LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toeslagen rijzen de pan uit!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Toeslagen rijzen de pan uit!

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik wilde via OAD een reisje naar Portugal maken. Was leuk geprijsd, dacht ik. Totdat ik wilde boeken en de toeslagen voorgeschoteld kreeg. Een eindeloze rij voor van alles en nog wat, zodat de reis uiteindelijk veel duurder uitviel natuurlijk. Ik hou niet van die praktijken. Ik dacht trouwens dat dat niet meer mocht? Met een laag prijsje de mensen lokken en daarna met de beruchte toeslagen op de proppen komen?
Het reisje gaat in ieder geval niet door!!!

redrex
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2009 22:10

Re: Toeslagen rijzen de pan uit!

Ongelezen bericht door redrex »

Bepaalde toeslagen moeten nu vermeld worden, blijkbaar hebben ze weer andere toeslagen gevonden die ze weggelaten hebben. :x

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Toeslagen rijzen de pan uit!

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik heb net gaan kijken en kom op het volgende deze reis zou kosten 410,50 pp ga je verder krijg je dit

Omschrijving Prijs
Reissom Volwassene 1 € 358,00
Reissom Volwassene 2 € 358,00
2x standaardklasse hv (2 x 30,00) € 60,00
2x luchthavenbelasting hv /fao (2 x 49,75) € 99,50
2x vliegbelasting hv /fao (2 x 11,25) € 22,50
Calamiteitenfonds € 2,50
Totaal € 900,50
Betaling en afhandeling

Deze reis zou 821 kosten en als je alles samentelt kom je precies aan dat bedrag alleen de vliegbelasting komt er nog bij.
Oad laat gewoon zien hoe deze prijs in opgesteld

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Toeslagen rijzen de pan uit!

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik heb zo maar een reisje gekozen naar Alvor in Portugal:
Last mnute aanbieding vanaf 359 euro, vertrek 3 april a.s.

Reissom volwassene 1 288 euro
Reissom volwassene 2 288 euro
2 x regiotoeslag (2 x 5 euro) 10
2 x regiotoeslag (2 x 5 euro) 10
2 x standaardklasse hv (2 x 30) 60
2 x luchthavenbelasting (2 x 49.75) 99,50
2 x vliegbelasting (2 x 11,25) 22,50
2 x toeslag weekend (2 x 5 euro) heen 10
2 x toeslag weekend (2 x 5 euro) terug 10
calamiteitenfonds 2,50
last minute boekingskosten 10

Totaal : 810,50

Dat is toch mooi bijna 100 euro meer dan de aanbieding waar ze mee begonnen namelijk: 359 euro per persoon.

En waarom moet je regiotoeslag betalen als je niet van Schiphol wilt vertrekken?
En standaardklasse in een chartertoestel ??? Moet je extra betalen om in een gewone stoel te mogen zitten ???

Als het om een last minute aanbieding gaat, moet je niet voor onaangename verrassingen worden geplaatst, is mijn mening.

Ik heb ook een last minute aanbieding naar Mexico bekeken. Dat was nog veel erger!!

Mij ziet OAD niet meer. Geen enkele reisorganisatie trouwens. Ik zoek het zelf wel uit en dat kan ik stukken goedkoper.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Toeslagen rijzen de pan uit!

Ongelezen bericht door G7 »

Ben het met je eens, dat dit eigenlijk niet meer voor zou mogen komen. Maarja, je kunt wel op je klompen aanvoelen, als er ergens "vanaf" staat, dat er nog het een en ander bijkomt.

En dat is echt niet alleen bij OAD hoor.

De juiste reis moet en behoord te zijn, als het voorbeeld wat Sprookje hierboven heeft geplaatst en meestal is dat ook zo. Ze laten de opbouw van de juiste prijzen zien.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Toeslagen rijzen de pan uit!

Ongelezen bericht door four-eyes »

Die vanaf-prijzen slaan nergens op, want ze zijn fictief !

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Toeslagen rijzen de pan uit!

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

De vanaf prijzen zijn waarschijnlijk wel beschikbaar als je op een bepaalde datum vanaf een bepaalde luchthaven kan vertrekken. Als je een ander datum hebt of andere luchthaven , dan is het in hun recht om een ander prijs te rekenen. Er zijn veel reisbureau's die weekendtoeslagen heeft omdat dit nou eenmaal de populairste dag is om te vertrekken voor mensen die werken.

De all in prijzen gelden alleen voor vliegtickets. Voor complete pakket , dus ticket met verblijft en excursies enz gelden hele andere regels. Als je het neit mee eens ben met de prijs , dan moet je niet boeken. Maar niet eerst boeken en dan achteraf mekkeren.

vanwattingen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2009 20:47

Re: Toeslagen rijzen de pan uit!

Ongelezen bericht door vanwattingen »

Ook ik ben zeer verbaasd over de term voordeelklasse- standaardklasse.Volgens oad is de voordeelklasse voor snelle beslissers. Ik heb medio januari geboekt. Is dit niet snel genoeg? Ik vindt 120 euro veel geld, vooral als je in het hoogseizoen op vakantie gaat. Ik ben benieuwd wat er volgend jaar weer bedacht wordt om de prijzen stiekum op te schroeven. Schande, dat dit zomaar kan.Een stoel is een stoel.

Gesloten