| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
In februari melde ik me aan voor de aktie van Nuon via gaslicht.com waarbij je een bedrag teruggestort krijgt op je rekening en nog wat voordeel krijgt in je verbruik. (die aktie die ze destijds bij Kassa besproken)
Nuon zou dat bedrag uiterlijk binnen 4 weken na ingang contract (10 febr.) op mijn rekening storten.
U raadt het al....... geen bijschrijving van Nuon (inmiddels zitten we op bijna 6 weken)
Andersom zou Nuon al binnen 2 dagen 25 euro aanmaningskosten berekend hebben en Intrum justitia op je dak sturen.
Nu ben ik een bestaande klant van Nuon en weet inmiddels wel wat ik verwachten kan, maar als nieuwe klant (waar de aktie eigenlijk voor bedoeld is) ontdek je zo wel heel snel wat voor status de klant heeft bij Nuon.
Nuon zou dat bedrag uiterlijk binnen 4 weken na ingang contract (10 febr.) op mijn rekening storten.
U raadt het al....... geen bijschrijving van Nuon (inmiddels zitten we op bijna 6 weken)
Andersom zou Nuon al binnen 2 dagen 25 euro aanmaningskosten berekend hebben en Intrum justitia op je dak sturen.
Nu ben ik een bestaande klant van Nuon en weet inmiddels wel wat ik verwachten kan, maar als nieuwe klant (waar de aktie eigenlijk voor bedoeld is) ontdek je zo wel heel snel wat voor status de klant heeft bij Nuon.
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Fout,........en ook te scherp gesteld:Andersom zou Nuon al binnen 2 dagen 25 euro aanmaningskosten berekend hebben en Intrum justitia op je dak sturen.
U ontvangt een herinnering als het bedrag van de factuur niet binnen 14 dagen op de rekening van Nuon is binnengekomen.
De eerste 2 herinneringen die u binnen een periode van 12 maanden ontvangt, zijn kosteloos.
Vanaf de 3e herinnering betaalt u € 5,- per herinnering.* Zorg ervoor dat het bedrag binnen 10 dagen op de rekening van Nuon staat.
(pas hierna gaat het aanmaningstraject in!)
U ontvangt een aanmaning. Hieraan zijn € 15,- aanmaankosten verbonden. Zorg ervoor dat het bedrag dient binnen 9 dagen op de rekening van Nuon staat.
En verder,........... hebt je de voorwaarden goed gelezen? Vrees van niet!De verrekening van de korting vindt namelijk plaats op de jaarafrekening!
Zie: http://www.gaslicht.com/aanmelden/defau ... e=gaslicht
en dan even de veelgestelde vragen lezen!!
http://www.gaslicht.com/aanmelden/help. ... l=nl&ref=4
http://www.gaslicht.com/aanmelden/help. ... l=nl&ref=4Verloop van uw aanmelding:
- U krijgt binnen twee weken een bevestigingsbrief en uw switch vindt uiterlijk binnen drie maanden plaats
- De korting zal op de jaarrekening worden verwerkt
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Klopt, de korting wel, dat betreft een korting op (een gedeelte van) het verbruik en het vastrecht.De verrekening van de korting vindt namelijk plaats op de jaarafrekening!
De aanmeldingspremie van 132 euro per produkt (electra en/of gas) wordt echter wel bij aanvang (uiterlijk binnen 4 weken) op je rekening gestort.
In mijn geval dus 132 euro, want met stadsverwarming kun je geen leverancier kiezen.
Misschien heb ik met de aanmaningskosten enigszins overdreven, maar ik wilde alleen maar aangeven dat Nuon zich zelf ook niet aan de termijnen houdt waar het betalen betreft.
Overigens had ik de indruk uit de verhalen die je hier leest dat Nuon zich heel wat harder opstelt dan jij hierboven beschrijft. Die voorwaarden heb ik nooit bekeken, ik heb gelukkig zelf nog nooit met een herinnering te maken gehad, niet van Nuon, maar ook niet van anderen.
Wel met gigantische blunders bij verschillende bedrijven, zo kom je hier uiteindelijk ook terecht
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Daarom dat ik ook even de Nuon voorwaarden en betaal 'wandelgang' (nogmaals) plaats. (overigens makkelijk te vinden op de nuon website
)
Mensen roepen vaak kwaad of verontwaardigd: "ik heb herinneringskosten, of aanmaningen etc, ik ga deze niet betalen....blabla", maar voordat je in dat traject beland (bij de NUON) heb je dus al een redelijk geschiedenis aan wanbetaling (niet op tijd betalen!) achter de rug.
Hierin laat ik buiten beschouwing welke redenen voor de wanbetaling daar allemaal aan ten grondslag kunnen liggen. En dan nog,......welke reden dan maar ook: er wordt gewoon van je verwacht de rekening bijtijds te betalen. Bol.com, de garage, water, enz, allemaal hanteren ze een betaalperiode.
Hm, ik snap nu dat principe van éénmalige aanmeldpremie. Althans,...ik moet zeggen dat in het onderdeel 'veelgestelde vragen' (zie de link die ik heb geplaatst) erg dubbel vind.
In het ene deel wordt gesproken dat deze eenmalige actiekorting bij het aangaan van vaste prijs contracten bij de jaarafrekeing verrekend gaan worden. Maar spreekt men tevens dat deze eenmalige kosrting enkele weken na ontvangst van het contract uitgekeerd zal gaan worden.
- De korting wordt uitgekeerd enkele weken nadat de overeenkomst definitief is geworden.
- De korting zal op de jaarrekening worden verwerkt
Nuon Vaste Prijs Stroom/Gas actiepakket
Het gekke is dat op de beginpagina en in de veelgestelde vragen er ook mbt elektra gesproken wordt over actiekorting, terwijl het een Vaste prijs contract van 1 jaar betreft. Dunkt me dat bij dit VPS contract geen sprake is van een zogeheten actiekorting zoals bij het product gas.
Mijn conslusie: ik vind dit allemaal maar erg verwarrend en zeker niet duidelijk geformuleerd. Men husselt de actiekorting en eenmalige actiekorting (aanmeldpremie) door elkaar, zoniet schuift ze onder 1 vermelding. Vreemd, omdat we spreken over twee totaal verschillende soorten en vormen van kortingen, die dus ook op een verschillende manier uitgekeerd worden.
Aan dit onderdeel mag de Nuon maar ook gaslicht.com nog het nodige aan duidelijke formulering verbeteren.
Of is het met mijn begrijpenlijk leesvermogen nou zo bar slecht gesteld?
Verder: Ik zou als ik jou was even met Nuon over die eenmalige aanmeldpremie bellen. "Waar blijft die uitbetaling? We zijn inmiddels de gestelde 4 weken (weet niet waar dat in vermeld staat, neem aan het ontvangen contract?) gepasseerd en zitten we in de 6e week. Heb nog steeds niets mogen ontvangen. Bij deze stuur ik u telefonisch een 1ste herinnering. (deze laatste opmerking kunt u lachend brengen, want de grap van deze opmerking zie ik er wel van in!)
Ben benieuwd wat Nuon je gaat antwoorden.
Mensen roepen vaak kwaad of verontwaardigd: "ik heb herinneringskosten, of aanmaningen etc, ik ga deze niet betalen....blabla", maar voordat je in dat traject beland (bij de NUON) heb je dus al een redelijk geschiedenis aan wanbetaling (niet op tijd betalen!) achter de rug.
Hierin laat ik buiten beschouwing welke redenen voor de wanbetaling daar allemaal aan ten grondslag kunnen liggen. En dan nog,......welke reden dan maar ook: er wordt gewoon van je verwacht de rekening bijtijds te betalen. Bol.com, de garage, water, enz, allemaal hanteren ze een betaalperiode.
Hm, ik snap nu dat principe van éénmalige aanmeldpremie. Althans,...ik moet zeggen dat in het onderdeel 'veelgestelde vragen' (zie de link die ik heb geplaatst) erg dubbel vind.
In het ene deel wordt gesproken dat deze eenmalige actiekorting bij het aangaan van vaste prijs contracten bij de jaarafrekeing verrekend gaan worden. Maar spreekt men tevens dat deze eenmalige kosrting enkele weken na ontvangst van het contract uitgekeerd zal gaan worden.
- De korting wordt uitgekeerd enkele weken nadat de overeenkomst definitief is geworden.
- De korting zal op de jaarrekening worden verwerkt
Nuon Vaste Prijs Stroom/Gas actiepakket
Het gekke is dat op de beginpagina en in de veelgestelde vragen er ook mbt elektra gesproken wordt over actiekorting, terwijl het een Vaste prijs contract van 1 jaar betreft. Dunkt me dat bij dit VPS contract geen sprake is van een zogeheten actiekorting zoals bij het product gas.
Mijn conslusie: ik vind dit allemaal maar erg verwarrend en zeker niet duidelijk geformuleerd. Men husselt de actiekorting en eenmalige actiekorting (aanmeldpremie) door elkaar, zoniet schuift ze onder 1 vermelding. Vreemd, omdat we spreken over twee totaal verschillende soorten en vormen van kortingen, die dus ook op een verschillende manier uitgekeerd worden.
Aan dit onderdeel mag de Nuon maar ook gaslicht.com nog het nodige aan duidelijke formulering verbeteren.
Of is het met mijn begrijpenlijk leesvermogen nou zo bar slecht gesteld?
Verder: Ik zou als ik jou was even met Nuon over die eenmalige aanmeldpremie bellen. "Waar blijft die uitbetaling? We zijn inmiddels de gestelde 4 weken (weet niet waar dat in vermeld staat, neem aan het ontvangen contract?) gepasseerd en zitten we in de 6e week. Heb nog steeds niets mogen ontvangen. Bij deze stuur ik u telefonisch een 1ste herinnering. (deze laatste opmerking kunt u lachend brengen, want de grap van deze opmerking zie ik er wel van in!)
Ben benieuwd wat Nuon je gaat antwoorden.
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Ook wij hebben van deze actie nog niks ontvangen. Vier weken na 15 februari zou het geld op de rekening staan. Niet dus.
Nuonmedewerkster, als je dit leest, doe er wat aan!!
Nuonmedewerkster, als je dit leest, doe er wat aan!!
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
De actie waar we het over hebben is inmiddels afgelopen, nu loopt de actie met de vaste prijs.
Bij Gerda en mij ging het om een actie waarbij je bij aanvang per product 132 euro als aanmeld premie zou krijgen.
Verder een jaar geen vastrecht, een korting (aan het einde op de jaarafrekening) op de eerste 3500 kw/h en ik geloof ook op het gasverbruik, maar gas heb ik dus niet.
Het maximale voordeel zou dan bij elkaar rond de 400 euro zijn, bij Kassa hebben ze begin februari bij enkele van dit soort akties getest of je ook mee mocht doen als je al klant was bij het betreffende bedrijf, bij Nuon kon dit dus wel, bij anderen weer niet.
De actie was denk ik een overweldigend succes, behalve ons heeft onze hele familie zich (allen reeds bestaande Nuon klant) aangemeld.
Als dit voor de rest van Nederland ook geldt kan ik me voorstellen waarom de actie heel snel vervangen werd voor de huidige, maar die is veel interessanter voor Nuon dan voor de klant denk ik, gezien de verwachting dat de prijzen juist gaan dalen.
De aankondiging dat de aanmeldpremie binnen 4 weken overgemaakt zou worden komt niet uit de voorwaarden of veelgestelde vragen, maar uit een persoonlijke welkomstbrief van Nuon.
Misschien bel ik ze inderdaad wel eens, of zou "de medewerker" hier eens naar kunnen kijken

Bij Gerda en mij ging het om een actie waarbij je bij aanvang per product 132 euro als aanmeld premie zou krijgen.
Verder een jaar geen vastrecht, een korting (aan het einde op de jaarafrekening) op de eerste 3500 kw/h en ik geloof ook op het gasverbruik, maar gas heb ik dus niet.
Het maximale voordeel zou dan bij elkaar rond de 400 euro zijn, bij Kassa hebben ze begin februari bij enkele van dit soort akties getest of je ook mee mocht doen als je al klant was bij het betreffende bedrijf, bij Nuon kon dit dus wel, bij anderen weer niet.
De actie was denk ik een overweldigend succes, behalve ons heeft onze hele familie zich (allen reeds bestaande Nuon klant) aangemeld.
Als dit voor de rest van Nederland ook geldt kan ik me voorstellen waarom de actie heel snel vervangen werd voor de huidige, maar die is veel interessanter voor Nuon dan voor de klant denk ik, gezien de verwachting dat de prijzen juist gaan dalen.
De aankondiging dat de aanmeldpremie binnen 4 weken overgemaakt zou worden komt niet uit de voorwaarden of veelgestelde vragen, maar uit een persoonlijke welkomstbrief van Nuon.
Misschien bel ik ze inderdaad wel eens, of zou "de medewerker" hier eens naar kunnen kijken
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Stuur even een mail naar de klantenservice van Nuon, is het zo opgelost. Ik heb er ook achteraangebeld, het blijkt dat er vertragingen zijn met uitbetalen... 
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Dat is nou juist een excuus wat wij andersom nou nooit mogen gebruiken.het blijkt dat er vertragingen zijn met uitbetalen..
-
Vattenfall Webcare
- verified
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Geachte Ron58,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u de toegezegde cashback voor uw aanmelding via Gaslicht.com nog niet heeft ontvangen. Graag laat ik u het volgende weten.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn contact met u willen opnemen. Ik zorg er dan voor dat u het toegezegde bedrag alsnog per direct op uw rekening ontvangt. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u de toegezegde cashback voor uw aanmelding via Gaslicht.com nog niet heeft ontvangen. Graag laat ik u het volgende weten.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn contact met u willen opnemen. Ik zorg er dan voor dat u het toegezegde bedrag alsnog per direct op uw rekening ontvangt. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
-
Vattenfall Webcare
- verified
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Geachte Gerda1956,
Ook uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u de toegezegde cashback voor uw aanmelding via Gaslicht.com nog niet heeft ontvangen. Graag laat ik u het volgende weten.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik ook graag met u op korte termijn contact willen opnemen, zodat wij alsnog per direct het toegezegde bedrag kunnen overmaken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Voor u geldt ook: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Ook uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u de toegezegde cashback voor uw aanmelding via Gaslicht.com nog niet heeft ontvangen. Graag laat ik u het volgende weten.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik ook graag met u op korte termijn contact willen opnemen, zodat wij alsnog per direct het toegezegde bedrag kunnen overmaken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Voor u geldt ook: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Beste Nuon medewerker,
Sinds vanmorgen staat op Mijn Nuon de factuur voor het terug te betalen bedrag.
Weliswaar 131,99 in plaats van 132 euro, nu moet ik Nuon weer aanmanen voor die laatste cent.
Voor we nu de boel misschien verstoren kunnen we beter even wachten of het vandaag of morgen ook op mijn rekening staat?
Sinds vanmorgen staat op Mijn Nuon de factuur voor het terug te betalen bedrag.
Weliswaar 131,99 in plaats van 132 euro, nu moet ik Nuon weer aanmanen voor die laatste cent.
Voor we nu de boel misschien verstoren kunnen we beter even wachten of het vandaag of morgen ook op mijn rekening staat?
-
Vattenfall Webcare
- verified
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Geachte Ron58,
Vrijwel standaard duurt het nu nog veertien dagen voordat het bedrag automatisch wordt uitgekeerd. Om dit te versnellen en om het bedrag te controleren zou u wellicht nog kunnen overwegen uw contractrekeningnummer door te geven. Ik zou op deze wijze ook eventuele verdere vragen die u heeft omtrent deze kwestie kunnen beantwoorden.
Ik zie uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
De Nuon Medewerker
Vrijwel standaard duurt het nu nog veertien dagen voordat het bedrag automatisch wordt uitgekeerd. Om dit te versnellen en om het bedrag te controleren zou u wellicht nog kunnen overwegen uw contractrekeningnummer door te geven. Ik zou op deze wijze ook eventuele verdere vragen die u heeft omtrent deze kwestie kunnen beantwoorden.
Ik zie uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
De Nuon Medewerker
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Het bedrag staat inmiddels op mijn rekening.
Minus die éne cent
Minus die éne cent
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Grom naar NUON,......132,= is 132,= en niet 131,99 !!!!!
Maak nou gewoon hèt bedrag 'in 1 x goed' over waarop de klant recht heeft.
Maak nou gewoon hèt bedrag 'in 1 x goed' over waarop de klant recht heeft.
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
@ Ron58:
Heb je die ene cent nou al eens gekregen?
Heb je die ene cent nou al eens gekregen?
Re: Mag ik Nuon aanmaningskosten berekenen :-)
Nee, ik wil er ook geen energie meer aan verspillen.
Regeltjes (op tijd en het juiste bedrag betalen) gelden bij Nuon alleen voor de klant, dat punt heb ik duidelijk gemaakt.
Regeltjes (op tijd en het juiste bedrag betalen) gelden bij Nuon alleen voor de klant, dat punt heb ik duidelijk gemaakt.
