LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto van mijn naam op die van mijn vrouw

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Auto van mijn naam op die van mijn vrouw

Ongelezen bericht door eatme »

Hallo,

we hebben 2 auto's die beiden op mijn naam staan en onder mijn naam zijn verzekerd. Nu wil ik de 2e auto op mijn vrouw's naam zetten en ook op haar naam verzekeren, zodat bij een eventuele schade mijn schadevrije jaren niet gelijk weg zijn. De contract periode van de huidige verzekering loopt nog een jaar

Nu is het zo dat als je je auto verkoopt, de verzekering ook automatisch wordt beeindigd. Is dit in dit geval ook zo? Ik wil de verzekering ergens anders onderbrengen.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Auto van mijn naam op die van mijn vrouw

Ongelezen bericht door Byob »

Als ze als medeverzekerde bekend is hoef je deze hele heisa niet aan te halen.

Schadevrijejaren bouw je per polis op, en je hebt per auto een polis, waardoor ook bij een schuldschade alleen de polis terugvalt waarin ook schade gereden wordt.

Verzekering gaat trouwens niet automatisch stop bij verkoop, alleen de wegenbelasting krijgt een seintje.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Auto van mijn naam op die van mijn vrouw

Ongelezen bericht door eatme »

Bedankt voor het antwoord. Wat bedoel je met "als medeverzekerde bekend"? Ik sta voor beide voertuigen als hoofdbestuurder want in deze tweede auto rijden we eigenlijk beiden, zij een keer per week naar haar werk in zelfde dorp, ik af en toe naar supermarkt.

Ik dacht dat als je schade rijdt in éém van je auto's, je automatisch schadevrije jaren voor beide polissen inleverd. Goed om te weten, ik heb na 10 jaar op de weg nog nooit een eigen schuld meegemaakt.

Gesloten