LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meubels uitpakken....

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door zondag »

Gister kocht ik bij een meubelzaak 4 eetkamer stoelen.
Totale pijs: E600,-
Niet schribarend duur maar zeker geen LeenBakker prijs.
Ik wilde de meubels laten bezorgen, zaak zit hier 10 km vandaan, daar ze niet in mijn autootje passen.
Kosten daar van E15,-.
So-far-so-good.


vandaag kreeg ik een belletje v.d. verkoop medewerker. Ik betaal E15,- maar dan brengen ze de stoelen naar binnen en de bezorgers gaan gelijk weer. Ik moet de meubels zelf uitpakken.
Wil ik dat zij dat doen betaal ik E35,- ipv van E15,-
Want vertelde de meneer anders zijn ze te lang bezig.

Is het gek dat ik de meubels uitpak waar de bezorgers bij zijn en zo dus de event. beschadigingen ook waar kunnen nemen en de stoelen gelijk weer mee retour kunnen nemen??
Volgens de verkoop medewerker mogen ze er niet bij blijven, ik moet dan toch E35,- betalen ipv E15,-.

Ik ga er van uit dat ik onbeschsadigde stoelen krijg-en de goede kleur....maar je weet maar nooit!

wat vinden jullie???

16again
Berichten: 16156
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door 16again »

Als de pakjesbezorger van TNT overal moet gaan wachten tot alles uitgepakt is, dan maakt hij erg lange dagen....
Anderzijds teken je bij TNT alleen voor ontvangst van de doos, niet voor onbeschadigde inhoud.

Voor 20 Euro pak ik het zelf wel uit, alleen ik teken niet voor onbeschadigde inhoud (wegkrassen op bon!) , alleen voor aflevering van 4 colli. Willen de bezorgers dit niet, dan helpen ze maar (gratis!) mee uitpakken....

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door zondag »

de bezorgers zijn geen bezorgers van de TNT!

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

maar ze hebben ook meerdere afleveradressen per dag.
Wat 16again zegt is het beste wat je kan doen.
Dan teken je voor de 4 stoelen en niet voor evt beschadigingen "onder" de verpakking.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door sjoegel »

Heel simpel; niet tekenen voor je de stoelen hebt uitgepakt. Uitpakken duurt 3 minuten en daar kunnen ze best even op wachten. Lijkt me normaal dat je sullen chect voordat de bezorgers weggaan.

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door zondag »

bedankt voor de reactie's!

uitpakken is idd zo klaar!

teken dus niet voordat ik ze heb gezien!

daarna betaal ik ook pas!


(poeh-poeh, wat een held ben ik toch!) :wink:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door sjoegel »

Goed zo :D ! Ze zullen wel zeggen dat ze haast hebben maar geen een bezorger vind het leuk als zijn spullen eerst gekeurd worden. " nee mevrouwtje we moeten echt weg nu" :wink:

elnesa
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:54

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door elnesa »

Wat een belachelijke "service" van dit bedrijf! Door dit soort acties vallen er dus zoveel meubelzaken 'om". Er is waarschijnlijk geen 1 klant die terug gaat komen bij dit soort winkels. Op die manier doen ze toch echt hun zelf de das om...

Maar, tis idd het beste om het advies van 16again in dit geval op te volgen...

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Heeft niks met service te maken. Kijk eens naar de prijs waarvoor dit bedrijf de stoelen levert. Zitten deze ver onder de prijs van de concurrent dan hebben ze waarschijnlijk een afhaal principe en zit de prijs van het bezorgen niet bij de prijs van de stoelen in. Als ze bij iedereen de meubels moeten uitpakken kost dit het bedrijf erg veel extra. Vaak 2 bezorgens x een uur loon van 20 euro p.p. We praten over 600 euro. Ik kocht laatst een laptop, moest ik ook bezorgen kosten betalen en wachtte de TNT man ook niet. Nu gaat het om 6 stoeltjes, bij een ander om een bank en een dressoir en ga zo de hele dag maar door, logisch dat ze dan meer kosten vragen.

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

Nu gaat het om 6 stoeltjes
Als je goed hebt gelezen, weet je dat het om 4 ipv 6 stoelen gaat.
Ik weet niet of de eetkamerstoelen ver onder de prijs zitten.
Het zullen geen "design" stoelen zijn maar waarschijnlijk gewone degelijke stoelen

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door zondag »

Het gaat idd om 4 stoelen!!!!
en zoals ik zei is E150,- per stoel niet belachelijk duur maar om nou goedkoop te zeggen......[/quote]

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door Jannes22 »

6 of 4, maakt niet uit. Het gaat om een stukje vertrouwen. Vertrouwen van de consument is tegenwoordig ver te zoeken. Ze gaat er al vanuit dat de stoelen beschadigd zijn. Deze ondernemer heeft ook een zaak te draaien en hanteert dit systeem. Je koopt daar je stoelen en dus moet je ook een beetje vertrouwen hebben dat het goed komt. Ik wordt gek van die mensen die op voorhand al op dit forum gaan posten dat het niet goed is terwijl er nog niks aan de hand is! Tijd teveel denk ik dan.

elnesa
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:54

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door elnesa »

Krijg een beetje het idee dat Meneer Jannes wel eens voor desbetreffend bedrijf kan werken...

Jannes, natuurlijk ga je er niet van uit dat de stoelen beschadigd zijn bij levering. Maar je hebt toch het recht het even te controleren wanneer het gebracht wordt!? Daar is niets vreemds aan lijkt me. Ik respecteer je mening, maar hij slaat echt nergens op. Jou vergelijking met je laptop slaat natuurlijk helemaal kant nog wal! Daar spreek je over een postbezorger.

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door zondag »

zoals je in mijn eerste bericht kan lezen ga ik van onbeschadigde stoelen uit!
Maar als ik naderhand het belletje krijg dat de bezorgers gelijk weer moeten wieberen ben ik op mijn hoede!!![/quote]

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

Je kunt beter voorkomen dan genezen.
En je kunt het geld maar 1x uitgeven.
Zoals eerder vermeld in dit topic, het uitpakken kan binnen enkele minuten gebeurd zijn.

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: meubels uitpakken....

Ongelezen bericht door zondag »

Je kunt beter voorkomen dan genezen.
En je kunt het geld maar 1x uitgeven.
Zoals eerder vermeld in dit topic, het uitpakken kan binnen enkele minuten gebeurd zijn.

dat bedoel ik!

Gesloten