LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat keuken: hoe herkennen? Scharnieren / laden

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Jimmyt

Systemat keuken: hoe herkennen? Scharnieren / laden

Ongelezen bericht door Jimmyt »

Wij hebben bij Grando een Systemat keuken gekocht, die vandaag geplaatst is. Nog een paar kleine puntjes, maar het ziet er erg gaaf uit.

Ik vroeg me hoe je een Systemat keuken herkent? Hoe zien de zijkant van de laden er bijv. uit, en de scharnieren? Zijn er ergens foto's waar ik die zou kunnen zien.

De reden dat ik het vraag is dat er op de scharnieren Grando zichtbaar is.

striker009

Re: Systemat keuken: hoe herkennen? Scharnieren / laden

Ongelezen bericht door striker009 »

http://www.haecker-kuechen.de/

Hier kan je een aantal foto's zien van de keukens.

De scharnieren zijn van Hettich, dit is te zien in het scharnier wat in de deur is gefreest.

Hellemons

Ongelezen bericht door Hellemons »

Ben ook van plan bij Grando te gaan kijken.
Maar die link naar die webside is mooi, maar hoe herken je de kastjes dan precies? Staat hier 'systemat' ergens in dan?
Dus een systemat keuken is van hogere kwaliteit dan een 'normale' keuken, is deze dan ook veel duurder?

Ander vraagje, doet Grando ook aansluiten bij de montage?

oostd188

Ongelezen bericht door oostd188 »

Systemat is wel een mooi merk vinden wij.... sinds 3 weken ;-)

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De naam op de scharnieren is i.h.a. gewoon een (plastic) plaatje. Afhankelijk van de naam waaronder de keuken wordt verkocht (waarin het scharnier is gemonteerd) staat er Grando op, of Berghaus, of van mijn part Beun de Haas, als die dat zou willen.

Op de zelfde manier staat er ook op de zijkant van de lades soms een merk gedrukt. Dat kan dus ook van alles zijn, maar zegt weinig over de fabriek waar de keuken wordt gemaakt.

Je kunt de fabrikant van je keuken dus beter aan echte producteigenschappen herkennen, zoals bijvoorbeeld of de korven een glazen zijkant hebben of niet, etc.

(G)e(W)e(TE)n

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Systemat heeft onderkast deuren van 721 mm en bij greeploos 690 mm, de korpus diepte is 560 mm en de laden zijn grijs zonder plastic naam plaatjes op de laden. De scharnieren zijn van Hettich en de laden van Grass.

GWTE

ikkedus2

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

Hacker classic heeft deuren van 72,1 cm. Systemat maten zijn raster 13 cm, dwz dus deurmaat 78 cm of 65 cm.

Klant was ooit Koning

Ongelezen bericht door Klant was ooit Koning »

:Hettich en de laden van Grass.

Is het dan ook zo dat zodra er Hettich op een scharnier staat het automatisch bij iedere keuken om het merk Systemat gaat, of zie ik dat verkeerd ? Mijn keuken is (helaas) van Brugman, het woord Grass zie ik nergens op de lade staan.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Hettich is een toeleverancier van hang en sluitwerk. Scharnieren en ladegeleiders. Hetzelfde geldt voor Grass en Blumm.

Dus er zijn meerdere fabrikanten die dit gebruiken.

Het enige waaraan je 100% zou kunnen controleren of het een systemat is dat is de factuur van de fabriek.

Gesloten