LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]geen hulp[/b]

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
arno
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2003 20:37

[b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door arno »

Beste mensen

ook ik ben een toekomstig slachtoffer van de mooie praatjes van legio-lease. :twisted:
Ik heb ook via de juridische weg geprobeerd om er van af te komen , omdat ik (toen nog getrouwd ) alleen had getekend en mijn vrouw niet .
De juristen durfde het niet aan , en zeiden als we er iets aan zouden doen dan kost je dat heel veel geld.
Nou daar sta je dan , waar lijft onze hulp van de stichting legio-lease eigenlijk?

Groetjes

Arno
:)

arthur
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2003 10:39

Re: [b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door arthur »

wat zijn dat voor advocaten??
niet aan durven !!
:oops:

Gast

Re: [b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien is Rompelberg wat.

lieske
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2003 21:23

Re: [b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door lieske »

da's een goeie advocaat. eentje die eerlijk zegt dat het veel geld kan gaan kosten en niks oplevert. er zijn ook advocaten die eerst fors beuren en dan vervolgens zeggen: sorry ik kan er ook niks aan doen dat het zo gelopen is.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: [b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door JH »

Ook advocaten slaan hun slag. Als ze maar kunnen verdienen, dan zal het hun niet deren of er geen jurisprudentie is over de aandelenlease.
De advocaten die eerlijk zeggen dat ze het niet aandurven zijn realistisch en eerlijk genoeg om te verklaren dat het voor de individuele gedupeerde alleen maar een hoop geld meer gaat kosten.
Wacht gewoon af tot het "bijltjesdag" wordt voor de boeven van dexia.

Mr Wolfs

Re: [b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door Mr Wolfs »

Als je niet over veel vermogen beschikt, kun je ook op basis van toevoeging procederen.

Ik werk bij Van Diepen Van der Kroef advocaten te Amsterdam en wij helpen reeds een aantal clienten in deze kwestie op basis van een toevoeging.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: [b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door pallu »

Mr Wolfs

Vertel dan eens eerlijk wat de kansen zijn in het algemeen en of er door u al resultaten zijn te meleden met bv het stopzetten van de incasso's door de deurwaarder

zie ook de opmerking van gast hieronder

Het internet is steeds meer een plaats waar diensten voor van alles en nog wat worden aangeboden,dus ook dit forum wordt steeds meer een plaats waar advocaten zich melden om een stukje van de dexia koek binnen te halen na Mr. Rompelberg verschijnt nu ook Mr. Wolf ter tonele . Ik heb niet alles gelezen maar ook de advocatuur ziet winst in dit forum.
Het getuigde van meer betrokkenheid als eens een advocaat zijn nek uitstak en op dit forum eens kon uitleggen wat de kansen zijn voor de gedupeerde en wanneer de kosten van een procedure de baten overtreffen Welke kans is er voor de verschillende doelgroepen eegalease, dwaling, misleiding en gewoon de zorgplicht.

gast

En Mr Wolfs wat denk je hier van, geplaatst door Chris

LJN-nummer: AL9015 Zaaknr: 214955 CV EXPL 03-4079
Bron: Rechtbank Haarlem
Datum uitspraak: 16-10-2003
Datum publicatie: 20-10-2003
Soort zaak: civiel - handelszaak
Soort procedure: eerste aanleg - enkelvoudig

Rechtbank Haarlem
Sector Kanton Locatie Zaandam

Zaak/rolnummer: 214955 CV EXPL 03-4079
datum uitspraak: 16 oktober 2003

Rolbeschikking

De kantonrechter in de rechtbank Haarlem, locatie Zaandam, heeft de volgende rolbeschikking gegeven in de zaak van:

Dexia Bank Nederland N.V.
te Amsterdam,
gemachtigde: deurwaarder C.Th. Snijder,
verder te noemen: Dexia Bank,

tegen

[gedaagde]
te [woonplaats]
gemachtigde: geen (procedeert in persoon),
verder te noemen: [gedaagde].


BESLISSING.

In deze zaak dient zonder verdere vertraging te worden doorgeprocedeerd.

[Gedaagde] dient daarom schriftelijk verweer te voeren tegen de vordering. Dit verweer dient (in tweevoud) op donderdag 13 november 2003 te 10.00 uur op de civiele rolzitting te worden overhandigd, dan wel tijdig eerder (al dan niet per post) op de griffie te zijn bezorgd.

Daarvoor wordt geen verder uitstel verleend.
*************************
Motivering.
Dexia Bank heeft bij dagvaarding een vordering ingesteld.

Daarop heeft [gedaagde] schriftelijk om aanhouding van de verdere behandeling gevraagd in afwachting van de uitkomsten van een door de Commissie Oosting voorgenomen bemiddelingspoging inzake de problematiek rondom aandelenlease constructies.

Hiertegen heeft Dexia Bank zich bij akte verzet.

Het verzoek om aanhouding van de behandeling wordt afgewezen. Zoals terecht door Dexia Bank opgemerkt heeft de voorgenomen bemiddeling door de Commissie Oosting geen betrekking op de juridische gegrondheid van de vordering. Dexia Bank heeft er daarom recht op dat haar vordering, op straffe van rechtsweigering, door de burgerlijke rechter wordt beoordeeld. Of zij een -mogelijk- veroordelend vonnis, in verband met de hiervoor bedoelde bemiddeling, uiteindelijk ook ten uitvoer zal leggen staat daar op zichzelf los van. Aanhouding van de zaak, zoals door [gedaagde] verzocht, zal een onaanvaardbare vertraging opleveren in de afdoening daarvan.

Het verzoek moet daarom worden afgewezen.

[Gedaagde] zal op de hiervoor bij de beslissing bepaalde zittingsdag moeten antwoorden op de vordering.

Deze rolbeschikking is gegeven door mr. F.M.Visser, kantonrechter, en uitgesproken op de openbare terechtzitting van 16 oktober 2003, in tegenwoordigheid van de griffier.

http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/fra ... i_id=52647
Laatst gewijzigd door pallu op 20 okt 2003 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: [b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door Gast »

Hé Pallu een verwijzing naar Chris was wel even netter geweest. Chris bedankt voor het uitzoeken van dit bericht.

J-W

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: [b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door pallu »

was ik vergeten maar bij deze gewijzigd

Gast

Re: [b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door Gast »

OK

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: [b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door pallu »

MR Wolfs
Waarom reageerd u niet op deze zo simple vragen

Wolfs

Re: [b]geen hulp[/b]

Ongelezen bericht door Wolfs »

Beste Pallu,

Ik reageer niet zo snel, omdat ik me ook met andere dingen bezig hou. Mijn excuses.

U heeft mij gevraagd om eens eerlijk te zeggen wat de kansen in het algemeen zijn. Ik denk dat bepaalde gedupeerden een goede kans van slagen maken in een juridische procedure. Het eindoordeel ligt echter bij de rechter en niet bij mij of bij u. Wat betreft de incasso's: ook in een incasso kort geding zouden bepaalde gedupeerden zich naar mijn mening met succes kunnen verweren.

Wat betreft uw opmerkingen over de advocatuur die "winst ziet in dit forum". Uit de reacties van de gedupeerden merk ik slechts dat zij vaak op zoek zijn naar juridische hulp. Minder vermogenden kunnen bovendien op basis van een toevoeging (gefinancierde rechtsbijstand) worden bjigestaan door een advocaat.

Ook heb ik uiteraard kennis genomen van de uitspraken van de rechter te Haarlem en de voorzieningenrechter te Amsterdam. Uit die van Haarlem blijkt gewoon dat gedaagde moet antwoorden. Dit betekent niet dat de gedaagde nu meteen de zaak verloren heeft.

Jullie moeten goed begrijpen dat niet elke zaak hetzelfde is en niet elke zaak gewonnen kan worden. Het hangt steeds weer af van de omstandigheden van het specifieke geval. Over het ALGEMEEN, zie mijn opmerkingen hierboven.

Gesloten