LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En weer een klacht over TNTPost

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Hoe vaak gaat bezorging via de TNTPost bij u fout?

Nooit
2
18%
Zelden
4
36%
Regelmatig
1
9%
Vaak
1
9%
Zeer vaak
3
27%

Totaal aantal stemmen: 11

Zippy1970

En weer een klacht over TNTPost

Ongelezen bericht door Zippy1970 »

Sinds "de post" over is genomen door TNT, moet ik helaas constateren dat het percentage niet/te laat bezorgde post schrikbarend is toegenomen. En vooral van/naar het buitenland.

Ik zal een aantal voorbeeldjes geven.

Ik ben geabonneerd op twee Engelse computer tijdschriften. Eén van de twee is een "Linux" tijdschrift, het ander een algemeen computer tijdschrijft. Beide tijdschriften worden door dezelfde uitgever op hetzelfde moment naar mij verstuurd. Echter, het Linux tijdschrift komt regelmatig niet aan. Zo is er een periode van 3 maanden geweest dat (Nov. 2008 t/m Jan 2009) dat dit Linux tijdschrift helemaal niet aankwam, ook nadat ze de tijdschriften nogmaals verstuurden (in totaal hebben ze het tijdschrift 6 keer verstuurd). Pas toen ze het verstuurden via een maatschappij die in Nederland niet TNTPost als partner heeft (maar SelectMail), kwam het tijdschrift weer aan. In de tussentijd ondervond ik met het andere tijdschrift - nogmaals, van dezelfde uitgever en op dezelfde momenten verstuurd - géén problemen.

Een ander voorbeeld.

Twee weken geleden moest ik 17 brieven versturen naar het buitenland (de meeste bestemd voor Amerika, een aantal bestemd voor Canada, een aantal bestemd voor Noorwegen en 1 bestemd voor Nederland). Ik heb ze allemaal op het postkantoor laten frankeren voor Priority mail (€1,80 per brief voor buiten Europa, €1,48 naar Noorwegen).

Voor Priority Mail staat voor Amerika en Canada een overkomstduur van 5-7 werkdagen. Voor Noorwegen 2-3 werkdagen.

Nu, twee weken later, zijn er van de 17 brieven slechts 3 (jawel, DRIE) aangekomen. Geen van de post bestemd voor Noorwegen (overkomstduur 2-3 werkdagen) is aangekomen, evenals de post bestemd voor Canada. Uitsluitend de brief met de nederlandse bestemming alsmede twee brieven bestemd voor amerikaanse adressen zijn aangekomen.

En helaas moet ik constateren dat dit meer regel dan uitzondering is. Ik verstuur vrij regelmatig post naar het buitenland. Ook wordt er redelijk wat pakketjes vanuit het buitenland naar mij verstuurd. En het aantal keren dat het mis gaat is werkelijk schrikbarend.

Ik heb al meerdere malen mijn klacht ingediend bij TNTPost, maar nog geen enkele verbetering gezien. Ik denk dat het tijd wordt voor de geschillencommisie.

Jakob.J

Re: En weer een klacht over TNTPost

Ongelezen bericht door Jakob.J »

Wij woonden een korte tijd in een volksbuurt, door slechte post bezorging kwamen er problemen in de buurt, ook bank afschriften werden vaak uit de briefen bus gehaald, uit eindelijk hebben we een postbus gehuurt maar dat hielp ook niet zelfs de poststukken werden
opengemaakt gelezen en teruggestuurt naar onze advocaat die heeft via een ander bezorgdienst het ons doen toekomen, door de ellende zijn we verhuist en nu gaat het hier verder, bankafschriften en andere post komt niet aan, ook van andere mensen hier in de flat, ze staan soms aan elkaar de post uit tewisselen soms een heel stapeltje, ook aan het prikbord is post van anderen te bewonderen.

Het heeft ons veel geld gekost.

Wij hebben kopieen van verkeerd bezorgde post en handtekeningen van andere gedupeerden.

Zijn ook wel bereid foto's van bezorgers te maken (Grapje).

Mvg J.J

Zippy1970

Re: En weer een klacht over TNTPost

Ongelezen bericht door Zippy1970 »

Ik wordt er helemaal gestoord van. In de afgelopen anderhalve maand heb ik 45 enveloppen verstuurd naar verschillende landen (Australie, Canada, USA, Noorwegen, Duitsland en Nederland). Van de 45 zijn er slechts (hou je vast) 18 aangekomen!

Van deze 18 waren er 5 geadresseerd aan Nederlandse adressen, de overige 13 waren gestuurd naar Amerika. Geen van de post bestemd voor Australie, Canada, Noorwegen en Duitsland is aangekomen (en ze zijn allemaal 3-4 weken geleden verstuurd).

TNTPost zegt er niets aan te willen doen omdat volgens hun het in het buitenland mis gaat.

Wat zo vreselijk frustrerend is, dat dit om een nieuw product van mijn bedrijfje gaat wat een doorslaand success blijkt te zijn (en voor je het vraagt, ja, ik plak een goed ingevuld groen CN22 douane-formulier op de envelop) en zoals het er nu naar uitziet moet ik er mee stoppen omdat de enige stap die ik niet zelf in de hand heb - het versturen - volledig fout loopt.

Ik hoop werkelijk dat TNTPost eens flink onder de loep genomen wordt maar, zoals met zoveel bedrijven in Nederland, zullen ze er naar alle waarschijnlijkheid gewoon mee weg komen...

Gesloten