LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
maria123
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jun 2008 10:04

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door maria123 »

Klopt dat banken daar ook aan verdienen. Mijn verzekering was verpand aan de hypotheek. Ik heb een taxatie gedaan executiewaarden was in orde dus zij kunnen niet anders dan goedkeuring verlenen om de verpanding er af te halen. Echter durven zij daar € 250,00 mutatie kosten voor te vragen. Ook mijn huis taxeren was € 190,00. Plus heel veel geld kwijt aan tussenpersoon kosten vanaf 2003 a gemiddeld
€ 400,00 plus de hoge polis kosten. Het is schandalig het lijkt wel een piramide spel. Het is pure Maffia :!: En jammer dat programma tros radar de conument vertrouwen heeft gegeven aan woekerplisclaim en verleispolis. Zo ook Wouter Bos. SNS reaal ook nog geld toegegeven voor de zogenaamde compensantie. Consumenten worden alsnog misleid en ja gevolg is dat tussenpersonen en verzekringsmaatschappijen alsnog vrolijk door gaan met deze praktijken. Er zal een nieuw programma moeten komen die dit aan het licht brengt. Zo via forum tros radar zijn er maar enkele consumenten die geholpen zijn met ervaring van anderen. Of het moet in de krant. Om zo veel mogelijk mensen te kunnen bereiken zodat iedereen de woekerplis af zal zeggen.

Galo57
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009 22:06

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door Galo57 »

Heb pas mijn 3e overzicht ontvangen van mijn ABC Spaarplan. Deze is na 15 jaar voltooid. En wat blijkt nu??? Ik heb in 15 jaar € 8200,00 ingelegd en dat heeft geresulteerd in opbrengst van ± € 600,00!! Let wel: zeshonderd euro winst na 15 jaar!!!!
Dat is gemiddeld zo'n € 40,00 per jaar. En dat durft zich een financiele instelling te noemen.
Als ik mijn inleg in ouwe sok aan de buitenkant van mijn raam had gehangen was er zeer waarschijnlijk meer geld ingewaaid dan Fortis heeft gerealiseerd.
Ik heb naar aanleiding van dit overzicht gebeld met de vermeldde tussenpersoon. Daar werd ik ook alleen maar bozer door. Een nietswetend figuur die wat standaard antwoorden opsomt.
Natuurlijk werd er verwezen naar de beursontwikkelingen van de laatste tijd. Maar dat er in de jaren 90 en de eerste jaren van 2000 enorme beurswinsten werden behaald, daar heeft men het niet over.
Mijn polis wordt in mei a.s. uitgekeerd, nu maar afwachten of men nog kosten moet afboeken. Als dat het geval is moet ik misschien nog geld meenemen.
Laatst gewijzigd door Galo57 op 31 mar 2009 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.

flabbergasted
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:06

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door flabbergasted »

wat nog erger is...dat je nog blij zou moeten zijn hiermee....
niet dat ik jouw verlies bagatelliseer, want zuur is het natuurlijk wel.

Maar...
ik ga na 30 jaar inleggen niet eens mijn inleg er meer uithalen,
en velen met mij.....
en als ik afkoop nu....is mijn verlies nog groter!

jonis
Berichten: 2774
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door jonis »

Natuurlijk werd er verwezen naar de beursontwikkelingen van de laatste tijd. Maar dat er in de jaren 90 en de eerste jaren van 2000 enorme beurswinsten werden behaald, daar heeft men het niet over.
De winsten van de jaren 90 werden tenietgedaan door de verliezen van de 1ste jaren van 2000 (dotcomcrisis....9-11) de winsten daarna van 2003-7 zijn weer tenietgedaan door de huidige crisis...dus idd mag je nog blij zijn dat je je geld terug krijgt...mits er verder nu niets veranderd, gezien de - 4/5% van vandaag, markt is nog altijd veel te volatiel om daar wat over te kunnen zeggen.
Dat je dan teleurgesteld bent in de kennis en expertise van de financiële instelling(en) kan ik me wel wat bij voorstellen.
Kenmerkend voor de expertise vind ik altijd de aankoopadviezen op de hoogste niveau's en de verkoopadviezen op de laagste....dat zouden ze toch eens moeten omwisselen.

Galo57
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009 22:06

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door Galo57 »

At Jonis.

Hoelang werk je al voor een finaciële instelling??

maria123
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jun 2008 10:04

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door maria123 »

Stop ermee :!: Ik heb na inleg van 11.000,00 nog maar 6.000,00 en daar zullen nog eens €2.000,00 kosten af gaan voor tussenpersoon.
Kap ermee. Zelf sparen. is het beste wat je kan doen. :!: Ik hoop dat iedereen dit zal gaan doen. Het moet maar klaar zijn consumenten te misleiden. :evil: Nu verlies nemen is beter dan nog meer geld weg geven. :twisted:

jonis
Berichten: 2774
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door jonis »

Hoelang werk je al voor een finaciële instelling??
Misschien had je die laatste 2 zinnen ook nog moeten lezen... :wink:

Het is gewoon een terrechte conclusie als iemand in het bezit is met een verzekeringspolis en die op dit moment laat uitbetalen na 15 jaar, dat je nog goed af bent met het terugkrijgen van je eigen geld als een (groot) deel van je polis ook nog eens bestaat uit beleggingen. Van de laatste 9 jaar zijn er gewoon 5 negatief te noemen, dan hoef je in principe toch geen rekenkundig wonder te zijn dat dat het meest desastreuze scenario is voor bijna iedere polis. Veel beleggingsfondsen noteren tegen de -40% op dit moment op jaarbasis, zoiets halveert bijna je eindkapitaal "even"in het laatstse jaar.
Hoeveel van die polisbezitters van wie de polis nu aflopen, hebben vorig jaar dan een verkoopadvies gekregen van hun financieel adviseur.......
Dat zegt toch genoeg over de expertise en kennis van alle economen, financiele experts e.d.

Galo57
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009 22:06

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door Galo57 »

At Jonis.

Wat bedoel je precies met de bewering dat er vijf negatieve jaren bijzitten? Refereer je dan naar de beursbewegingen vanaf 2001?
Ik meen me te herinneren dat bijvoorbeeld de AEX in 2001 op ruim 700 punten heeft gestaan en na 11 september is gezakt naar ruim 200 punten.
Alleen er werd in een relatief korte periode weer goede resultaten bereikt op de beurzen. Met als resultaat de stand van ruim 500 punten in loop van 2008.
Ook is zo dat er in 2002 al weer winsten werden behaald van 6% op jaarbasis. Relatief laag, maar het blijft winst.
Ik heb geen overzicht van de resultaten gezien toen er op jaarbasis rendementen van 19%, 16% en 14% werden gehaald. Maar ja, de (verborgen) kosten zullen die wel hebben verorberd

Dus sorry, maar jouw beweringen kunnen mij niet overtuigen.

jonis
Berichten: 2774
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door jonis »

Wat bedoel je precies met de bewering dat er vijf negatieve jaren bijzitten?
2000 was een topjaar, klinkt leuk als je toen verkocht had, maar toen heb jij alleen maar duur gekocht... :wink:
Kijk bijv maar eens naar de grafiek van de Nasdaq, even van wiki geleend (helaas geen chartnet bij mij :oops: ):
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _small.png
http://nl.wikipedia.org/wiki/Internetzeepbel


Piek in maart 2000!!!, aanzet van de verdere daling, 9/11 vind je ook terug in de grafiek, maar met een patroon van steeds lagere bodems kun je het ook zien als een non-event, met als uiteindelijk een bodem eind 2002. Dus 2000-2002 zijn 3 negatieve jaren.
Daarbij zijn we al bijna 2 jaar!!! aan het dalen vanaf zo'n 550 punten halverwege 2007!!! (met een dubbele top van ±550) dus...5 negatieve jaren.

Daarbij hoef ik jou niet te overtuigen....ik weet nl niet welke onderliggende produkten er in je polis zitten.

Galo57
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009 22:06

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door Galo57 »

Nou..eh, bedankt (denk ik) voor je expliciete uitleg. Voor iemand die niet werkzaam is in de financiële branche (toch??) weet je er schijnbaar nogal veel vanaf.
Maar nogmaals, hoe zit het met de jaren van economische hoogconjunctuur in relatie tot mijn polis?

Ik zit hoogst waarschijnlijk in het zelfde pakket aandelen als veel mensen die ik hier op de verschillende fora tegenkom. Daarom vind ik het niet zo boeiend wat ik precies heb ingekocht in 2000. Ik zie alleen maar reacties van mensen die zich belazerd voelen.

jonis
Berichten: 2774
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door jonis »

Maar nogmaals, hoe zit het met de jaren van economische hoogconjunctuur in relatie tot mijn polis?
De vraag zal nog eerder zijn als je 8200,- in 15 jaar in maandelijks gelijke bedragen hebt ingelegd, welke kostencomponenten er in je polis zitten en in hoeverrre dit je maandelijkse inleg "aantasten"? Als van jouw maandelijkse ±45,- nog een overlijdensrisicopremie en andere kosten afgaan, blijft er nl niet zo veel meer over om te gaan sparen/beleggen en zoals ik dan al eerder zei mag je dan nog blij zijn met het terugkrijgen van je inleg...in dat geval zou het financiële resultaat nl nog meevallen bij de huidige stand van zaken.

http://www.afm.nl/marktpartijen/upl_doc ... _Deel1.pdf


http://www.afm.nl/marktpartijen/upl_doc ... _Deel2.pdf

2de link, factsheet 48-55, Amev ABC spaarplan met een aantal doorreken modules mbt de kostenstructuur. (ik neem aan dat het deze is)

pjlmbaas
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2009 09:06

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door pjlmbaas »

Mijn ABC-Spaarplannen lopen nu 14 jaar.
- Hoe kan ik na al die tijd nog 10% aan kosten betalen?.
- Hoe kan iemand die nu 15 jaar meedoet meer dan de inleg vangen?, ik krijg nog geen 7000 van de ingelegde 12000 als ik nu afkoop.

Vorig jaar wilde ik al afkopen maar deed dit uiteindelijk niet omdat men mij vertelde dat ik dan een compensatie mis zou lopen. Had ik het maar wel gedaan, dan had mij dat 3500,- meer opgeleverd dan nu.

Heeft iemand ENIG idee van de samenstelling van de portefeuille van ASR ABC-spaarplan? Heeft iemand wel eens een fatsoenlijke verantwoording gezien van winst of verlies op beleggingen?
Waarom werd bij afsluiten gesproken van een mix van obligaties, vastgoed en beleggingen? Het risico was minimaal, werd mij verteld.

Wie heeft zijn "adviseur" al het ziekenhuis ingeslagen?

Kortom, vragen - vragen-vragen, maar fatsoenlijke antwoorden homaar!

Henk Schilder Separaad
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2009 21:24

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door Henk Schilder Separaad »

Het ABC Spaarplan is een zgn. 'kassysteem' waarbij Romeinse soldaten hun vooraf gekregen soldij in een pot gooiden. Degene die levend van het slagveld kwamen mochten de pot verdelen.

NA de looptijd gaat men dus op zoek naar de 'overlevenden' en wordt er een 'overwinst' uitgekeerd.
Er wordt volgens mij belegd in ca. 1/3 onroerend goed, 1/3 obligaties en 1/3 aandelen.
In de voorwaarden staat dat 'er wordt belegd in het belang van de klant en naar visie van het bestuur'. Je kunt het dus zo breed maken als je wilt....

In het verleden met stijgende aandelenkoersen merkten mensen dat hun plan het laatste jaar/halfjaar vrijwel niets meer opleverden. AMEV (Fortis) gaf aan dat men defensief was gaan beleggen om het risico te mijden dat 'de pot' ineens leegliep, dus weg winst....
Met de sterk dalende aandelenkoersen van de afgelopen tijd zien mensen dat naarmate men de einddatum nadert hun verlies harder oploopt. Dus niks risicoloos beleggen ....

Je kunt schrijven, bellen, een proces straten. Helaas zal dit niet helpen. 'Het Bestuur' belegt naar inzicht en kunde. Een standaard briefje is het resultaat van vele brieven en daarna blijft het stil.....

Dan over de kosten.... De tussenpersoon verdient aan het begin van de looptijd ca. 5% van de premie maal de looptijd. De maatschappij maakt hier als het ware een lening van die wordt afgeschreven van de klant zijn polis...
Er is gebleken dat hier ook een (fikse) rente over wordt geheven, tussen de 8 en soms wel 14 procent per jaar! vandaag de doorlopende kosten. Als je binnen 5 jaar na start opzegd, moet de tussenpersoon pro rato terugbetalen en na het 5e jaar opzeggen betaal je alle kosten die men in de toekomst zou moeten maken....
Let er dus ook op dat het na de einddatum nog ca. 6 tot 8 maanden duurt voordat er daadwerkelijk wordt uitgekeerd....
helaas.....

met vriendelijke groet,

Henk Schilder MFP
Laatst gewijzigd door Henk Schilder Separaad op 17 jun 2009 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

The Best Solution
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2009 16:56

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door The Best Solution »

hmm
Laatst gewijzigd door The Best Solution op 13 mei 2009 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Schilder Separaad
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2009 21:24

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door Henk Schilder Separaad »

x
Laatst gewijzigd door Henk Schilder Separaad op 28 aug 2009 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.

tinas
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 okt 2006 10:25

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door tinas »

Ja hoor daar komen ze, willen ook nog een graantje meepikken van die slachtoffers die al duizenden euro,s kwijt zijn aan adviseurs, banken en verzekering maatschappijen.
Gelukkig krijg je een gratis advies maar dat hebben de polishouders jaren geleden al gehad van die oplichters.Is maar een woord voor :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil:

Gratis advies van Tinus van As ga eerlijk werk zoeken i.p.v. adviseur te worden om andere op te lichten

Tinas

Henk Schilder Separaad
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2009 21:24

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door Henk Schilder Separaad »

nog geen reactie van hen...
Laatst gewijzigd door Henk Schilder Separaad op 28 aug 2009 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Schilder Separaad
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2009 21:24

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door Henk Schilder Separaad »

26 april (het is nu 14 mei) heb ik n.a.v. het schrijven van 'The Best Solution'gevraagd een stukje kennis met 'ons' te delen.
Men had 'oplossingen' voor de woekerpolissen..... (zie boven)

De enige reactie van hen was (ik citeer) : 'hmmmm'. Ik denk dat het nu, na bijna 3 weken het wel tijd is om een conclusie te trekken....

Mijn conclusie...... hmmmm

groeten,

Henk Schilder
Laatst gewijzigd door Henk Schilder Separaad op 17 jun 2009 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

joaquin
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2007 22:56

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door joaquin »

Ik kwam vandaag tot mijn schrik onderstaand bericht (van sept 2008) tegen...

Wat vindt Radar hier eigenlijk van?


http://beleggen.blog.nl/woekerpolis/200 ... rpolis-en-
verliespolis-maken-winst-op-schikking-delta-lloyd#more-228

Een nieuw schandaal rondom de woekerpolis. De stichtingen ontvingen in totaal 2 miljoen euro van verzekeraar Delta Lloyd voor hun rol in de schikking. Alleen om kosten af te dekken?

De stichtingen Woekerpolis en Verliespolis blijken maar liefst 2 miljoen euro te ontvangen van verzekeraar Delta Lloyd, voor hun rol in de schikking. De belangenbehartiger van de onwetende consument blijkt een wolf in schaapskleren.

Schikking
Vorige week schikte Delta Lloyd als eerste grote partij in de woekerpolisaffaire. De belangenbehartigers Stichting Woekerpolis en Stichting Verliespolis tekenden een akkoord met de verzekeraar, die goed is voor circa 5 procent van de verkochte polissen. Delta Lloyd trok 300 miljoen euro uit voor gedupeerde beleggers.

Professionals
Naar nu blijkt, ontvingen de stichtingen Woekerpolis en Verliespolis bijna 2 miljoen euro van Delta Lloyd. Als dank voor bewezen diensten wordt nu 350.000 euro per stichting overgemaakt. Gedurende het proces ontvangen Woekerpolis en Verliespolis nog eens 6 ton per partij.

Kwalijk
De onafhankelijkheid van stichtingen die opkomen voor gedupeerde consumenten is hiermee in het geding gekomen. RTL-Z meldde vandaag dat sommige betrokkenen bij Woekerpolis en Verliespolis eerder al werkten voor de stichting die gedupeerde Dexia en Legio Lease-beleggers hielp.

De onafhankelijkheid van dit soort stichtingen lijkt hiermee ernstig in het geding. Het zou zelfs mogelijk kunnen zijn dat een partij als Delta Lloyd een probleem, als bij de woekerpolis, ziet aankomen, om vervolgens via via een stichting op te richten die vervolgens namens consumenten met Delta Lloyd gaat onderhandelen.

Deze stichting zal in dat geval natuurlijk niet het onderste uit de kan halen. Eerder al, was er grote kritiek op de stichtingen, die een 'half' bod van Delta Lloyd accepteerden.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: WOEKERPOLIS GELIJK OPZEGGEN ALLEMAAL!!!!!!

Ongelezen bericht door juwita »

Wat vindt Radar hier eigenlijk van?
Misschien vindt Radar het vervelend dat de advocatenstichtingen waaraan Radar zo'n mooi podium heeft verschaft, in diskrediet raken. Radar kan er -denk ik- verder niet zo heel veel mee. Radar zal namelijk zelf nooit in staat zijn een door Radar in haar uitzendingen gesignaleerd probleem (in dit geval de woekerpolisaffaire) op te lossen. Radar is slechts een doorgeefluik van maatschappelijke misstanden die de consument raken. Radar is geen probleemoplosser.

Vroeger, een jaar of twintig terug, werden dit soort affaires nogal eens door consumentenorganisaties opgelost (Consumentenbond, Konsumenten Kontakt), maar die zijn inmiddels ter ziele (Konsumenten Kontakt) of sterk verzwakt door een afkalvend ledenbestand (Consumentenbond)

Gesloten