In een periode van 70 opeenvolgende dagen beurshandel tilde de Rabobank een belegger voor F.1.400.000--(gem.f 20.000-- per dag)Een beleggingsdeskundige trachtte een oplossing te bereiken,(zie brief onder) maar ook nu weer slaagden machtsmisbruikende lieden er in, de deksel van een met zekerheid ongekend stank verspreidende beerput op zijn plaats houden.Wie verwijdert deze deksel? Verjaringstermijnen zijn steeds tijdig per aangetekend schrijven gestuit.De ingekorte brief:
Aan de directie Rabobank Venray.
Mijne heren
Hierdoor deel ik u mede dat de heer A.J.T. Stiphout zich tot mij heeft gewend.Hij deelde mij mede dat u een betalingsregeling wenst te treffen ad F.400.000.--Zoals u weet is deze schuld ontstaan door de affaire Schretlen(Schretlen is een volle dochter van Rabo) De heer Stiphout heeft zich met recht over het gedrag van Schretlen beklaagd,zoals uit de uitspraak van de Klachtencommissie optiebeurs blijkt Hij heeft zich echter nooit beklaagd over de handelwijze van uw bank in de periode van voor 29 juli 1987.Ook in deze periode zijn er opties geschreven,zonder dat er aan de marginverplichtingen aandacht is geschonken,hetgeen ook uw bank schadeplichtig maakt.Daarnaast acht mijn client u aansprakelijk voor het advies om naar Schretlen over te stappen.Hij vertrouwde uw bank volledig en heeft derhalve toen uw advies om zijn portefeuille naar Schretlen over te brengen zonder meer opgevolgd.Uit de uitspraak van de klachtencommissie kunt u zien dat Schretlen op grove wijze wanprestatie jegens mijn client heeft gepleegd.Had u hem niet naar Schretlen verwezen,dan was de schade aanzienlijk minder geweest.Op grond van bovenstaande zou ik gaarne op niet al te lange termijn een gesprek met u hebben,terzake te bezien of een regeling in der minne tot de mogelijkheden behoort.
Hoogachtend.G.H.G.
P.S.Een gesprek heeft om onbegrijpelijke reden nooit plaats gehad.