LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MULTIDIDACT

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Driessen
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:22

MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door Driessen »

Dit onderwerp is gestart om mensen die gaan Googlen op Multididact gewaarschuwd kunnen worden over Multididact.

Aanstaande cursisten: LET OP!!!!!

Multididact is een doorstart van Scheidegger. Lees en Google dus over Scheidegger alvorens u met hen in zee gaat!!!!

Zoek via een andere instantie een geschikte cursus, want wat wij door Scheidegger...lees Multididact.....nu moeten doormaken is een hel.

Doré
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2008 11:32

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door Doré »

Hoi Driessen,

Deze ellende had voorkomen kunnen worden als een medewerker die aan de bel trok niet op non-actief werd gezet, gegijzeld en nota bene veroordeeld omdat hij smaad en laster ten laste werd gelegd. Ook is Scheidegger Opleidingen BV verantwoordelijk voor het verwijderen van aanwijzingen dan had deze ellende allang voorkomen kunnen worden, de informatie uitwisseling onder gedupeerden is groot genoeg om MultiDidact failliet te laten verklaren nu ze Scheidegger hebben overgenomen, terugbetalen en financieel schadeloos stellen is de enige optie.

Uiteindelijk probeert Scheidegger nu via MultiDiDact z'n straatje schoon te vegen, blijkt dat deze medewerker al die tijd gelijk had. Dezelfde medewerkers die bij Scheidegger werkten werken nu gewoon bij MultiDidact, o.a. de bij de KvK ingeschreven Directeur is notabene dezelfde als van Scheidegger

Niet toevallig dat Banco Santander na de overname van RBS en Comfort Card die overigens gewoon doorgaat met kredietverstrekkingen € 7 Miljard nodig schijnt te hebben, er kwamen nogal wat lijken uit de kast en laat dat nou net het bedrag zijn dat via Scheidegger Opleidingen BV al die jaren met gefingeerde contracten verkregen te zijn en nu met terugwerkende kracht terugbetaald moeten worden ook diegene die al Comfort Card en Scheidegger met dit soort contracten al afgekocht hebben.

Driessen
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:22

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door Driessen »

.......Is hier überhaupt niets aan te doen dan??
Ergste nog is dat ik op 28 oktober een brief ontvangen heb dat ik het geld van Scheidegger terug zou krijgen vanwege de slechte gezondheid van mijn partner die de opleidingen zou volgen. Vervolgens bel ik begin november en wordt me gewoon even gezegd dat ik het geld kwijt ben in verband met faillissement..............bijna € 7.000,- weg.

En minster Bos maar opkomen voor de rijken die geld teveel hebben en het op een buitenlandse bank zetten...

Deze oplichters moeten toch gepakt kunnen worden???? maar hoe....
Ik ben radeloos

gratis
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2008 08:59

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door gratis »

Scheidegger of moet ik zeggen multididact bekommerd zich niet om haar cursisten. Ook ik ben van mening dat het puur om het geld te doen is. Anders worden er geen grote groepen medewerkers ontslagen, om vervolgens zonder zich om alle gedupeerden te bekommeren verder te gaan onder de naam multididact.

Het enige wat ze voor multididact gebruiken zijn de cursisten van de lopende en de nog geplande opleidingen. deze leveren namelijk nog cash op. Het gaat dus echt voor multididact niet om de cursist maar om het cash.

Dit heeft multididact namelijk nodig om alsnog te overleven. Zonder deze cash is het ook snel met multididact afgelopen. En ja, ik geloof er heilig in dat multididact zich meer op de verkoop gaat concentreren en veel minder op het adviseren en echt opleiden. Uiteindelijk willen de grootaandeelhouder en Troelstra hun miljoenen investering terug, om multididact met winst te verkopen.

Scheidegger heeft zich nooit iets van de regels aan getrokken , waarom zou multididact dit dan wel doen?

De bende gaat gewoon verder onder een andere naam!

Gelukkig zijn er ook nog adviseurs die wel adviseren en niet alleen maar verkopen. Bij multididact werken ze ook met adviseurs/verkopers. Er gaan een aantal adviseurs van Scheidegger over naar multididact. Natuurlijk alleen de adviseurs die volgens de regels van multididact werken. Daarnaast worden de mensen nu gebeld waarbij multididact je eerst wil paaien d.m.v. een persoonlijk advies en na enkele dagen belt het multididact call center terug om dit advies te verkopen! Het klinkt persoonlijk en goed onderbouwd, maar bij multididact werkt niemand die iets van opleidingen afweet. Het gaat multididact alleen om de cash.

Tevens gaat multididact haar doelgroep benaderen via suustv, wat toebehoord aan dezelfde investeringsmaatschappij. Multididact wil op deze manier vooral de thuis zittende vrouwen bereiken.

De belangrijkste inkomsten van multididact moeten komen van de telesales en het kopen online.

Dit is mijn mening en enkele feiten over multididact!

zonnetje115
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2008 22:28

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door zonnetje115 »

Help,

Heb me eind aug 2008 opgegeven voor de opleiding Medische kantoorvaardigheden die start op 14 jan 2009.
Heb 500,00 aanbetaald en heb een afbetalingsregeling getekend
maar ik heb er geen vertrouwen meer in. :(
Als je ze opbelt zijn ze heel goed met hun commerciele praatjes ze hebben altijd een antwoord klaar.
Wat nu?

gratis
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2008 08:59

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door gratis »

hoi zonnetje115,

Heb je een afbetalingsregeling met Scheidegger getekend? Als dit zo is moet je partner (als je deze hebt) ook hebben getekend, anders is het contract niet rechtsgeldig.
Daarnaast zou je met je rechtsbijstand kunnen bellen, als je deze hebt, en vragen of contractuele verplichtingen naar scheidegger automatisch overgenomen kunnen worden door multididact! Misschien heb je wettelijk recht om je koop ongedaan te maken. Je krijgt tenslotte iets anders als waar je je voor hebt ingeschreven.
Een diploma van multididact is minder waardevol als een diploma van scheidegger. De naam multididact is een niets zeggende naam in de opleidingswereld. Multididact heeft niet het aanzien van scheidegger.
Mocht je geen rechtsbijstand hebben, kun je misschien e.e.a. navragen bij de consumentenbond of informatie inwinnen op www.consuwijzer.nl
Of sckakel anders de kassa belbus in! Die zijn al vaker succesvol geweest om een koop ongedaan te maken bij scheidegger.

Weet je al of je opleiding gewoon van start gaat? Op dit moment worden veel opleidingen uitgesteld!!! Het zou zomaar kunnen dat multididact ook de afgrond in valt.

Ik wens je in ieder geval veel succes en sterkte.

gratis
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2008 08:59

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door gratis »

Gaat dit over Multididact alias Scheidegger? :lol: :roll: :lol: :D

Half miljard schade door dubieuze handelspraktijken
Uitgegeven: 3 december 2008 12:08
Laatst gewijzigd: 3 december 2008 12:41

DEN HAAG - Nederlandse consumenten lijden per jaar ruim een half miljard euro schade door dubieuze handelspraktijken. Door misleidende of agressieve verkooptechnieken laten zij zich ertoe brengen iets te kopen, wat zij anders wellicht niet zouden hebben aangeschaft.
ANP

Ruim twee miljoen consumenten zijn het afgelopen jaar het slachtoffer geweest van dit soort praktijken.

Dit blijkt uit onderzoek dat de Consumentenautoriteit woensdag heeft aangeboden aan staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken.

Het onderzoek, waaraan 70.000 mensen hebben meegewerkt, richtte zich op praktijken als zogenaamd gratis producten, misleidende prijzenfestivals en loterijen, misleidende en agressieve verkoop tijdens busreisjes of via de telefoon en misbruik van dure telefoonnummers.

Misleidende aanbiedingen

Twee op de drie Nederlanders van boven de 18 jaar zijn het afgelopen jaar benaderd met misleidende aanbiedingen. "Iedereen kan slachtoffer worden", is volgens Marije Hulshof van de Consumentenautoriteit een belangrijke conclusie uit het rapport. "Het gebeurt iedere dag, overal om ons heen, soms zelfs zonder dat de betrokkene zich daarvan bewust is."

Het idee dat ouderen vaker slachtoffer zijn, blijkt niet te kloppen. Wel komt uit het onderzoek naar voren dat mensen uit de lagere inkomensgroepen vaker het slachtoffer zijn. Ook zijn vrouwen vaker de dupe dan mannen.

Onzichtbaar

Opvallend is dat de meeste mensen er niets tegen doen, of ze nu alleen doelwit waren of daadwerkelijk slachtoffer zijn geworden. Daardoor blijft het probleem grotendeels onzichtbaar. Het onderzoek heeft de aard en de omvang in beeld gebracht.

De Consumentenautoriteit kan hier hard tegen optreden en boetes opleggen tot 450.000 euro per overtreding van de Wet oneerlijke handelspraktijk. Maar dan moet zij wel klachten krijgen.

123hallo
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:56

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door 123hallo »

Mensen:

Ik ben in 2007 gestart met een opleiding Secretaresse bij Scheidegger.
In oktober 2007 heb ik een auto ongeluk gehad, waardoor ik de juf gebeld heb of ik huiswerk via email kon aanleveren.
Mij werd gelijk de les ontzegt.

Ok heb ik een laptop van Scheidegger mogen ontvangen welke werkelijk uit de jaar 0 komt!
In november 2007 zijn we begonnen met een nieuwe module en ik heb tot op heden nooit de boeken mogen ontvangen.

Heb een dijk aan brieven gestuurd en zelfs aangetekend en ook hierop geen reactie mogen ontvangen.
Heb een deurwaarderskantoor ingeschakeld om te kijken of ik mijn geld alsnog terug kan krijgen.

Ik ben van mening dat ik nog steeds een contract heb die niet afgelopen is. al beroept Scheidegger zch op zijn faillissement van 30 oktober jl.

GA DUS NOOIT STUDEREN VIA SCHEIDEGGER / MUTIDIDACT!!!!

Hessssie
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2009 11:44

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door Hessssie »

Hallo!

Hierbij vraag ik de gedupeerden deze verhalen naar mij toe te mailen. Ik ben bezig om een overzicht van klachten bijelkaar te krijgen. Er is een persoon van een media die graag deze verhalen wil horen.

Mail mij naar [email protected]

Groetjes Hester

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi Hester,

Volgens mij zijn er genoeg verhalen te vinden. Kun je deze niet uitprinten? op ook andere fora staan verhalen. Tik maar eens in google "scheidegger + fraude" moet je zien wat je allemaal krijgt

Hessssie
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2009 11:44

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door Hessssie »

Hoi Esme.

Dat klopt. Even scheidegger googlen en je hebt een hoop hits. Zelfs in het buitenland. De verhalen op de forums heb ik al. Heb alles al doorgespit.
Die gebruik ik ook al. Uit die verhalen kun je al een conclussie halen. Zo ben ik er al achter gekomen dat er een lijn in zit.
We hebben alleen de volledige verhalen nodig. Zodat we alles naastelkaar kunnen leggen en daar wat mee kunnen doen. Hoe meer mensen mee willen werken hoe meer ik kan doen!

Maar ik vraag me af wat jou ervaring is met scheidegger. Lees op alle forums veel reacties van jou. Zelfs een reactie van iemand dat ze iets aan jou moeten vragen omdat jij er ook veel van af weet.Mischien kan je me helpen als je dat wilt.

Groetjes Hester
Laatst gewijzigd door Hessssie op 26 feb 2009 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Hessssie
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2009 11:44

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door Hessssie »

Ps Driessen !

Neem contact met mij op met je verhaal! Met zijn allen kunnen we hopelijk echt wat doen. Jou verhaal is echt verschrikkelijk.

Groet Hester

bejoy
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2009 18:57

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door bejoy »

hallo
lotgenootjes

zo ,multididact is mijn rekenig aan het leegplunderen.
het was bij scheidegger al een janboel maar dit slaat echt alles
eind februari een bedrag van 100euro en nu een week later weer 100 euro.
ik heb daar over gebeld maar ze vonden het wel normaal omdat februari een korte maand was?????
en vriendelijk dat ze waren ja zo maak je vrienden maar ze wilde het geld niet terug storten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ik heb naar de giro gebeld en die zijde dat is strafbaar,hun hebben er voor gezorgd dat mijn 100 euro weer netjes op mijn rekening staat :lol:
dus lotgenootjes let goed op je afrekeningen voor je het weet ben je bankroet

groetjes bejoy

tbirth
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:49

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door tbirth »

Hallo mensen,

Ik ben TT kan iemand mij alsjeblieft meer info geven. Ik heb niet verder gekeken dan mijn neus langs is en ik heb mij dood leuk bij multididact ingeschreven en hun ook betaald.

Nu ik mijn mail aan het opruimen ben lees ik nu pas dat zij een onderdeel zijn van scheidegger. Toen ik dit googlde ben ik hier op deze site terecht gekomen.

Nu mijn schrik, verbazing en woede aanval voorbij is vraag ik mij af wat hieraan te doen is? (zelf ga ik hier morgen ook achter aan, ik zou graag wat informatie krijgen)

alvast bedankt!

bejoy
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2009 18:57

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door bejoy »

hallo tbirht

ik heb met je te doen,begrijp precies wat je bedoeld.
ik heb in maart 2008 getekend voor een opleiding toen nog scheidegger
heb nu actie ondernomen ik had het helemaal gehad met heel die rotzooi
ben naar het juridisch loket gegaan kwam jammer genoeg niet veel veder(misschien heb jij er wel iets aan het is altijd de moeite waard om eens langs te gaan)
ik heb mijn rechstbijstand in geschakeld ik hoop dat ze me daar wel kunnen helpen.

gr bejoy

tbirth
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:49

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door tbirth »

Hoi bejoy,

Bedankt voor je reactie! Ik vraag mij alleen af omdat ik iedereen over scheidegger hoor. Ik heb mij ingeschreven bij Multididact zelf ik heb de naam scheiddeger alleen te horen gekregen in een mail.
Als ik het dus goed heb begrepen hier is dit alleen een naamsverandering? (misschien wat een naiefe vraag maar voordat ik stappen onderneem wil ik eerst het verhaal goed begrijpen!)

Voor degene waar nog steeds geld van de bank wordt afgeschreven, neem in iedere geval op met je bank en laat dit blokkeren! Ik weet niet exact hoeveel dagen na afschrijving maar ik weet wel dat je het zelfs nog een aantal dagen erna het zelfs nog terug kan vorderen.

Doei Tbirth

tbirth
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:49

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door tbirth »

Lieve mensen,

Aangezien ik nooit direct met scheidegger heb te maken gehad, kan iemand mij hun K.V.K nummer geven?

Alvast bedankt,

Tbirth

bejoy
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2009 18:57

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door bejoy »

hallo tbirth

zoals je weet had ik mijn rechstbijstand ingeschakeld,heb bericht terug gehad daar werd ik niet vrolijker van,

volgens hun is alles rechtsgeldig(ook nu ze ondere andere naam veder gaan)

dus dit betekent voor mij dat ik er nog vier jaar aanvast zit

je vraagt of het nu multi didact is of scheidegger
je betaald aan multi didact,en bv briefwisselingen een examen blijft het scheidegger
ja ik snap het ook allemaal niet maar het gaat gewoon door met heel het rotzooitje

je vraag nu of iemand het nummer van k v k heeft, ik wil je vragen wat je daar mee gaan doen

ik vindt het rot voor je ik had liever beter nieuws aan je willen vertellen

groetjes bejoy

tbirth
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:49

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door tbirth »

Hoi Bejoy,

Ik heb namelijk van hun het KVK nr gekregen van multididact nederland bv., ik deze gegevens wil vergelijken met de gegevens van scheidegger.

Wat ik niet begrijp is of mensen wel deze cursus hebben gedaan of dat zij alleen hebben betaald?! Wat is nu precies wat er fout is gegaan?

Hessssie
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2009 11:44

Re: MULTIDIDACT

Ongelezen bericht door Hessssie »

Hoi,

Multididact is een dochteronderneming van scheidegger die het failliete scheidegger heeft overgenomen. Multididact voert nu de scheidegger opleidingen door. Er is veel met de betalingen misgegaan..

Waar je erg moet opletten is dat als je contracten tekent dat je open gedeeltes die niet zijn ingevuld doorstreept. zo kan er later niet iets bijgeschreven worden zoals in mijn geval.

Ik weet niet hoe multididact werkt maar men heeft wel veel dingen in hun beleid verranderd.

Nog even een vraagje voor andere forum gebruikers! Heeft iemand ervaring met de vervalste contracten van comferd card? Kan wel wat advies gebruiken(van alleen mensen die het ook hebben gehad!) Ben er nog mee bezig en ga nu met een advocaat om de tafel maar het faillisement bemoeilijkt alles.
Overigens is dit probleem onstaan met de oude scheidegger.


Groetjes Hester

Gesloten