LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen abonnement bij Online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

Ook wij hebben last van ghostcalls, enwel nagenoeg dagelijks.
Dit gaat al enige maanden zo. Volgens online ligt dat niet aan de Livebox
Bij ons kwamen ook dagelijks, altijd s'nachts, van die ghostcalls binnen, maanden lang.Wij moesten ook dag en tijd bijhouden en als we er 3 hadden dan deze doorbellen, dan konden hen traceren waar deze vandaan kwamen. Dit hebben we div. malen gedaan, eerst waren er helemaal geen telefoontjes geweest volgens hun, de tweede keer zijden ze dat we misbruik moesten melden bij kpn, zij kregen niets gevonden en zo hadden ze iedere keer wel een smoes. Maar omdat die telefoontjes s'nachts kwamen en meer dan 2 minuten aanhielden was dit erg vervelend. Als we de stekker uit de livebox haalden was alles over, ze kwamen dus duidelijk van hun nummer. Maar ze bleven volhouden dat het niet aan hun lag. Ik zou hier werk van maken, ze leveren een ondeugelijk produkt, adsl light is veel te duur, je zult geen duurder abonnement vinden met dezelfde snelheid, ik betaal met kpn vastrecht erbij 54 euro per maand voor een 4 mb, schandalig. Als je je abonement om laat zetten dan wordt je contract met een jaar extra verlengt, een nieuw klant ontvangt 50 euro bij 1 jaar en 100 euro bij 2 jaar, gratis antispam, firewall enz, jij als bestaande klant krijgt niets, je mag 3 euro per maand betalen voor een stukje extra software. Zo gaan hun met hun klanten om. Ik zou er maar eens goed over na denken....Wil je bij online blijven, zeg je contract op, vraag dan weer opnieuw aan en je krijgt een speedtouch modem, veel beter dan die rommel van een livebox, je krijgt geld (50 of 100 euro), gratis antispam, firewall enz. Als je je contract niet opzegt krijg je nooit een speedtouch, ook weer typisch iets van online, een vaste klant wordt gestaft.

Zojuist telefoon gehad van online(zouden ze dit hier lezen?).
Een medewerker wist me te vertellen dat er veel klachten binnen kwamen die betrekking hadden op dat nieuwe klanten een veel beter aanbod krijgen dan bestaande klanten, zie enkele punten hierboven door mij aangegeven. Ook werd me verteld dat de livebox niet goed werkt. Alleen nieuwe klanten krijgen een speedtouch, bestaande klanten moeten gebruik blijven maken van de verouderde niet goed werkende livebox.(Ook door mij hierbeven vermeld) Ze zijn wakker gemaakt door de vele opzeggingen van oud klanten. Sinds enkele maanden hebben ze nu blijkbaar een team die ontevrede klanten opbeld, maar ze kunnen geen enkele tegemoetkoming doen richting de klant, dus waar dat bellen voor is????

the pressman
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2009 02:03

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door the pressman »

Dus, als ik het goed begrijp, dan zouden de ghost calls door de Speedtouch modem ophouden?

Ik zal er in ieder geval goed over nadenken of ik eventueel overstap naar een andere provider, de vraag is alleen welke levert wel een behoorlijke dienst, zoals je het mag verwachten?

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

Dus, als ik het goed begrijp, dan zouden de ghost calls door de Speedtouch modem ophouden?
Klopt, ik heb nog nergens iemand kunnen vinden over ghostcalls met een speedtouch, met een livebox erg veel. Bij de klachtenservice van online is het bekend dat de livebox veel problemen geeft, daarom zijn ze ook overgestapt op de speedtouch, echter alleen voor nieuwe klanten! En voor een andere aanbieder zou je eens kunnen kijken bij vergelijkingsites, succes.

the pressman
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2009 02:03

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door the pressman »

Nou dan ga ik toch eens bij de helpdesk proberen of ze mijn Livebox willen omruilen voor een Speedtouch. Willen ze daar niet aan meewerken, dan ga ik denk ik toch op zoek naa een andere provider.

Bedankt voor de info.

au-379
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:48

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door au-379 »

@ Danco

Ik was ook een nieuwe klant, en ik kan u zeggen: dat zijn puur en alleen lokkertjes!

In werkelijkheid komen ze niets van hun beloftes na.

Het geld wat zij mislopen door het leveren van een gratis modem en dergelijke, halen ze gewoon op alle andere mogelijke manieren weer binnen.

Bijvoorbeeld:
-Hun belachelijk dure "Klantenservice"
Het is een aantal keren voorgekomen dat ze midden in een gesprek opeens de verbinding verbreken.
Het geld stroomt uiteraard binnen omdat mensen weer opnieuw gaan bellen
-Gewoon blijven incasseren terwijl ze niets leveren.
-Dreigen met incassobureau's.
-Ik heb nog steeds een behoorlijk bedrag van hen te goed.
Ik heb uiteindelijk besloten om maar tevreden te zijn met de €50 die ik na maanden van ellende heb terugontvangen.

Dit bedrijf maakt mensen kapot, en als klant zijnde sta je gewoon machteloos!

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

@danco: nog last van ghostcalls nu?

@au-379: dure helpdesk? is geloof ik 0,15 cpm tegenwoordig, vergelijk dat eens met andere budgetproviders....

Ik zit tegenwoordig zelf bij xs4all die een lokaal tel nr hebben, maar betaal wel 55 euro p/m voor een tot 20mbit abonnement (zonder voip).

Iets met voor een duppie op de eerste rang zitten :roll:

au-379
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:48

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door au-379 »

@d3R

€0,15 per minuut plus de kosten van het gebruik van uw mobiele telefoon.

En nee: ik ben niet in het bezit van een vaste aansluiting.
Heb ik ook totaal geen behoefte aan.


Ruim €50 aan telefoonkosten.
Waarvoor eigenlijk?

Blijkbaar vind jij het normaal dat Online mensen als een stuk vuil behandeld.

Over wie zegt dat eigenlijk wat?

En voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?!

Niet iedereen heeft het geld op z'n rug groeien.

Kruip alsjeblieft lekker terug onder je steen!

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

En nee: ik ben niet in het bezit van een vaste aansluiting.
Heb ik ook totaal geen behoefte aan.
Dan moet je een paar regels niet klagen over het gebruik van je mobiele telefoon...

Niemand dwingt je om met je mobieltje te bellen, je kan ook bij een ander gebruik maken van de vaste telefoon, emails/brieven/faxen sturen.
Blijkbaar vind jij het normaal dat Online mensen als een stuk vuil behandeld.
Kruip alsjeblieft lekker terug onder je steen!
I rest my case

au-379
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:48

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door au-379 »

Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
(Lees ook eens de andere posts door!)

Dat maakt verder ook niet uit.

Maar vindt het dan ook niet vreemd dat ik het nut niet in zie van deze discussie...

foxmenn55
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 16:09

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door foxmenn55 »

niet om het 1 of ander maar blijkbaar snapt hij er echt niet wat van nee....moeten wij dan maar bij de buren gaan bellen omdat ONLINE z`n werk niet doet??? je hebt het over E-mailen....handig als je een provider hebt die WEL zijn produkt kan leveren :shock: en ja faxen doe ik met hun brieven op me toillet wel. SLUITEN dat bedrijf anders niks. Dit is puur oplichterij en kan bij god niet begrijpen dat dit geoorloofd is maar goed....blijkbaar vallen wij onder de catogorie domme mensen dus zal wel uh :roll: BTW heb nog mooie splinternieuwe livebox in de handel hehe incl een siemens telefoon haha wie helpt mij m`n kosten terug te verdienen hahaha

Groeten[/quote]

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

@foxmenn55: in een eerdere post zeg je dat je nog een werkende verbinding had via Ziggo dus je kon/kan prima emailen.

Gezien je uitleg over de oplevering en vele monteurs kan ik me voorstellen dat je opzegd, zeker als je via kabel een betere verbinding hebt.

@au-379: Ik reageerde op jou opmerking ´Hun belachelijk dure "Klantenservice" ´, dus mijns inziens draagt dat wel wat bij.

De prijs v/h bellen naar een klantenservice dien je in overweging te nemen als je een abonnement afsluit, en ieder weldenkend mens weet dat je meer service (waaronder een goedkoper tel nr) kan verwachten als je daarvoor betaald.

Ik kan me van beiden voorstellen dat je gefrustreerd bent door je ervaringen met een bedrijf maar uit dan waarom dat zo is en hou het eerlijk.

foxmenn55
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 16:09

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door foxmenn55 »

ja dat klopt IK had godzijdank nog een werkende verbinding via ziggo. maar mijn reactie was algemeen bedoeld natuurlijk en dat houd in dat men normaal geen 2e internet verbinding heeft dat snapt u ook neem ik aan..Vandaar mijn reactie op dat punt.
Wat betreft het bellen....ja kijk voor de meesten onder ons is 50 euro aan belkosten veel geld wat we niet even kunnen missen123. en al je die al MOET besteden voor nalatigheid van een tegen partij...ja en of dat mij en vele anderen gefrustreerd maakt toch?. die 50 euro betekende voor mij een week geen boodschappen op dat moment dus water drinken en brood eten....zo kan je het ook gaan zien.
Maar goed om hier geen levens drama neer te zetten het punt is gewoonweg gedupeerd te raken door nalatigheid van ONLINE en ik neem ook aan dat u dat ook begrijpt ;)
Goede zaak trouwens dat er een reactie op geplaatst werd zodat ik nu bij deze mijn standpunt beter kan verwoorden

Mvg

au-379
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:48

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door au-379 »

Ik denk dat de posts van Foxmenn 55 aardig weergeven waar ook ik mee zit.

Aangetekende brieven schrijven (uiteraard vervolgens gewoon ontkennen dat ze die ontvangen hebben...)
Mailen (in de bibliotheek dus. Maar op een reactie hoef je sowieso niet te rekenen...)
Bellen (ook bij de buren enzo, maar dat houdt ook een keer op...)

Been there done that.

Maar het heeft totaal geen nut, en dat is behoorlijk frusterend.

Ik heb zelf in ieder geval al het mogelijke gedaan!

Zoals ik in mijn eerste bericht al schreef: mijn hele verhaal is gewoon veel te lang om even hier te posten.

Maar ik merk ook heel duidelijk dat dit hele gedoe met op z'n zachtst gezegd geen goed doet :(

Dat is ook de reden dat ik me uiteindelijk heb moeten neerleggen bij de €50 die ik na maanden van ellende heb terugontvangen.

Ik ben zelf iemand die altijd probeert zaken zo netjes mogelijk op te lossen.

Ik neem aan dat het dan ook een stuk duidelijker wordt waarom ik behoorlijk fel reageer.

En als dan blijkt hoeveel mensen soortgelijke ervaringen hebben met dit bedrijf.

Ik kan gewoon niet begrijpen dat zoiets zomaar mag!

Maar goed: ik laat het hier verder bij.

Succes iedereen!
Laatst gewijzigd door au-379 op 02 apr 2009 06:15, 1 keer totaal gewijzigd.

foxmenn55
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 16:09

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door foxmenn55 »

Ik wil graag even reageren op wat au-379 hiervoor heeft gepost,
Klopt helemaal, denk dat jou verhaal/ervaringen en inzet gelijk is aan wat ik zelf ook heb gedaan en ja soms keuze maken er bij neerleggen of je recht halen. Welke iemand verkiest is aan de persoon zelf alleen erg spijtig dat het zo moet idd.
De excussses sluit ik mij ook bij aan absoluut want de frustraties liggen tussen ONLINE en mij en niet tussen mensen die ik niet ken verder dus als iemand zich beledigd voelt het was niet persoonlijk :wink:
Laten we maar hopen dat er toch ooit een keer tegenop getreden word.

Succes voor een ieder met problemen

M.v.g Foxmenn55

digihen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2009 12:20

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door digihen »

Ik ben klant geworden bij wanadoo in 2005 en wel 26 februari met een ADSL abonnement. Dit abonnement is veranderd in 2006 in een ADSL family en wel op 27 april. Ik krijg een aanbieding om over te gaan naar glasvezel en denk even kijken of ik mijn huidige kan opzeggen. 23 mrt bel ik dat zou de snelste methode te zijn. Wat blijkt; ik kan opzeggen maar moet blijven betalen tot 1 maart 2010 want ik ben klant vanaf 26 februari. Ik zeg Hè mijn abonnement loopt van 27 april Toch?

Ik ben laaiend. Maar voordat ik allerlei juridische procedures start, want ik vind dit echt niet kunnen, wil ik toch meer meningen horen. Mijn mening is dat ik mijn abonnement met 1 maand voor de verloop van het abonnement heb opgezegd. Het feit dat ik vanaf februari klant ben is niet relevant in deze. Echter Online vindt dat anders.
Graag jullie mening.

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

digihen:
Het feit dat ik vanaf februari klant ben is niet relevant in deze. Echter Online vindt dat anders.
Ik vind dat je gelijk hebt, maar ik weet ondertussen ook dat als je je abonnement om laat zetten dat online er gewoon 12 maanden bij je oude abonnement bij optelt. Als je abonnement bv naar 5 maanden zou verlopen, en je zet dit om in een ander, dan hang je er 17 maanden aan vast. Om deze reden heb ik het mijne ook niet verandert, ik moet nu nog 5 maanden 54 euro betalen voor een 4000/512 abonnement, schandalig gewoon. Maar als ik het om laat zetten in een goedkoper moet ik een jaar extra klant blijven, en gezien de kwaliteit van online wil ik daar zo snel mogelijk weg.

digihen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2009 12:20

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door digihen »

Maar dat is precies wat ik bedoel. Als je abonnement veranderd gaat de nieuwe datum in. Dat maak ik op uit jou gegevens. Dat betekend ook dat de opzegging van je laatste aanpassing geldt en niet van alle daarvoor. Ik heb een klachten brief gestuurd en de reactie is niet anders dan de voor gemelde telefoon opzegging. Ik heb medelijden met de telefonistes daar.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

Ik ben klant geworden bij wanadoo in 2005 en wel 26 februari met een ADSL abonnement. Dit abonnement is veranderd in 2006 in een ADSL family en wel op 27 april.
Wat had je eerst voor abonnement dan?

digihen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2009 12:20

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door digihen »

ADSL direct. Maar doet dat er toe als je een nieuw abonnement bevestiging krijgt met als datum 27 april?
Ik vind dat als je een nieuw contract verkrijgt je de datum van dat contract aanhoud. Ik heb het vage vermoeden dat als ik in januari had opgezegd dat men had gezegd dat eht contract tot 27 april had doorgelopen. Dan geldt mijn inziens ook dat het op zijn laatst 27 maart dient te worden opgezegd.
Maar zoals vermeld ik hoor graag wat anderen daar van vinden.

the pressman
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2009 02:03

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door the pressman »

Even een update.
Afgelopen zaterdag weer contact gehad met Online over de ghostcalls,
we hebben hun 7 stuks ghostcalls doorgegeven (met datum en tijdstip).
We hebben gevraagd om een andere modem, de Speedtouch, anders zouden we overstappen naar een andere provider.
We zouden binnen 2 weken teruggebeld worden.
Gisteren hebben ze inderdaad gebeld, in het begin werd er nog moeilijk gedaan, maar als het goed is ontvangen wij een dezer dagen de Speedtouch.
Het zal mij benieuwen of die ghostcalls dan tot het verleden behoren.
Wordt vervolgd.

Gesloten