LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Tv compleet ervaringen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Morristyle

Re: Tele2 Tv compleet ervaringen

Ongelezen bericht door Morristyle »

Heb nu bijna 2 jaar tele2 en behalve 2 dagen dat tele2 (bij mij alleen tv) eruit lag heb ik nooit probelemen gehad met de kwaliteit.

Zowel internet als de telefoon werkt prima. De tv was in het begin soms blokkerig maar sinds een dik jaar is het prima.

Enig nadeel van tele2 vision is de samsung decoder; Het ding werkt prima maar het zappen (tijd tussen het wisselen van kanaal) gaat erg traag. Verder kun je niet met hdmi maar met scart/tulp of svhs kabel een verbinding maken naar je tv.

Ben erg verbaasd dat er nix aan gedaan wordt. Je betaalt overal voor digitale tv, maar digitaal is het tot in de decoder...van je decoder naar je tv haal je het analoog binnen...vreemde zaak.

Blij dat iig hdtv eraan komt, mogen ze voor mij zo geld inpompen vanuit de overheid. Is beter dan al dat geld verkwisten aan zenders van de publieke omroep.

Zie heel wat mensen hier trouwens huilen over slecht beeld etc. Probleem ligt vaak bij het binnenkomen van de kabel; Tip zorg dat de modem meteen bij je tv bron(meestal meterkast) aangesloten wordt.

Fries Frans

Ongelezen bericht door Fries Frans »

Ben het met de meeste mensen hier eens. Beeldkwaliteit van tele2 is gewoon veel en veel slechter dan UPC diigital. Wat heet het analoge beeld van UPC is zelfs scherper!

Ik kijk sinds vandaag op mijn 42 inch Panasonic Plasma met Tele2 compleet abo. Had al internet + bellen en was erg tevreden. Dus ja even kijkend naar de kosten, en alle wervende reclameteksten over scherp beeld, dacht ik laat ik de stap wagen.

Maar eerlijk Tele2 compleet is compleet waardeloos. Het vele blokkerige beeld tijdens zappen is irritant. Maar erger het is gewoon niet scherp. Het lijken wel ouderwetse satelietbeelden die je vroeger kreeg uit de verenigde staten. Niet scherper randen en bij snel bewegen is er duidelijk een soort zweem erachter aan. voetbal en tennis kijken is helemaal drama. Elke bal die beweegt zit een sliert achteraan. Verder verkleurt het beel dgeregeld -net of er dan meer mensen zitten de te internetten of zou. Ben gewoon echt, echt teleurgesteld.

Heb het al anderhalve maand in huis en heb voor zekerheid in het begin alles laten doormeten. Bleek volgens KpN wel goed te zijn. Beeld leek kook wel redelijk alleen had in het niet getest op de plasma maar op zo'n klein 37 cm tv-tje. Daar leek het wel wat. Maar nu op de plasma. Drama!

Installatie ook al erg vervelend. Was me telefonisch even niet verteld dat het modem met kabel verboneden moest worden. 15 meter door het huis, omdat telefoon/adsl aansluiting niet naast de hangende TV is.

Had twee en half jaar UPC digital en dat beeld spatte gewoon van de TV af. Daar kun je dus echt lekker TV kijken. Voetbal en tennis waren top, j ekon bijna letterlijk het 'pulletje' in de neus zien zitten. Maar Tele2.... helemaal niets.

EChte afrader.

Zal morgen Tele2 bellen. Kijken of ik nog van het contract af kan want hier een jaar naar kijken is echt zonde van de plasma. Die heeft nu helemaal geen functie.

Kortom,... NIET DOEN!

Wiebster

Ongelezen bericht door Wiebster »

Vanaf afgelopen week Tele2 TV pakket binnen gehad. Daarvoor had ik al een jaar internet en Telefonie en 1 keer er uit gelegen (1 dag). Snelheid bij mij is 13mbit (20mbit abonnement).
Het beeld op TV is mooi helder. Ik las ook de reactie van Morristyle, en inderdaad het zappen op de Samsung decoder gaat wel traag, maar dat neem ik voor lief.
Ook inderdaad jammer dat er geen hdmi aansluiting op zit. Maar daar heb ik nog geen last van op mijn huidige TV (analoog 100Hz 70cm breedbeeld).
Wel heb ik gelezen dat Tele2 ideeën heeft om ook via de kabel uit te gaan zenden (de OPTA heeft dit open gesteld). Dit juich ik ook toe.

Voor dit alles had ik een abonnement bij Canaldigitaal (satelliet) maar dat wordt helaas elk jaar weer duurder. Simpel rekensommetje en Tele2 is iets goedkoper en bevat meer zenders.

Wat ook mooi is dat bij de videotheek van Tele2 de kidszone gratis is. Als je kinderen hebt is dit ideaal.

Tot heden ben ik er tevreden over.
Wel vind ik vreemd dat er mensen zijn waar het heel slecht geregeld is. Dit moet wel een technisch probleem zijn bij Tele2 omdat het aansluiten van zo'n decoder "appeltje eitje" is.

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

wij hebben nu 2,5 jr tele 2 compleet,totaal geen problemen!
wat me wel opvalt is dat er veel problemen zijn als mensen geen monteur nemen,wij hadden het wel zat erbij ,maar mijn man kon het makkeliijk zelf maar het moest ,maar bij goedkopere pakketen weer niet en daar zie je heeeel veel gezeur..ik zeg niet dat het aan de mensen ligt...maar het is wel toeval..

wij hebben echt afkloppen geen klachten..ik heb in al die tijd 2x 10 min geen internet gehad...nou?
of je moet eens in de zoveel tijd meestal om de 3 mnd de stekker van de decoder ereven uittekken klaar dan doet ie het weer.dan zijn ze er mee bezig geweest...verder verbinding snel en dat is voor mijn man een must!
nee afkloppen...hiervoor demon alleen internet 59,95 3 mnd geen internet ,werd letterlijk gezegd u moet niet meer bellen werkt tegen u..maar wel dokken?denk het niet heb alles terug gehaald en op gezegd,daarvoor chello,kabel dus,wat heel de straat had..nee dat was top....
nee overal is wel wat...iedereen moet zijn ei kwijt over zijn frustraties en dat is zo.....logisch..maar er is echt overal wat...

succes met je keuze...
mariek2407

benzinebar

Ongelezen bericht door benzinebar »

Onderstaande heeft plaatsgehad binnen de afgelopen drie weken en is nu gevorderd tot het laatste punt....

1. - Na ontvangst bevestigingsbrief aanmelding afspreken monteur: website planadsl.nl (Imtech) niet actief, kan dus niet aanmelden voor een monteur via website.

2. - Imtech gebeld ivm monteur: mijn gegevens zijn niet bekend, niet doorgegeven door Tele2.

3. - Punt 2 gemeld via klantenservice website Tele2. Mail komt van een zgn. 'noreply'-adres. Ik word gevraagd de klantenservice te bellen.

4. - Gebeld naar klantenservice Tele2: ik ben ten onrechte niet aangemeld voor monteur maar als 'zelfinstallatie'. E.e.a. wordt doorgezet naar de administratie.

5. - Klantenservice Tele2 belt. Ik krijg fout advies (Imtech bellen). Ik krijg de toezegging dat ik binnen vier werkdagen een telefoontje krijg van de 'tweede lijn'.

6. - Gemaild naar klantenservice Tele2 dat ik het onjuist vind om evt. weer vier dagen te moeten wachten en ik nu zonder o.a. internet zit. Hierop volgt een standaardantwoord (maximaal vier dagen...)

7. - Klantenservice Tele2 belt: er is logistiek iets misgegaan, er is een verkeerde doos gestuurd. Zij zegt toe dat ik vandaag nog door iemand van Imtech wordt gebeld.

8. - Klantenservice Tele2 belt: donderdag komt installatiemonteur, ik ontvang hiervan een bevestigingsmail op een e-mailadres dat ik nog niet heb kunnen activeren in Windows Mail (heb nog geen mailaccount?) Vind deze bevestiging via webmail Tele2.

9. - Gemaild naar klantenservice Tele2 dat er in de bevestiging een storingsmonteur wordt genoemd en niet een installatiemonteur. Geen antwoord Tele2, daarom...

10. - Gebeld naar klantenservice Tele2: er staat een fout in de bevestigingsmail maar ik krijg de toezegging dat de monteur alle stroringen verhelpt (sic) en evt. (sic) dingen installeert. Hij zal een decoder meenemen (deze heb ik al!)

11. - Monteur komt langs.
(1) Eerste decoder staat op naam van een ander. Na de eerste poging tot resetten decoder wordt de decoder geblokkeerd omdat de pincode drie keer (!) foutief is ingevoerd. Tweede decoder doet helemaal niets. Derde decoder werkt tot vijf minuten na vertrek monteur goed. Daarna wordt geluid zocht of hard met enorme ruis.
(2) Mijn ip-nummer is geblacklisted. Ik kan geen mail verzenden. Monteur verwijst mij naar de helpdesk Tele2. Uiteindelijk heb ik dit zelf kunnen verhelpen door mij bij de betreffende websites te 'whitelisten'. Tele2 heeft een besmet ip-nummer uitgegeven.

12. - Gebeld naar klantenservice Tele2 ivm storing geluid televisie. Ik krijg de toezegging binnen vijf werkdagen door de technische dienst te worden gebeld. Mijn suggestie om de monteur die hier tien minuten geleden nog was terug te laten komen wordt mij verteld dat dat niet mogelijk is. Op mijn melding van blokkering ip-nummer wist men niet waar ik het over had.

13. - Mail gestuurd naar klantenservice Tele2 omdat ik ontevreden ben over (1) weer een aantal dagen wachten en (2) drie defecte decoders waarvan duidelijk was dat ze eerder waren gebruikt en (3) algehele geklier met alles en de bureaucratie bij de klantenservice.

14. - Reactie op mijn mail. Standaard antwoord, nietszeggend. Er wordt op niets ingegaan behalve dat ik de kosten (telefoon, gemiste televisie) kan declareren.

15. - Klantenservice Tele2 gemaild met de vraag hoe de voicemail van de telefoon uit te zetten. Ik kan dit niet vinden op de website. Reactie klantenservice via mail: graag vermelden klantnummer, anders kan ik niet worden geholpen (ik had mijn NAW-gegevens en Tele2-telefoonnummer in de mail gezet).

15. - Bovenstaande mail opnieuw naar klantenservice Tele2 gestuurd. Nu mét klantnummer.
Hierop een fatsoenlijk antwoord ontvangen.

16. - Gebeld door Technische Dienst Tele2.
Uitgebreid getest decoder o.a. m.b.v. diverse scartkabels, dvd-spelers, televisie. Conclusie TD is dat waarschijnlijk de scartuitgang van de decoder defect is. Er zal mij een nieuwe decoder worden toegestuurd. Ik vraag nadrukkelijk om een nieuw apparaat maar dat kan niet worden gegarandeerd. Ik zal me op de nieuwe decoder opnieuw moeten aanmelden. Als dat misgaat (want ik ben al een keer aangemeld) moet ik de klantenservice bellen. Voor technische problemen bij installatie decoder mag ik direct naar de TD vragen. Ik krijg hiervoor een referentienummer.

17. - Gestuurde decoder blijkt bij uitpakken nogal te rammelen (losse onderdelen?) en er zitten krasjes op het apparaat, duidelijk (wederom) een gebruikt apparaat. Omdat ik problemen verwacht (wellicht weer een defect apparaat en dan wéér aanmelden zodat daar dan ook iets misgaat) bel ik met de TD. Nadat ik een mogelijk defect heb gemeld bij de vierde decoder en mevrouw Kah laat weten dat het bekend is dat er veel problemen met decoders zijn geef ik aan het televisiedeel van het abonnement te willen beëindigen. Zij zal dit voorleggen aan het hoofdkantoor van Tele2 en zegt toe dat ik binnen twee werkdagen wordt teruggebeld.

18. - Bij het terugplaatsen in de doos van de toegestuurde decoder merk ik dat het voedingssnoer loszit. Het apparaat zal hierdoor sowieso niet werken. Ik bel alsnog met de TD om dit te melden zodat deze informatie nog meekan. De medewerker van de TD geeft het door maar weet ook te melden dat de mail al is verstuurd naar het hoofdkantoor.

19. - Ik wordt gebeld door het hoofdkantoor van Tele2. Hij biedt aan opnieuw een monteur te sturen maar ik laat weten het televisiedeel van mijn abonnement te willen beëindigen. Hij zegt dat dat akkoord is en dat dingen (deel eenmalige aansluitkosten, televisiedeel) worden verrekend met toekomstige nota's. Hij adviseert mij ook de eerste al uitgegane nota te voldoen. Ik vraag om (1) beëindiging televisiedeel met terugwerkende kracht tot aansluitdatum, (2) een bevestiging per e-mail van de gemaakte afspraken en (3) een telefoonnummer buiten de klantenservice om igv problemen. Hij zegt dat dat akkoord is en dat ik er diezelfde dag nog over zal worden teruggebeld.

martijntje

Ongelezen bericht door martijntje »

Gisteren heb ik Tele2 Internet + Bellen + TV laten installeren door een monteur. Alles werkt. Internet is prima snelheid, bellen werkt zonder storingen. TV werkt zonder storing. Hiervoor had ik Ziggo (digitaal). Ik moet zeggen dat het beeld iets beter was. Het zappen gaat niet fijn, het duurt lang. Verder is de TV-gids zeer sloom vergeleken met Ziggo. Wat wel een pluspunt is dat er programma gemist op zit en bijvoorbeeld Hyves tv en andere interactieve dingen.

Al met al valt het me niet tegen. Het beeld van de TV is acceptabel en de rest werkt gewoon perfect.

Gesloten