LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

MLM is een goede manier om je geld te verdienen.

Ja, ik zet graag mijn vrienden en famillie af.
5
28%
Ja, het is DE nieuwe manier van marketing voor het millenium
4
22%
Nee, het zijn piramide spelen waabij mensen worden opgelicht
8
44%
Nee, want MLM is het werk van de duivel. SATANSKINDEREN !! WHahahaha
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Linsey

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Linsey »

Beste mensen,

Ik heb jullie "discussie" gelezen op dit forum en ik moet zeggen dat de reacties van de MLM-ers eigenlijk toch wel is wat ik ervan verwacht had. Ik ben namelijk ook een keer gelokt naar zo´n bijeenkomst van ACN door een kennis. Er wordt van te voren verteld aan MLM-ers dat er geen duidelijke informatie doorgegeven mag worden aan mogelijk nieuwe rekruten. Dit zullen ze wel krijgen als alles zo mooi wordt verteld door professionele oplichters. Toen ik bij deze bijeenkomst aanwezig was, kwam ik samen met mijn vriend twee bekenden tegen, waarvan wij het gevoel hadden dat zij zich schaamden om daar gezien te worden. Het kwartje viel pas toen ik eenmaal in de zaal zat en ik het gevoel had dat ik bij een sekte terecht was gekomen. Ik was kwaad dat mijn vertrouwen zo was geschaad en ik wilde gelijk weg. Uit beleefdheid bleef ik zitten. Om mij heen kijkend viel mij één ding op en dat was de uitdrukking op de meeste gezichten van de aanwezigen. Dollartekens, in hun ogen. Ik heb nog nooit zo´n geld geile (sorry voor mijn uitdrukking) groep mensen bij elkaar gezien. Ook vielen een paar hopeloze en genante blikken op, duidelijk van mensen die erheen waren gelokt net als mijn vriend en ik. Toen ik op het einde weg wilde, werd ik omringd door een stelletjes "aasgieren" die aaste op mijn geld. En de standaard overhaaltrucjes werden uit de kast gehaald. Ik zat volgens hun in een gevangenis van mijn werkgever, ik was de slaaf van mijn baas, ik moest durven te leven en ga zo maar door. Bovendien probeerden zij de weg naar mijn vriend te blokkeren omdat deze echt boos begon te worden. Ik wilde uit respect voor mijn kennis niet kwaad worden. Wat mensen allemaal niet voor geld over hebben. Gelukkig kon mijn vriend me wegtrekken en zag de sponsor van mijn kennis in dat het wij niet zo goed gelovig waren. Deze mensen zijn maar op één ding gefocust en dat is GELD.

Ja en er zat natuurlijk ook bijna een miljonair in de zaal. Ja, dat kan ik best wel geloven, maar ik weet zeker dat die er alleen maar zitten, om ervoor te zorgen dat zijn slaafjes (van ACN) zijn werk voor hem deden. Echt belachelijk dat mensen erin trappen. Maar als er geen onnozele zouden zijn op deze wereld, dan zouden er ook geen oplichters zijn. En die argumentaties ook, daar kan ik me zo aan ergeren.

De kunst bij het MLM is dat je je recruiters moet wijs maken dat je rijk bent en zij het ook kunnen worden. Je moet hen ervan overtuigen dat als zij alles opzij moeten zetten om resultaat te behalen. En de onnozele, want een normaal denkend mens trapt er niet in, is hiervan overtuigt en doet dit dan ook. Gelooft het echt en door zijn geloof erin kan hij weer anderen overtuigen, met dezelfde praatjes. Maar bij confrontatie met goede argumentatie tegen hetgeen waarin hij gelooft, zal hij geen antwoord weten. Want door zijn onnozelheid is hij vergeten door te vragen, zoals normale mensen doen, in plaats van alles klakkeloos te geloven.

Deze vorm van oplichterij is erg, omdat de rijken, de hogere levels in de piramide, zich rot lachen om deze onnozele.


En daarom vind ik het echt triest dat die mensen die MLM met hand en tand verdedigen niet door hebben dat ze precies doen wat van allang hun verwacht werd, namelijk voordat ze het zelf deden. Ze zijn hiervoor getraind zonder dat ze het weten, ze moeten maar terugdenken over al die waarschuwingen die zij keer op keer hebben aangehoord van hun sponsors. Waarschuwingen tegen de ongelovigen, zoals alleen oplichters dat kunnen. Op deze manier doen zij het vieze werk. Want de rijken komen alleen nog in contact met de MLM-ers en verdedigen niet publiekelijk het MLM. Zijn zijn de mensen achter de schermen, zij hebben de touwtjes van hun poppetjes in handen.

Misschien dat sommigen nog te redden zijn, maar ik vrees dat zolang er goedgelovigen onder ons zijn er altijd wel oplichters zullen zijn die geld weten te slaan uit anderen over deze mensen hun ruggen.

Nou succes met jullie "discussie".

En helaas voor de MLM-ers aub geen reklame. Want wat je wel moet weten is dat je normaal denkende mensen als bijvoorbeeld info en Pino niet over de brug kan halen met jullie argumentaties. Want als je deze argumentaties, waarvan ik zeker ben dat jullie die hebben meegekregen van jullie sponsors, ter discussie stelt tijdens een bijeenkomst of gewoon dezelfde sponsor die je deze heeft meegegeven, deze met een mond vol tanden zal staan. En niets nieuws aan je zal meegeven dan dezelfde versleten argumentaties. Het is nooit te laat om wakker te worden.

Groetjes en all the best,

Linsey

abnormaal

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door abnormaal »

jou mening.jouw geloof. mij best.
respecteer ook onze mening dat wij het andere leven maf vinden.
maar goed dat is nu normaal dan zijn wij abnormaal.
ach ja ik verdien mij geld wel zelf ,inplaats te gaan staken voor 3% loonsverhoging. dat vind ik abnormaal

ieders zijn werk. mening oke ,maar een mening op feiten.

succes

Gast

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Gast »

Binnen ACN proberen wij iedereen in zijn waarde te laten en respecteren wij de mening van iedereen, jammer dat sommige mensen daar anders over oordelen, natuurlijk zijn er mensen binnen ACN die je overdreven proberen te overtuigen van hoe goed ACN wel niet is.
Kijk ons concept is simpel: Breng mensen mee naar meetings, laat ze het verhaal aanhoren en dan is de keus aan hun of ze starten ofniet. Het heeft ook geen enkele zin om te gaan pushen aangezien je aan
iemand die niet bereid is tot het uiterste te gaan om succesvol te worden vrij weinig heb.
Het verhaal van linsey over dat iedereen dollar tekens in hun ogen heeft verwijs ik naar het rijk der fabeltjes, kortom grote onzin, ik zou zeggen kom eens op een super saterday of een internationale conventie kijken wat voor sfeer er onder de onafhankelijk vertegenwoordigers hangt en oordeel dan.
Iedereen mag van mij een mening hebben maar berust deze dan wel op feiten en niet op een eigen mening.
MLM zal deze eeuw europa veroveren en een beter concept dan dat van ACN is er niet binnen deze branch en de markt waar ACN zich actief houd zijn diensten waarvan mensen toch al gebruik maken, kortom je hoef niks te verkopen en je helpt mensen besparen.
Je leest het goed HELPT mensen besparen en de mogelijkheid die ACN je bied krijg je bij niet bij je eigen baas hoor want daar gaat het geld naar het bedrijf zodat die weer flink in reclame kunnen investeren, er is tenslotte toch geld zat om over de balk te gooien.
Iemand vroeg wat ACN met het geld van de investering van slechts 653 euro ( elke zelfstandig ondernemer kan me bevestigen dat dit peanuts is) doet, dat is simpel namelijk gebruiken om te investeren voor zover ze het nodig hebben. ACN heeft miljoenen geinvesteerd om de diensten die ze aanbieden zo goed en innovatief mogelijk aan te bieden. Tevens zijn er licenties die betaald moeten worden maar wat nog belangrijker is door de investering wordt er een bepaalde selectie gemaakt, zodat alleen de mensen die bereid zijn om hard te werken hun geld terug zullen verdienen. Ja raar he dat iemand in MLM zeg dat er hard gewerkt moet worden, dacht je dat je binnen no time miljonair bent met ACN? Dan zal ik je even uit je dromen helpen want dat is niet zo, alleen door keihard te werken wordt je succesvol.
ACN is niet alleen maar geld, ik zal een ander voorbeeld geven, tijdens elke conventie kiezen de eigenaren van het bedrijf een goeddoel uit, hie wordt geld voor ingezameld, zie je zo'n signaal bij een oplichterszaakje? Dacht het niet, maar goed iedereen moet denken wat hij wil denken en vooral doen waar hij zin in heeft.
Ik zou de mensen die nu negatief over het bedrijf doen over 10 jaar graag nog een keer spreken, dan is de naam ACN namelijk een begrip in de samenleving.

Met vriendelijke groeten,

onafhankelijk vertegenwoordiger van ACN

Mwamaw

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Mwamaw »

Ten eerste: ik ben blij voor Linsey dat ze weet wat ze wil... Succes verder Lindsey

Ten tweede: zelf vind ik MLM een goed idee, mits je er goed mee omgaat. Linsey schrijft een aantal zaken die natuurlijk niet zijn gegaan zoals ze moeten gaan. Of het nou waar is of niet,. dit is wat Linsey ervaren heeft en dat is jammer.

Ten derde: het commentaar van ACN-er "gast" daarop raakt kant noch wal. Linsey is bij een meeting geweest en voelde zich daar niet op haar gemak. Hoe je het ook went of keert, dat is jammer. Om er de hele mlm branche mee op de kop te geven lijkt mij echter weer onredelijk.

Een quote:
Kijk ons concept is simpel: Breng mensen mee naar meetings, laat ze het verhaal aanhoren en dan is de keus aan hun of ze starten ofniet. Het heeft ook geen enkele zin om te gaan pushen aangezien je aan iemand die niet bereid is tot het uiterste te gaan om succesvol te worden vrij weinig heb.
Slecht Nederlands is niet lelijk :)
Maar goed, wat je hier zegt klopt. Linsey heeft wat anders meegemaakt maar ik ben ervan overtuigd dat het niet overal zo is. Zelf werk ik met mensen die me dan mailen dat ze afhaken. Daar reageer ik niet eens meer op en probeer ze dus zeker niet over te halen.
Iedereen mag van mij een mening hebben maar berust deze dan wel op feiten en niet op een eigen mening.
Daar ios het nou juist een mening voor en geen wetenschappelijk onderbouwd rapport. Wat Linsey vindt, vindt Linsey..klaar. Dat jij en ik het niet met haar eens zijn is een tweede.
MLM zal deze eeuw europa veroveren en een beter concept dan dat van ACN is er niet binnen deze branch en de markt waar ACN zich actief houd zijn diensten waarvan mensen toch al gebruik maken, kortom je hoef niks te verkopen en je helpt mensen besparen.
Weer zo'n mooie zin. Met je promo opmerking maak je reklame voor ACN en dat is niet gepast voor een discussie forum. Toch moet je iets verkopen. Bij ACN zegt men je vast ook dat je voor die 20 klanten die je moet hebben er 30 moet aanspreken...toch verkopen.
Iemand vroeg wat ACN met het geld van de investering van slechts 653 euro ( elke zelfstandig ondernemer kan me bevestigen dat dit peanuts is) doet, ...............Ja raar he dat iemand in MLM zeg dat er hard gewerkt moet worden, dacht je dat je binnen no time miljonair bent met ACN? Dan zal ik je even uit je dromen helpen want dat is niet zo, alleen door keihard te werken wordt je succesvol.
Regel 1: zeg nooit dat het peanuts is. 653 is hoe je het ook went of keer veel geld. De ene persoon heeft het echter breed en kan het missen, de ander totaal niet. Natuurlijk is het minder dan de investering die je krijgt als je een McDonalds begint maar daar sluit je dan ook een lening voor af, werk je vanaf het begin fulltime aan etc. Die 2e zin is erg mooi (not)

Tja,...reklame maken kunnen we allemaal, dat is alleen niet de bedoeling. Dat stukje tekst van je is zo onder de tafel te vegen en daarmee schiet je niks op. Het is een mlm forum eaar gediscussieerd kan worden. Die discussie is lastig en de vraag is of je hem aan wilt gaan. Zelf vraag ik me af wat de bezwaren van mensen kunnen zijn om er niet aan mee te doen:
- financieel risico
- sociaal risico

Meer niet lijkt me.
- Financieel moet het je geen geld kosten.
- Sociaal wil je ook niet je vrienden verliezen met je geleur en wil je ook geen vrienden verliezen omdat zij hun geld wel kwijt zijn.

Maar aan info en pino: (om de 2 namen uit linseys mail te gebruiken) als er op deze gebieden nou geen risico's zijn...is er dan nog een negatieve kant aan mlm?

Theus

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Theus »

VJJK heeft gelijk: MLM is dè manier van marketing voor de toekomst in een maatschappij waar de loonkosten steeds meer van invloed zijn op de prijs die de consument betaalt.
Wanneer je met een goed MLM-bedrijf werkt, kun je door hard werken, op een eerlijke manier een hele hoop geld verdienen. Maar noem mij eens zo'n bedrijf? Ik heb ervaringen met talloze Amerikaanse MLM-bedrijven. Een deel werd geleid door oplichters, een deel door mensen die niet wisten waar ze mee bezig waren, een deel door lieden die wel een eerlijk MLM-plan op papier hadden staan, maar de mogelijkheid voor "zelfstandige vertegenwoordigers" om de klanten en hun downline te belazeren, daarin niet uitsloten. Met alle gevolgen van dien.
Denk aan NSA, aan Quorum, aan One World Communications, aan MTC, aan WorldXchange, aan Telegroup en aan ACN, hoewel ik mij afvraag of achter de laatste niet de Amerikaanse maffia schuilgaat.
Amway werkt naar de nieuwe vertegenwoordiger toe net zo betrouwbaar als de Amwayvertegenwoordiger waarmee je te maken krijgt. En bij alle MLM-bedrijven zit er veel kaf tussen het koren, omdat bijna elk bedrijf suggereert dat je vrijwel slapend rijk kunt worden, door ànderen voor je te laten werken. Kijk maar naar Herbalife, dat ANONIEM nieuwe agenten poogt te werven, maar waar bijna niemand zijn hoge kosten terug verdient. Maar dat rijk worden, is niet zo. Alleen wanneer je zelf hard en eerlijk werkt, heb je een KANS op succes. Maar dan moet je niet te maken krijgen met een oplichter als Randy Jeffers, die nadat zijn bedrijf Destiny Telecomm verboden werd omdat het een vermomde financiële piramide was, nu opnieuw begonnen is met àndere produkten, maar met exact hetzelfde concept: een financiële piramide door mensen te werven die een hoog inschrijfgeld betalen, waaruit jij dan weer je winsten moet halen. Maar al snel zijn er geen belangstellenden meer en zijn tienduizenden hun inschrijfgeld kwijt en verdienen ze niets terug.
MLM kan prachtig zijn, wanneer het eerlijk gespeeld wordt. Maar dat geldt ook voor elke andere vorm van zakendoen, nietwaar?

Gast

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kan je een verhaal vertellen van een amerikaanse rechter die met ACN gestart is. Hij had connecties binnen de CIA en liet de oprichters van ACN en hun achtergronden doorzoeken en besloot uiteindelijk om te starten. Dit was voor hem de reden dat niks hem nog in de wegstond om te starten.
Natuurlijk heb je gelijk als je zeg dat het niet voor iedereen weggelegd is, 653 euro is een hoop geld en simpelweg niet voor iedereen weggelegd om dat neer te leggen.
Maar om het bedrijf nou als amerikaanse maffia neer te zetten vind ik een beetje triest. Slaat werkelijk nergens op en je argumenten zie ik geeneens. Gewoon in het wild weg een mening geven.
Do what you have to do!


gast

Theus

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Theus »

De reactie van de anonieme gast die blijkbaar met ACN werkt, las ik pas nadat ik mijn vorige reactie geschreven had. Die wil ik nu aanvullen met het onderstaande.

Ik was jaren geleden al aanwezig op de eerste bijeenkomst van ACN in Nederland. Ik kon mij daar meteen inschrijven, alhoewel er alleen maar inschrijfformulieren waren, maar géén voorwaarden of andere essentiële informatie. Toen waren de inschrijfkosten nog 100 gulden (45 euro) en daarvoor kreeg je een mapje met wat engelstalige formulieren. Vele weken later kreeg ik na herhaaldelijk vragen, de voorwaarden die gelden voor een "Onafhankelijk vertegenwoordiger". Daaruit bleek niet alleen dat ik in het gunstigste geval 1/3 verdiende aan de telefoongesprekken van mijn klanten, van wat ik al verdiende. Het bleek ook dat zodra ik zou stoppen met mijn activiteiten en mijn inschrijving, de abonnees die IK geworven had voor ACN hùn eigendom zouden worden en dat ik niet mocht proberen hen mee te nemen naar een andere provider. (Hen meenemen náár ACN mocht natuurlijk wèl!) Het bleek ook dat ikzelf en mijn abonnees verkeerde facturen ontvingen en dat het maanden duurde voordat e.e.a. verbeterd was.
De belofte van ACN dat er op korte termijn ook energie aan je klanten geleverd kon worden, is nog steeds niet ingelost, hoewel de energiemarkt allang geliberaliseerd is. En dat je voordeel aan je klanten te bieden hebt, is nog steeds niet waargemaakt. Alhoewel ACN de laagste provisie betaalt, rekent ze haar klanten de hoogste prijzen. Vergelijk de ACNprijzen maar eens met bijv. Tele 2 of Scarlet op www.bencom.nl. En is het niet vreemd, dat notabene een telecombedrijf nog steeds niet in het telefoonboek te vinden is en zijn Nederlandse agenten te woord laat staan door Noren, Zweden en andere telefonisten die nauwelijks Nederlands verstaan of spreken?
Het feit dat de drie oprichters alle drie Italiaanse namen dragen, is geen enkel bewijs dat dit een maffiabedrijf is. Maar de methoden doen mij er toch heel sterk aan denken.
Ten behoeve van mijn toenmalige downline heb ik een overzicht opgesteld met voorbeelden over hoeveel klanten je moet werven en hoeveel agenten, om alleen maar je inschrijfgeld terug te verdienen. Dit, omdat ik mijn downline niet wilde storten in deze poel. Ik heb de tekst nog steeds in de computer staan en wie die opgestuurd wil hebben, mailt mij maar en vraagt om het Overzicht van de mogelijkheden bij ACN. Mail dan naar [email protected]

Parel

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Parel »

Ja gast, dàt kunnen ze goed, bij ACN, verhaaltjes vertellen! En niet alleen over rechters, maar ook over gouden bergen! Maar heb je ooit een onweerlegbaar bewijs voor al die sprookjes gezien?
Hoezo argeloos?
Wie zoiets niet eens controleert is niet dom, maar oerstom! Een geweldig slachtoffer voor MLM-aasgieren!

Consument
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:39

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Consument »

Mijn argument waarom ik wel kies voor mlm.

Een ander woord voor consument is eindgebruiker en mijn definitie hiervoor is, de eindprijs betalen van een product, die diverse schakels heeft doorlopen, waar velen aan hebben verdiend, behalve de consument zelf.

Volgens een onderzoek zijn 95% van de mensen niet in staat om te verkopen. Is dit wel zo?

Hoe vaak praat men wel niet met elkaar over de resultaten van gekochte producten?

Dit is mond tot mond reclame, het kost niets en je verdient er zelf ook niets mee. Men betaalt de eindprijs van een product, men maakt gratis reclame, de ondernemer krijgt meer omzet, verdient hierdoor geld en de consument krijgt hiervoor geen korting.

Met mlm is een onderneming in staat om iemand te belonen voor deze mond tot mond reclame.

We leven in een consumerende maatschappij, dit betekent dat er dagelijks iets wordt gekocht en het maakt niet uit waar of bij wie er wordt gekocht.

Koopt de consument een of meerdere producten bij een mlm onderneming/organisatie, dan wordt er een mogelijkheid geboden om geld te verdienen met mond tot mond reclame.

Dit is voor mij een goed argument om een aantal producten te kopen bij een mlm organisatie en niet in de winkel. Het kopen verandert voor mij niet, wel de manier van het kopen. Voor elke klant die via mij een product koopt, word ik nu beloond en vroeger niet. Hoeveel ik verdien bepaal ikzelf door het thema aan te passen tijdens het roddelen!

MarcoS

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door MarcoS »

Ik vind het een ontzettende misstap van trosradar om zo een domme stelling te deponeren zonder eerst wat huiswerk te doen naar wat MLM nu eigenlijk is en inhoud ! Allereerts is er een groot verschil tussen piramidespelen en MLM. Ik vind het ronduit schandalig dat deze 2 door radar door elkaar worden gehaald!Ten 2e kun je jezelf afvragen wat je dan verstaat onder een piramide! Een piramide structuur is dus eigenlijk werken voor een baas.... Jij staat ergens onderaan in de piramide en verdiend het minst! :oops: en degene die in de top zit, de directie dus doet het minst :twisted: maar verdient wel het meest! :lol: Dus als je onderin de piramide zit kun je dus erg ontevreden zijn over piramides en als je in de top zit erg tevreden. Als je MLM zo bekijkt is het dus wel een optie voor iedereen onderin de piramide van je baas die nu een mogelijkheid heeft om zijn eigen piramide op te starten, maar dan wel een piramide waar je mee kunt winnen, maar hier zit dus het punt want de piramides die door radar worden bedoeld zijn dus de illegale piramidespelen en dat is dus iets heel anders!!!

MLM kortweg is eigenlijk jezelf inkopen met een pakket diensten of produkten en die wederverkopen via vertegenwoordigers via je netwerk van contacten die je hebt, daar is helemaal niets mis mee, we kennen al een paar succesvolle MLM bedrijven zoals Amway maar ook Tupperware, wie kent dat plastic dingetje nou niet in zijn keukenkast!

Er is veel negativiteit over MLM maar MLM heeft wel toekomst en ik voorspel dat over 10 jaar bedrijven met een piramidestructuur zoals die van je baas zich steeds meer achter hun oren gaan krabbelen in de nabije toekomst. 1 op de 5 miljonairs in de wereld is een MLM miljonair, de negatieve berichten over MLM horen we altijd van de personen die zich snel rijk denken te maken met MLM en na een jaartje opgeven en zich terug laten trekken in de grijze massa! In de David Lettermanshow dit jaar vroeg David aan multimillionair Trump wat hij zou gaan doen als hij vandaag helemaal opnieuw zou moeten beginnen! Zijn antwoord was: Ik zou een goed MultiMarketingBedrijf zoeken en 5-10 jaar heel hard gaan werken en dan zou ik net zo veel verdienen als nu! Het publiek joelde hem uit en lachte hem uit! Toen de zaal stil was zei Donald Trump: KIJK DIT IS NU PRECIES DE REDEN WAAROM JULLIE DAAR IN HET PUBLIEK ZITTEN EN IK HIER AAN TAFEL !!! En het publiek werd stil! Natuurlijk is er altijd kaf onder het koren, dat is en blijft altijd dat kunnen we niet tegenhouden, maar ga er maar van uit dat MLM eerlijk is en hard werken betekend! Mij houdt niemand meer tegen ik ken meer dan 12 personen die na 5 jaar MLM meer dan 15.000 euro per maand verdienen en 5 daarvan verdienen ongeveer 100.000 euro per maand en 3 daarvan 500.000 euro per maand.

En dan het idee dat voor iedereen binnen MLM gelijke kansen zijn om dat te gaan verdienen! Het enige wat hen succesvol heeft gemaakt is starten met MLM en NOOIT NOOIT NOOIT opgeven !!!

Deze mensen hebben de meeste NEE S gekregen in hun leven, maar niet iedereen zegt NEE, daar zit hem dus de kracht ! En het geloof hebben in jezelf!

Ik daag TROS Radar uit om de confrontatie met mij aan te gaan want ik vind dat MLM hier afgeschilderd wordt als het belazeren van je vrienden en familie, nou het is een schandaal dat trosradar dit durft te stellen !!! Beter je huiswerk doen graag voordat je illegale piramidesystemen door elkaar haalt met MLM. Je kunt in Amerika zelfs afsturen op dit vak !

Met oprechte groet,

M. Schouten
[email protected]

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Info »

Hallo mensen,

Ten eerste: Wow, ik ben echt onder de indruk van het niveau waarop de discussie nu gevoerd wordt. Dank. Er staan een aantal ZEER interessante posts tussen en het zijn er nu ook zoveel geworden dat het moeilijk wordt om op ze allemaal heel diep in te gaan ( dit forum heeft me al veel te veel tijd gekost :) ) maar ik doe even een grabbel.

@Linsey: Zeer goed verhaal. Sluit me er ook bij aan. Ik denk alleen dat we misschien toch nog voorzichtig moeten zijn alle MLMers op 1 hoop te gooien. Hoewel het er even op begon te lijken dat er echt alleen na-praters en geldwolven actief waren ( zie de VELE posts...) toont een enkel van de bovenstaande reacties toch aan dat er ook mensen mee bezig zijn die wel verder denken dan de neus lang is. Het gros (van degene die hier reageren) is helaas inderdaad reclame makende onzin verkopers.

@MWamaw: Zeer sterk verhaal. Ik ben echt blij dat u nu eens met een inhoudelijk ZEER goed verhaal komt vanaf de MLM-zijde. Alleen:
Zelf vraag ik me af wat de bezwaren van mensen kunnen zijn om er niet aan mee te doen:
- financieel risico
- sociaal risico

Meer niet lijkt me.
- Financieel moet het je geen geld kosten.
- Sociaal wil je ook niet je vrienden verliezen met je geleur en wil je ook geen vrienden verliezen omdat zij hun geld wel kwijt zijn.

Maar aan info en pino: (om de 2 namen uit linseys mail te gebruiken) als er op deze gebieden nou geen risico's zijn...is er dan nog een negatieve kant aan mlm?
De 2 gebieden die u noemt zijn gebieden waarin er op zakelijk vlak ALTIJD risico's zijn, zowel met MLM als met iedere andere onderneming of transactie. Er valt dus nooit te garanderen dat er geen risico's zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet en kan natuurlijk ook niet bij MLM als negatief punt worden aangevreven. Het probleem is alleen dat bij een MLM organisatie de risico's nu eenmaal hoger zijn dan bij een andere vorm van ondernemen, vooral omdat het gaat om risico's voor mensen die deze eigenlijk niet kunnen nemen en vaak ook niet juist kunnen inschatten. Daar bovenop komt dan nog het grote aantal MLM-organisaties die NIET eerlijk werken en er alleen op uit zijn snel geld te verdienen. Het wordt steeds moeilijker de twee te onderscheiden en dit draagt ook bij aan de grootte van het te nemen risico. Maar inderdaad, als u kunt GARANDEREN dat er geen risico's aan zouden zitten, dan zouden er geen bezwaren zijn.

@Theus. Ik denk dat u de spijker op de kop slaat. In PRINCIPE, als iedereen er integer mee om zou gaan, zou MLM misschien kunnen werken. ( In een grote markt, met een degelijk product waar werkelijk vraag naar is, denk aan Tupperware). Ik ben alleen ook van mening dat er teveel oplichters actief zijn en dat daardoor het kaf niet meer van het koren kan worden gescheiden.

@Consument: Wat u zegt klinkt nogal als voorgekauwde MLM-promotie kost. De argumenten die u geeft kunnen gebruikt worden ( en WORDEN ook gebruikt) door alle actieve MLM-bedrijven. Inhoudelijk is het echter nou niet echt steekhoudend. Het enige argument wat u namelijk geeft is dat u nu verdient aan uw mond-tot-mond reclame. En dat is natuurlijk niet zo. U krijgt niet betaald voor reclame maken, maar voor het verkopen van producten. En u gaat pas echt verdienen met het aanleveren van nieuwe verkoopkanalen. Het is dus niet alleen het sturen van het gesprek, maar ook tijdens dat gesprek de tas opentrekken en de producten tevoorschijn halen. En dan nog een stuk werving & selectie.....Ik weet denk ik wel wat mijn vrienden zouden zeggen als ik op een avondje zeg : 'joh, ik heb laatst zo'n goede CD gehoord....Kopen ? Oh en wil je ook nog even 300 cd's voor me verpatsen' ? Ik overtrek het natuurlijk, maar dit geeft wel het verschil aan tussen MLM en mond-tot-mond reclame.

Enfin, ik vind het mooi om te zien hoe deze discussie zich ontwikkeld heeft en zal hem zeker nog blijven volgen. Ik werd een beetje moedeloos van de kansloze reacties, maar er is nu wel bewezen dat het dus WEL kan......

Mvg.
Info

MarcoS

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door MarcoS »

Beste Linsey, ik kan stellig zeggen dat je een LEUGENAAR bent over datgene wat je zegt over wat jij hebt meegemaakt op die meeting waar je was! Ik ken de grootverdieners binnen ACN persoonlijk en het zijn allemaal hard werkende mensen, die absoluut geen leugens verkondigen. Het is en zal altijd zo blijven dat mensen die mislukt zijn in MLM negatief blijven praten, dit zegt ook iets over je eigen iveau, negativelingen willen altijd zo veel mogelijk mensen besmetten met hun negatieve praatjes! Sterker nog als jij mij een naam kunt geven kan die persoon zelfs uit ACN gezet worden !

Dan de stelling dat de eigenaren mafia zouden zijn vind ik al helemaal ronduit schandalig, maar daar is dan alles al mee gezegd! Er zitten dokters, proffessoren, rechters, advocaten en noem maar op in ACN, en die zijn natuurlijk allemaal naief, ja natuurlijk mensen, denk effe na aub ! Ik heb alle eigenaren stuk voor stuk in hun ogen gekeken en ik zie eerlijkheid in hun ogen en oprechtheid en geloof !

Dan nog een stelling die ik wil (VER)ontkrachten, idd in de begintijd was ACN net zo duur als KPN, lees NET ZO DUUR ALS KPN ! Over Mafia gesproken als er al mafia aktief is is het KPN wel maar goed, dat is weer een ander verhaal ! Nu is ACN net zo besparend als TELE2, zelfs meer besparender dan anderen want een paar andere maatschappijen rekenen ook kosten als je de telefoon overlaat gaan en de persoon niet opneemt, dus weg besparing!

Ik ga verder mijn energie niet meer steken in de negativiteit, want dat is dus energieverspilling en wij willen juist een energieBEsparing.

Wie wil reageren mag mij mailen en krijgt een eerlijk antwoord !

Ik ga mijn kostba

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Info »

Beste M. Schouten,

De poll is niet door Tros Radar gestart maar door ondergetekende.

En mijn bovenstaande post over de inhoudelijke discussie kunt u zeker NIET op uzelf betrekken. U komt namelijk WEER met DEZELFDE non-argumenten !!!!! Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om dit blik WEER open te trekken en zou u dus aanraden de andere topics en threads even door te lezen...

Maar ik zal een aantal zaken nog even voor u op een rijtje zetten:

1.
Allereerts is er een groot verschil tussen piramidespelen en MLM. Ik vind het ronduit schandalig dat deze 2 door radar door elkaar worden gehaald
Nee, ik ben niet degene die ze door elkaar haalt. Ik zou juist willen dat het onderscheid zo duidelijk mogelijk is. Helaas is de MLM methode nu te vaak gebruikt door piramide-oplichters dat het onderscheid niet meer gemaakt kan worden. Ze gebruiken allebei dezelfde argumenten ( trouwens, dezelfde die u in uw betoog ook weer aandraagt) en ook bij een betrouwbare MLM organisatie zijn de risico's nog groot.

2.
Ten 2e kun je jezelf afvragen wat je dan verstaat onder een piramide! Een piramide structuur is dus eigenlijk werken voor een baas.... Jij staat ergens onderaan in de piramide en verdiend het minst! en degene die in de top zit, de directie dus doet het minst maar verdient wel het meest! Dus als je onderin de piramide zit kun je dus erg ontevreden zijn over piramides en als je in de top zit erg tevreden. Als je MLM zo bekijkt is het dus wel een optie voor iedereen onderin de piramide van je baas die nu een mogelijkheid heeft om zijn eigen piramide op te starten, maar dan wel een piramide waar je mee kunt winnen, maar hier zit dus het punt want de piramides die door radar worden bedoeld zijn dus de illegale piramidespelen en dat is dus iets heel anders!!!
Kijk dit is natuurlijk een onzin verhaal, dat begrijpt u zelf toch ook nog wel ? Mijn salaris is namelijk niet afhankelijk van wat degene onder mij 'oplevert'. En natuurlijk verdient de directie meer dan ik. Dit heeft alles te maken met verantwoordelijkheden, kennis en ervaring. En als de directie van uw bedrijf minder doet dan u, dan zal ik u echt aanraden een ander bedrijf te zoeken. Een beetje directielid heeft namelijk een werkweek van 60 uur en dan is hij of zij thuis ook nog verantwoordelijk voor de zaak. Zou u dat willen ?

3.
op de 5 miljonairs in de wereld is een MLM miljonair
Bron ? Ik geloof er namelijk NIKS van.

4.
In de David Lettermanshow dit jaar vroeg David aan multimillionair Trump wat hij zou gaan doen als hij vandaag helemaal opnieuw zou moeten beginnen! Zijn antwoord was: Ik zou een goed MultiMarketingBedrijf zoeken en 5-10 jaar heel hard gaan werken en dan zou ik net zo veel verdienen als nu! Het publiek joelde hem uit en lachte hem uit! Toen de zaal stil was zei Donald Trump: KIJK DIT IS NU PRECIES DE REDEN WAAROM JULLIE DAAR IN HET PUBLIEK ZITTEN EN IK HIER AAN TAFEL !!! En het publiek werd stil!
Dat u nog het lef heeft hiermee aan te komen. Lees pagina 2 van deze thread even terug. Het is trouwens altijd wel aan te raden de thread te lezen VOORDAT u een post plaatst. maar om kort te zijn, kijkt u even op www.worldwidescam.com/trump2.htm


5.
En dan het idee dat voor iedereen binnen MLM gelijke kansen zijn om dat te gaan verdienen! Het enige wat hen succesvol heeft gemaakt is starten met MLM en NOOIT NOOIT NOOIT opgeven !!!

Deze mensen hebben de meeste NEE S gekregen in hun leven, maar niet iedereen zegt NEE, daar zit hem dus de kracht ! En het geloof hebben in jezelf!
Nee, nee, nee en nog eens nee. Niet weer dit. Weer het 'je moet het kunnen, it takes a special sort, de juiste mentaliteit'verhaal. Weet u hoe vaak ik dit al niet op het forum heb gehoord ???? Daarom weer het advies even e.e.a terug te lezen. Maar ik zal het, speciaal voor u, nog een keer samenvatten. Dit is geen argument om in MLM in te stappen. Dit is een excuus voor MLMers als er iemand uitvalt. Dan had diegene 'niet de juiste mentaliteit'. Zo hoeft het namelijk NOOIT aan het concept of aan het product te liggen. Het is ook DE manier om mensen op een meeting over de streep te trekken ( want 'nobody likes a loser', toch ?) en kritische vragen af te wimpelen. Want wie wil er nu in een groep bestempeld worden als degene die 'niet de juiste instelling' heeft.

En tot slot:
Ik daag TROS Radar uit om de confrontatie met mij aan te gaan want ik vind dat MLM hier afgeschilderd wordt als het belazeren van je vrienden en familie, nou het is een schandaal dat trosradar dit durft te stellen !!! Beter je huiswerk doen
Ik raad u aan beter uw huiswerk te doen. U komt met argumenten die werkelijk al tientallen keren op dit forum aan goort zijn geslagen en u herhaalt zelfs nog een anekdote die we al een keer eerder zijn tegengekomen en waar we al mee afgerekend hadden (dacht ik). En dat net nu de discussie een beetje niveau begon te krijgen.....echt jammer....

Mvg.
Info

PS. Hoe bevalt de confrontatie to zover ?

Consument
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:39

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Consument »

Het enige argument wat u namelijk geeft is dat u nu verdient aan uw mond-tot-mond reclame. En dat is natuurlijk niet zo. U krijgt niet betaald voor reclame maken, maar voor het verkopen van producten. En u gaat pas echt verdienen met het aanleveren van nieuwe verkoopkanalen. Het is dus niet alleen het sturen van het gesprek, maar ook tijdens dat gesprek de tas opentrekken en de producten tevoorschijn halen. En dan nog een stuk werving & selectie.....Ik weet denk ik wel wat mijn vrienden zouden zeggen als ik op een avondje zeg : 'joh, ik heb laatst zo'n goede CD gehoord....Kopen ? Oh en wil je ook nog even 300 cd's voor me verpatsen' ? Ik overtrek het natuurlijk, maar dit geeft wel het verschil aan tussen MLM en mond-tot-mond reclame.
Inderdaad info je overtrekt het wel degelijk.
Mlm biedt ongekende mogelijkheden en een organisatie geeft aan waar het begint. Je kunt mensen geld laten verdienen naar de investering die ze doen. Zelfs een klantenbeloningssysteem kun je met mlm opstarten zonder dat men een pakket producten koopt van honderden euro,s, je bent reeds klant als je 1 product koopt en je hebt recht op provisie als je voor een minimum x-bedrag koopt. Iedere klant koopt zelf rechtstreeks 1 of meerdere producten via het internet voor eigen gebruik en men hoeft niet maandelijks producten te kopen voor de zolder.
Dit is een manier om mensen positief kennis te laten maken met mlm zonder extra investeringen. Heeft men goede ervaringen, dan kan iemand overwegen om gebruik te maken van de mogelijkheid te investeren en een eigen netwerk op te bouwen van klanten, waarover een hoger percentage provisie wordt gegeven.

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Info »

Beste consument,

U heeft nu in uw post verteld HOE iemand in kan stappen in MLM. Maar voor WAAROM iemand dat zou doen geeft u geen argumenten en u laat ook een aantal hele belangrijke vragen buiten beschouwing. Namelijk, welke investering moet je doen om genoeg te verdienen zodat je er een daadwerkelijk (boven)modaal salaris uithaalt ? En hoeveel 'klanten'moet je dan in je netwerk hebben ? En wat gebeurt er met je investering als dit niet lukt ? etc. etc.....

Mvg.
Info

PS. Ik gaf inderdaad aan dat ik de situatie overtrok. Ik begrijp alleen niet wat u wilde zeggen met uw quote en reactie daarop. Bent u het nu wel of niet eens met mijn stelling dat er een enorm verschil is tussen MLM en mond-tot-mond reclame ?

Consument
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:39

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Consument »

Beste info,

Ik heb mijn argument reeds gegeven.
Kopen en via mlm geld verdienen voor de reclame die ik maak, als er wordt gekocht.
Mond tot mond reclame staat niet ter vergelijking met mlm, het is een onderdeel van mlm, want zonder mond tot mond reclame werkt mlm niet eens.

We hebben het hier toch over mlm in het algemeen?
En dit is ook mlm, zonder extra investering.

Je wilt toch argumenten voor mlm?

Je hebt niet aangegeven dat je ook een discussie wilt over het investeren van de verschillende geldbedragen of het aanschaffen van dergelijke producten.

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Info »

Beste info,

Ik heb mijn argument reeds gegeven.
Kopen en via mlm geld verdienen voor de reclame die ik maak, als er wordt gekocht.
.
*Zucht*. En daarop heb ik al gezegd dat u niet verdient aan de reclame, maar aan het verkopen van het product en aan het werven van nieuwe verkoopkanalen. En zelfs al zou u nu verdienen aan het maken van reclame, waarom zou dit dan een pro-mlm argument zijn ?
Mond tot mond reclame staat niet ter vergelijking met mlm, het is een onderdeel van mlm, want zonder mond tot mond reclame werkt mlm niet eens.
Ja, maar u gaf als argument dat het geld verdienen aan mond-tot-mond reclame de REDEN was waarom u bezig bent met MLM. En ik legde uit dat dit geen REDEN kan zijn, omdat u niet verdient aan mond-tot-mond reclame.

We hebben het hier toch over mlm in het algemeen?
En dit is ook mlm, zonder extra investering.
Ja, we hebben het inderdaad over MLM in het algemeen. Maar wat is dan ook MLM zonder extra investering ?

Je wilt toch argumenten voor mlm?
Ja, graag.
Je hebt niet aangegeven dat je ook een discussie wilt over het investeren van de verschillende geldbedragen of het aanschaffen van dergelijke producten.
Uhm, dit zijn argumenten in de discussie over MLM. De ANTWOORDEN op de door mij gestelde VRAGEN kunnen namelijk voor of tegen de MLM-constructie gebruikt worden. Afhankelijk van wat het antwoord is. Begrijpt u ?

Mvg.
Info

MarcoS

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door MarcoS »

Confrontatie ?!

Het is duidelijk dat u niets begrijpt van MLM !

Ik heb een goed idee, stap eens in een MLM bedrijf en doe dan eens een ervaring op!

U bent namelijk nu bezig te praten over datgene wat u gehoord heeft van etc... Wat de boekjes erover schrijven....

DOEN IS DE SLEUTEL OM TE SLAGEN !!!

En met uw laatste statement dat als mijn directie geen 60 uren per week of meer werken niet ok zou zijn.......

Hiermee geeft u nog duidelijker aan NIETS te snappen van Multi Level Marketing !!!

Maargoed, de founders hoeven niet meer te werken, maar hebben nog steeds dromen !!! En dromers hebben de wereld tenslotte in een revolutionaire voorwaardse spiraal gebracht.....

Henry Ford was een dromer, Bell (Ja van de telefoon ja!) was een dromer, Gebr Wright met hun vliegtuig ook dromers, ja dromers ja, coca cola, Mc Donalds ga maar door!

Weet je wat hun geheim was: ZE GELOOFDEN IN HUN DOEL !!!

En de kracht van de MIND is zo sterk dat alle doelen bereikt kunnen worden!!! Het geheim is dus GELOOF hebben in jezelf en in de mogelijkheden van een mens, dan komen de ingevingen vanzelf !

U bent duidelijk een ROTTE APPEL !

Dat is mijn mening

En tot slot : IK COMMUNICEER NIET MET ROTTE APPELS

NEXT

Consument
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:39

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Consument »

Beste info,

Het ligt eraan hoe je het opvat.
Ik koop mijn eigen producten die ik maandelijks gebruik in de winkel. Bijvoorbeeld pasta en mijn vriendin blijft eten en vraagt naar deze pasta, ik vertel het en ze koopt het in dezelfde winkel. En inderdaad ik maak mond tot mond reklame, ik verdien niks, ik heb niks geinvesteerd en toch heb ik pasta verkocht met het resultaat dat iemand anders hier geld aan verdient.

Nu gebeurt precies hetzelfde, met het verschil dat de pasta wordt gekocht via internet bij een mlm organisatie en ik ontvang nu provisie.

Je kunt het wenden en keren zovaak je wilt!

Iedereen die mond tot mond reclame maakt is in het principe aan het verkopen!

Om in aanmerking te komen voor meer provisie heb ik vorig jaar het starterspakket gekocht, 300 euro aan producten, deze hebben we zelf geconsumeerd, 120 euro voor de online office met een uitgebreid account programma voor de maandelijkse inkomsten.

Iemand die dit niet wil, hoeft dit niet te doen, verdient gewoon iets minder en iemand die gewoon klant wil zijn, hoeft ook geen klanten te werven, als ie dat niet wil .

1 Keer per mnd koop ik de producten voor eigen gebruik, stort mijn verdiensten op mijn bankrekening en ik hoef verder geen verplichte extra inkopen te doen om provisie te ontvangen of iets dergelijks.

Ik heb inmiddels een leuk netwerk opgebouwd van tevreden klanten en partners, die klanten en partners werven en ik heb geen voorraad op zolder staan.

aan info

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door aan info »

wanneer er nu een grote groep mln ers het samen goed doen, zal er dan verdiend worden denk je.....bral verder niet zo dom

Gesloten