poging tot oplichting. Een 39-jarige ondernemer uit Noordwolde werd onlangs gebeld. Volgens de beller zou zijn bedrijf een jaar lang gratis hebben geadverteerd op de internetsite van Media Source Nederland (MSN). De ondernemer kreeg de vraag of hij nog een jaar lang gebruik wilde maken van MSN, terwijl hij van de plaatsing niets afwist. Toen de 39-jarige aangever hier niet op in ging, werd hem dagen later een dikke rekening gepresenteerd. Hij kreeg tevens het verzoek om deze zo spoedig mogelijk te betalen. De politie wil graag in contact komen met bedrijven die ook te maken hebben gehad met deze oplichtingpraktijken van MSN. Zij kunnen kontact opnemen met de politie 0900-8844.
Kortom, de politie zit achter hem aan. Op dit forum zijn vast nog wel mensen te vinden die een klacht bij de politie willen indienen.

Gelderland1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:49

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door Gelderland1974 »

naar aanleiding van de verhalen over het bedrijf msn en mijn ervaring met het bedrijf dcm te veendam welke de zelfde praktijken voert valt mij op dat de sites van uwondernemers.nl en regionale-bedrijvenwijzer.nl, precies dezelfde opbouw van site hebben. Zelfs de voorwaarden die ze op hun site vermelden zijn tot op elk punt gelijk.

dit lijken mij dus dezelfde mensen die dit uitvoeren.....

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Fedde bedankt voor je oplettendheid. Ik had al aangifte gedaan, maar toch even gebeld met 0900-8844.
Daar werd mij gezegd maandag even terug te bellen en te vragen naar district Wolvega, daar is het in behandeling.
Ik zou zeggen, allemaal even bellen!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Even reageren op het voorgaande: wanneer je op grond van aantoonbaar valse informatie getekend hebt, en je gaat dit aanvechten, dan kun je weldegelijk onder het ''contract'' uit. Er is immers geen sprake van een rechtsgeldige overeenkomst.

Dit soort figuren denkt juridich sterk te staan, maar als ze zich echt moeten verantwoorden, dan blijft er van hun leuterverhaal totaal niets over.

weegh
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 23:41

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door weegh »

heb ook te maken met dit heerschap.
ben ermee bezig.
u hoort van ons.

volhouden,

weegh[/b][/quote]

weegh
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 23:41

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door weegh »

Hallo beste mensen,
ook wij zijn bij de poot genomen door deze meneer.
het verhaal en de werkwijze is bij iedereen gelijk, dus dat verhaal zal ik ik nu niet gaan vertellen. het begon in januari met het bekende belletje en de fax. in maart zijn wij telefonisch benaderd en werd er een afkoopregeling aangeboden. uiteraard is dat van de hand gewezen.
gisteren 30 maart weer een fax ontvangen met een ultimatum tot vandaag 31 maart gekregen van dhr Bakhuis/ Hartolt.
hij verwees met name naar de digitale opnames van de gesprekken, en de hoge gerechtelijke kosten. ja, ja ik werd erg bang :wink: . ik heb hem meerdere malen verzocht mij de geluidsopnames van de gesprekken toe te zenden, maar dat doet zijn bedrijf niet. hij staat wel klaar met allerlei opsommingen over wettelijke bepalingen om te imponeren. ook wij hebben alles gedaan wat nodig is om de zaken voor onszelf goed te regelen zoals: melding bij de politie, SAF, en de KVK.
wij hebben deze meneer meerdere aangetekende brieven verstuurd met verweer zoals aangegeven door deze instanties.
wij houden vol en zullen zeker niet gaan betalen.
als wij met ons allen de poot stijf houden staan wij sterk.
is tros radar gebeld met de vraag of er gerechtelijk onderzoek gedaan wordt in deze zaak? als iemand dat weet horen wij dat graag.
anders ondernemen wij stappen.
het is bijzonder jammer dat dit in nederland allemaal kan gebeuren.
het houd ons allen bezig en kost ons ondernemers ontzettend veel energie en nodeloze tijd!!! laten wij met ons allen dit heerschap stoppen en van de straat afhalen.
wie doet mee?

sterkte en de groeten,

Weegh

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Goedemiddag,

Ik heb op 25 februari jl een email verstuurd naar de Tros met alle documenten erbij. Tot nu toe nog niets weer van gehoord. Ik zou ook heel graag zien dat er iets ondernomen wordt tegen deze praktijken.

Ik hoor het graag.

weegh
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 23:41

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door weegh »

hallo meneer de Vries en alle gedupeerde,

ik zal tros radar binnenkort even bellen over de stand van zaken.
tot die tijd, volhouden
komt tijd, komt raad

groeten,

Weegh

wijke.wiersma
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 18:30

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door wijke.wiersma »

Goede avond allemaal.
Ik heb in middels ook een betalings herrinering gehad, de eerst faktuur heb ik aangetekend terug gezonden met een brief die ik van de site van KvK had afgehaald.
Ik heb de tweede faktuur verscheurd en in de envalope terug gedaan
en op de envalope gezet is niet voor ons bestemd retour afzender
de afzender moest ik er zelf op zetten, zij versturen de fakturen zonder afzender (ook slordig)
Ik denk dat wij niet zomaar van dit heerschap af zijn.
Maar betalen daar kan hij naar fluiten, ga er liever van op vakantie.
Ik hoop een ding dat dit gauw is afgelopen, en dat hij snel wordt opgepakt.
ik wens iedereen heel veel sterkte, met dit vervelende gedoe.

W. Mirer
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2009 11:32

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door W. Mirer »

Ook wij hebben vandaag de 1e herinnering gehad. Ook deze gaan wij niet betalen. Op mijn 2e brief m.b.t. ontbinding van de overeenkomst heb ik geen reactie meer ontvangen. Volgens de politie gaan ze alle aangiften en registraties clusteren en indien nodig actie ondernemen. Het doen van aangifte is dus wel een goede zaak. Eerdere uitspraken van rechtszaken geven mij vertrouwen in een goede afloop!

weegh
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 23:41

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door weegh »

De politie in Noordwolde zei dat de mededeling KONTAKT MET HEN OP TE NEMEN niet klopt! Je moet het bij je eigen regiobureau aangeven.

tomvandoorne
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 16:46

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door tomvandoorne »

Gelukkig heb ik wel goed gelezen.
Inmiddels ook een paar van mijn concullega's gebeld om te vertellen dat ze staan vermeld op deze site.
Als je wel getekend hebt gefaxt dan is het advies inderdaad: zo snel mogelijk reactie sturen. Als dit niet aangetekend lukt dan via [email protected].
En verder heel rustig blijven. In het verleden heb ik dit ook meegemaakt, maar deze gasten laten het niet aankomen op ee rechtszaak; ze proberen bang te maken...

Sterkte allemaal

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Mailen naar MSN lukt niet, je krijgt het als indeliverable terug. Je mailt naar [email protected] maar het gaat naar mkbgidsonline.nl ook een van zijn praktijken ofzo???? www.mkbgids.com is precies zo'n waardeloze site met heel veel bedrijven erop.

Mocht iemand het met MSN tot de rechter brengen, laat het weten en ik neem mijn hele dossier mee........ :twisted:

Fa. Epema
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2009 09:06

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door Fa. Epema »

Hallo allemaal,

Inderdaad, MKBgids.com is ook van onze grote vriend. Vorig jaar een blad gekregen met een waardeloze advertentie van ons bedrijf daarin geplaatst. Bijgaand een faktuur, deze heb ik niet betaald, want hiervoor had ik geen opdracht gegeven(en nergens een handtekening voor gezet). Na een aantal aanmaningen is de zaak vanzelf gestopt. Nu met uwondernemers.nl viel het mij op dat het bankrekeningnummer van deze beide zaken hetzelfde is, het adres is wel gewijzigd.
Het blijft opletten dus :!:

W. Mirer
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2009 11:32

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door W. Mirer »

Ik heb de bandopname wel gekregen, maar daarin vermeld hij niet dat er een contract wordt aangegaan voor 36 maanden en hij noemt geen kosten! Dit valt onder het begrip bedrog, omdat hij opzettelijk (!) zaken verzwijgt die van belang zijn bij het aangaan van een overeenkomst. Ik heb hem ook gevraagd naar een opname van het 1e "verkoopgesprek", maar dat heeft hij natuurlijk niet. In dit 1e gesprek is er nml. ook sprake van dwaling, omdat hij een onjuiste voorstelling van zaken geeft. De daarop volgende fax (ter ondertekening) heeft nml. een hele andere boodschap dan de boodschap in het telefoongesprek.
Rekeningen en herinneringen gewoon terug sturen met een begleidend briefje, dat de overeenkomst nadrukkelijk van de hand wijst en je beroept op dwaling en bedrog.
Volhouden en vooral niets betalen.
Succes!!

Gesloten