| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KvK....waar betaal je eigenlijk voor??
KvK....waar betaal je eigenlijk voor??
Vandaag (als ondernemer) de factuur van de KvK weer in de bus gekregen.
Wat ik me eigenlijk afvraag is het hoe en waarom van de KvK. Okay, je kan bedrijven doorlichten, maar daar moet je naast de contributie weer los voor betalen. Je kan uittreksels aanvragen, maar ook daar betaal je weer extra voor.
De KvK is dus verplicht, je betaalt contributie en moet ook voor alle diensten nog eens betalen. Maak dan alle diensten voor leden gratis.
Geldklopperij.
Wat ik me eigenlijk afvraag is het hoe en waarom van de KvK. Okay, je kan bedrijven doorlichten, maar daar moet je naast de contributie weer los voor betalen. Je kan uittreksels aanvragen, maar ook daar betaal je weer extra voor.
De KvK is dus verplicht, je betaalt contributie en moet ook voor alle diensten nog eens betalen. Maak dan alle diensten voor leden gratis.
Geldklopperij.
Re: KvK....waar betaal je eigenlijk voor??
Werkvoorziening en gebakken lucht!
Je betaalt voor de kosten van het in de administratie opgenomen blijven. Zo simpel is het. Als je daarnaast nog extra zaken wilt, zoald informatie opvragen, dan zijn daar extra kosten aan verbonden.
@ Kweenie;
Dat begrijp ik natuurlijk wel. Maar ik bedoelde het cynisch.
Het is toch belachelijk dat ik voor iets dat verplicht is, administratiekosten moet betalen. Schrijf bedrijven in en doe anders de kosten van de extra diensten wat omhoog. Dan betaald de gebruiker.
Zijn allemaal van die gezochte baantjes en regeltjes die hele KvK. En de overheid maar graaien. Op alle manieren pakken ze de hardwerkende ondernemer.
Ook belachelijk; Na overzetten van een eenmanszaak naar een VOF -> dubbele contributie!? Leg me hier de logica eens van uit?? Is dit meer werk of zo??
Dat begrijp ik natuurlijk wel. Maar ik bedoelde het cynisch.
Het is toch belachelijk dat ik voor iets dat verplicht is, administratiekosten moet betalen. Schrijf bedrijven in en doe anders de kosten van de extra diensten wat omhoog. Dan betaald de gebruiker.
Zijn allemaal van die gezochte baantjes en regeltjes die hele KvK. En de overheid maar graaien. Op alle manieren pakken ze de hardwerkende ondernemer.
Ook belachelijk; Na overzetten van een eenmanszaak naar een VOF -> dubbele contributie!? Leg me hier de logica eens van uit?? Is dit meer werk of zo??
Leuke combinatie:
"Zijn allemaal van die gezochte baantjes en regeltjes die hele KvK."
Dus je vindt de KvK overbodig
"je kan bedrijven doorlichten, maar daar moet je naast de contributie weer los voor betalen. Je kan uittreksels aanvragen, maar ook daar betaal je weer extra voor."
Dus je vindt het wel nuttig dat je de informatie daar vandaan kunt halen. Ergo, KvK is niet overbodig.
"Zijn allemaal van die gezochte baantjes en regeltjes die hele KvK."
Dus je vindt de KvK overbodig
"je kan bedrijven doorlichten, maar daar moet je naast de contributie weer los voor betalen. Je kan uittreksels aanvragen, maar ook daar betaal je weer extra voor."
Dus je vindt het wel nuttig dat je de informatie daar vandaan kunt halen. Ergo, KvK is niet overbodig.
Weinig service voor veel geld.
Verder helaas verplicht dus alles onder 1 inschrijving doen is goedkoper!
Mag niet maar ik werk zo al jarenlang met meerdere zaken onder slechts 1 inschrijving en de controle is nihil.
Helaas verplicht en vele zouden het willen afschaffen, maar dat zal wel moeilijk gaan helaas.
Verder helaas verplicht dus alles onder 1 inschrijving doen is goedkoper!
Mag niet maar ik werk zo al jarenlang met meerdere zaken onder slechts 1 inschrijving en de controle is nihil.
Helaas verplicht en vele zouden het willen afschaffen, maar dat zal wel moeilijk gaan helaas.
voor de service die de KvK aan de kleinere ondernemer biedt is alleen een computer, wat papier en een enkele postzegel. Als je dan als KvK niet in staat bent om die service concurrerend aan te bieden, dan laad je de verdenking op je dat je misbruik maakt van je monopolie. Dat is in het geval van de KvK ook het geval. Hoezo kost een uitreksel 7 of meer euro, terwijl een bedrijf voor pak em beet 2 euro zoiets kan doen. En online is natuurlijk al helemaal een gotspe. Op mijn website kan je rapporten gratis downloaden!
Derhalve wordt de bijdrage gebruikt voor de "wettelijke taken" van de KvK (representatie, voorlichting, etc.) en natuurlijk feestjes. Allemaal leuk voor een bepaalde doelgroep van de KvK, maar boeit mij niet.
Derhalve wordt de bijdrage gebruikt voor de "wettelijke taken" van de KvK (representatie, voorlichting, etc.) en natuurlijk feestjes. Allemaal leuk voor een bepaalde doelgroep van de KvK, maar boeit mij niet.
Niet wanneer men een buitenlandse rechtsvorm gaat aanhouden. In dat geval heeft men te maken met het tarief van het land waarin deze buitenlandse rechtsvorm is geregistreerd.De KvK is dus verplicht, je betaalt contributie en moet ook voor alle diensten nog eens betalen.