LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
ex-Chauffeur
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2009 12:31

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door ex-Chauffeur »

voor de APK is aan de voorkant oranje of wit toegestaan
aan de achterkant is alleen oranje toegestaan dus hangt dit af van de lichtunit of het lampje

Dhr Thomas
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:03

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Dhr Thomas »

Vandaag de auto van mijn vrouw naar de kwik-fit gebracht (Hillegom)voor een grote beurt en APK. (de auto gaat doorgaans naar de dealer maar dat vond ik toch wat te duur worden, ook omdat er maar weinig kilometers met deze auto worden gereden)
Ik moet zeggen dat ik hier keurig ben behandeld, de werkzaamheden zorgvuldig zijn uitgevoerd, en ik uiteindelijk op de rekening ook nog eens 25% korting kreeg (omdat het blijkbaar een aktie was??)
Ik heb echt niet het gevoel dat men er hier op uit was om mij te belazeren (ik heb zelfs nog gevraagd of de banden niet aan vervanging toe waren, dit bleek niet het geval) en volgens mij ben ik nog wel geholpen door de bedrijfsleider.
ik vind dat je niet kan roepen dat Kwik-fit K.. is omdat je met een filiaal een slechte ervaring hebt gehad.

Mvg Dhr Thomas

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

ex-Chauffeur
voor de APK is aan de voorkant oranje of wit toegestaan
aan de achterkant is alleen oranje toegestaan dus hangt dit af van de lichtunit of het lampje
Ex-Chauffeur wat jij zegt klopt niet je mag ook rood voeren als knipperlicht achter dus niet wat jij zegt enkel oranje!!!


MVG

Volvo745Driver
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2009 14:41

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Volvo745Driver »

wat Fordfocuswagon1,6 zegt klopt. alleen het volgende:
knipperlicht moet ambergeel of wit zijn.
knipperlichten achter rood of ambergeel.

mijn volvo 740 heeft echter 1 unit ( amerikaans import ) daar zit zowel de stadslicht als knipperlicht in. dus zwakjes brand de ''knipperlicht'' als de licht aan is, en helder als de knipperlicht in werking treed. dan gaat ook de stadslicht geheel uit.
zodat het extra opvalt.

achterlichten zijn gelukkig rood/wit/geel/rood

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Volvo745Driver:Alleen het volgende:
knipperlicht moet ambergeel of wit zijn.
knipperlichten achter rood of ambergeel.
Aan de voorkant mag je ten alle tijden alleen maar Wit of Ambergeel licht voeren je knipperlicht mag wit of oranje zijn.

Achter mag je enkel rood voeren voor de verlichting. en Rood of Oranje,Ambergeel voeren.

MVG

Cyane
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2009 09:24

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Cyane »

Ongeloof pissig ben ik op de Kwikfit in Nijmegen. Ik ben hier ook voor een APK geweest en er moesten vele dingen gebeuren waaronder de duurste kostenpost een nieuwe uitlaat (bleek gaatje te zitten in flexibele deel wat niet te maken was) en een spijker in mijn band, dus nieuwe kopen. Totale kosten mogelijk 400 euro mits niet duurder. Ik wilde dat nog even afwachten. Dus geinformeerd bij een vriend van mij die bij een autobedrijf werkt. Zodra hij hoorde dat ik bij Kwikfit was geweest wilde hij zelf een 2de APK doen. Ik toegezegd en vervolgens komt hij 2 dagen later bij me langs met auto en een nota van 180 euro!!! De uitlaat was helemaal niks mee !! de band vernieuwd!! ik was dolblij en dus NOOIT MEER KWIKFIT :twisted: KWAKZALVERS zijn het. Daarbij mis ik wat onderdelen nu uit mijn auto....een lade onder de bijrijders stoel en een achterspatlap....hoe dat is gekomen?????

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Beste Cyane,

Wij willen dit graag grondig uitzoeken!
Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn je gegevens naar ons te mailen? Dan kunnen wij contact met je opnemen.

Je kunt een berichtje sturen naar [email protected]


Met vriendelijke groet,

Marleen
Kwik-Fit Webcare Team

Cyane
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2009 09:24

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Cyane »

Ik ben benieuwd. Ik heb u net op bovenstaand mailadres een mail gestuurd. In afwachting op uw onderzoek. Cyane

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Cyane
Ik ben benieuwd. Ik heb u net op bovenstaand mailadres een mail gestuurd. In afwachting op uw onderzoek.
En Cyane is de Kwik-Fit al met een goede oplossing gekomen...
Het is toch maar fijn dat de Kwik-Fit het hele net af zoekt naar slechte berichten over het bedrijf....
Misschien een tipje stop eens met al die rare praktijken van jullie dan zal het al een hoop schelen...

MVG

Cyane
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2009 09:24

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Cyane »

Ik krijg net een mail binnen van Kwikfit dat ze een en ander gaan onderzoeken. Helaas zal ik geen klant meer worden van Kwikfit en ze ook niet aanraden dus dat is niet terug te draaien. Maar het is mogelijk een goed begin van Kwikfit om hun personeel beter te leren kennen. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt en wat er mee gedaan wordt.

marcind
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2009 09:12

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door marcind »

ben van de week bij kwikfit Emmeloord geweest om banden te laten verwisselen ik had hierbij kortingsbonnen om in te leveren die kon ik inleveren nadat ze de nieuwe banden eronder hadden gezet werd mij vertelt dat ik niet met de bonnen kon betalen ze waren niet geldig.
hierna reageerde de werknemer alsof ik een dikke crimineel was terwijl ik niet eens wist dat de bonnen niet geldig waren maar daar wilde het kwikfit mannetje niks van weten er werd politie bijgehaald dit terwijl ik mijn zoontje van 4 bij mij had en we werden afgevoerd alsof ik een crimineel was de man stond er bij alsof hij dit wel even goed had opgelost !!!!een jongetje van 4 mee laten nemen nou klasse meneer kwikfit daarbij kwam dat ik op het politie bureau mijn verhaal kon doen en later naar huis ik ben de volgende dag terug gegaan omdat ik mijn auto nog daar had staan ik heb de man gevraagd hoe hij het in zijn hoofd haalde om iemand zo te behandelen waarbij hij mij vroeg of ik hem soms bedreigde!!!!!zielig daarom mensen ga nooooooooit naar de kwikfit en daarbij als ik de banden niet meer wilde dan moest ik alsnog 150 euro betalen voor het werk en de nieuwe banden kosten mij 250 euro ze jagen je gewoon op kosten de volgende keer ga ik naar een echte garage en niet naar die prutsers!!!!!

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Nou na dit berichtje weer te hebben gelezen kan

Marleen van het oh zo mooie
Kwik-Fit Webcare Team...

Weer in actie komen............... :P



MVG

Cyane
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2009 09:24

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Cyane »

Ik ben afgelopen week netjes gebeld door de filiaalleider van betreffende kwikfit garage. Uiteraard wilden ze opnieuw naar mijn auto kijken. Begrijpelijk van hun kant, maar vanuit mijn kant heb ik geen interesse om daar energie in te steken. Een klant van Kwikfit zal ik toch niet meer worden. Voor mij is belangrijker dat mijn auto door de APK is met beduidend minder kosten. En dit jaar zie ik wel weer verder met de APK.

Kwikfit: er zullen zeker ook mensen zijn die goede en vertrouwelijke ervaringen hebben met jullie dus die kunnen dat in dit forum toch ook plaatsen? Vriendelijke groet Cyane

jaggie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2009 15:04

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jaggie »

In december heeft Kwikfit een APK actie; Als je nu een afspraak maakt voor 2009 dan kost de APK slechts 19 euro. Voor mij ideaal omdat ik mijn auto zelf onderhoud en zelf weet dat ie aan alle APK eisen voldoet. Wettelijk moet ie echter afgemeld worden dus ben ik afhankelijk van een officiele APK keuringsmeester. Bij inleveren van mijn auto heb ik de afspraak gemaakt dat ik gebeld wordt als er iets vervangen moet worden (je weet maar nooit). Later op de dag wordt ik gebeld dat de auto goedgekeurd is en dat er aandachtspunten zijn. De midden- en achter uitlkaatdempers zouden slecht zijn en de rechter remschijf zou verroest zijn. Omdat ik weet dat dit m.i. niet het geval is heb ik gezegd dat ze het als opmerking op het formulier moeten zetten en dat ik mijn auto kom halen. Bijj de kassa kreeg ik een rekening van 79 euro!!!! Effe wat anders dan 19 euro. Blijkt 1) dat ze de normale APK prijs hebben gerekend van 40 euro 2) dat ze de ruitenwissers (die ik vooraf heb gecontroleerd en nog goed waren) hebben vervangen voor let wel 25 euro 3) dat ze een lamp (die ik nog heb gecontroleerd) hebben vervangen voor 14 euro. Ik ging hier niet mee akkoord en heb na veel stampij alles terug kunnen draaien.
Schande hoe Kwikfit probeert mensen te lokken om vervolgens op te lichten. Dus voor mij is Kwikfit Kwikfailliet. Dus mensen pas op.

Cyane
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2009 09:24

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Cyane »

he Jaggie, altijd erg prettig als je zelf handig bent in het onderhouden van je auto. En inderdaad een aanrader om je eerst te laten bellen voor de eventuele kostenpost, maar dan moet de garage dat natuurlijk ook doen!! Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden. Dat heeft Kwikfit dubbele werkuren gekost.

Ik kreeg laatst een tip van iemand. Die zei dat de ANWB ook APK keuringen doet. Alleen zij hebben geen garage, doen wel officiële keuringen dus zij geven je het formulier met de aandachtspunten mee en dan kun je zelf een garage kiezen die dat uit gaat voeren. De ANWB is dus absoluut neutraal :D klinkt zeker niet verkeerd dus ik ga het dit jaar proberen. vr. gr. Cyane

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Cyane

Je hebt wel meer neutrale apk bedrijven die enkel en alleen apk keuringen verzorgen...

Dus als je even op Google zoekt vind je het van zelf wel..

MVG

witte2383
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2009 09:31

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte2383 »

gisteren bij kwik fit in Delft (abtwoudseweg) geweest voor een grote beurt. Ik moest de auto in de ochtend afleveren dan zou die 's-middags klaar zijn. Dus ik de auto om half 9 daar neer gezet (toen merkte ik helemaal niks vreemds aan mijn auto). Word ik om half een gebeld dat er iets heel erg mis is met mijn achter remmen, en dat konden ze meteen repareren (totale kosten ong. 600 euro).dat geld groeit bij mij niet op mijn rug. dus ik er voor gekozen om hem zo mee te nemen, daar moest ik voor tekenen. vervolgens stap ik in mijn auto en kan ik mijn rempedaal tot op de bodem intrappen en mijn handrem tot aan het dak aantrekken terwijl ik voor 100% zeker weet dat dit niet het geval was voor ik 'm bracht. Dus mensen kijk uit waar je je auto naar toe brengt voor een grote beurt (ik ga in ieder geval nooit meer naar EEN KWIK-FIT VESTIGING)

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dan had ik toch wel de chef aan zijn jas getrokken. Dit merk je anders kom jij nooit ergens veilig aan. Zij hebben daar gewoon geklooid aan de remmen van je auto en het niet veilig hersteld. Vermoedelijk hebben zij lucht in je remleiding laten komen en hebben zij je handrem kabels gelost bij je achterremmen of in je middenconsole.

Schadevergoeding eisen bij klachtindienen bij het hoofdkantoor.

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

witte2383
Word ik om half een gebeld dat er iets heel erg mis is met mijn achter remmen, en dat konden ze meteen repareren (totale kosten ong. 600 euro).dat geld groeit bij mij niet op mijn rug. dus ik er voor gekozen om hem zo mee te nemen, daar moest ik voor tekenen. vervolgens stap ik in mijn auto en kan ik mijn rempedaal tot op de bodem intrappen en mijn handrem tot aan het dak aantrekken terwijl ik voor 100% zeker weet dat dit niet het geval was voor ik 'm bracht
Maarten1234 Zij hebben daar gewoon geklooid aan de remmen van je auto en het niet veilig hersteld. Vermoedelijk hebben zij lucht in je remleiding laten komen en hebben zij je handrem kabels gelost bij je achterremmen of in je middenconsole.
Witte2383

Wat Maarten al zegt klopt helemaal ze hebben gewoon aan je remmen geklooid en lucht in de rem leidingen laten zitten tjah dan kan je pompen wat je wilt maar dan doen ze het niet he!!!

Nou Mevrouw Marleen van Webcare Kwik-Fit [email protected] kom er maar weer in.
Ik heb toch een klein vraagje aan u heeft u nog wel plezier in u werk?

marco69
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2009 12:17

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door marco69 »

De tussenpijp van mijn uitlaat heeft het begeven.
Ik ben hierop naar de kwikfit in emmeloord gereden.
een niet al te vriendelijke medewerker kwam met een prijsopgaaf van dik 340 euro voor dit onderdeel.
ik ben hierop naar de profile tyrecenter gegaan.
en daar kon dit onderdeel vervangen worden voor 80 euro.
een beetje prijsverschil is wel te verklaren maar zo,n prijsverschil is pure oplichting.

marco

Gesloten