Als je altijd met de metro reist in Rotterdam kun je dus gewoon je strippenkaart weggooien. Of is er iets waar je je geld kan terugkrijgen.
Verder vind ik het onzin dat je 4 euro moet betalen. Als je gewoon een hekje plaatst,dan moet je zowel inchecken als uitchecken.
Weet iemand hoe het zit met vetraging in je reis. Je mag maximaal 1 uur reizen op je ov chipkaart. Wat als je reis wordt vertraagt. Aangezien wij in Nederland er ontzettend goed in zijn om zo min mogelijk ov op elkaar aan te sluiten. Ik moet bijvoorbeeld al 30 minuten wachten als ik mijn bus mis.
Hoe zit dit precies?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wat gebeurt er met de strippenkaart?
-
Re: wat gebeurt er met de strippenkaart?
je strippenkaart heeft inmiddels ene houdbaarheidsdatum. Hij gaat verlopen, ooit.
Als je niet weet hoe de ov chipkaart werkt moet je eens op de site erover lezen. je mag uuuuuuren reizen met je kaart waar jij die onzin van 1 uur vandaan haalt...een reis kost geen 4 euro mits je van spijkenisse tot alexander reist (ongeveer). Die 4 euro is het maximale bedrag als je uitcheckt krijg je je wisselgeld terug. Als je binnen de 35 min. incheckt kost het je geen instaptarief meer. En als je bus zo weinig komt kan je misschien kijken of je een metro eerder kan nemen. Ik heb jaren op school gezeten waar de bus in de spits elk half uur kwam en daartussen elk het uur. Ik heb altijd kunnen regelen met school werk en stage dat ik die bus kon halen.
O ja je kan je strippenkaart niet meer in de metro gebruiken maar nog wel in de bus en tram...
Als je niet weet hoe de ov chipkaart werkt moet je eens op de site erover lezen. je mag uuuuuuren reizen met je kaart waar jij die onzin van 1 uur vandaan haalt...een reis kost geen 4 euro mits je van spijkenisse tot alexander reist (ongeveer). Die 4 euro is het maximale bedrag als je uitcheckt krijg je je wisselgeld terug. Als je binnen de 35 min. incheckt kost het je geen instaptarief meer. En als je bus zo weinig komt kan je misschien kijken of je een metro eerder kan nemen. Ik heb jaren op school gezeten waar de bus in de spits elk half uur kwam en daartussen elk het uur. Ik heb altijd kunnen regelen met school werk en stage dat ik die bus kon halen.
O ja je kan je strippenkaart niet meer in de metro gebruiken maar nog wel in de bus en tram...
-
Re: wat gebeurt er met de strippenkaart?
Je hebt 35 minuten om over te stappen op ander vervoer. Kom je erbuiten dan betaal je het instaptarief opnieuw. Dat is nu eenmaal zo geregeld. Verder er is geen reistijd verbonden aan de OV chipkaart. Dit is wel zo bij strippenkaarten.
Raakt je rit vertraagd dan kun je proberen een klacht in te dienen. Als de klacht is gegrond en er is een rit uitgevallen dan krijg je het extra instaptarief teruggestord op je kaart.
Succes van een buschauffeur
Raakt je rit vertraagd dan kun je proberen een klacht in te dienen. Als de klacht is gegrond en er is een rit uitgevallen dan krijg je het extra instaptarief teruggestord op je kaart.
Succes van een buschauffeur