| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Liander/Nuon en Eneco
Liander/Nuon en Eneco
Ik ben al maanden bezig om een foutief opgemeten lelectriciteitsmeterstand recht te zetten, en inmiddels ben ik ten einde raad want zowel Liander)de netwerkbeheeder_ en Eneco zijn blijkbaar niet bereid of in staat om het door Nuon/Liander veroorzaakte probleem op te lossen.
In december 2008 kreeg ik jaarafrekening van Nuon namens Liander met een veel te hoog te betalen bedrag voor netbeheer, dit was te herleiden aan de meterstand, deze was op 20-11-2007 90.149 en op 24-11-2008 98678, volgens Liander. Deze eindstand klopte helemaal niet, dubbel zoveel als een normaal gezinsverbruik. Op 9-1-2009 gebeld met Nuon/Liander en de juiste stand doorgegeven en die zou het in orde maken, niet dus. Op 27-1-2009 ontving ik een aanmaning van Nuon, voor het te betalen bedrag. Op 1-2 gebeld met Nuon/Liander en deze dame zou ervoor zorgen dat er een controleur zou langskomen, de volgende dag. Deze heer is geweest en heeftgeconstateerd dat er door Nuon/Liander een onbegrijpelijke fout is gemaakt met de meting maar alles zou in orde komen. Op 3 februari ontvangen wij ook een jaarafrekening van Eneco, gebaseerd op de foutieve meterstand en of wij maar even 825 euro wilden betalen. Ik heb daarop vele malen gebeld naar Eneco en telkens beloofde de persoon in kwestie het op te lossen, en zowaar, dit klonk redelijk geloofwaardig. Uiteindelijk heb ik van Nuon/Liander een gode jaarnota gekregen op 24-2-2009 en zowaar, ik kreeg nog 20 euro terug ook. Echter de misere met houdt niet op. Het probleem is namelijk dat Nuon/Liander wel de juiste standen nog moet doorgeven aan Eneco blijkbaar, zodat ik ook van hun een nieuwe jaarnota kan krijgen, en dit schijnt niet te lukken. Ik heb Liander reeds 3 keer per email verzocht mij mede te delen of ze nu al de juiste stand hebben doorgegeven, te weten op 10, 13 maart en vrijdag jl. Op mijn eerste mail reageerde Liander door mij thuis te bellen, helaas was ik er niet, en heeft mijn vrouw dit telefoontje aangenomen. De dame van Liander zou zich inlezen en mij de volgende dag mobiel terugbellen, nou, niet dus. Helaas vergat mijn vrouw haar naam te noteren, jammer. Voorts reageren ze ook niet meer op de vervolgmail van 13 maart. Resultaat; Eneco haalt op 16 mrt. jl. zo maar 677 euro van mijn rekening. Dat het bedrag gereduceerd is tot 677 euro ipv 825 komt omdat Eneco door mijn telefoontjes er uiteindelijk achter kwam dat ik sinds 1-10-2008 een ander contract bij ze had afgesloten/overgesloten waardoor ik een tweede jaarnota kreeg voor de periode 1-10-2008 tot 24-11-2008, waardoor ik zelfs een bedrag terug zou krijgen van 148 euro, echter ook deze jaarnota was wederom nog steeds gebaseerd op een foutieve meterstand!!! WIE SNAPT HET NOG?? Ondanks dat ik talloze malen met Eneco heb gebeld en gemailed dat er toch echt iets niet klopt, mijn jaarverbruik was het dubbele van wat normaal is, dankzij de verkeerde meting. Kortom; van Liander/Nuon heb ik nu een jUiste afrekening met de juiste stand, Eneco haalt ten onrechte 677 euro van mijn rekening, wat ik door de bank weer laat terugboeken. Ik blijf in deze email netjes maar ben woedend. Het niveau of mandaat van de Nuon/Liander en Eneco callcenter medewerkers strekt niet verder dan steeds toezeggen dat alles in orde komt, maar vooralsnog gebeurt er gewoon niets of te weinig.(dit zijn mijn ervaringen) Het is steeds alsof je tegen een muur praat en dat niemand echt kennis van zaken heeft. Wie heeft er voor mij een tip zodat ik bij Liander/Nuon en Eneco bij iemand terecht kom die verstand van zaken en beslissingsbevoegdheid heeft? Bedankt.
In december 2008 kreeg ik jaarafrekening van Nuon namens Liander met een veel te hoog te betalen bedrag voor netbeheer, dit was te herleiden aan de meterstand, deze was op 20-11-2007 90.149 en op 24-11-2008 98678, volgens Liander. Deze eindstand klopte helemaal niet, dubbel zoveel als een normaal gezinsverbruik. Op 9-1-2009 gebeld met Nuon/Liander en de juiste stand doorgegeven en die zou het in orde maken, niet dus. Op 27-1-2009 ontving ik een aanmaning van Nuon, voor het te betalen bedrag. Op 1-2 gebeld met Nuon/Liander en deze dame zou ervoor zorgen dat er een controleur zou langskomen, de volgende dag. Deze heer is geweest en heeftgeconstateerd dat er door Nuon/Liander een onbegrijpelijke fout is gemaakt met de meting maar alles zou in orde komen. Op 3 februari ontvangen wij ook een jaarafrekening van Eneco, gebaseerd op de foutieve meterstand en of wij maar even 825 euro wilden betalen. Ik heb daarop vele malen gebeld naar Eneco en telkens beloofde de persoon in kwestie het op te lossen, en zowaar, dit klonk redelijk geloofwaardig. Uiteindelijk heb ik van Nuon/Liander een gode jaarnota gekregen op 24-2-2009 en zowaar, ik kreeg nog 20 euro terug ook. Echter de misere met houdt niet op. Het probleem is namelijk dat Nuon/Liander wel de juiste standen nog moet doorgeven aan Eneco blijkbaar, zodat ik ook van hun een nieuwe jaarnota kan krijgen, en dit schijnt niet te lukken. Ik heb Liander reeds 3 keer per email verzocht mij mede te delen of ze nu al de juiste stand hebben doorgegeven, te weten op 10, 13 maart en vrijdag jl. Op mijn eerste mail reageerde Liander door mij thuis te bellen, helaas was ik er niet, en heeft mijn vrouw dit telefoontje aangenomen. De dame van Liander zou zich inlezen en mij de volgende dag mobiel terugbellen, nou, niet dus. Helaas vergat mijn vrouw haar naam te noteren, jammer. Voorts reageren ze ook niet meer op de vervolgmail van 13 maart. Resultaat; Eneco haalt op 16 mrt. jl. zo maar 677 euro van mijn rekening. Dat het bedrag gereduceerd is tot 677 euro ipv 825 komt omdat Eneco door mijn telefoontjes er uiteindelijk achter kwam dat ik sinds 1-10-2008 een ander contract bij ze had afgesloten/overgesloten waardoor ik een tweede jaarnota kreeg voor de periode 1-10-2008 tot 24-11-2008, waardoor ik zelfs een bedrag terug zou krijgen van 148 euro, echter ook deze jaarnota was wederom nog steeds gebaseerd op een foutieve meterstand!!! WIE SNAPT HET NOG?? Ondanks dat ik talloze malen met Eneco heb gebeld en gemailed dat er toch echt iets niet klopt, mijn jaarverbruik was het dubbele van wat normaal is, dankzij de verkeerde meting. Kortom; van Liander/Nuon heb ik nu een jUiste afrekening met de juiste stand, Eneco haalt ten onrechte 677 euro van mijn rekening, wat ik door de bank weer laat terugboeken. Ik blijf in deze email netjes maar ben woedend. Het niveau of mandaat van de Nuon/Liander en Eneco callcenter medewerkers strekt niet verder dan steeds toezeggen dat alles in orde komt, maar vooralsnog gebeurt er gewoon niets of te weinig.(dit zijn mijn ervaringen) Het is steeds alsof je tegen een muur praat en dat niemand echt kennis van zaken heeft. Wie heeft er voor mij een tip zodat ik bij Liander/Nuon en Eneco bij iemand terecht kom die verstand van zaken en beslissingsbevoegdheid heeft? Bedankt.
Re: Liander/Nuon en Eneco
Ik begrijp dat het hier gaat om meterstanden mbt de jaarafrekening.
Tevens begrijp ik dat het probleem met Liander, dus de netbeheerkosten inmiddels wel opgelost zijn.
Eneco doet naar mijn idee onnodig moeilijk. Zij moeten gewoon een correctie op de meterstand van Elektra uitvoeren. Dit doen ze middels een zogeheten opdracht uitsturen anar.......de netbeheerder.....Liander. Liander controleert of de gecorrigeerde stand goed is (wat ze zullen doen in dit geval) en communceert dit weer terug naar uw leverancier Eneco.
Kortom het ligt aan Eneco dat uw jaarafrekening mbt levering en uw elektriciteitverbruik niet gecorrigeerd wordt en niet aan Liander. Eneco moet het, haar correctieverzoek namelijk zelf indienen.
Overigens als ik uw verhaal zo lees maakt Eneco er een lekkere bende van!
Tevens begrijp ik dat het probleem met Liander, dus de netbeheerkosten inmiddels wel opgelost zijn.
Eneco doet naar mijn idee onnodig moeilijk. Zij moeten gewoon een correctie op de meterstand van Elektra uitvoeren. Dit doen ze middels een zogeheten opdracht uitsturen anar.......de netbeheerder.....Liander. Liander controleert of de gecorrigeerde stand goed is (wat ze zullen doen in dit geval) en communceert dit weer terug naar uw leverancier Eneco.
Kortom het ligt aan Eneco dat uw jaarafrekening mbt levering en uw elektriciteitverbruik niet gecorrigeerd wordt en niet aan Liander. Eneco moet het, haar correctieverzoek namelijk zelf indienen.
Overigens als ik uw verhaal zo lees maakt Eneco er een lekkere bende van!
Re: Liander/Nuon en Eneco
Bedankt voor uw reactie.
Wat mij steeds is verteld door Eneco is dat zij in afwachting zijn van de nieuwe elektra stand zoals opgemeten recent door de medewerker van Nuon/Liander. Eneco weet de juiste standen niet, want daar wachten ze blijkbaar op. Hoe kunnen ze het correctieverzoek dan indienen?
Maar inderdaad, ze maken er een behoorlijke bende van en de manier hoe ze blijkbaar met klanten omgaan klopt van geen kant. Hoef ik bij de klanten van het bedrijf waar ik werk echt niet te proberen....
Wat mij steeds is verteld door Eneco is dat zij in afwachting zijn van de nieuwe elektra stand zoals opgemeten recent door de medewerker van Nuon/Liander. Eneco weet de juiste standen niet, want daar wachten ze blijkbaar op. Hoe kunnen ze het correctieverzoek dan indienen?
Maar inderdaad, ze maken er een behoorlijke bende van en de manier hoe ze blijkbaar met klanten omgaan klopt van geen kant. Hoef ik bij de klanten van het bedrijf waar ik werk echt niet te proberen....
Re: Liander/Nuon en Eneco
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen
Tja, spreekt voor zich. Eneco moet aan de bak!
U weet de wel de juiste standen en geeft die door. A.d.v deze door u doorgegeven meterstand (is de stand opgenomen door de controleur waarop door Liander een correctie heeft plaatsgevonden!) dient Eneco een correctieverzoek in. Dit doen ze middels het uitsturen van een opdracht.
Eigenlijk heb ik in mijn vorig schrijven al uitgelegd hoe die procedure gaat.
Kijk, als u de meterstanden zelf had opgenomen, had u deze ook aan Eneco moeten doorgeven. Eneco communiceert deze standen naar Liander die ze op haar beurt bekijkt en goedkeurt. Dit wordt weer terug gecommuniceerd naar Eneco die vervolgens de jaarafrekening opmaakt.
Stel nou dat u de standen niet hebt doorgegeven en de jaarafrekening a.d.v geschatte standen is opgemaakt. De daadwerkelijk standen hebt u echter wel, dan dient u contact op te nemen met de leverancier voor een correctie. De leverancier verzorgt de correctie.
Stel nou dat u de meterstanden wel hebt doorgegeven maar de standen op de jaarafrekening wijken af van de standen zoals door u doorgegeven. Dan moet Eneco zorg dragen voor de correctie.
Zoals u begrijpt en opmaakt is het dus Eneco die ook in dit geval de correctie moet verzorgen.
Eneco schuift haar verantwoordelijkheid af op de netbeheerder en zo wordt u van het kastje naar de muur gestuurd.
Tja, spreekt voor zich. Eneco moet aan de bak!
U weet de wel de juiste standen en geeft die door. A.d.v deze door u doorgegeven meterstand (is de stand opgenomen door de controleur waarop door Liander een correctie heeft plaatsgevonden!) dient Eneco een correctieverzoek in. Dit doen ze middels het uitsturen van een opdracht.
Eigenlijk heb ik in mijn vorig schrijven al uitgelegd hoe die procedure gaat.
Kijk, als u de meterstanden zelf had opgenomen, had u deze ook aan Eneco moeten doorgeven. Eneco communiceert deze standen naar Liander die ze op haar beurt bekijkt en goedkeurt. Dit wordt weer terug gecommuniceerd naar Eneco die vervolgens de jaarafrekening opmaakt.
Stel nou dat u de standen niet hebt doorgegeven en de jaarafrekening a.d.v geschatte standen is opgemaakt. De daadwerkelijk standen hebt u echter wel, dan dient u contact op te nemen met de leverancier voor een correctie. De leverancier verzorgt de correctie.
Stel nou dat u de meterstanden wel hebt doorgegeven maar de standen op de jaarafrekening wijken af van de standen zoals door u doorgegeven. Dan moet Eneco zorg dragen voor de correctie.
Zoals u begrijpt en opmaakt is het dus Eneco die ook in dit geval de correctie moet verzorgen.
Eneco schuift haar verantwoordelijkheid af op de netbeheerder en zo wordt u van het kastje naar de muur gestuurd.
Liander website:
Wat kan ik doen als de meterstanden op mijn jaarafrekening niet kloppen?
Antwoord:
Neemt u dan contact op met uw leverancier. Alleen uw leverancier kan dit controleren en eventueel corrigeren.
-
coert_metz
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20 mar 2009 13:57
Re: Liander/Nuon en Eneco
Het lijkt wel wat op het probleem dat wij met de Nuon hebben (zie andere post). Als de eindmetersstanden eenmaal verkeerd zijn blijft de oude leverancier zijn poot stijf houden. Erg vervelend. Dit moet toch wel beter te regelen zijn.
-
Vattenfall Webcare
- verified
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Liander/Nuon en Eneco
Geachte Mar6,
Uit uw reactie op het forum maak ik op dat u problemen ondervindt bij het aanvragen van een correctie op de meterstanden. Graag laat ik u het volgende weten.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn contact met u willen opnemen om te achterhalen wat momenteel de status is van de nodige correctie op de meterstanden. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Uit uw reactie op het forum maak ik op dat u problemen ondervindt bij het aanvragen van een correctie op de meterstanden. Graag laat ik u het volgende weten.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn contact met u willen opnemen om te achterhalen wat momenteel de status is van de nodige correctie op de meterstanden. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Re: Liander/Nuon en Eneco
Geachte Nuon medewerker
Ik heb u een email gestuurd met het contractrekeningnummer.
Ik hoop dat dit e.e.a. zal verspoedigen.
Dank voor de moeite.
mvg
Marc
Ik heb u een email gestuurd met het contractrekeningnummer.
Ik hoop dat dit e.e.a. zal verspoedigen.
Dank voor de moeite.
mvg
Marc
Re: Liander/Nuon en Eneco
Beste Nuon medewerker
Bent u nog voornemens om contact met mij op te nemen??
Bent u nog voornemens om contact met mij op te nemen??
Re: Liander/Nuon en Eneco
Ja hoor, gisteren weer een herinnering van Eneco, omdat ik het onterecht geincaseerde bedrag van € 677,-- had laten terugboeken op mijn rekening. Maar weer gebeld(stomgeslagen) en nu vertelde de medewerkster dat ze aan Liander/Nuon zou vragen of de door mij opgegeven stand geaccepteerd kan worden, maar....ze was er nu bijna zeker van dat het in orde zou komen....jaaah, dat heb ik al vele malen gehoord...en zo gaat het maar door...Dus NUON medewerker, gaat u nog contact met mij opnemen??????
