LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Begin 2008 heb ik bij Aldi een nieuwe broodbakmachine gekocht. Dit omdat de oude broodbakmachine het begeven had. Na een klein jaar begaf 1 van de deeghaken het echter. Vervolgens gebeld en de machine opgestuurd naar Sertronics. Daarna werd het echter stil. Bij telefonische navraag gaf men aan te wachten op een vervangend exemplaar wat uit Duitsland zou moeten komen. Na ruim 2 maanden waren ze nog steeds aan het wachten en bood men een vervangende machine aan. Dit was echter mijn vorige model. Tijdens de aanschaf heb ik echter bewust voor het andere model gekozen (meer programma's en metalen buitenkant waardoor het niet verkleurd en de vorm past beter op mijn aanrecht). Dit alternatieve model heb ik daarom afgewezen. Vervolgens is het al weer een paar weken stil.
Nu vraag ik me echter af wat wijsheid is om te doen. Ik heb niet het idee dat ik verder kom bij Sertronics. Wat kan ik nog doen om mijn broodbakmachine terug te krijgen? Of rest mij alleen het accepteren van het alternatieve model.
Nu vraag ik me echter af wat wijsheid is om te doen. Ik heb niet het idee dat ik verder kom bij Sertronics. Wat kan ik nog doen om mijn broodbakmachine terug te krijgen? Of rest mij alleen het accepteren van het alternatieve model.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Je moet bij de Aldi wezen, niet bij Sertronics.
Aldi is jouw aanspreekpunt en niemand anders.
Aldi is jouw aanspreekpunt en niemand anders.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis. Heb ik met mijn DVD-rom ook gedaan. Kreeg zo een nieuwe opgestuurd van LG.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
bbcs,
je weet donders goed dat aldi, lidl en nog meer van dat soort zaken de garantieafwikkeling via de fabrikant laat verlopen. je bent weer mensen op het verkeerde been aan het zetten.
aan gvkempen, je hoeft geen genoegen te nemen met een vervangend produkt als dit niet minimaal aan de specificaties van het ingeleverde produkt voldoet
je weet donders goed dat aldi, lidl en nog meer van dat soort zaken de garantieafwikkeling via de fabrikant laat verlopen. je bent weer mensen op het verkeerde been aan het zetten.
aan gvkempen, je hoeft geen genoegen te nemen met een vervangend produkt als dit niet minimaal aan de specificaties van het ingeleverde produkt voldoet
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
De verkopende partij is het aanspreekpunt.je weet donders goed dat aldi, lidl en nog meer van dat soort zaken de garantieafwikkeling via de fabrikant laat verlopen. je bent weer mensen op het verkeerde been aan het zetten.
Dat is zo in de wet geregeld.
En die grote ketens moeten daar ook aan houden.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
die doen dat niet en dat weet jij donders goed. ook een utopia waar jij in leeft
bovendien is dat niet de vraag van de topicsteller. geef daar antwoord op of blijf weg eb doe dat in alle topics.
bovendien is dat niet de vraag van de topicsteller. geef daar antwoord op of blijf weg eb doe dat in alle topics.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Als ik tegen een consument zou zeggen dat ze het maar met de fabrikant moeten oplossen zeg je tegen mij dat ik me niet aan de consumentenregels houd.die doen dat niet en dat weet jij donders goed. ook een utopia waar jij in leeft
Als de grote ketens dat doen, vind jij het opeens wel in orde dat ze dat doen.
Door die mentaliteit mogen de grote ketens ongestraft gewoon de regels overtreden.
Nogal oneerlijk van je.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
jij bent heel goed in het verdraaien van iemands woorden. ik heb NOOIT eregns gezegd dat ik het daar mee eens ben.
alleen leef jij in een utopia dat lidl en aldi dit gaan doen.
alleen leef jij in een utopia dat lidl en aldi dit gaan doen.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Waarom worden die niet aangepakt????
Omdat die vaak goedkoper zijn en dat is weer gunstig voor de consument, dus mogen ze de regels overtreden.
Een feit is wel dat die grootgrutters en grote electrozaken de consumenten ongestraft naar de fabrikant mogen doorverwijzen en dat de vakman dat niet mag.
Of alle winkeliers mogen de consumenten doorverwijzen of niemand mag dat.
Omdat die vaak goedkoper zijn en dat is weer gunstig voor de consument, dus mogen ze de regels overtreden.
Een feit is wel dat die grootgrutters en grote electrozaken de consumenten ongestraft naar de fabrikant mogen doorverwijzen en dat de vakman dat niet mag.
Of alle winkeliers mogen de consumenten doorverwijzen of niemand mag dat.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
dat zijn zaken waar jouw branche vereniging zich hard voor moet maken, dat verhaal ligt niet op het bordje van de consument.
het enige wat de consument interessant vindt is de afhandeling van zijn claim en of dat correct gebeurd. daarnaast de eventuele rechten zoals in de vraag van TS
het enige wat de consument interessant vindt is de afhandeling van zijn claim en of dat correct gebeurd. daarnaast de eventuele rechten zoals in de vraag van TS
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Even los van de bedoelingen van BBCS, hij heeft wel gelijk. TS moet toch echt naar de Aldi met zijn verhaal.
En inderdaad hoeft hij geen genoegen te nemen met een minder gespecificeerd model. Desnoods kan hij de koop laten ontbinden om maar even met de meest gebruikte woorden van alfatrion te spreken.
Komt er gewoon op neer dat je je geld terug krijgt. Vervolgens koop je elders een andere. Het liefst ergens waar ze wel service verlenen.
En inderdaad hoeft hij geen genoegen te nemen met een minder gespecificeerd model. Desnoods kan hij de koop laten ontbinden om maar even met de meest gebruikte woorden van alfatrion te spreken.
Komt er gewoon op neer dat je je geld terug krijgt. Vervolgens koop je elders een andere. Het liefst ergens waar ze wel service verlenen.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
ouwe aap,
TS zal ongetwijfeld naar aldi zijn gegaan met zijn verhaal. aldi heeft TS vervolgens doorverwezen naar de fabrikant.
voor de rest van het verhaal zie mijn laastste posting. is een probleem dat de betreffende brancheorganisatie moet aanpakken en niet de consument.
TS zal ongetwijfeld naar aldi zijn gegaan met zijn verhaal. aldi heeft TS vervolgens doorverwezen naar de fabrikant.
voor de rest van het verhaal zie mijn laastste posting. is een probleem dat de betreffende brancheorganisatie moet aanpakken en niet de consument.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Stel, jij koopt een auto bij mij. Die blijkt een fabrieksfout te hebben en je komt terug bij mij. Ik stuur je door naar de slager.....
Duidelijk ?
Duidelijk ?
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Wat dacht je van de overheid???dat zijn zaken waar jouw branche vereniging zich hard voor moet maken
Wat ik dus zie gebeuren is dat die ketens die over de schreef gaan niet worden aangepakt, maar dat steeds maar weer de regels worden aangepast naar de draagkracht van die grote ketens, wat weer betekent dat de kleine ondernemers steeds meer in de problemen komen.
De regels worden steeds maar aangepast en aangescherpt, tegen het absurde aan.
Jij zegt wel dat de brancheverenigingen dit moeten overnemen, maar Europa heeft schijt aan de winkelier, en kijkt alleen maar naar de consument.
De SER heeft ook bij de minister aangedrongen om rekening te houden met de kleine ondernemer en de minister vond dat niet nodig.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Waarom mag de Aldi dat dan wel doen en de vakman niet????aldi heeft TS vervolgens doorverwezen naar de fabrikant.
Als de vakman dat doet overtreed hij de consumentenregels en als de Aldi dat precies hetzelfde doet is het opeens hulde.
Leg mij dan dit verschil maar eens uit.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Het beste kun je de winkel aanschrijven. Jij hebt het product daar gekocht dus vraag of zij met een oplossing willen komen. Als je dit pas na twee maanden doet kan dat juridisch wel een probleem kunnen worden. Maar als de winkel jou toezegt dit op te lossen dan kun je vervolgens van Sertronics het oude product terug eisen. In het andere geval heb je nu recht op je geld terug.gvkempen schreef:Begin 2008 heb ik bij Aldi een nieuwe broodbakmachine gekocht. Dit omdat de oude broodbakmachine het begeven had. Na een klein jaar begaf 1 van de deeghaken het echter. Vervolgens gebeld en de machine opgestuurd naar Sertronics. Daarna werd het echter stil. Bij telefonische navraag gaf men aan te wachten op een vervangend exemplaar wat uit Duitsland zou moeten komen. Na ruim 2 maanden waren ze nog steeds aan het wachten en bood men een vervangende machine aan. Dit was echter mijn vorige model. Tijdens de aanschaf heb ik echter bewust voor het andere model gekozen (meer programma's en metalen buitenkant waardoor het niet verkleurd en de vorm past beter op mijn aanrecht). Dit alternatieve model heb ik daarom afgewezen. Vervolgens is het al weer een paar weken stil.
Nu vraag ik me echter af wat wijsheid is om te doen. Ik heb niet het idee dat ik verder kom bij Sertronics. Wat kan ik nog doen om mijn broodbakmachine terug te krijgen? Of rest mij alleen het accepteren van het alternatieve model.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
@bbcs,
blijft het nog een zaak voor de brancheverenigimg om dit aan te kaarten.
@ouwe aap,
als je niet normaal kunt reageren blijf dan weg
blijft het nog een zaak voor de brancheverenigimg om dit aan te kaarten.
@ouwe aap,
als je niet normaal kunt reageren blijf dan weg
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Heeft geen zin, omdat de Nederlandse Wetgever en Europa daar doof voor zijn en blijven.blijft het nog een zaak voor de brancheverenigimg om dit aan te kaarten.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
Wat is niet normaal aan mijn reactie ? Ik geef het enige juiste advies aan TS, begin niet over compleet andere zaken als waar de TS om vraagt en ik ben beleefd.@ouwe aap,
als je niet normaal kunt reageren blijf dan weg
Nogmaals, ik ben het eens met alfatrion, TS moet echt bij de Aldi zijn.
Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics
dit is appels en peren, eigenlijk slaat jouw opmerking als een tang op een varken namelijk helemaal nergens op.Stel, jij koopt een auto bij mij. Die blijkt een fabrieksfout te hebben en je komt terug bij mij. Ik stuur je door naar de slager.....
Duidelijk ?