Begin dit jaar zijn de energie leverancier gesplits van de netwerk beheerder. Opzich is dit geen probleem voor jan alle man maar schijn bedriegt.
Ik zat bij essent. en ik ben overgestapt. dit is helemaal goed gelukt.
essent was ook mijn netwerk beheeder tot dit jaar.
Ik ben 3 weken voor mijn jaarafrekening overgestapt.
meterstanden doorgeven voor de eindafrekening.
maar mu gebeurt er iets leuk. ik krijg nog geen week later nog een kaart binnen van essent om de meterstand op te nemen.
Ik heb even gebeld met essent en die zeiden "ja dat kan wel eens naast elkaar gelopen zijn meneer. die kunt u negeren"
je raad het al 2 weken later een kaartje in de bus "U heeft nog 3 dagen om u meter standen door te geven"
weer bellen met essent. (essent stond op de meterstand kaarten)
ja ik zie het al dit is de netwerk beheerder die u meter standen wilt hebben. wij hebben ze niet nodig volgens ons system. de netwerk beheerder gebruit nog steeds essent papier om meterstanden op te vragen.
ja beetje onduidelijk zo ik heb 3 weken geleden al mijn meterstanden door gegeven voor de eind afrekening. en nu vragen ze een week later weer de meeterstand op met het zelde kaart als mijn eindafrekening voor de jaarafrekening. lekker zooitje word het zo.
even kort samen vatten.
eindafrekening is de laaste rekening van je energie leverancier als je er mee stopt of over stap.
jaarafrekening is de jaarlijkse netwerkkosten die je maakt ongeacht wie je energie leverancier is
deze gebruiken het zelfde papier van hun oude bedrijfs naam waardoor er veel verwaring onstaat.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |