LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16213
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Eigenlijk vind ik dit soort forums met negatieve berichten het meest oneerlijke dat er is
Nog oneerlijker is de zendtijd die publieke omroepen hieraan besteden:
Uitzending tros radar 11 oktober 2004
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... temUid=512
Uitzending 10 oktober 2006
http://www.opgelicht.nl/index.php?id=ui ... field=dWlk

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door Cleo81 »

PC13, ik ben juist heel blij dat er fora zoals deze bestaan. Je kunt hier ervaringen delen en advies vragen. Je kunt daar mee doen wat je wilt. Niemand die je dwingt om ergens iets te kopen, maar omgekeerd zijn de verkoopmethodes best vaak agressief en dwingend. Als je naar consumentenprogramma's kijkt, dan weet je dat dat voorkomt....BAH!! :lol:

Prima hoor, als mensen na een enkele offerte bij een winkel besluiten te kopen, omdat 'het goed voelt' (of zich in laten pakken door de verkoper 8) ) Maar iets verder kijken dan je neus lang is kan je een hoop geld schelen....

BEPAAL ZELF!!! Beetje loze kreet, iedereen bepaalt uiteindelijk zelf, toch bedankt voor dit geweldige inzicht..... :lol:

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

@cleo: Een Hacker Systemat Edition (benaming voor 'n greeploze Systemat uit 2008) in front 1010 (melamine, laagste prijsgroep, heerlijk stevig spul en de uiterlijke minderheden kan ik mee leven/vind ik meevallen in verhouding). Daarbij nog een Siemens stoomoven, combi-magnetron, gasplaat, koeler, losse vriezer, vaatwasser en 120cm brede afzuigkap plus 120cm achterwand.
Mat RVS look Grohe Essence kraan, vierkant spoelbakje, triootje spotjes en een HPL werkblad, opgedikte ABS rand tot 6cm.
Keuken meet zo'n 240x230 dacht ik. Incl. montage, excl. aansluiten *kuch fooitje kuch* :wink: was ik € 9700,- kwijt.

Merkdealer rekende net geen 15k, Duitsland was iets meer dan 11k met graniet maar mindere vaatwasser geloof ik.

In mijn (verre, voorjaar 2008, postgeschiedenis ("Keukenplanning, hoe zou jij het doen?") is alles uitgebreid na te lezen, incl. typenummers en maybe nog een fotootje.

Succes met de keuze (en het nalezen) :D

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door Cleo81 »

@cocacola, dat klinkt hartstikke mooi! De afmetingen zijn vergelijkbaar met onze toekomstige keuken, die is ietsje groter. Er even rekening mee gehouden dat wij geen stoomoven hebben dan moet het met ons budget te doen zijn. Wellicht toch ook daar eens langs voor een offerte.... :D

sammetje77
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:42

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door sammetje77 »

@pc13

Misshien mis je een beetje de clou in mijn verhaal. Ik vind het van de zotte dat je bij deze aanbieder kennelijk niet om de prijs mag vragen! Dat je na een offerte niet meer van ze af komt. Dan mag de service en de levering en plaatsing enzovoorts nog zo goed zijn. De verkooptechniek stond ons nogal tegen.
En als je in zón korte tijd van 12000 euro, naar 8000 en vervolgens naar 5000 euro in de prijs zakt, heb ik het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt, Dat zijn toch marges die niet meer normaal zijn.
Dan kan ik de keuken nog zo mooi vinden. Als er meer van de helft van de prijs vanaf kan, klopt er iets niet. Stel dat we getekend hadden voor de oorspronkelijke 12000 euro. Dan ben ik dus kennelijk voor 7000 euro opgelicht!
Ik vind dit niet kunnen en vind dat hier iets aan gedaan moet worden. Negatief of niet. Ik heb me nog nooit zo belazerd gevoeld. En dat wil ik graag kwijt. Dit is de eerste keer dat ik op een forum zit. Het is dus niet zo dat ik continu een klager ben. Vind je reactie ook vervelend.
Dit zijn de feiten. Dit is zoals het gebeurd is. Als je een tevreden klant bent, heel fijn voor je.
Ik ben blij dat dit bestaat. Ik kende dit soort forums nog niet. Je kunt je hart luchten. Ervaringen peilen. Ik heb het idee dat je een keuken verkoper bent van deze firma, anders zou je reactie anders zijn. ( voobeelden elders op dit forum )
Misschien kun je eens een cursus vlogen in klantvriendelijkheid!

sammetje77
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:42

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door sammetje77 »

@ Cleo81

pc13 Wil of kan niet begrijpen waar ik het over heb. Ik weet niet of ik het verkeerd verwoord. Maar in ieder geval vind ik je reactie prettig. Gaat iemand nu commentaar geven op het feit dat er over zulke aankopen gesproken wordt op het net?
Als je een aankoop gaat doen van duizenden euro's vind ik het logisch dat je verder kijkt dan je neus lang is en je goed laat informeren. Het scheelt letterlijk duizenden euro's!
Als een bedrijf met zón gelikte presentatie komt en je overgoten word met hapjes en drankjes, denk dan eens logisch na. Dit moet allemaal betaald worden en dat doet de klant.
Hier is niets oneerlijks en BAH aan, om even in de termen van pc13 te blijven. We zijn mensen die op zoek zijn naar advies en ervaringen van anderen over een koop die je waarschijnlijk eens in de vijftien jaar doet.
Dus bedankt voor je reactie.

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: Woon idee beurs 2009 - Eigen huis keukens

Ongelezen bericht door Cleo81 »

Hoi Sammetje,
Je moet je de reactie van pc13 maar niet teveel aantrekken hoor...de meeste mensen hier voelen precies aan wat jij probeert te zeggen, hij niet. Dat geeft ook niet, ieder zijn mening! Internet is idd een middel om informatie in te winnen en daar kun je je voordeel mee doen. Heel veel mensen ergeren zich groen en geel aan agressieve verkoopmethodes en ondoorzichtige offertes in keukenland, maar gelukkig is dit echt niet bij iedere keukenzaak zo. Wij zitten nog in de orienterende fase, maar hebben gelukkig ook een paar fijne gesprekken gevoerd met verkopers zonder de praatjes en druk!

Gesloten