LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude moneybookers en paypal

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Daivernon
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2009 15:13

Fraude moneybookers en paypal

Ongelezen bericht door Daivernon »

Hallo,

Onlangs ontving ik mailtje van moneybookers.com dat ik mijn wachtwoord zou hebben veranderd. Kort daarna nog een mailtje dat ik een betaling zou hebben gedaan. Aangezien ik al meer dan 2 jaar geen gebruik meer heb gemaakt van moneybookers,(eigenlijk helemaal vergeten aangezien je tegewoordig alles met Ideaal kan betalen) vond ik dit zeer vreemd. Toen ik op de site inlogde had ik ineens een creditcard geverified met een limit van 1000 euro, de betaling die ik zou hebben gedaan was 999 euro. Ik heb niet eens een creditcard, dus zeer verontrustend. Gelijk heb ik moneybookers gemaild dat dit niet klopt maar ben nu 2 dagen verder en krijg maar geen respons. Alof dat niet genoeg was kreeg ik ook nog mail van Pay Pal dat ze vermoeden dat derden toegang tot mijn account hadden gehad en dat ze deze bevroren hadden. Hier waren gelukkig geen rare betalingen verricht, maar toch weer zeer vreemd. Ook pay Pal een mailtje gestuurd met het verzoek om opheldering of in ieder geval mijn rekening te sluiten, ook hier na 2 dagen geen respons.

IK MAAK ME TOCH REDELIJK ZORGEN en vraag me af of iemand hier meer van weet of ook zoiets heeft meegemaakt.

m.v.g.

D. v. O. uit Den Haag

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fraude moneybookers en paypal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Om je wachtwoord te kunnen veranderen heb je toegang nodig tot je e-mail account. Ik zou dan ook maar snel je wachtwoord van je emailadres veranderen dat je aan je Moneybookers-account hebt gekoppeld. Het lijkt er namelijk op dat ook je emailadres is gekraakt zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Ik zou namelijk niet weten hoe derden anders je Moneybookers wachtwoord kunnen veranderen zonder dat zij toegang hebben tot je e-mailadres. Vervolgens je Moneybookers wachtwoord ook meteen veranderen via https://www.moneybookers.com/app/lostpasswd.pl ! Als het goed is kun je nu ook niet meer op Moneybookers inloggen met je oude wachtwoord. Klopt dat?

Daivernon
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2009 15:13

Re: Fraude moneybookers en paypal

Ongelezen bericht door Daivernon »

..Omdat ik ik zolang al niet meer moneybookers had gebruikt, was ik niet meer zeker van het paswoord dus heb ik die via "paswoord vergeten" laten mailen en daarna veranderd. Dus dat zit wel goed . Wat ik vreemd vind is dat ik nu na 4 dagen nog steeds niks gehoord heb van moneybookers zelf. Bedankt voor je reactie trouwens.

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: Fraude moneybookers en paypal

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ik heb ook een jaar ongeveer een account bij Moneybookers gehad. In oktober 2008 kreeg ik heel vaak mailtjes dat mensen probeerden in te loggen en dat dat niet gelukt was (met elke keer het advies erbij om het wachtwoord te wijzigen). Het waren er wel 10 die maand. Toen heb ik het account opgezegd. Het leek me niet zo betrouwbaar meer.

bseppo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2009 13:05

Re: Fraude moneybookers en paypal

Ongelezen bericht door bseppo »

ik heb al een tijdje een acount op moneybookers

de mails dat je kreeg over wachtwoord veranderingen kunnen
heel goed pishing mails geweest zijn.

Opletten daarmee!!!

Een kleine poos geleden meldde ik me aan
en zag ik dat mijn account geblokkeerd was.

Ik stuurde een mail met de gevraagde documenten
maar kreeg geen respons
waarop ik elke dag mails ben blijven schrijven
tot ik een mailtje terug ontving.

Ik moest het bedrag op mijn bank zetten
en ze sloten mijn account.

Ik mocht een nieuwe maken
maar niet met hetzelfde bank account.

En nu gebruik ik nog steeds moneybookers....
trage service en verwarrend,

Maar NUTTIG!

Gesloten