LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online en haar vaste klanten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Frankman
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:48

Online en haar vaste klanten

Ongelezen bericht door Frankman »

Sinds 2004 maak ik gebruik van online ( voorheen wannadoo, orange)
Elk jaar wordt mijn abonnement stilzwijgend verlengd, opzich geen probleem, ik ondervind geen problemen en ben een tevreden gebruiker van internet adsl extra. ad € 26

aangezien ik weet dat mijn contractperiode eind maart afloopt en ik inmiddels heb gezien dat online het exact zelfde abonnement inmiddels voor € 20 per maand aanbied aan haar nieuwe klanten was ik toch even benieuwd of per ingaande mijn nieuwe jaarcontract, ik ook die € 6. minder per maand zou betalen. Dus even bellen, ik was nog niet uitgesproken of ik werd al gecorrigeerd dat ik te laat was, ik had dit een maand eerder aanmoeten geven. Dus ik vroeg hem nog, als ik een maand eerder had gebelt, dan had ik mijn abonnement dus per 1 april voor € 6 minder per maand kunnen afsluiten. Dit werd bevestigd.
Dus jullie verlengen stilzwijgend dus gedateerde ( hogere )abonnements prijzen, jullie bieden dan niet stilzwijgend de dan huidige lager abonnementsprijs aan?. Klopt zij online. Vorig jaar juli hebben jullie stilzwijgend het abonnementsgeld een paar dubbeltjes verhoogd gedurende mijn looptijd, ik zeg dan corrigeren jullie de prijzen wel? Ja dat klopt meneer, maar dan kunt u uw abonnement binnen een maand opzeggen.

Dit klopt toch niet? Wel corrigeren als je verhoogd, maar niet als de prijs wordt verlaagd? . In beide gevallen wordt mijn abonnementsgeld toch duurder en zou ik toch met inachtneming van 1 maand opzegtermijn moeten kunnen opzeggen. En niet wachten tot 1 juli as totdat de wetgeving hierin veranderd?

De online medewerker was het helemaal met mij eens, alleen mag hij van online dit niet aanpassen. Naar verluid hebben online medewerkers zelfs naar het management van online aangeven dat dit moet worden aangepast. het management gaat hier niet in mee

valt hier nog wat aan te doen? kan ik mij nog ergens op beroepen, ik voel me als vaste klant onzettend gepiepeld....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Online en haar vaste klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan nog downgraden naar een goedkoper 4mb abo à 18 euro per maand. Meer zit er helaas niet in vrees ik. Zie ook de algemene voorwaarden:

http://www.online.nl/popup/algemene-voorwaarden.html

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Online en haar vaste klanten

Ongelezen bericht door renegade66 »

het zijn sowieso oplichters bij Online

Ik heb dus ook een klacht over Online.nl.
ik heb het duurste pakket van Online, te weten adsl extra+telefonie totaal. werkt allemaal redelijk tot ik naar de snelheid ging kijken. die is belabberd. blijkt dat ik maar maximaal 8Mb kan halen ipv 20Mb. ik haal zelfs maximaal maar 4,5 Mb. ik zit maar 1700meter van de centrale, dus moet toch een kleine 7 Mb kunnen halen. ik heb diverse keren gebeld en een klacht ingediend en er word gewoon gezegd, u zit op een KW-netwerk. houd dus in op de lijn van KPN en u kunt geen hogere snelheid halen. ik ontplofte bijna. bij telfort en alice haalde ik wel gemiddeld 18Mb over de zelfde kabel. het is toch te gek voor woorden dat je het duurste neemt en dat je het minste krijgt, je gaat toch ook geen FULL HD tv kopen en genoegen nemen met een draagbaar crt schermpje voor de prijs van een full hd tv. dit is pure oplichting. ze zijn met mij nog niet klaar.

gjwesteneng
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2009 12:15

Re: Online en haar vaste klanten

Ongelezen bericht door gjwesteneng »

Nou ja om het nou daarom per definitie oplichters te noemen gaat me wat ver....

Ik ben ook vaste klant en zag ineens dat het pakket wat ik heb (ADSL extra + telefonietotaal) tegenwoordig een stuk goedkoper is! Ik betaal 47 euro/mnd (dat is incl. wifi en PC veiligheid) en dat kan tegenwoordig dus voor 33 euro/mnd.

De actie op de website was al verlopen, maar ik ging toch bellen. En de medewerker gaat nu mijn abonnement omzetten, dus dat scheelt 14 euro/mnd door 1 telefoontje. Hij zei dat ze bezig waren alle bestaande klanten op te bellen om de verlaging voor iedereen beschikbaar te maken.....hmmm....nou ja in mijn geval hielp het dus om zelf actie te ondernemen.

Overigens had ik laatst een probleem met mijn internet/telefoon en belde mobiel de helpdesk. De verbinding viel weg en de helpdesk medewerker belde me terug!!! Ongekend!!!

Dus ik ben een tevreden Online klant, heel wat beter dan mijn HetNet ervaring, waar ze je echt niet WILLEN helpen.

DasBalen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2009 11:17

Re: Online en haar vaste klanten

Ongelezen bericht door DasBalen »

Gisteren inderdaad gebeld als vaste klant van Online (Wanadoo-Orange) door Online dat mijn ADSL Extra + Telefonie Totaal abonnement bijna afloopt (in oktober!) en dat het bij een stilzwijgende verlenging naar een prijs van € 43,00 (!) gaat, maar als ik nu ‘overstap’ en van hun aanbieding gebruik maak ga ik € 33,00 betalen.

Ik betaal nu € 31,99 voor ADSL Extra + Telefonie Totaal met WiFi en Livebox in bruikleen en daar komen dan nog de telefoonkosten (0, 04 per gesprek en mobiele kosten) bij.

Ten eerste mogen ze volgens de statuten (art. 2.2) niet zomaar de prijs verhogen zonder mij daarvan via ‘schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Online’ op de hoogte te stellen.

Ten tweede: waarom zou ik als vast klant een euro extra gaan betalen voor hetzelfde abonnement?

Ik snap hier echt niets van!
Het telefoongesprek begon nog wel met de vraag of ik tevreden was met Online. Hier heb ik op geantwoord: “Ja, tot nu toe wel.”
Ik heb net een nieuwe adapter toegestuurd gekregen omdat de oude na jaren trouwe dienst oververhit raakte waardoor de Livebox zichzelf uitschakelde. Eén telefoontje (via mijn KPN-lijn !) met de helpdesk en alles wordt keurig geregeld en snel opgestuurd.
Mijn eerste Wanadoo-Livebox was na 2 jaar in gebruik te zijn geweest kapot gegaan en ook toen werd alles vlot geregeld en had ik zo (van Orange) een nieuwe Livebox in huis.

Wie het weet mag het zeggen, ik word vrijdag 8 mei teruggebeld door Online met de vraag of ik wel of niet van deze aanbieding gebruik maak. Het enige verschil is waarschijnlijk dat ik mijn KPN dan kan opzeggen, maar die blijk in tijd van problemen met Online toch wel nuttig te zijn.

Overigens haal ik maar een snelheid van 3 Mbit/s en beloofd de snelheidstest op de site van Online mij een snelheid van 4-8 Mbit/s bij Online Internet.

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Online en haar vaste klanten

Ongelezen bericht door boskabouter »

En als je die nieuwe aanbieding krijgt, geldt ie dan voor weer een jaar?
Maar goed, dat heb ik ook meegemaakt, na 2 jaar een nieuwe livebox ontvangen na wat gebeld te hebben en nu komt er een nieuwe adapter aan. Dus ik heb dezelfde problemen gehad.
Ik ben benieuwd of ze mij gaan bellen voor een goedkoper abonnement met dezelfde condities. Ik zal het in de gaten gaan houden.
Heb ook gelijk eens geïnformeerd naar de speedtouch, de opvolger van de livebox. Is mogelijk maar dan moeten ze één en ander opnieuw instellen en je hebt een paar dagen géén telefonie werd mij gemaild.

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: Online en haar vaste klanten

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Heb zelfde probleem met On Line als al eerder door Frankman is beschreven. Ben daarna ronduit onbeschoft door hen behandeld, heb nu een en ander neerlegd bij Consuwijzer maar dat schiet ook niet echt op. Het zou me niet verbazen als al niet veel meer klanten op deze wijze door dit bedrijf geschoffeerd worden en zou het daarom niet eens tijd worden dat we proberen hier gezamenlijk iets aan te doen?

Gesloten