LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afschaffing of verlaging van de vliegtaks
afschaffing of verlaging van de vliegtaks
De invoering van de vliegtaks heeft Nederland tot nu toe 900.000 passagiers gekost. Die reizigers zijn uitgeweken naar luchthavens waar ze geen extra luchtvaartbelasting hoeven te betalen, vooral in België en Duitsland. Dat heeft KLM-directeur Peter Hartman gezegd.
Hij rekent erop dat afschaffing of verlaging van de vliegtaks onderdeel is van het pakket crisismaatregelen dat het kabinet-Balkenende deze weken bespreekt om de economie op gang te krijgen. "Het zou me verbazen als dit er niet tussen zit."
Hartman zei dat er binnenkort een studie verschijnt waaruit blijkt dat de Nederlandse economie 1,2 miljard euro omzet misloopt door de vliegtaks. De reissector presenteerde eind januari een eerste onderzoek naar de gevolgen van de nieuwe belasting, waaruit eenzelfde schadepost naar voren kwam. Volgens Hartman verdient de overheid 250 tot 300 miljoen euro aan de taks. (belga/bdr)
Hij rekent erop dat afschaffing of verlaging van de vliegtaks onderdeel is van het pakket crisismaatregelen dat het kabinet-Balkenende deze weken bespreekt om de economie op gang te krijgen. "Het zou me verbazen als dit er niet tussen zit."
Hartman zei dat er binnenkort een studie verschijnt waaruit blijkt dat de Nederlandse economie 1,2 miljard euro omzet misloopt door de vliegtaks. De reissector presenteerde eind januari een eerste onderzoek naar de gevolgen van de nieuwe belasting, waaruit eenzelfde schadepost naar voren kwam. Volgens Hartman verdient de overheid 250 tot 300 miljoen euro aan de taks. (belga/bdr)
Re: afschaffing of verlaging van de vliegtaks
Er is toch al veel geld naar de Nederlandse staat gevloeid, maar geen cent van mijwant ik vlieg lekker via Brussel.
Is er al een beslissing genomen eigelijk welke crisismaatregelen er genomen worden?
Nee, nog steeds niet. Afgelopen vrijdag zat de premier in Brussel en kon er niet vergaderd worden. Zaterdag moest de premier op het CDA-congres zijn. En vandaag zondag wordt er niet vergaderd, vanwege de christenen in de regering.
Heb net op 't nieuws gehoord dat de vliegtaks afgeschaft wordt,nu alleen nog afwachten waarneer dat ingaat. Hopelijk zo snel mogelijk.
Nou ik heb gisteren avond gehoord 1 juli.
Wie nu een reis boekt bij Hi of arke moet nu al geen vliegtaks meer betalen zij betalen jou vliegtaks gewoon terug,ook al bij boekingen met vertrek voor 1 julie.
Dus meneer marco polo geen vliegtaks voor mij!
Dus meneer marco polo geen vliegtaks voor mij!
We hebben in eind februari een reis naar Mexico geboekt via OAD.
We vertrekken 8 mei 2009.
Op de OAD site (en ook bij andere touroperators) wordt vermeld dat de vliegtax met onmiddelijke ingang niet meer berekend wordt bij nieuwe reserveringen, ook voor reizen met vertrekdatum voor 1 juli 2009.
Lijkt me dan logisch dat we de vliegtax niet hoeven te betalen,cq terug krijgen.
Worden op deze manier gestraft voor het vroegboeken.
We vertrekken 8 mei 2009.
Op de OAD site (en ook bij andere touroperators) wordt vermeld dat de vliegtax met onmiddelijke ingang niet meer berekend wordt bij nieuwe reserveringen, ook voor reizen met vertrekdatum voor 1 juli 2009.
Lijkt me dan logisch dat we de vliegtax niet hoeven te betalen,cq terug krijgen.
Worden op deze manier gestraft voor het vroegboeken.
-
Iedereen die al een reis/vlucht geboekt heeft met vertrek na 1 juli 2009, ontvangt de vliegtax retour!!!!!!! U zal van de reisorganisatie een aangepaste factuur ontvangen!!
Ik lees net hier en daar, dat sommige reisorganisatie's de vliegtaks al per 1 Aprill niet meer berekenen. Dus hoe zit het dan, als je geboekt hebt in Januari, voor de maand Juni?
-
Officieel worden ze pas 1 juli afgeschaft. Diegene die vanaf 1 april niks meer berekenen doen dit op eigen kosten. Ze zijn dus niet verplicht om de vliegtaks terug te betalen als jij 1 juni vertrekt. De touroperators die eerder afschaffen doen dit uit concurrentie overweging en is dus niet verplicht om geld terug te geven omdat jij eerder hebt geboekt en vertrekt op 1 juni.
Klopt, zijn ze niet verplicht. Maar zou wel zo netjes zijn.
Vroeg boeken, daar zijn de touroperators toch gek op, nu wordt je daarvoor "gestraft", lijkt het.
Vroeg boeken, daar zijn de touroperators toch gek op, nu wordt je daarvoor "gestraft", lijkt het.
-
Natuurlijk word je niet gestraft, je hebt toch vroegboekkorting gehad?
Daarom boek je toch al vroeg een vakantie?
En de organisaties moeten tot 1 juli zelf nog wel de taks afdragen aan het Rijk, dus dat ze niet iedereen terug gaan betalen vind ik niet gek.
En als het goed is heb je vroegboekkorting gehad.[/quote]
Daarom boek je toch al vroeg een vakantie?
De organisaties besluiten zelf om vanaf een bepaalde datum de korting (dus geen vliegtaks) te geven.Ik lees net hier en daar, dat sommige reisorganisatie's de vliegtaks al per 1 Aprill niet meer berekenen. Dus hoe zit het dan, als je geboekt hebt in Januari, voor de maand Juni?
En de organisaties moeten tot 1 juli zelf nog wel de taks afdragen aan het Rijk, dus dat ze niet iedereen terug gaan betalen vind ik niet gek.
En als het goed is heb je vroegboekkorting gehad.[/quote]
Als je je vliegtaks terugkrijgt denk dan ook even om je annuleringsverzekering want je vliegtaks is ook meeverzekerd.
Dus dat moet er ook weer afgetrokken worden. Je ergens voor verzekeren wat er niet is kan niet.
Dus dat moet er ook weer afgetrokken worden. Je ergens voor verzekeren wat er niet is kan niet.
ik heb al bericht gekregen van mijn reisorganisatie
dat ik die 45 euro pp terug ga krijgen
dat ik die 45 euro pp terug ga krijgen
Check voortaan ook de tarieven ex Brussel en Düsseldorf Airport. Vaak zijn de vliegtickets bij vertrek vanaf het buitenland nog steeds veel goedkoper dan die 11 of 45 Euro die per 1 juli afgeschaft gaan worden. roel. airportxpress
-
Bovenstaande gedragsregel is ook voor jou, Roel(ie) van toepassing; het lijkt me wat overdreven om je eigen websites hier bij voortduring te promoten.Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten.