LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bizar hoge afrekening nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
joris1980888

bizar hoge afrekening nuon

Ongelezen bericht door joris1980888 »

Hallo!
Ik heb een probleem. Wij kregen onlangs de afrekening 2008 van nuon in de brievenbus. Wij moesten 600 euro bijbetalen. Dit is bovenop een voorschot van 120 euro per maand. Wij zijn eind juli vorige jaar in dit huis gaan wonen, dus dat zou neerkomen op 200 euro per maand energiekosten. Wij wonen hier met z'n tweeen en werken allebei gewoon overdag. Wij gebruiken heel normaal energie. Daarnaast hadden wij in 2008 nog niet eens een oven en een wasmachine.
Vandaag de Nuon gebeld, en die mevrouw zei dat het een koude winter is geweest en dat wij daarom zo'n hoge rekening zouden kunnen hebben. Als ik een vermoeden zou hebben dat er iets mis was, dan zou ik een gecertificeerd installatiebedrijf kunnen vragen de meter na te kijken.
Ik vind het raar. Ik betaal die rekening wel, maar zo ontzettend hoog, dat kan haast niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kun je zoiets oplossen? Ik ben inmiddels al ontzettend gaan opletten op stroomverbruik, dus besparingstips zijn niet echt nodig. Alvast bedankt!

deralf

Re: bizar hoge afrekening nuon

Ongelezen bericht door deralf »

Lees aub www.energybird.org !

NUON kent onze techniek, maar wil ze niet.

Ze is te goedkoop !

Alf :roll:

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

@deralf: wat is dit voor onzinnige reactie. Daar kan deze vragensteller wat mee zeg.
Die vlieger techniek van uw site wordt nu langzaam op enkele schepen (duitse) toegepast.
Geloof ook niet dat vliegers in de vorm van energieopwekking de oplossing zijn voor steden.
Verder is het erg irritant te zien dat u dit forum misbruikt voor spampostings. (zie ook uitzendingen: dokter ... kanker genezen)
Kan de Radar Moderator ingrijpen svp?!! BVD

@ topicstrater:
Klopten de beginmeterstanden en de jaarstanden (door u doorgegeven?) wel op de jaarafrekening?
Verbruik is altijd afhankelijk van weersomstandigheden en hoe u met energie omgaat en hoe de situatie is van uw woning. Wat u als normaal ziet, hoeft voor een ander weer niet zo te zijn.
Dit jaar zal voor veel huishoudens de gasrekening aanzienlijk hoger uitvallen op de jaarafrekening dan daarvoor. We hebben weer meer winter gehad en de wind loog er ook niet om. We hebben dus allemaal meer moeten stoken om onze voetjes warm te houden.
120,= euro per maand is niet veel en uw voorschotbedrag moest vooral de herfst en winterperiode dekken, omdat u er pas in juli bent gaan wonen.

Ik zou niet meteen denken dat er iets mis is met uw installatie. Dat zijn gedachten die te snel gedacht wroden en vaak onterecht.
Hoe oud/jong is bijv, uw ketel?
Isolatie van het huis?
Radiatoren alleen aan in kamers waar u verblijft?
Computers?
etc., etc.,

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik ben inmiddels al ontzettend gaan opletten op stroomverbruik, dus besparingstips zijn niet echt nodig
Ik zou het, zoals Shine ook al aangaf, eerder zoeken in het gasverbruik.
Het meeste gas verbruik je in 6 maanden tijd, maar deze kosten worden verdeeld over 12 maanden.
In jullie geval zit die verhouding wat scheef, dat zal het komende (volledige) jaar beter zijn.

Op je stroomverbruik let je al, maar op gas is ook best te besparen, ongebruikte ruimtes niet of minimaal verwarmen, 's avonds een uurtje voor je naar bed gaat de verwarming al uit, in het weekend als je uitslaapt deze wat later aan laten gaan, een klokthermostaat leent zich hier uitstekend voor.

De kachel een graadje lager en een (extra) trui aan hoor je ook wel eens, maar je huis (in ieder geval je woonkamer) mag ook best een beetje comfortabel zijn, vind ik.
Wij hebben geëxperimenteerd tot je inderdaad een trui aan moest en toen een half graadje hoger, gevolg is dat we nu wel een hele graad minder stoken dan voorheen, maar het toch comfortabel genoeg is.

Gesloten