LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC, daar wordt ik erg verdrietig van...
UPC, daar wordt ik erg verdrietig van...
Enige tijd geleden hebben wij besloten digitale televisie te nemen van UPC. Wij kozen voor het het pakket starter zonder harddiskrecorder. Omdat wij toch graag gebruik wilde maken van de harddiskrecorder heb ik gebeld met de UPC klantenservice. Deze vertelde ons dat het geen enkel probleem was om te upgraden. De activatiekosten van E 29,95 van het eerste pakket zouden wij terugkrijgen. Dit heb ik expliciet gevraagd en tot driemaal toe bevestigd gekregen van de medewerker van UPC.
Helaas...
De E 29,95 activatiekosten zijn gewoon de in rekening gebracht.
De klantenservice van UPC die ik vandaag belde deelde mee dat ik het toch echt fout had, de activatiekosten waren voor mijn rekening!
Zijn er meer mensen met dergelijke problemen of ben ik de enige die erg verdrietig wordt van de service van UPC?
TLF
Helaas...
De E 29,95 activatiekosten zijn gewoon de in rekening gebracht.
De klantenservice van UPC die ik vandaag belde deelde mee dat ik het toch echt fout had, de activatiekosten waren voor mijn rekening!
Zijn er meer mensen met dergelijke problemen of ben ik de enige die erg verdrietig wordt van de service van UPC?
TLF
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
- Contacteer:
Re: UPC, daar wordt ik erg verdrietig van...
Beste tlf,
Voor een abonnement op Digitale TV Starter zonder DVR worden inderdaad activatiekosten berekend.
Met u is kennelijk de afspraak gemaakt dat de oorspronkelijke activatiekosten zouden komen te vervallen in verband met uw upgrade. Het spijt ons te vernemen dat deze afspraak niet correct is nagekomen. Graag ontvangen wij uw klantgegevens zodat wij kunnen kijken wat wij voor u kunnen betekenen.
U kunt uw gegevens mailen naar webcare@upc.nl onder vermelding van 'reactie Tros Radar Forum'.
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
UPC Webcare
Voor een abonnement op Digitale TV Starter zonder DVR worden inderdaad activatiekosten berekend.
Met u is kennelijk de afspraak gemaakt dat de oorspronkelijke activatiekosten zouden komen te vervallen in verband met uw upgrade. Het spijt ons te vernemen dat deze afspraak niet correct is nagekomen. Graag ontvangen wij uw klantgegevens zodat wij kunnen kijken wat wij voor u kunnen betekenen.
U kunt uw gegevens mailen naar webcare@upc.nl onder vermelding van 'reactie Tros Radar Forum'.
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
UPC Webcare
Re: UPC, daar wordt ik erg verdrietig van...
Bij Ziggo gaat het niet beter, het lijkt wel of ze van dezelfde administratietool en helpdesk gebruik maken 

Re: UPC, daar wordt ik erg verdrietig van...
Meerdere malen per maand heb ik een storing op digitale televisie van UPC en internet van UPC. Inmiddels weet ik van de vele malen helpdesk bellen (en minutenlang in de wacht staan en er ook nog voor moeten betalen...) dat je vooral vaak de stekker en in en uit moet halen en anders gewoon dagenlang geduld moet hebben tot het het plotseling weer doet. Dat is namelijk het enige dat de helpdesk kan aangeven. Anders moeten ze een monteur sturen. Deze is dus al langs geweest (nieuwe decoder). Het signaal in huis bleek prima te zijn, lag het dus niet aan. Bij de volgende storing gaf de helpdesk hier uiteraard wel weer de schuld aan. Precies hetzelfde verhaal over internet (alleen zou het dan liggen aan de gloednieuwe coax-kabel of aan de eigen! splitter van UPC). Bij 2 buren precies hetzelfde verhaal. UPC on demand heeft het nog maar 1x gedaan, dus toch maar een abonnementje genomen bij de plaatselijke videotheek. Meerdere klachten uit dezelde straat worden helaas geenzins serieus genomen. Iemand een idee voor een andere internet- en digitale tv aanbieder in Leeuwarden?
Re: UPC, daar wordt ik erg verdrietig van...
Voor digitale tv zijn er 2 alternatieven, tw schotelontvangst en digitenne, beide goedkoper dan de firma list en bedrog.Iemand een idee voor een andere internet- en digitale tv aanbieder in Leeuwarden?
Met schotel bovendien afhankelijk van abonnement ruimer aanbod van zenders, en mogelijkheid om op meerdere tv's tegen geringe kosten te ontvangen. (cardsharing of extra kaarten)
Voor internet en telefoon zijn er legio aanbieders (ADSL) welke beduidend goedkoper met hogere snelheden kunnen aanbieden.
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
- Contacteer:
Re: UPC, daar wordt ik erg verdrietig van...
@ Ma-lou
Het spijt ons te lezen dat uw klachten niet adequaat zijn opgelost.
Graag kijken wij of wij hierin iets voor u kunnen betekenen. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw klantgegevens te mailen naar webcare@upc.nl onder vermelding van 'Reactie Tros Radarforum'?
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
UPC Webcare
Het spijt ons te lezen dat uw klachten niet adequaat zijn opgelost.
Graag kijken wij of wij hierin iets voor u kunnen betekenen. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw klantgegevens te mailen naar webcare@upc.nl onder vermelding van 'Reactie Tros Radarforum'?
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
UPC Webcare
Re: UPC, daar wordt ik erg verdrietig van...
Voor digitale tv zijn er niet 2 alternatieven zoals eerder vermeld maar 3, ook is er nog interactieve tv van kpn, dit is via de telefoonlijn, maar (nog) niet overal beschikbaar, hoewel de postcode check niet altijd correct is, een kennis van mij heeft deze interactieve tv maar volgens de check zou op zijn adres niet leverbaar zijn.
Met deze interactieve tv heb je de keuze uit 53 tv zenders, met een decoder voorzien van harddisk. en kost 9,95 per maand, voor alleen analolge tv met een schamele 30 zenders betaal je bijde firma list en bedrog al meer dan 16 euro per maand.
Met deze interactieve tv heb je de keuze uit 53 tv zenders, met een decoder voorzien van harddisk. en kost 9,95 per maand, voor alleen analolge tv met een schamele 30 zenders betaal je bijde firma list en bedrog al meer dan 16 euro per maand.
Re: UPC, daar wordt ik erg verdrietig van...
Afgelopen zondagavond waren we een film aan het kijken op filmnet, in 1 keer werd het afgebroken en alle netten van upc digitaal waren niet meer te bereiken.
Maandagochtend ben ik gaan bellen en kreeg een medewerker van de technische dienst bij upc te spreken. Hij vroeg naar mijn gegevens en wat hij voor mij kon doen. Nadat ik heb verteld dat ik geen digitale televisie meer kon krijgen, ging hij kijken hoe de lijn stond naar mijn mediabox, volgens hem waren er geen problemen te zien. Hij het het niet over die upgrade van die zondag. Ik moest hem vertellen dat ik dit gehoord heb via een bandje voordat ik met hem sprak. Hij vroeg of ik de cardkabel uit de mediabox wilde halen, 30 seconden wachten en dat weer aansluiten. Na dit gedaan te hebben, zou hij de box gaan resetten en dat zou een halve dag gaan duren, maar dan heb ik wel weer digitale ontvangst. In de middag ben ik weer gaan bellen, want no way, geen digitale televisie. Nu moest ik het S/N nummer doorgeven om te zien of de gegevens in hun systeem klopte mijn mijn gegevens. Dat klopte. Ook hij vroeg om de kabel uit de box te halen en na 30 seconden weer in de box te plaatsen. Ik moest op de box het pijltje naar links in blijven drukken totdat ik op het scherm de melding kreeg dat de sofware werd geladen, en het pijltje weer loslaten. Hij zei dat ik nu handmatig een koude start heb gegeven aan die box en moest wachten totdat ik weer digitale ontvangst kreeg. Hij zou ook een afspraak met de monteur maken om bij mij langs te komen, maar als de fout bij mij lag dan moest ik voor de kosten opdraaien. Nou, ik sprong uit mijn vel zowat, zij upgraden hun netwerk, geen digitale zenders meer, maar het kon misschien toch nog aan mij liggen. Ja, zei hij er kan bijvoorbeeld een kat langs de kabels gelopen hebben. Ik heb toen gevraagd of hij mij wilde doorverbinden met een soort hoofd van de klantenservice en daar heb ik mijn beklag neergelegd. Ze vertelde mij dat de fout echt bij upc lag en niet bij de klant. De afspraak met de monteur zou ze cancellen want de monteur kan aan dit probleem niets doen omdat het in hun netwerk lag. Het is nu bijna donderdag en nog steeds heb ik geen digitale ontvangst. Alle dagen heb ik naar ze gebeld, je krijgt verschillende antwoorden te horen, je kan ook nooit met die meneer of mevrouw waarmee je de eerste dag heb gesproken aan de lijn krijgen want dat is niet mogelijk zeggen ze dan. Maar nu begrijp ik het wel. Het nummer waar je naar moet bellen nl. 0900-1580 vraagt eerst naar je postcode, huisnummer en dan krijg je een keuzemenu met welke afdeling je wilt spreken, nou ik woon in rotterdam, dus je verwacht dat je iemand van rotterdam te spreken krijgt. Maar dat is elke keer verschillend, eerst iemand van Capelle a/d Ijssel, dan iemand uit Brabant, dan iemand uit Leeuwarden of Amsterdam!! Dus iedere keer moet je opnieuw je verhaal doen en opnieuw proberen ze je te helpen op hun manier. Ik hoop dat als mensen mijn verhaal lezen, misschien ook met dit probleem sinds afgelopen zondag zitten en willen reageren.
Maandagochtend ben ik gaan bellen en kreeg een medewerker van de technische dienst bij upc te spreken. Hij vroeg naar mijn gegevens en wat hij voor mij kon doen. Nadat ik heb verteld dat ik geen digitale televisie meer kon krijgen, ging hij kijken hoe de lijn stond naar mijn mediabox, volgens hem waren er geen problemen te zien. Hij het het niet over die upgrade van die zondag. Ik moest hem vertellen dat ik dit gehoord heb via een bandje voordat ik met hem sprak. Hij vroeg of ik de cardkabel uit de mediabox wilde halen, 30 seconden wachten en dat weer aansluiten. Na dit gedaan te hebben, zou hij de box gaan resetten en dat zou een halve dag gaan duren, maar dan heb ik wel weer digitale ontvangst. In de middag ben ik weer gaan bellen, want no way, geen digitale televisie. Nu moest ik het S/N nummer doorgeven om te zien of de gegevens in hun systeem klopte mijn mijn gegevens. Dat klopte. Ook hij vroeg om de kabel uit de box te halen en na 30 seconden weer in de box te plaatsen. Ik moest op de box het pijltje naar links in blijven drukken totdat ik op het scherm de melding kreeg dat de sofware werd geladen, en het pijltje weer loslaten. Hij zei dat ik nu handmatig een koude start heb gegeven aan die box en moest wachten totdat ik weer digitale ontvangst kreeg. Hij zou ook een afspraak met de monteur maken om bij mij langs te komen, maar als de fout bij mij lag dan moest ik voor de kosten opdraaien. Nou, ik sprong uit mijn vel zowat, zij upgraden hun netwerk, geen digitale zenders meer, maar het kon misschien toch nog aan mij liggen. Ja, zei hij er kan bijvoorbeeld een kat langs de kabels gelopen hebben. Ik heb toen gevraagd of hij mij wilde doorverbinden met een soort hoofd van de klantenservice en daar heb ik mijn beklag neergelegd. Ze vertelde mij dat de fout echt bij upc lag en niet bij de klant. De afspraak met de monteur zou ze cancellen want de monteur kan aan dit probleem niets doen omdat het in hun netwerk lag. Het is nu bijna donderdag en nog steeds heb ik geen digitale ontvangst. Alle dagen heb ik naar ze gebeld, je krijgt verschillende antwoorden te horen, je kan ook nooit met die meneer of mevrouw waarmee je de eerste dag heb gesproken aan de lijn krijgen want dat is niet mogelijk zeggen ze dan. Maar nu begrijp ik het wel. Het nummer waar je naar moet bellen nl. 0900-1580 vraagt eerst naar je postcode, huisnummer en dan krijg je een keuzemenu met welke afdeling je wilt spreken, nou ik woon in rotterdam, dus je verwacht dat je iemand van rotterdam te spreken krijgt. Maar dat is elke keer verschillend, eerst iemand van Capelle a/d Ijssel, dan iemand uit Brabant, dan iemand uit Leeuwarden of Amsterdam!! Dus iedere keer moet je opnieuw je verhaal doen en opnieuw proberen ze je te helpen op hun manier. Ik hoop dat als mensen mijn verhaal lezen, misschien ook met dit probleem sinds afgelopen zondag zitten en willen reageren.
Re: UPC, daar wordt ik erg verdrietig van...
Zie upc, ik weet het niet meer