LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cipramil en alcohol

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Ro'tje

cipramil en alcohol

Ongelezen bericht door Ro'tje »

Ben gisteren begonnen met cipramil. (ivm angsten) eerste week een halve (10) dan een hele en dan verder kijken hoe het gaat. Heb al veel gelezen hier op dit forum over bijwerkingen en dergelijke. Nu heb ik graag een wijntje/ biertje en als ik ga stappen wel meer dan een. Heeft iemand ervaring met dit middel en alcohol en zoja welke???

Happy Frog

Re: cipramil en alcohol

Ongelezen bericht door Happy Frog »

ik denk dat de alcohol sterker werkt, en de kater ook.

ik ga binnenkort 2 glazen wijn proberen, savonds laat,

ik zit 9 weken op de citalopram/escitalopram dus ben al lekker stabiel op dit spul, kijken of 2 wijntjes de boel van slag brengen of niet, denk dat het meevalt. Denk dat ik 3 grote volle glazen wel zal merken, vooral de volgende ochtend.

volgens de citalopram site mag je alcohol gebruiken naast dit middel

dacht volgens de bijsluiter niet, of heel voorzichtig er mee zijn

Ro'tje

Hallo happy frog,

Bedankt voor je reactie. Ja, ben ook benieuwd. slik het nu pas drie dagen. (10 mg) en heb er tot nu toe (gelukkig) niet veel last van. klein beetje hoofdpijn en licht zweverig gevoel af en toe. laat het me weten hoe het beviel aub. Hou erg van een biertje zeker bij een verjaardag ofzo. wil wel van mijn angsten/ "rare" gedachten af, (mmak me vaak drukker om dingen dan nodig is, maar krijg die gedachten niet goed uit mijn hoofd en blijf dan doormalen) maar wil ook mijn sociale leven gewoon doordraaien en gezellig af en toe stappen. Vanddar mijn vraag over alcohol. ben benieuwd

gr Ro'tje

Happy Frog

royutreg sprak er ook al van, of jij bent dezelfde persoon zou ook kunnen, hoef het niet te weten hoor, maar viel gewoon op.

Ik mag graag eens per maand 1,5 fles oude rode wijn opdrinken op een vrijdag avond. Of wat whiskey of cognac, met verse jus en honing, een paar glazen zo tussen 19u en 23u savonds. Dit zit er helaas met medicatie niet in.

Ik laat nog even weten hoe de wijn bevalt. Ik heb ook wat halve liters Palm 7,5 procent bier in huis, zou ook zo'n blikje eens kunnen proberen vrijdag avond. Stel ik voel er niks van zaterdag en zondag, zou ik volgende week misschien iets meer kunnen nuttigen, ik laat het zeker even weten ro.

happy frog. - :D

Happy Frog

hai,

ik heb heel wat forum berichten gelezen en mijn conclusie-mening is dat je 3 consupties mag, en die ga ik vrijdag avond nemen.

het werkt 3 maal zo sterk en zal aanvoelen dus als 9 consupties )consuptie is bierglas of wijnglas vol als maat')

er was ook iemand die al 5 jaar lang elke dag welbutrin met citalopram en alcohol nam en volgens zijn vrouw heeft ie nooit iets naars ermee gehad.

zaterdag ochtend laat ik even weten hoe ie was.

Ro'tje

hahaha, nee ik be niet dezelfde persoon. is toeval denk ik.
gisteren feetje gehad en een flesje of 6 bier op. geen last vabgehad, maar slik het ook pas 5 dagen en dan nog 10 mg ook.
ben benieuwd hoe het met je gaat na die alcohol. ik hoor het wel.
ps. weet niet of het al zo snel kan werken, naar had gisterenmiddag (voor het feestje) wel een "rustig"gevoel van binen. voelde wel goed.

Happy Frog

eh, okay, 6 flesjes, zijn 9 consumpties, fijn dat dat goed gaat dan, ben ook benieuwd.

Heb net kwart van een 10 mg oxazepam op en hij werkt al 4 uur lang, normaal heb ik wel 4 nodig om iets te voelen, dankzij de Lexopro werkt het veel sterker, denk de alcohol ook wel.

grz

Gesloten