LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort vastbellen tariefswijziging.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dirkberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:11

Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door dirkberg »

Ondanks de vele problemen met vastbellen wordt er een starttarief op binnenlandse gesprekken ingevoerd van 0,05 Euro.
Een psychologische blunder van de eerste orde.
Wel een mogelijkheid om er vanaf te komen.

jeroen17
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:01

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door jeroen17 »

Inderdaad een behoorlijke blunder. In de mail doen ze het voorkomen als een verhoging van 2,5% maar doordat ik in de afgelopen maand 73 keer gebeld heb naar een vaste lijn, gaat me dat dus straks 3,65 kosten. Oftewel, het totaalpakket wordt dus 4,15 duurder, wat neerkomt op een verhoging van 13,9% !

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Ik heb ook internet en vast bellen van Telfort,
maar ik heb geen mail gehad over een wijziging van het starttarief.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Wanneer gaat dit in, het starttarief? Zo ja, dan moeten we toch per brief ingelicht worden en dit is natuurlijk ook een argument om je contract te beeindigen als je weg wilde bij Telfort. Want hun veranderen tussentijds het nieuwe contract.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Ik zie op telfort site alleen starttarief voor vast naar mobiel. Naar vaste nrs , nog steeds geen start tarief.

Ladydive
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:03

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door Ladydive »

dit is het mailtje van telfort.. er wordt wel degelijk een starttarief ook van vast naar vast gerekend.

Geachte meneer , Hierbij willen wij u informeren over een
> aantal wijzigingen in onze tarieven. Wijziging abonnementstarief Telfort
> internet Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw
> internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie.
Op dit
> moment betaalt u _ 19,95 per maand voor uw abonnement Telfort internet 20
> Mb (WBA). Vanaf 1 juni 2009 wordt dat
>
> _ 20,45 per maand. U vindt de tariefswijziging voor het eerst terug op de
> factuur voor de maand juni die u ontvangt in mei 2009. Meer informatie
> hierover vindt u op onze online klantenservice [link: klantenservice.
> internet.telfort.nl/Producten-en-bestellen/Internet.aspx]. Wijziging
> gesprekstarieven Telfort vast bellen Daarnaast wijzigen de
> gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor
> binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht
> van ? 0,05 per gesprek.
Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in
> Nederland wordt ? 0,17 per minuut. De abonnementsprijs voor Telfort vast
> bellen blijft ? 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het
> buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen
> niet. Bellen naar het alarmnummer blijft gratis

Ladydive
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:03

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door Ladydive »

inmiddels ben ik aan het zoeken geweest maar elke provider hanteerd inmiddels een starttaried per gesprek. Ook al staat dit niet op hun site vermeld. Dus PAS OP!!!!! Als je over wilt stappen bel dan eerst en vraag hiernaar!!!

Op de site van Telfort wordt hier nog steeds geen melding over gemaakt. Zelfs niet op de meegestuurde link door Telfort zelf. Daar kun je lezen dat er een starttarief voor het bellen van vast naar mobiel geld en voor vast naar vast 0,00

APvD
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 23:44

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door APvD »

Ik heb ook de e-mail gehad. Ik heb Telfort internet 20Mb met vast bellen. Ik vraag mij af: Mag Telfort zomaar ineens dit starttarief invoeren? "Onbeperkt bellen voor 9,95 euro ZONDER starttarief" was voor mij destijds de reden om over te stappen. Het bellen zonder starttarief was een essentieel onderdeel van Telfort's aanbod! Kan Telfort dit zomaar terugdraaien? Dit heeft toch niets te maken met inflatie, of zo?

Ik baal hier goed van! Omdat wij veel korte gesprekken voeren gaat mijn telefoonrekening met minimaal 25% omhoog!

Ik denk dat iedereen die deze e-mail heeft gehad een klacht in zou moeten dienen bij Telfort zelf, consuwijzer.nl, Vara's Kassa, Tros Radar, etc. Ik ben vast begonnen!

pwh
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2009 19:46

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door pwh »

Ja hoor, ook ik heb de mail vandaag gekregen.
Ook voor ons was het destijds een rede om toen nog Tiscali te kiezen.
Ik ga nu maar eens flink speuren op het net of ik iets gelijkwaardigs vind als wat we hadden, maar ik ben bang dat dit ook bij andere providers niet gaat lukken.
Op die dik koppen na word nooit iemand beter van overnames dat blijkt maar weer eens voor de zoveelste keer.

Baalfort
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 20:24

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door Baalfort »

Tiscali is nog maar net overgenomen door Telfort, onderdeel van KPN. De reden om destijds voor Tiscali te kiezen was mede het feit dat KPN zijn klanten jarenlang beduvelde met de in rekening gebrachte kosten. KPN heeft zijn klauwen nog maar net in Tiscali gezet, waar voorheen met GRATIS bellen naar vaste nummers winst werd gemaakt, of KPN begint via Telfort ook weer met het misbruik van zijn machtspositie t.a.v. zijn klanten. Het bewijst weer eens dat wij klanten op een schandalige manier worden behandeld. Ik zal mij in elk geval op verdere stappen oriënteren.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Heeft iemand een idee waar je nog kan bellen zonder startkosten?? Zo ja, graag wat tips en ook de internet meot ook fatsoenlijk zijn. Telfort gekozen omdat ze relatief goedkoop waren en internet functioneert op dit moment ook wel prima.

APvD
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 23:44

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door APvD »

Ik overweeg Alice.
Zoals ik het nu lees heeft Alice nog steeds geen starttarief. Maar blijft het zo?? Dadelijk stap ik over met alle rompslomp van dien en enkele maanden later gaan zij ook over op starttarief!!?? Hoe kun je zoiets voorkomen?

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door Mickey D »

Bij mij doen ze er nog een schepje bovenop. Ik heb ook de mail gehad dat er een starttarief wordt ingevoerd, maar dat de abonnementskosten 9,95 blijven. Die zijn bij mij (destijds Tiscali T6 met telefonie) nooit hoger geweest dan 4,95...
Ik heb een mail gestuurd, en ben heel benieuwd wat ze nu zullen gaan berekenen. Wat zou belangrijker zijn: de opmerking 'onveranderd' of de genoemde prijs? Wordt ongetwijfeld vervolgd!

justyne
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:59

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door justyne »

Mickey D


Geplaatst op 31 Mrt 2009 17:49 door Mickey D


--------------------------------------------------------------------------------

Bij mij doen ze er nog een schepje bovenop. Ik heb ook de mail gehad dat er een starttarief wordt ingevoerd, maar dat de abonnementskosten 9,95 blijven. Die zijn bij mij (destijds Tiscali T6 met telefonie) nooit hoger geweest dan 4,95...
Ik heb een mail gestuurd, en ben heel benieuwd wat ze nu zullen gaan berekenen. Wat zou belangrijker zijn: de opmerking 'onveranderd' of de genoemde prijs? Wordt ongetwijfeld vervolgd!
Merk jij hier iets scherps op! Daar heb ik nog glad overheen gelezen. Door de tektst :" Wat verandert er niet?
De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis."

Maar ik betaal tot op heden voor telefonie dus ook 4,95!
Is het alarmnummer trouwens niet altijd gratis? :roll:

Ik heb van telfort al te horen gekregen dat ik alleen telefonie kan opzeggen en mijn internet per contract vervaldatum (zie ook topic onder forum internet). Telfort heeft de tiscalie klanten in een wurggreep genomen. Want zeg je telefonie op en wil je toch een vaste telefoonlijn, dan ben je verplicht je weer aan te melden bij moedermaatschappij KPN. Erg tricky allemaal! Ik heb vanmiddag gesproken met de opta, eea hangt geheel af van de overeenkomst die in het begin gesloten is. Ik ben van mening dat ik 1 overeenkomst gesloten heb, telefonie heb ik alleen maar hoeven activeren. Het advies van de opta was een klacht te sturen en indien nodig dit voor te leggen aan de geschillencommissie. Verder hebben zij de melding aangenomen en wanneer er voldoende meldingen binnen komen, kunnen zij ook gaan bekijken of telfort wel rechtmatig handelt. Via consuwijzer.nl kan je een melding maken als je ook tegen dit probleem aanloopt.
Morgen gaat mijn klacht schriftelijk de deur uit. De email afhandeling van telfort, duurt weken is mijn ervaring, ik vrees dat de post niet sneller gaat, maar zie dat als hun probleem.

Martinh999
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2008 18:51

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door Martinh999 »

Ik heb de mail ook gehad.
De abo kosten gaan met een spectaculaire € 0.50 omhoog, en het starttarief wodt € 0.05 per gesprek.
Met de hoeveelheid die wij bellen zal het voor ons uitkomen op een tariefsstijging van nog geen € 3.00 per maand.
Overigens zie ik het niet als een probleem, ik ben juist blij dat ik sinds oktober bij Telfort zit.
Ik heb namelijk hiervoor bij :evil: ZIGGO :evil: een abo gehad, dus in mijn geval kan het alleen maar beter.
Ik ben overigens niet van plan om nu over te stappen ook al kan het, want de alternatieven zijn volgens mij niet veel beter.

g.a.richter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 18:00

Re: Telfort vastbellen tariefswijziging.

Ongelezen bericht door g.a.richter »

ik zeg goeden daag op 30.04 2009 tegen telfort internet met telefonie
en bin gisteren overgestapt naar CompuServe.nl voor internet met
telefonie.de prijs is daar € 24.90 behoud van eigen tel.nummer en geen ct. start tarief. heb van telfort genoeg
[email protected]

Gesloten