LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bank labouchere

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
m. janse

bank labouchere

Ongelezen bericht door m. janse »

Ik ben destijds benaderd door een financieel adviseur Spaarselect die mij een aandelenlease-constructie van de bank Labouchere aanbeveelde. Inmiddels is ook Bank Labouchere ingelijfd door Dexia. Ik ben slachtoffer geworden van een product dat heel mooi werd voorgesteld met een mooi rendement, prima vooruitzichten en waarvan mijn inleg na 5 jaar vrij zou komen. Tussentijds zou ik genieten van een optimaal fiscaal voordeel. Nu 4,5 jaar later blijkt dat mijn inleg als sneeuw voor de zon is gesmolten, wordt ik geconfronteerd met een rentepercentage van maar liefst 11%, geen enkel fiscaal voordeel en een restschuld die aan het eind van het contract voldaan dient te worden aan Dexia.

Dexia biedt me dan de mogelijkheid om het contract te verlengen tegen een maandelijkse vergoeding twv het rentebedrag a 11,5% in de hoop dat de aandelencertificaten in waarde stijgen. Ik heb dan de mogelijkheid om het contract dan dagelijks op te zeggen zonder kosten.....

Toshi

Re: bank labouchere

Ongelezen bericht door Toshi »

Toshi wil even kwijt dat er al 2 jaar lang zulke berichten worden geplaatst...... Toshi wil liever weten hoe het probleem opgelost kan worden.
Toshi heeft na 3 jaar ook een restschuld over en daar baalt hij ontzettend van 8)
Met dank aan PMA-consultancy :idea:

anniecoevorden

Ongelezen bericht door anniecoevorden »

Hoi m.janse

Wij zijn benaderd in 2000 door een financieel advieur van Spaarselect die voor Aegon werkte.
Exact hetzelfde verhaal, over sparen gedurende 5 jaar en dan kon je weer beschikken over je geld met een rendement wat uit kwam op 12 en half procent.We konden er ook 10 jaar of 15 jaar mee doorgaan.
We kozen voor 5 jaar.
Over aandelen enz. is niets verteld. Wij lekker enthousiast.Dan kunnen wij de spaarbankboekjes van de kinderen ook inleggen.4600 en 7600 gulden.
Hup 2 contracten blijkt nu en we zeiden dan sparen we elke maand 150 gulden per kind en voor ons nog 400 gulden.
In totaal 5 contracten. Er kon toch niets mis gaan, we konden met 5 jaar het geld weer opnemen en dan konden wij er mee doen wat we wilden.
Wat we sinds november vorig jaar weten is dat er een schuld staat bij B.K.R. te Tiel van 142000 gulden.
Van een kennis hoorden we dat wij ook alle inleg, maandelijkse termijnen van 700 gulden kwijt zijn.

U gaat dus het contract verlengen maar ik begrijp het bedrag van 11.5 procent niet, kunt er wat meer over vertellen. Wat heeft Dexia precies voorgesteld? Ben zeer benieuwd. Ons contract loopt in 2005 af. De A.E.X stond in 2000 op 736.
In 2001 op 345
In 2002 op 350
In 2003 vandaag op 331.
[/b]

Broekie

Ongelezen bericht door Broekie »

Uit jou schrijven maak ik op dat je ook een zgn. maximaal Rendement contract hebt?

Gesloten