LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
OJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2006 11:07

AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door OJ »

Afgelopen week wilde de centrifuge van onze AEG-wasmachine niet langer op volle toeren draaien. Resultaat, natte was... Als de machine ging centrifugeren bleef ie op hetzelfde tempo draaien als tijdens de wasbeurt.
Na nog het een en ander geprobeerd te hebben, AEG (en dus Electrolux) gebeld voor een servicemonteur. Werd heel netjes geholpen en de service kwam goed over. Donderdag gebeld, dinsdag (vandaag dus) kon de monteur langskomen.
Het frustrerende was alleen dat gisteren bij een wanhoopswasje (de berg was werd steeds groter) de centrifuge het opeens weer wel deed! Raar, maar wat ons betreft nog steeds reden genoeg om de monteur te laten komen.

Die is dus net de deur uit zonder resultaten. De wasmachine bevatte geen foutcodes en alle tests liepen gesmeerd. Hij heeft geen reden kunnen vinden waarom de centrifuge het eerder niet deed. Al met al een vriendelijk gesprek met begrip aan beide kanten. Op die manier had ik ook graag uit elkaar willen gaan... Helaas was dat niet het geval, want meneer kwam nog even met een rekening aan. Voorrijkosten en 15 minuten arbeidsloon, in totaal 62 euro!!!
Zakelijk gezien begrijp ik dat best, maar qua servicegerichtheid niet. Als ik binnen de garantietermijn een probleem met mijn apparaat constateer dan verwacht ik dat dat gratis verholpen wordt. Als een monteur de oorzaak dan niet kan achterhalen, is dat niet mijn probleem, maar die van de monteur.

Heeft iemand enig idee of het nut heeft om hier nog verder tegenin te gaan bij Electrolux? Misschien iemand die hetzelfde gehad heeft? Ik heb het gevoel dat bovenstaand verhaal niet echt kans maakt op coulance van Electrolux.

Overigens ben ik akkoord gegaan met een eenmalige machtiging. Ik had liever een rekening thuisgestuurd gekregen, maar dat zou nog eens 10 euro extra aan factuurkosten met zich meebrengen. Bizar!!!

ikbenik

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik binnen de garantietermijn een probleem met mijn apparaat constateer dan verwacht ik dat dat gratis verholpen wordt. Als een monteur de oorzaak dan niet kan achterhalen, is dat niet mijn probleem, maar die van de monteur.
Dat is niet het probleem van de monteur, maar van jouw.

De reden dat de monteurs hiervoor een vergoeding vragen heeft te maken omdat er consumenten bij zijn die voor ieder klein dingetje de monteur erbij roepen.

Dus dat de monteurs nu een rekening maken is te danken aan de zeurkousen en zipzeikers onder de consumenten.
Want er zijn nog legio consumenten die nooit de gebruiksaanwijzing lezen en gebruiken.

Onder de monteurs is niet voor niets de gezegde:

Read The F*cking Manual
And
Use The F*cking Manual!

Oftewel:
Lees de verdomde gebruiksaanwijzing
en
GEBRUIK DE GEBRUIKSAANWIJZING!

Een hele hoop klachten worden hiermee voorkomen.
Maarja. De Nederlanders zijn eigenwijs.



Ik beweer hier dus niet dat jij de gebruiksaanwijzing niet gebruikt OJ.
Maar dit is de oorzaak.
Daarnaast is het zo dat je eerst het probleem moet zien, anders kun je het probleem niet oplossen.
Heel vaak is het zo dat als de monteur geen probleem kan ontdekken dat heel vaak de monteurs zeggen: zeker de handleiding niet gelezen.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Laat ik het hier ook even uitleggen. Electrolux service is een aparte organisatie die alleen werkt in opdracht van de winkelier. Zij verlenen dus alleen de service. Dat er dan betaalt moet worden, is normaal zelfs als er nog garantie op het apparaat zit. Dan kan de rekening naar de winkelier worden gebracht of worden opgestuurd en daarna zullen de kosten worden terug gestort. Is voor een consument misschien wat onlogisch, maar zo wordt misbruik en fraude voorkomen.

Vr. Gr. Hans.

smonty
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:09

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door smonty »

Ik heb zeer slechte ervaringen met een AEG wasmachine en fabrikant Electrolux. Ik zou alle mensen die willen overgaan tot aankoop AEG ? Electrolux product willen waarschuwen en adviseren op internet te kijken naar klachten over dit merk en fabrikant.
Ik kan het iedereen afraden.

smonty
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:09

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door smonty »

Beste OJ,

Ik heb ook ziets als jij meegemaakt met mijn wasmachine. Als je de klantenservice van AEG al belt, zijn ze onvriendelijk en onbehulpzaam. Ik had een splinternieuwe AEG wasmachine gekocht en na een paar maanden vertoonde het al gebreken, het functioneerde op den duur niet meer. Toen ik belde voor een afsrpaak ging de mevrouw van de afdeling helemaal tegen me tekeer dat het mijn schuld zou zijn en dat ik de filter moest schoonmaken blablabla. Omdat ik het zelf niet op kon lossen, is een monteru langsgeweest. Er waren 2 mankementen geconstateerd, elctronische moduul en motor moesten vervangen wordenn. De machine deed het weer tijdelijk.

Na een aantal maanden ging het branderig ruiken en de water werd niet afgevoerd. Ik heb de handleiding en, maar kon het niet oplossen. Dus ik weer AEG gebeld. Komt er een monteur en maakt de machine open...daarna haalt ie een propje eruit (ik was er niet bij toen hij dat er uit had gehaald) en zegt ie dat het mijn schuld is omdat ik de filter niet schoongemaakt zou hebben. Maar ik zou het propje zelf nooit gevonden kunnen hebben. Dus de reparatie is binnen de fabriekgarantie voor mijn rekening evenals de vooriijkosten en alle andere kosten. De rekening was 90 euro. Ik weigerde de nota te tekenen, want ik was het niet met hem eens.
Ik heb de zaak bij mijn rechtsbijstandverzekeraar ondergebracht, want dit gaat mij te ver.

Ik weet nu wel dat ik nooit meer een AEG of Electrolux product zal aanschaffen. Ze zijn onvriendelijk, hebben een starre houding en van coulance hebben ze nooit gehoord. Ook al is het niet jouw schuld, dan kun je nog geen medewerking verwachten. Zelfs de afdeling consumentenbelangen van AEG Electrolux is zeer onvriendelijk en is een soort schijnafdeling. Ze werken in het belang van Electrolux en niet van de klant. Het is niet te geloven de schriftelijke reactie van deze afdeling. Ik ben van plan de reacttie van de afdeling Consumentenbelangen van AEG te plaatsen op internet. Je haren gaan echt rechtop staan van verbazing.

Echt een verschrikkelijk product met de allervreselijkste service.
Echt om van te huilen. :cry:

Nique1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2009 07:14

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door Nique1 »

Ik heb nog geen jaar geleden een Zanussi wasmachine gekocht, nadat een wasmachine die ik al jaren had gewoon op was.
Na nog geen paar maanden zat de afvoer? al verstopt met 1 sok.
Probleem verholpen door electrolux. Vervolgens na paar maanden weer een sok in de binnenkant van de buis in de wasmachine. Daar waar je niet bij kunt komen.
Ik heb de wasmachine normaal gevuld, maar nu moet ik over de 80 Euro betalen, omdat het mijn schuld zou zijn, ik zou hem wel te vol gedaan hebben. Dat is niet zo, maar moet voortaan alles maar in netjes wassen, sokken, onderbroeken. Ik heb het nooit eerder meegemaakt met een andere wasmachine.
Ik dacht dat wasmachines erop gemaakt waren, dat dit niet kan gebeuren. En ik heb nog garantie. Maar dat viel er natuurlijk niet onder ZEGGEN ze.
De monteur was trouwens nors en het interesseerde hem niets, gewoon betalen.
Dat is mooi, want ik koop daarom ook niets wat naar hen linkt.

Bandit-X
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 nov 2007 23:15

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door Bandit-X »

Nigue....

Het verhaal wat u verteld kan simpelweg niet uw schuld zijn.
Het kan niet zo wezen dat de was uit de trommel geraakt.
Tevens staat er in de beschrijving van uw machine vermeld hoeveel kilo er in de machine gedaan mag worden.
Dit soort verhalen hoor je regelmatig.

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

In dit soort gevallen kun je het beste niet betalen en als je toch betaalt dit dan er voor zorgen dat er op de bon staat 'onder protest', anders kan het gezien worden als instemming.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Ik heb onlangs een monteur bij mijn vaatwasser van AEG gehad. Heeft het probleem perfect opgelost en heeft zlefs de wasarmen die niet defect waren vervangen, omdat in een aantal gaatjes wat achtergeblven vuil zat. Ik zet er wel een paar nieuwe op, dan heb je dat ook weer als nieuw.

Normaal gesproken hoor je dat als klant gewoon schoon te maken en te houden.

Ik ben het dus absoluut niet met de azijnzeikers hierboven eens, maar zeer tevreden over de service van AEG

smonty
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:09

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door smonty »

Als je betaalt voor een duur product wat niets waard blijkt te zijn en de service nog waardelozer is, dan ben je gelijk een zeikerd?
Nee, het is goed dat zulke onafhankelijke forums bestaan, want dan weten mensen hoe producten en bedrijven echt zijn. Ik vind AEG en de service van AEG/Electrolux zo waardeloos. Het is echt niet te geloven hoe slecht het is. De afdeling Consumentenbelangen van AEG-Electrolux die zogenaamd de belangen van kopers "behartigt" speelt het zelfde vieze spelletje als AEG-/Electrolux. Ze zijn een schijnafdeling die de mond snoert van ontevreden klanten en ze in opdracht van hun baas AEG/Electrolux zelfs zo vreselijk behandeld, dat ze geen kant meer op kunnen. Mijn zus heeft ook een vreselijke ervaring gehad met een monteur van AEG die 2x hetzelfde rekende voor dezelfde reparatie, terwijl eerder aan haar werd gezegd dat een reparatie ook een garantietermijn kende. Als ze niet langdurig bezwaar had gemaakt, moest ze 2x betalen. AEG / Electrolux heeft slechte producten en biedt een nog slechtere service. Ik zal het NOOIT meer kopen en via mijn omgeving heb ik meerdere klachten van mensen gehoord.

Woorden van de zg CArlos6a vertrouw ik voor geen meter. Zelfs op zulke fora wordt klanten tegengesproken door zeikers als Carlos6a.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door Carlos6a »

@smonty

Omdat ik juist zeer goede ervaring heb met de service van AEG, mag dit toch ook gemeld worden.

Je hebt het over vieze spelletjes ,maar wat voor 'spelletjes' zijn dat dan. Kun je dat ook bewijzen, of stel je je naar de klantenservice net zo agressief op als in dit forum. Dan kan ik nl goed begrijpen dat er weinig bereidwilligheid van de kant van AEG is.

smonty
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:09

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door smonty »

@Carlos Voor zover je het nog niet begrepen hebt. AEG/Electrolux levert slechte kwaliteit producten en een nog slechtere service, maar dat zeggen ze niet aan klanten vooraf. Ze geven mooie beloftes (zoals garantie , goede service en ze hebben een zogenaamde schijnafdeling "consumentenbelangen"). Afdeling consumentenbelangen behartigt echter niet de belangen van de ontevreden consumenten, maar juist van AEG/Electrolux. Dat zijn vieze spelletjes.

En het verbaast me dat ontevreden klanten blijkbaar ook op deze onafhankelijke site niet hun ontevredenheid mogen uitdrukken door azijnzeikers als Carlos6a. Dan ben ik agressief of mag dat niet. Ik vermoed haast dat "tevreden Carlos' ook opereert vanuit AEG/Electrolux.

Mensen die tevreden zijn mogen dat best melden, maar niet op zo'n agressieve wijze als Carlos6a ontevreden klanten aanvallen.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Laat even duidelijk wezen. Ik heb geen enkele binding met AEG, behalve dan dat ik ooit een wasmachine,vaatwasser en droger van AEG heb gekocht.

Mijn wasmachine doet het al zonder storing vanaf 1996, de droger heb ik pas sinds ca 1 jaar en geen problemen mee. De vaatwasser heb ik nu 4 jaar en hier heb ik gebruik moeten maken van een servicemonteur welke de storing, zoals gemeld, prima heeft opgelost.

@smonty
Wees eens duidelijk met 'vieze spelletjes'

Waarom geloof je de monteur niet, wanneer hij aangeeft dat de afvoer verstopt zit? Dit had je toch zelf ook al geconstateerd en toch heeft die monteur dat in no time opgelost door iets uit de afvoer te halen.

Ik reageer op deze manier omdat ik uit je bewoordingen al kan opmaken dat je een schreeuwer uit de sociaal zwakkere klasse bent die ook nog eens iemand ander wil laten opdraaien voor jouw stommiteit.

Als je een klacht hebt moet en mag je die ook melden, maar een discussie over het wel en/of niet betalen van een reparatie zegt natuurlijk nog niets over de kwaliteit van het produkt. Waarom heb je trouwens een AEG/Elktrolux gekocht? Je 'kennissen'geven toch al aan dat dit merk niet deugt!

smonty
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:09

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door smonty »

@Carlos6a, je bent duidelijk zwakbegaafd, hetgeen zeer duidelijk af te maken is uit jouw woorden en je domme reactie. Als ik het zo vaak uit moet leggen en je begrijpt het nog niet, dan ben je zwakbegaafd.

En je bent ook nog achterlijk en discriminerend door de stellen dat ik uit een zakkere sociale omgeving kom. Voor de duidelijkheid, ik ben universitair geschoold/ En wat heeft sociale afkomst nou met ontevredenheid van een product of dienst te maken. Ontevreden klanten kunnen uit alle lagen van de bevolking komen. Dat er nog zulke oliedomme mensen als jij bestaan is onbegrijpelijk. En dat er dan ook nog zulke mensen als jij op een domme en overduidelijke manier voor een fabrikant, prikt iedereen doorheen.

Jouw domheid komt ook duidelijk naar voren door op te merken dat ik geen AEG had moeten kopen als mijn omgeving daar ontevreden over was. Ik heb pas met kennissen/familie gepraat na mijn aankoop en klachten met AEG/Electrolux. Netzoals ik dat nu ook op dit platform doe. Achterlijker dan jij kun je blijkbaar niet zijn. Dat je dit niet begrijpt!

Ik ga niet nogmaals aan een dom iemand uitleggen wat mijn ervaringen zijn. Je begrijpt het blijkbaar toch niet, of je speelt het zelfde vieze spelletje omdat je voor de fabrikant opereert.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Carlos.

Ik snap dat je dus goede ervaringen hebt - maar om dan de ervaringen van anderen als onjuist te betitelen "Ik ben het dus absoluut niet met de azijnzeikers hierboven eens, maar zeer tevreden over de service van AEG" lijkt mij wat kort door de bocht.

Jij had dus het geluk een goede monteur te treffen.
Omdat ik juist zeer goede ervaring heb met de service van AEG, mag dit toch ook gemeld worden.
Absoluut, maar door de negative ervaringen van anderen als niet ter zake doende af te doen, laat je een zweem van onbetrouwbaarheid over je eigen ervaringen zakken - wat m.i. dus niet de bedoeling kan zijn, toch?

En, ik hoop dat je het met me eens bent dat de ene monteur niet de andere is.
Jouw monteur mogen ze een pluim geven. diegenen die dus minder goed zijn, of nors doen etc - daar mag rustig even een gesprek mee gevoerd worden door HR.

De kracht van een bedrijf zit in 2 dingen.
1) Hoe men met hun klanten omgaat, hetzij door eigen medewerkers, hetzij door namens hun werkende derden
2) Hoe men omgaat met klachten, en hoe ze fouten oplost.

Bovenstaande mensen hebben dus ervaring met punt 1 op een negatieve manier - waar jij het op een positieve manier hebt.

mobby
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2007 19:42

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door mobby »

Zelfde probleem.

Wij hebben de zanussi wasmachine 4 maanden geleden aangeschaft.

Op een ochtend flink kabaal en de rubber van de trommel lag er half uit. Electrolux gebeld, monteur langs, verwisseld.
En ja hoor de vinger naar ons wijzend. Ons schuld omdat wij de wasmachine te zwaar beladen zouden hebben. (smoes hier vaker gezien) We waren op helaas niet thuis toen de monteur er was, hadden nooit gedacht dat we zo opgelicht zouden worden. Rekening: € 86.10
Service gebeld.. geen service dus.. ons maar afgewimpelt.

2 wasbeurten later, weer hetzelfde probleem. Weer gebeld, andere monteur langs, en deze zegt dat er niet een onderdeel bij zit wat wel bij alle nieuwe modellen hoort te zitten...

Ik denk na over een bezwaar brief, maar dit schijnt dus helemaal niet te helpen als ik zo de reacties lees. Wellicht is het slimmer om gelijk mijn rechtsbijstand in te schakelen.

Voor mij nooit meer Electrolux, dan maar verder sparen en iets meer betalen voor een degelijk product met een juiste service.

Mensen wees waargeschuwd!!!

Shibata
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2009 10:45

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door Shibata »

Hallo
Ik heb ook een zeer negatieve ervaring over de service van AEG electrolux, ik heb er een nieuw topic voor geopend omdat het nogal een lang verhaal is, en omdat ons geval net buiten de garantie valt.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=2&t=73785

Maar als ik bovenstaande klachten van andere mensen lees dan komt dat erg bekend voor, electrolux is wat mij betreft een ordinaire DOZENSCHUIVER die niet achter zijn eigen producten staat. :(

woutervp
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2009 13:32

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door woutervp »

jij kwam er nog goedkoop vanaf

Onze wasautomaat was 14 dagen geleden defect, na 14 dagen is er iemand geweest van aeg electrolux service die man is hier 15 min binnengeweest en vraagt hiervoor 72, 6 euro.
Dit is het basis bedrag minder mogen ze niet vragen.
Ik denk dat ik de verkeerde job gekozen heb.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door plumber »

woutervp schreef:jij kwam er nog goedkoop vanaf

Onze wasautomaat was 14 dagen geleden defect, na 14 dagen is er iemand geweest van aeg electrolux service die man is hier 15 min binnengeweest en vraagt hiervoor 72, 6 euro.
Dit is het basis bedrag minder mogen ze niet vragen.
Ik denk dat ik de verkeerde job gekozen heb.
dit is de tweede keer dat ik dit lees en zal maar een keer reageren.
Als gewezen loodgieter had ik vaak klusjes in de binnenstad
van Amsterdam.Heb mee gemaakt klusje van 10 min.werk en
twee uur rijden om er te komen wegens opgebroken weg werk in
uitvoering etc etc.Normaal 25 min. rijden.Wat denk je dat een
zzp er moet doen.10 min. rekenen.Man wees toch wijzer. Van die
76€ gaat zo al 19% btw af dan de reistijd en wat denk je dat de auto
kost met gereedschap plus dan nog het salaris van de monteur.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Ongelezen bericht door TheLD »

@plumber

Ti's altijd veel geld. Maar kijk eens wat een paspoort kost, een jaar onderwijs, ziekenzorg etc. Als er veel uren in gaan zitten kost het nou eenmaal geld. Een uur rijden is een uur brutolaan/verzekeringen/werkgeverspremies/afschrijving auto/benzine etc.

Vraag me af wat woutervp doet. Ik betaal me nml tegenwoordig blauw aan dagelijkse boodschappen, ziektekosten, allerlei belastingen etc.

Gesloten