LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Toch wel. Het is gewoon een vergelijk ter verduidelijking.
Je bent niet nieuw hier, je weet hoe het werkt, je moet je niet van de domme houden.
En ook niet met argumenten komen dat de Aldi toch niets doet. Dat is geen reden, de Aldi MOET er iets mee doen. Als jij geen beter advies kunt geven kun jij misschien beter weg blijven hier.
Daarbij kun je in verschillende topics zeer positieve verhalen lezen over de Aldi, misschien onderschat je ze wel.

alfatrion
Berichten: 21956
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ouwe aap schreef:Nogmaals, ik ben het eens met alfatrion, TS moet echt bij de Aldi zijn.
Wat ik schreef wat dat dit het beste was, niet dat het de enige mogelijkheid was.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door puma73 »

@ouwe aap,

ik kan je op voorhand zeggen dat aldi daar verder niks mee doet, hoe graag ik dat anders had willen zien. dus is de naast beste oplossing dat men contact houdt met de fabrikant waar aldi naar verwijst

valerie87
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2009 15:21

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door valerie87 »

alles wat je bij een aldi en lidl en karwei gamma blokker kruidvat etc koopt zoals germatic stofzuigers daar zijn geen onderdelen van te krijgen of stofzuigers, maar dat word je er nooit bij verteld.

Toolboy

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door Toolboy »

Vele onderdelen van dat soort winkels en merken zijn gewoon verkrijgbaar,Mits u de juiste vakman kan vinden.

T

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door plumber »

Juiste vakman is vandaaag de dag ook moeilijk te vinden
Toolboy.Bij deze winkels zijn de artikelen soms zo goedkoop
dat ik de meeste mensen aanraad (ja ze komen wel eens
bij mij voor advies) om er twee te nemen.Als er een stuk is
pakken ze de ander en als die stuk is kan je van die twee
weer een goede maken.Levensduur voor twee van die goedkope
dingen minimaal 15 jaar.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door TheLD »

@puma73
ik kan je op voorhand zeggen dat aldi daar verder niks mee doet, hoe graag ik dat anders had willen zien.
Vertel, da's nml niet mijn ervaring. Je moet het natuurlijk niet bij de cassiere neerleggen (niet negatief bedoeld voor het desbetreffende winkelpersoneel van Neerlands Aldi vestigingen)

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Wat ik schreef wat dat dit het beste was, niet dat het de enige mogelijkheid was.
Deze opmerking heeft geen enkele toegevoegde waarde.
ik kan je op voorhand zeggen dat aldi daar verder niks mee doet, hoe graag ik dat anders had willen zien. dus is de naast beste oplossing dat men contact houdt met de fabrikant waar aldi naar verwijst
Nogal arrogant om voor de Aldi te gaan denken. En te antwoorden.
TS moet Aldi de kans geven om het recht te zetten.

alfatrion
Berichten: 21956
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als uit de woorden van een ander de schijn bestaat dat ik A zou hebben gesteld terwijl het B was, dan lijkt me dat ik dat het recht heb om dat te verduidelijken.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door BBCS »

Het punt is:

Volgens de wet is de verkopende partij het aanspreekpunt en mag de verkopende partij de consument niet zomaar doorverwijzen naar een voorschakel.

De verkopende partij mag wel de hulp inroepen van de fabrikant.

Wat er dus nu gebeurd:

De vakhandel mag de consument niet doorverwijzen en de grootgrutters en de grote electroketens wel.

Mijn punt:

Of iedereen mag de consument doorverwijzen naar de fabrikant of niemand, maar niet zoals het nu gebeurd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door puma73 »

bbcs,

voor de zoveelste keer,

dit probleem moet je aankaarten bij je branchevereniging. je moet met jouw problemen niet peoberen de consument op te zadelen.

stop een keer met je gezeur. geef positieve input of blijf weg

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door BBCS »

voor de zoveelste keer,

dit probleem moet je aankaarten bij je branchevereniging. je moet met jouw problemen niet peoberen de consument op te zadelen.



Wie gaat er bij de vakman zeuren dat hij de consument niet naar de fabrikant mag doorverwijzen om dat dit bij de wet verboden is en zegt ook dat wat de Aldi en consorten doen oke is????

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door puma73 »

bbcs

je moet eens stoppen met mensen woorden in de mond te leggen die ze niet gebruikt hebben.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door BBCS »

je moet eens stoppen met mensen woorden in de mond te leggen die ze niet gebruikt hebben.
Ten eerste: dat doen ze wel.

Daarnaast laten veel mensen zich afschepen dat ze zelf naar de fabrikant moeten, terwijl de verkopende partij het aanspreekpunt is.

De reden dat die grote ketens de regels mogen overtreden is dat zij goedkoper zijn als de reguliere vakhandel, en dat is dan weer gunstig voor de consument.
Belachelijk gewoon.

De TS moet gewoon naar de verkopende partij gaan en de verkopende partij moet het in orde maken of ervoor zorgen dat het in orde komt. De oplossing is dus niet dat de verkopende partij de TS naar de fabrikant doorstuurd.

alfatrion
Berichten: 21956
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben het met Puma eens. De consument mag zelf besluiten wanneer hij van welke rechten gebruik mag maken. Als de consument de vakman aan de wet wil houden en de Aldi niet dan is dat een keuze die de consument mag maken. En dat is geen reden om hier iedere keer er over te zeuren. Als jij vind dat je er hinder van hebt kun jezelf een rechtzaak staren of naar een verenging stappen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door BBCS »

Als de consument de vakman aan de wet wil houden en de Aldi niet dan is dat een keuze die de consument mag maken.
Dus de Aldi hoeft niet aan de regels te houden, omdat dit dan voor de consument gunstiger is?
En de vakman moet wel aan de regels houden, omdat er van een vakman meer verwacht wordt??

De consument moet inderdaad zelf weten waar hij de producten gaat kopen, maar om nu tegen de vakman te zeggen dat hij de consument niet naar de fabrikant mag doorverwijzen omdat dit tegen de regels is en de Aldi mag dat wel, dan klopt er iets niet.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

De consument mag zelf besluiten wanneer hij van welke rechten gebruik mag maken.
Uiteraard. En als het zo opgelost kan worden is het helemaal top. Maar daar gaat het nu niet over. De fabrikant lost het niet op een goede manier op. Althans niet naar mening van de TS, ook niet naar die van mij overigens.
En in dat geval moet de TS naar de verantwoordelijke gaan, dat is de Aldi in dit geval. Punt.
En je hoeft niet te reageren op BBCS. Hij heeft wel gelijk in wat hij zegt, maar hij hoeft daar niet in iedere topic over te beginnen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door puma73 »

een feit is dat bbcs in 99 van de 100 keer er compleet naast zit en met drogredenen probeert zijn gelijk te halen zoal hij dat nu ook weer doet.

op het moment dat bbcs ertnaast zit begint hij met allerlei niet te zaken doende feiten of zelf verzonnen feite proberen alsnog zijn gelijk te halen of hij gaat de underdog spelen.

alfatrion
Berichten: 21956
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door alfatrion »

De eigenaar van dit product MOET helemaal niets. Dit product heeft een fabrieksgarantie waarmee de koper bepaalde rechten krijg. Deze rechten zijn niet minder geldig als de wettelijke rechten. Een weg is dus die naar de Aldi, de ander is die naar Sertronics.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Afhandeling garantie Aldi/Sertronics

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Zucht

Gesloten