LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kesteren medical factoring

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
gerhardt

Re: Kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door gerhardt »

Ik heb mijn oude tandartsdeclaraties over 2008 nog eens nageslagen op mogelijke onregelmatigheden. Vandaag kreeg ik, na navraag bij mijn verzekringsmaatschappij, bericht dat Kesteren een deel van de behandelingen van een consult zowel bij de verzekeringsmaatschappij als bij mij had gedeclareerd. Hierdoor kreeg ik minder uitbetaald. De verzekeringsmij. gaat het nu corrigeren. Het is dus de moeite waard om in detail de oude declaraties van Kesteren te controleren ten opzichte van de vergoedingen die door de verzekeringsmij. zijn uitbetaald.

KoosD

Ongelezen bericht door KoosD »

Ook hier heb ik te maken met onterechte aanmaningen van die Van Kesteren. Het gaat hier namelijk om een onjuiste en betwiste declaratie.
Wat mij echter opvalt is dat op de aanmaningen een KvK nummer staat, die volgens de KvK deze status heeft: Uitgeschreven uit het Handelsregister. Kesteren Medical Factoring is nu een handelsnaam van Fa-Med BV . Ik vraag me af of die aanmaningen juridisch nog wel kloppen. Bij een handelsnaam mag de toevoeging BV volgens mij niet meer gebruikt worden, terwijl ik wel op deze manier wordt aangeschreven.

joy75

Ongelezen bericht door joy75 »

Hoi,

Ook ik heb te maken met kestern Medical Service, Bij deze wilde ik graag dit kwijt..Vorig jaar augustus ben ik behandeld aan mijn tanden in de amaliakliniek te Kerkrade, de kosten ervan lopen dan via kestern medical service daar heb ik ook notá's van ontvangen. Omdat ik een uitkering heb via de gemeente heb ik gedeeltelijke kosten via bijzondere bijstand vergoed gekregen. Omdat ze de behandeling onder narcose hebben gedaan, en ik als de dood ben voor de tandarts. Overige kosten zijn vergoed door mijn zorgverzekeraar maar daar heb je een limiet. Er staat dus nu een bedrag van 78 euro open, dat voor mij veel geld is om in een keer te betalen. Dus heb ik via de site van hun meerdere mailtjes gestuurd ivm een betalingsregeling te treffen..Tot op hede geen gehoor aan gehad..Heb ook meerdere malen gebeld met de telefoon van mijn ouders, omdat ik maar een beltegoedkaart heb. Nou hoe lang je aan die telefoon moet wachten is gewoon absurd, en als je dan uiteindelijk iemand aan de lijn hebt is het niet de juiste afdeling, en word je weer doorverbonden dus zit je weer een kwartier aan de telefoon. Uiteindelijk krijg je dan iemand eraan en word je dan gezegd mevrouw als ik u doorverbind dan zit u nog langer aan de lijn met de desbetreffende afdeling. Dus word er gezegd probeerd u het morgen nog eens we zijn bereikbaar van half 9 t/m 5 uur het is vandaag ontzettend druk kunnen we niets aan doen. En dat telkens opnieuw, vandaag 10 februari nog eens geprobeerd, en na een 10 minuten kreeg ik iemand aan de lijn en werd mij verteld dat voor het bedrag van 78 euro geen betalingregeling te treffen viel omdat zij vond dat het om een klein bedrag ging. Ik ben van mening hoe kan iemand in mijn portomonee kijken of het wel of niet kan daarom bel ik toch op. De persoon aan de lijn zei dus dan moet u dat schriftelijk aanvragen voor de betalingsregeling maar dan komen er kosten bij. Dat was het laatste wat de merouw zei. De brief die ik hier thuis heb is al verlopen en een herinnering. Dus komen er nu incasso kosten bij die ik dan maar gewoon moet betalen omdat hun verder niets kunnen doen. Al met al het maakt niet uit ofdat je belt voor een regeling te treffen of notities laat maken er word gewoonweg geen gehoor op gegeven, schijnbaar heeft kestern hun eigen regels en liggen de brieven al klaar met naam en gegevens om verstuurd te worden met incassokosten. Zo kreeg ik in december vorig jaar de nota a 258 euro, die zijn vergoed door de gemeente bijzonderbijstand. Heb daarvan verschillende brieven ontvangen met incassokosten enz, ook daar heb ik mailtjes over gestuurd naar hun ook zonder resultaat. Pas vandaag toen ik belde voor die andere regeling heb ik meteen na laten kijken met declaratienummer van die 258 euri dat was gewoon betaald. Ze doen daar maar gewoon wat versturen iets, maar om een brief te sturen met sorry voor het ongemak of in de trent van sorry voor de onnodige telefoon kosten HOOOOOO MAAARRRRRR.. Ik wilde dit toch even kwijt omdat ik vind dat het hier thuis hoord in dit forum.
Als iemand raad kan geven wat ik nog evenuteel zou kunnen doen met die betaling dan hoor ik het graag.

groetjes J

Elitebravo

Ongelezen bericht door Elitebravo »

Geachte forum gebruikers

Het blijkt al weer dat Kesteren liegt en bedriegd.
Ik heb een behandeling gehad van 189.50
Na 3 weken was het bedrag naar 253,00 verhoging.
Na 1 week later doorgegeven aan de incasso bureau Bosveld.

Ik heb het bedrag betaald aan de tandarts op
30-10-2008

Tandarts melde het bij kesteren bv.
Kesteren zou dan door moeten geven aan Bosveld incasso.
Dat hebben ze nooit gedaan ik zit op het randje.
Dus ik tandarts gebeld hun zeggen kesteren weten dat je betaald heb
Dus dossier gelsoten. Maar nee hoor tot vergeefs komt brief van bosveld
dat ik nog 264 euro moeten. Bosveld gebelt die schijnen nooit tot de dag vandaag
nooit gemeld dat geld was betaald. De tandarts belde kesteren bv 15min aan delijn
eindelijk tepakken toen gooide de kesteren bv de hoorn op.
Tandarts heeft contracten met kesteren bv gestopt is weg gegaan.
Ik sta op het punt kesteren bv om wettelijk tebenaderen.

Die 0900 nummer is onbereikbaar je krijg pas naar 30 min tot 45 min aan de telefoon dan nog hopen dat ze hoorn uit het niets opgooien

Wij zijn geen wanbetalers dat zijn hun...

gerhardt

Mijn tandarts is overgestapt naar Fa-med. Kreeg ik eerst van Kesteren zelf de rekening om in te dienen bij mijn zorgverzekeraar, nu doet doet Fa-med dit automatisch zonder dat ik kan zien wat er berekend is voor welke behandeling. Met de eerste de beste rekening is het fout gegaan. Ik denk dat zij behalve de rekening aan de zorgverzekering ook aan mij gestuurd hebben. Ik heb inmiddels van Famed bericht gekregen dat ik de rekening als niet verstuurd moet beschouwen. Ik krijg mijn geld teruggestort (hopelijk net zo snel als zij het opeisen) en ik krijg een nieuwe rekening. Ik wacht nog op antwoord van mijn zorgverzekeraar om te de dubbele declaratie te checken.

Het is van de zotte dat ook als je niet voor tandheelkunde verzekerd bent, de rekening via de zorgverzekeraar loopt alsof de zorgverzekeraar wel binnen hun strakke betalingsregeling betaalt.
Ik ga mijn tandarts cq Famed vragen om de rekening eerst aan mijzelf te sturen en dat ik zelf wel de kosten bij de zorgverzekeraar claim.

happy11

Ongelezen bericht door happy11 »

Als oud werkneemster kan ik niks anders dan beamen dat het 1 grote bende is bij Kesteren... MAAR het doet me iets teveel zeer om dit zonder reactie aan me voorbij te laten gaan. Kesteren is sinds ongeveer 2 jaar overgenomen door .... ja ja de FAMED!!! Kesteren is 35 jaar lang een prima gezond bedrijf geweest dat alles goed op orde had. Sinds de overname van famed is alles veranderd en heeft de directie van famed het voor elkaar gekregen het gezonde Kesteren te besmetten met de bagger van Famed. Binnen een jaar zijn bijna alle mensen met kennis en die kesteren groot gemaakt hebben vertrokken. En dit allemaal omdat zij niet konden werken met de leugens en manier van "werken" van meneer Krapels en de zijne. Het is zo verschrikkelijk zonde dat Kesteren is verdronken door de overname van Famed en nu slechts nog een naam is, en die blijven ze gebruiken zodat de tandartsen ed. die de rommel van Kesteren zo zat zijn overstappen naar de Famed. Maar ja daar komen ze er snel achter dat die geen haar beter zijn want KESTEREN MEDICAL FACTORING=FA-MED!!!! Dit mooie verhaaltje werd ons ook voorgehouden sinds de overname... samen met famed de grootste en de beste worden, gingen ze bij de ene weg konden ze mooi bij de andere terecht.... Nou Naar de vervelend is het!!! En de vestiging in Andelst is inmiddels gesloten en er zijn nog maar een handje vol Kesteren mensen in dienst. Eeuwig zonde is het!!!

gerhardt

Ik heb vandaag van Fa-med een excuus aangeboden gekregen. Ze hadden inderdaad de declaratie van de tandarts naar zowel de zorgverzekering als naar mij gestuurd. Puinhoop dus. Happy 11 heeft gelijk.

Ik kan dit voorkomen door mijn tandarts Famed te laten opdragen de rekening voortaan direct aan mijzelf te sturen en NIET aan de zorgverzekeraar.

chloexx

Ongelezen bericht door chloexx »

Ook ik heb slechte ervaringen met van Kesteren

Kreeg vorig jaar augustus een rekening van 212,70 euro die afkomstig was van 3 bezoeken aan de tandarts (2 in mei en 1 in juni)

Gedeclareerd bij de Izz,maar kreeg een brief van Izz dat deze al gedeclareerd was.
Bij navraag bleek dat de rekening al gedeclareerd was door van Kesteren zelf bij de IZZ

Ik blij dat ik nog niet betaald had.....maar van Kesteren bleef beweren niets ontvangen te hebben van de IZZ.

Heb factuurnummer en al aangereikt....heel wat telefoontjes gepleegd(na een flinke wachttijd aan de telefoon).
Toen was ik het zat.....heb mail met alle gegevens naar van Kesteren gestuurd met daarin ook dat dit mijn laatste aanreiking van gegevens was naar hun toe en dat ze het met die gegevens wel uit konden zoeken.
Ook de vraag of er excuses aangeboden konden worden door hun manier van behandelen van klanten.
Maar daar niets meer op gehoord.

Even was ik in de veronderstelling dat het opgelost was...totdat ik onlangs een afspraak wilde maken bij de tandarts en de receptioniste zei dat er nog een bedrag openstond van 212,70 euro.

Hele verhaal uitgelegd(tandartsenpraktijk doet inmiddels geen zaken meer met van Kesteren ivm vele klachten van patienten)en ze zouden contact opnemen met van Kesteren.
Hieruit kwam dat van Kesteren mij diezelfde week nog zou bellen.

Een maand niets gehoord totdat er vandaag weer een factuur op de mat lag van van Kesteren.
Of ik nog de 212,70 euro wilde betalen binnen 7 dagen. :roll:

Weet je....je gaat op een gegeven moment gewoon aan jezelf twijfelen.
Heb ik het toch wel goed uitgezocht toen????

Dus vandaag weer contact met IZZ en ook nu bleek dat alles door hun al afgehandeld was begin augustus.
Heb op hun verzoek ook een mail gestuurd met mijn vragen zodat ik de antwoorden van IZZ op "papier" heb.

En dan maandag toch van Kesteren maar weer eens bellen.......

Kan je wel zeggen dat ik er echt een sik van krijg en er hoeft niet veel meer te gebeuren of ik schakel mijn rechtsbijstand in want dit "grapje" heeft me al meer dan genoeg tijd,geld(telefoonkosten)en frustraties bezorgd.

Heerlijk om mijn verhaal even kwijt te kunnen bij lotgenoten. :wink:

chloexx

Vandaag al antwoord via mail van IZZ

Heb besloten van Kesteren niet meer te gaan bellen of mailen.
Dat heb ik vorig jaar tot in den treure gedaan en heeft niets uitgehaald.
Heb geen zin om me er weer druk om te gaan zitten maken.

Ik moet woensdag bij de tandarts zijn en dan leg ik mijn probleem nogmaals voor mét uitdraai van de mail van IZZ

nlgoede4

Ongelezen bericht door nlgoede4 »

Helaas heb ook ík heel slechte ervaring met Kesteren, waar mijn tandarts ook al geen zaken meer mee doet. Sinds augustus 2008 ben ik bezig 3 nota's ad € 51,70 elk, totaal dus € 155,10 terug te krijgen van Kesteren. Zij hebben mij nl. de nota's laten betalen en tevens zelf de nota's geïnd bij de Ohra. Op mails, telefoontjes, aangetekende brief wordt helemaal niet gereageerd. Écht te asociaal voor woorden. Heb zelfs kenmerken/factuurnummers/data aangereikt waaronder zij de nota's zelf ook hebben geïnd bij Ohra. Ohra vergoed (begrijpelijk) niet de nota's nog eens aan mij. Ook de tandarts heeft met de heer Janssen (crisismanager bij Kesteren) gemaild, waarop gewoon geen reactie komt.

Om hopeloos van te worden. Maar ik blijf positief, want wat in het vat zit verzuurt niet, toch?

chloexx

Zelfde soort verhaal dus.

Heb gister met mijn tandarts erover gesproken en die heeft bij ons de mensen die al betaald hadden en op hun geld wachten zelf al terugbetaald.
En hij heeft nu zelf een deurwaarder erop gezet om zo het geld terug te kunnen halen bij van Kesteren.

Vind ik een erg mooi gebaar.

Ik heb mijn mailwisseling met gegevens bij de tandarts achtergelaten en wacht maar weer af.

nlgoede4

Geloof het of geloof het niet. Vandaag heb ik een reactie per mail ontvangen van Kesteren/Famed/Factotaal waarin het volgende stond:
"Ik heb een verzoek tot het terugstorten van de 3 facturen uitgezet.

Zodra ik hier meer informatie over ontvang laat ik het U weten."

Nu dus maar afwachten weer.

Modder

Ongelezen bericht door Modder »

Ik heb een beroerde ervaring met Kesteren. Mijn vriendin is naar de kaakchirurg in het sint Franciscus ziekenhuis geweest op 28 -8-2008 en kreeg nadien een rekening van mijn zorgverzekeraar Anderzorg. Die is netjes betaald maar daarna kwam Kesteren met een factuur die weliswaar enkele euro's lager was dan de rekening van Anderzorg maar betrekking hadden op precies hetzelfde bezoek en precies dezelfde onderdelen. Het ziekenhuis zei me dat ik contact moest opnemen met Kesteren en mijn zorgverzekeraar. Anderzorg reageerde correct. Zij hadden de betaling ontvangen en ik moest het uitzoeken met Kesteren. Die geloofde me in eerste instantie niet. Ik heb de rekeningen en het betaalbewijs per mail. Dat was op 9 oktober 2008. Op 30 oktober kreeg ik een mail van een mevrouw Nooitmeer (de naam alleen al) die me haar excuses aanbood en zei dat de vordering uit het bestand was gehaald,

Vervolgens kreeg ik weer een acceptgiro van Kesteren met het zelfde bedrag. Ik heb gebeld, heb uitgelegd van die excuusmail maar men kende geen mevrouw Nooitmeer. Ik moest maar betalen dan was ik er van af, zei de mevrouw aan de telefoon. Vervolgens heb ik de excuusmail mail doorgestuurd aan Kesteren, maar nooit meer een reactie gekregen.

Inmiddels is het Sint Franciscus gasthuis van administratiekantoor gewisseld en Fa-med incasseert nu de betalingen. 'Om de service beter te maken' stond er op een papier in de wachtkamer.

Het is nu 11 juni 2009 en ik krijg weer een acceptgiro van Kesteren met hetzelfde bedrag: 130,30. Ik kan mijn ogen niet geloven. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Iemand een suggestie? Radar besteedt eens aandacht aan Kesteren.

Groeten Tom

Dentel care Utrecht

Ongelezen bericht door Dentel care Utrecht »

Het lijkt mij dat de tandartsen er ook beter van worden.
Ik heb Dentel care Utrecht maanden lang gevraagd om een overzicht van de behendelingen die wel verricht zijn,
nou mooi niet ze wijgeren alle medewerking in deze.
Dus lijkt het mij dat zij er ook beter van worden,
anders zouden ze graag mee merken.
We hebben via Van Kesteren van de orthodontist ook verkeerde rekeningen gehad,
de orthodontist heeft het na een telefoontje naar Van Kesteren opgelost :!:
Waarom doe Dentel Care Utrecht dat niet even :?:

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Bijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ehhhh dhc, je maakt nou ook jezelf schuldig hieraan door dat in tig topics te vermelden !!

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

slechts in twee, zal je net zien dat dat de redactie ontgaat....

jor

Ongelezen bericht door jor »

Dat ontgaat de Moderator echt niet dhc, het plaatsen van 8 dezelfde reacties is tegen de forumregels en daar heb je terecht op gewezen.
Abusemail via forumklacht verzonden.

nlgoede4

Afgelopen week zijn bij mij de openstaande posten van 3 x € 51,70 = € 155,10 door Kesteren retour gestort op mijn rekening. Met deze afhandeling ben ik erg blij :D

Modder

Ongelezen bericht door Modder »

Vorige maand schreef ik dat ik na een boel ellende met Kesteren een nota kreeg om alsnog 130 te betalen ondanks het feit dat ik de behandeling reeds hebt gedaan. Eergisteren ontving ik echter een aanmaning waarin de incassokosten zijn verhoogd tot ruim 170 euro. Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering van Postbank benaderd maar die helpen me niet omdat het bedrag onder de 225 euro is. Ook als ik het bedrag laat oplopen gaan ze me niet helpen omdat ze incassokosten niet meerekenen.

Wel vervelend, maar duidelijk. Ik kom net van het Juridisch Loket vandaan. Daar zei men dat er geen hout van klopt. Ik heb betaald rechtstreeks aan mijn ziektekostenverzekeraar en daarmee is volgens het Juridisch Loket de kous af. Er is kans dat ze kunnen bemiddelen en anders moet ik het via de advocaat regelen a 200 euro per uur. Ik zit echt niet fout zei het Juridisch Loket. Dus ik ben benieuwd naar de uitkomst. Volgende week hoor ik meer. Iemand anders dergelijke ervaringen of tips hoe te handelen?

Alvast bedankt.
Groeten,
Tom

Gesloten