LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Moeten de m.n. duitse zenders blijven?

Peiling eindigde op 26 jun 2009 20:29

Ja
35
59%
Nee
14
24%
Maakt mij niet uit
9
15%
Geen mening
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 59

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Door, met name, een aantal populaire Duitse zenders uit het analoge pakket te schrappen en vervolgens wel in het digitale pakket aan te bieden zijn de mensen verplicht om een digitale ontvanger aan te schaffen indien men genoemde zenders wil blijven bekijken. Verder is er voor abonnees met een videorecorder een probleem, namelijk kunnen ze in de toekomst niet naar een zender kijken en tegelijkertijd een andere zender opnemen of je moet een speciale (dure) recorder kopen.
De videorecorder kan niet wisselen tussen de diverse digitale zenders. Het apparaat ziet alleen het digitale “host”-signaal dat bestaat uit witte ruis. Hierdoor neem je alleen ruis op en geen programma’s meer. Verder zal als je naar een zender (x) zit te kijken, en de timer van de recorder moet timer gestuurd gaan opnemen van een andere zender (y) de recorder de digitale ontvanger omzetten naar deze andere zender (y) die je dan opneemt en ook op de tv moet bekijken omdat er op dat moment geen andere digitale zender meer beschikbaar is vanuit de digitale ontvanger. Hoeveel digitale ontvangers heb je nodig Ziggo en is er geen andere oplossing? Zoniet, laat dan in vredesnaam de op stapel staande wijziging ongedaan.

Poco1979
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2009 11:52

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Poco1979 »

Ik vind het niet erg om over te moeten stappen naar digitaal, maar ik heb al eens een proefabonnement gehad van @Home in september 2007, maar dit stoorde erg veel: het gebeurde regelmatig dat het beeld dan hangt (ipv wat minder scherp wordt bij analoog). Ik ben dan ook huiverig voor wanneer dit dan eindelijk is/wordt opgelost als ik overstap op digitaal.
Verder is natuurlijk het vervelendste dat je per tv in je woning een decoder en smartcard nodig hebt. Rekent Ziggo nog altijd €10,- administratiekosten per smartcard zoals @Home dat deed (en waarvoor? een extra cijfertje bij jouw naam?)? Moet ik nog nazoeken dan. Volgens mij hangt er wel een maximum aan smartcards van 3.

Maar buiten het feit dat ik gerust naar digitaal wil, ben ik het met iedereen eens dat Ziggo niet zomaar zenders mag schrappen en hetzelfde geld mag blijven eisen. Volgens de OPTA site zegt Ziggo: "ja maar voor iedere 4 zenders die wij schrappen op analoog, kunnen wij er 8 digitaal extra bieden". Eerlijk hè? *uche! uche!*

immy
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2005 19:06

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door immy »

Ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet doen!
Ik zou dolgraag van die Ziggo af willen en dacht aan Digitenne, dat prima werkt en niet duur is, MAAR ik heb beneden uiteraard een tv, op de 1e verdieping heeft mijn zoon een toestel en op de 2e verdieping hebben zoon en dochter beiden een toestel, als ik dat met Digitenne moet doen is dat niet meer te betalen voor mij! Dan ben ik nog duurder uit dan bij analoog van Ziggo. Met Canal Digital precies hetzelfde, daar je daar geen 4 tv's op kunt aansluiten en op de kabel wel!
Iemand een goed idee/advies?

raster
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2008 17:16

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door raster »

antzan,
Het gaat hier in deze discussie mijns inziens niet om het alles in 1 pakket maar gewoon om tv kijken.
Als je digitaal wilt gaan kijken omdat ZIGGO weer 5 zenders heeft geschrapt uit het analoge pakket moet je een digitale ontvanger aanschaffen.
Een digitale ontvanger kost 99,50 euro zonder de aktiekorting van 25,00 euro bij ZIGGO.
Dus je krijgt niks gratis.
raster.

e.s.capades
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2008 18:05

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door e.s.capades »

Het moge duidelijk zijn: een verminderd zenderaanbod tegen een zelfde prijs is DIEFSTAL! Ergo: prijzen omlaag óf zenderaanbod hetzelfde houden!!
:shock:

Mart Adams
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2007 11:47

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Mart Adams »

Hoi ik wou ook ff mijn gal spuien hier. hebben jullie iets kunnen lezen in hun mooie folder dat oude tv toestellen helemaal niet op de decorder kunnen worden aangesloten. Kan alleen maar met een scartkabel en dat hbeen veel oudere mensen met hun oud tv toestel dus niet. En dat vermeld ziggo dus niet in hun folder en als deze mensen dan overstappen hebben ze niets aan dit pakket.
Wordt tijd dat ziggo eens op de vingers wordt getikt!!!!!
Noondejeu :evil:

Viejo
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2006 19:21

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Viejo »

Wanneer je in de grensstreek woont en je moet een kastje kopen, koop er dan gelijk een schoteltje bij. Het taalverschil went snel.
Danook heeft TV5 via TXT 794 nl ondertitels bij hun films en documentaires.

Ameliana
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Ameliana »

Ik kan er wel goed kwaad om worden. De qualiteit van de analoge TV werd al minder, en nu schrappen ze nog meer zender uit het pakket. Vooral vanwege het verdwijnen van RTL kan ik goed kwaad worden. Die word hier in het noorden best wel goed bekeken. Hoe haalt Ziggo zich dat in hun hoofd? Zijn ze helemaal gek geworden?

jen1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 17:58

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door jen1 »

ik geef de brui aan ziggo
stap denk ik over naar kpn, scheelt voor 2 tv's weer zo'n 5 euro

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door MLF »

Ik had het net al in een andere ziggo topic gezet, ik kreeg een meneer aan de deur, 10 minuten terug en hij had het over digitaal met smartcard en dat kost 130 euro maar is nu ff gratis.
Dan heb ik TV, internet en telefoon (die heb ik nu niet dus die ga ik ook niet gebruiken).
Mijn internet gaat dan van 5 naar 10 MB, dus niet tot 10 maar helemaal 10 MB.

Wat is het addertje onder het gras? Ik vertrouw het niet.
Ik moest ook meteen beslissen :evil: niet dus.....eerst ff uitzoeken voor ik beslis dus.

antzan
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2003 19:43

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door antzan »

Toevallig gisteren de nota gekregen van ziggo ,
verzendkosten 9,95 = gratis
digi ontvanger 99,00 = gratis
smartcard 29,95 = gratis
dus ik hoefde NIETS te betalen voor wat ik
online had besteld bij ziggo .
Als je goed leest , zjn er geen addertjes onder het gras.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door MLF »

cool
ik moest wel verzendkosten betalen zei die

maar is jouw internet wel sneller? Hij zei van 5 naar 10 MB, dus niet tot 10 MB.

antzan
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2003 19:43

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door antzan »

ik had al alles in 1 van @Home [ internet 200Kb ] dat was erg langzaam maar kostte 19,95 p.mnd .
Toen werd het Ziggo 39,95 en 1Mb internet , laat zich doen .
Maar omdat ik muziek [ video,s ] download heb ik daarna die
van 49,95 genomen .[ 10 Mb ] En voor een amateur is dat genoeg.
Vooral als je [ oude ] muziek wil downloaden , want die komt
meestal met weinig Kb binnen . Soms maar 5 of 10 Kb.
Je kan natuurlijk alleen ontvangen met de snelheid waarmee de ander verstuurd .
De telefoon doet het ook goed en je krijgt wel 70 TV zenders ,
maar wij hebben er 94 en soms is er nog niks byzonders te zien ,
veel herhalingen en oude programma,s.
Maar ik zouhet toch aanraden

Clyde
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2009 16:19

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Clyde »

Ook ik kreeg de bekende brief van ZIGGO met de mededeling dat een aantal digitale zenders plaats moest gaan maken voor uitbreiding van het digitale pakket.
Maar, niet getreurd, als pleister op de wond doet Ziggo een royaal aanbod: Om de aanschaf van de benodigde digitale ontvanger en het startpakket "EXTRA AANTREKKELIJK" te maken is een kortingsbon van € 25,00 bijgevoegd.
Als we toch met de tijd mee moeten gaan, dan maar niet lang zeuren en meteen naar een van de ZIGGO-dealers in de buurt om zo'n ding aan te schaffen. Vanwege de grote vraag nergens op voorraad, maar wel te reserveren waarbij nóg een leuke ZIGGO-verrassing:
Overschakelen van analoog naar digitaal kost niet € 99,00, maar € 129,00 !!!
Er moet namelijk ook nog een smartkaart à € 30,00 worden aangeschaft, willen we niet blijven verstoken van beeldsignaal.
Nergens, maar dan ook nergens, wordt er op de ZIGGO-site of in de brief gerept over de aparte aanschaf van een smartkaart.
Men doet voorkomen dat je met de aanschaf van het "installatiepakket digitale televisie" klaar bent voor het nieuwe systeem.
Bij alle door mij bezochte dealers (4) wordt deze onjuiste voorlichting beaamd en zorgt steeds opnieuw voor discussies, terwijl ook zij daar niets aan kunnen doen.
ZIGGO, over volksverlakkerij gesproken!
Geen wonder dat dit bedrijf al heel lang in de "klachten top tien" staat en met dit soort geintjes daar ook in de toekomst voorlopig zal blijven.

antzan
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2003 19:43

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door antzan »

Ik begrijp het niet. Vorige week de nota gehad van Ziggo,
verzenden , smartcart ,decoder , alles gratis ,
maar ik had wel on-line besteld.Het staat er nog steeds op.
en er stond vandaag in de krant een bon van de Roda fanclub [winkel ]
waar je alles krijgt voor 49,95 inclusief stickers om je decoder
een Roda " jasje " aan te doen.

antzan
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 nov 2003 19:43

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door antzan »

Ik begreep niet waarom iedereen bleef klagen ,
dus ik heb het nog eens nagekeken.
Het is zo , dat als je alles in 1 pakket besteld , verzenden, decoder, card en instellateur ratis zijn .
en vandaag stond in de weekend gazet :
t/m 10 April in de Rodafan-shop 49,95voor decoder
plus 2 mndn eredivisie live [ wel zelfafhalen ]

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Ron L »

Dit blogje schreef ik zojuist voordat ik hier belandde...

Liegniet-tenne
Vandaag kregen we weer eens een brief binnen van Ziggo. Dit is sinds jaar en dag onze kabelhoer (analoge TV) en vroeger (toen het nog @home heette) is het even mijn slechtste internetprovider ooit geweest.
Ik ben zelden zo boos op een instelling geweest als toen ik mijn abonnement bij @homo op had gezegd en ik maar geen specificatie van de openstaande rekening van ze kreeg. Wat ik WEL van ze kreeg waren dreigbrieven en na enkele maanden mailen, schrijven en faxen naar ze vonden ze het inschakelen van een deurwaarder ook de normaalste zaak van de wereld. Uiteindelijk trok ik toch aan het korste eind en de deurwaarder kwam ook voor mijn rekening. Nog steeds als eraan terug denk, zou ik @home graag een keer aan nieuwe dubbele beglazing willen helpen.

Ik heb overwogen om toen ook moederbedrijf Essent buiten te schoppen maar ik hoorde teveel geluiden over problemen met overstappen en over hun stroomleveringen had ik nog geen klachten. Een totale inschattingsfout van mijn verbruik door Essent kostte met wel een leuke vakantie als bijbetaling (bijna 700 eur na mijn eerste jaar in deze woning maar die stroom had ik ook verbruikt. Dat ik bij mijn intrek hier al had gezegd dat het voorschot mij veel te laag leek werd natuurlijk meteen verworpen door Essent. "Dit is echt een normaal voorschot voor dat soort woningen hoor". Ja hoor... heel normaal, dat bleek wel! Het geld was al van mijn rekening getrokken voordat ik er erg in had.

In mijn betrekking als systeembeheerder heb ik ook al aanvaringen met @home/ziggo gehad. Zo vonden ze bij @home dat de naam van de mailserver van een klant -ik citeer uit de geblokkeerde e-mail van @home- "... is a silly name for a mailserver" en e-mail van onze server werden niet doorgelaten naar @home abonnee's. Denk nu niet dat ze op e-mailtjes (verzonden via een ANDERE mailserver) reageerde toen ik wilde weten waarom dit het geval was.
Maanden later leken we weer wel te mogen mailen aan @home abonnee's maar nu vond men bij @home dat haar klanten geen (virusvrije) MS-Worddocumenten mochten ontvangen. Ik betwijfel ten zeerste dat deze klanten daarvan op de hoogte waren en ik weet ook vrij zeker dat veel van hun klanten het hier ook niet mee eens zouden zijn.

Maar vandaag komt Ziggo dus met een nieuwe brief... In eerste instantie lijkt het de zoveelste aanbieding voor digitale tv. Ik wil geen digitale tv omdat ik geen zin heb om 5 digitale ontvangers in mijn huis te plaatsen (2 recorders, 2 tv's en een pc met tv-kaart)Laat mij maar lekker op de kabel kijken! Zo slecht is die nou ook weer niet. Die kabel-tv is de laatste 10 jaar wel systematisch verhoogd in prijs zodat digitale tv nu een goedkoper alternatief lijkt. Tenzij je 5 ontvangers nodig hebt, natuurlijk en daarbij zitten in het goedkopere abonnement natuurlijk minder zenders.

Maar nu komt het leukste: we krijgen nu voor hetzelfde geld ineens 5 zenders minder op de kabel! Als we deze willen houden, dan MOETEN we digitaal! Ja hoor, natuurlijk!

Laten we eens een vergelijking trekken:
Je huurt bij mij een domein en met e-mail en een website. Je krijgt 250 MB ruimte voor een website en 10 e-mailboxen. Elk jaar verhoog ik de prijs een klein beetje en na een paar jaar ga ik je een brief sturen dat je een ander hostingpakket kan nemen waarvoor je ook een duurdere pc nodig hebt maar dan betaal je wel minder per maand. Hoewel, minder... als je overstapt krijg je standaard wel één e-mailadres minder. Die brief ga ik je een paar keer per jaar sturen. Als je dan na een paar jaar nog niet overgestapt bent stuur ik je een brief dat je ineens nog maar 200 MB ruimte voor een website krijgt en je mag nog maar 8 e-mailboxen gebruiken. Tenzij je alsnog voor het andere hostingpakket kiest... Hoeveel klanten zou ik hiermee stimuleren?? Zouden ze dat niet doorhebben?
Mijn bedrijf heeft al jaren juist het omgekeerde gedaan: ik heb steeds meer diensten en ruimte gegeven voor hetzelfde geld. Maar ik ben dan ook geen Ziggo.

De prijs van de kabel wordt natuurlijk niet verlaagd ondanks het verminderde aanbod. Ik verwacht elk moment te moeten gaan overstappen op glasvezel om uberhaupt nog Nederlandstalige zenders te mogen bekijken. Of ik kan vanaf volgende maand misschien alleen nog op mijn pc naar het NOS-nieuws kijken. Heeft er misschien nog iemand een oude antenne op het dak staan die ik kan overnemen?

wrpglasbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 09:03

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door wrpglasbergen »

Na aankondiging dat er 4 zenders uit het analoge aanbod verwijderd zouden worden is het dus intussen zo ver. TV5 en Arte verdwenen en nog twee andere. Indeling zenders op tv en dvd-recorder zomaar aangepast. Moet ik nog uitzoeken hoe ik dat weer werkend krijg.

Schandalige actie van Ziggo, vooral omdat er geen enkele compensatie tegenover staat. Op deze manier mensen dwingen op digitaal over te gaan met weliswaar voordelen maar net zo veel nadelen.

Daar zou Radar nu eens uitgebreid aandacht aan moeten besteden!

kim26
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2009 02:12

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door kim26 »

Het is inderdaad gewoon onacceptabel en onbeschoft.
Bij ons wordt ook zoals bij velen RTL en Sat1 gekeken. Mijn moeder is blij dat ze een schotel heeft en geen gedwongen keuze hoeft te maken. Mijn vader van 65 krijgt al teveel als hij hoort wat'ie ervoor moet aanschaffen...
Na vergeleken te hebben met bv KPN of Tele2 bleek dat die de Duitse zenders niet eens in het overzicht hebben staan.
Jammer genoeg heb ik de optie schotel niet vanwege de verhuurder anders had ik per direct opgezegd. ( Met die dreigementen had ziggo al rekening gehouden, wordt ook nog mooi uitgelegd hoe je kunt opzeggen in de brief)
Dan toch maar klant blijven en zo'n ontvanger aanschaffen?

En als je dan van plan bent digitaal te gaan kijken wil je dat niet op zo'n ouwe bak van een tv... Dus op zoek naar een flatscreen... Tja zegt de verkoper als de tv HD ondersteunt dan zou t zonde zijn er geen gebruik van te maken , advies is dus het duurdere HD kastje. Zonder smartcard bij hem...
Op de site van ziggo zag ik dat die er idd in het installatiepakket bij zit. Maar ook weer € 199...( min € 50)

Okeej het zit er sowieso in de toekomst aan te komen, maar ik was nog tevreden met mijn bakbeest en het analoge beeld.
Wat mij ergert is dat je gedwongen wordt een keuze te maken, totaal geen compensatie voor het ongemak dat zij veroorzaken en de plotselinge onverwachte uitgaves ( nieuwe TV en HD is eigen keuze i know). Over creditcrisis gesproken...
Denk dat meer mensen dan toch maar toegeven net als ik en dat gun ik ze niet.
De TV staat al, de ontvanger nog niet, kortingsactie loopt tot 31 MEI...
tot die tijd bedenk ik me nog, misschien is er toch nog een andere oplossing...

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door honest »

Digitaal tv bij Ziggo kost je niets extra alleen je moet een decoder aanschaffen.
Wanneer je al internet en tv van Ziggo hebt is het voordeliger om dit om te zetten naar een Alles in een pakket en dan krijg je de digitale ontvanger gratis.
Dit pakket is maandelijks opzegbaar.

Gesloten