LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] online breedband bv
online breedband bv
Kan iemand mij het e-mail adres geven van online breedband bv. Ze schrijven nl geld van mijn rekening zonder dat ik ook maar iets van ze geleverd krijg. En ook niet wil.Ik zag ineens op mijn rekening afschrift dat ze geld hadden afgeschreven?
Met bellen kom ik niet verder want de mederwerker kan mij nergens in het systeem vinden.En logisch ook want ik heb niks bij ze afgeloten. Maar ze halen dus wel al twee maanden geld van mijn rekening. Bellen kost 15 cent per minuut en ik kom geen steek verder.Hebben meer mensen hier mee te maken gehad? Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Alvast bedankt, claudia
Met bellen kom ik niet verder want de mederwerker kan mij nergens in het systeem vinden.En logisch ook want ik heb niks bij ze afgeloten. Maar ze halen dus wel al twee maanden geld van mijn rekening. Bellen kost 15 cent per minuut en ik kom geen steek verder.Hebben meer mensen hier mee te maken gehad? Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Alvast bedankt, claudia
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: online breedband bv
Gewoon je bank opdracht geven een storno uit te voeren. Dat moet binnen 30 dagen na afboeking. Als je internetbankiert even bij incasso's kijken en daar terugboeken.
Re: online breedband bv
Mijn moeder heeft hetzelfde probleem ! Sinds 2 maanden wordt er per automatisch incasso een bedrag van haar rekening afgeschreven door Online Breedband bv (T-mobile).
De maand februari 14,95 euro en deze maand 55 euro. Ze kwam hier zojuist achter en heeft gelijk haar bank de opdracht gegeven alles te blokkeren en de bedragen terug te storten.
Maar hoe is dit mogelijk ? Ze heeft totaal geen connectie met Online ! Dit is toch strafbaar of niet ? Zomaar van iemands rekening geld afboeken zonder zijn/haar toestemming ?
Misschien iets voor het telefoonpanel van Radar om actie te ondernemen of andere gedupeerden op te roepen c.q. te waarschuwen voor deze praktijken ?
De maand februari 14,95 euro en deze maand 55 euro. Ze kwam hier zojuist achter en heeft gelijk haar bank de opdracht gegeven alles te blokkeren en de bedragen terug te storten.
Maar hoe is dit mogelijk ? Ze heeft totaal geen connectie met Online ! Dit is toch strafbaar of niet ? Zomaar van iemands rekening geld afboeken zonder zijn/haar toestemming ?
Misschien iets voor het telefoonpanel van Radar om actie te ondernemen of andere gedupeerden op te roepen c.q. te waarschuwen voor deze praktijken ?
Re: online breedband bv
Laat dan tevens een selectieve blokkade voor dat bedrijf op je bankrekening leggen kunnen ze gegarandeerd niets meer afschrijven totdat deze blokkade is opgeheven.Gewoon je bank opdracht geven een storno uit te voeren.
Re: online breedband bv
@ kuijp291:
Je zou ook eerst even de moeite kunnen nemen om uit te laten zoeken wat er aan de hand is? Een brief+postzegel kost je nog geen euro........
Je zou ook eerst even de moeite kunnen nemen om uit te laten zoeken wat er aan de hand is? Een brief+postzegel kost je nog geen euro........
Re: online breedband bv
Je zou ook eerst even de moeite kunnen nemen om uit te laten zoeken wat er aan de hand is? Een brief+postzegel kost je nog geen euro.......
Ik heb de telefoon gepakt. Kost iets meer, maar dan is het wel gelijk opgelost en duidelijk. Per post moet je maar afwachten of je een reactie krijgt tegenwoordig....
De medewerker van de klantenservice van Online was uitermate correct en bood gelijk zijn excuses aan. Het bleek dat het bankrekeningnummer van mijn moeder gekoppeld was aan een persoon in Almelo die pas een abonnement bij Online had afgesloten. Uitermate slordig natuurlijk omdat dit blijkbaar vaker voorkomt..Zie bericht van Veenhof.
Het geld is teruggestort, excuses zijn aangeboden dus voor ons is deze zaak naar tevredenheid afgerond door Online. Bij dezen ....
Ik heb de telefoon gepakt. Kost iets meer, maar dan is het wel gelijk opgelost en duidelijk. Per post moet je maar afwachten of je een reactie krijgt tegenwoordig....
De medewerker van de klantenservice van Online was uitermate correct en bood gelijk zijn excuses aan. Het bleek dat het bankrekeningnummer van mijn moeder gekoppeld was aan een persoon in Almelo die pas een abonnement bij Online had afgesloten. Uitermate slordig natuurlijk omdat dit blijkbaar vaker voorkomt..Zie bericht van Veenhof.
Het geld is teruggestort, excuses zijn aangeboden dus voor ons is deze zaak naar tevredenheid afgerond door Online. Bij dezen ....
Re: online breedband bv
Bij mij was iets soorteglijks aan de hand, maar om een andere reden. Ik had ooit een breedband aansluiting aangevraagd bij de toenmalige Orange. Door allerlei techinsche fouten bij hun heb ik de breedbandaansluiting echter nooit gehad. Maar kennelijk is mijn abonnement op een email account, antispam en antivirus bij Orange wel geactiveerd. Dat pakket is het eerste jaar gratis, daarna moet je 4 euro per maand betalen. Dus na 1 jaar werd er steeds een paar euro van mijn rekening afgeschreven.
Na gebeld te hebben met Online Bv kwam het probleem aan het licht en nu wordt het opgelost. Ik ga ervanuit dat ik het geld gewoon terug krijg.
Los van het feit dat helpdeskmedewerker gewoon vriendelijk was en naar oplossing zocht, is het de zoveelste keer dat ik problemen ervaar met Orange/Online. Het wordt eens tijd dat zij hun zaken op orde krijgen, want keer op keer wordt de klant de dupe van hun wanpraktijken.
Na gebeld te hebben met Online Bv kwam het probleem aan het licht en nu wordt het opgelost. Ik ga ervanuit dat ik het geld gewoon terug krijg.
Los van het feit dat helpdeskmedewerker gewoon vriendelijk was en naar oplossing zocht, is het de zoveelste keer dat ik problemen ervaar met Orange/Online. Het wordt eens tijd dat zij hun zaken op orde krijgen, want keer op keer wordt de klant de dupe van hun wanpraktijken.
Re: online breedband bv
Mijn dochter heeft in september 2007 een abonnement aangevraagd bij online breedband. Nadat zij het pakket heeft gekregen kwam zij erachter dat het om een ADSL ging en aangezien zij geen telefoonlijn had (omdat zij op kamers woonde) heeft zij het direkt terug gestuurd met een begeleidende brief. Wat schetst de verbazing? Online haalde elke maand variabele bedragen van haar rekening. Na te hebben gebeld beweerden zij dat er wel degelijk gebruik werd gemaakt van haar internet aansluiting. Wat absoluut niet kon. Dat zij het pakket terug gestuurd had maakte niet uit want die was gratis volgens hun.
In 2008 is mijn dochter verhuist, maar dat maakte niet uit, want nog steeds werd er (volgens hun) gebruik gemaakt van haar aansluiting.
Hierna hebben we brieven gestuurd en een paar keer gebeld en de rekening geblokkeerd voor hun. Maar nu lopen ze te dreigen met deurwaarders. Ik vind dit bedrijf absoluut niet kloppen.
In 2008 is mijn dochter verhuist, maar dat maakte niet uit, want nog steeds werd er (volgens hun) gebruik gemaakt van haar aansluiting.
Hierna hebben we brieven gestuurd en een paar keer gebeld en de rekening geblokkeerd voor hun. Maar nu lopen ze te dreigen met deurwaarders. Ik vind dit bedrijf absoluut niet kloppen.
Re: online breedband bv
Ik ben 15 en bij mijn bank (ING)
word er ook al meerdere keren incassos gedaan..
Misschien iets voor kassa om uit te zoeken?
Ik heb een plaatje voor bewijs.
dit is nog niet zo lang geleden.
Ik heb andere dingen eruit gehaald vandaar dat vierkant.
Origineel staat op mijn computer.
word er ook al meerdere keren incassos gedaan..
Misschien iets voor kassa om uit te zoeken?
Ik heb een plaatje voor bewijs.
dit is nog niet zo lang geleden.
Ik heb andere dingen eruit gehaald vandaar dat vierkant.
Origineel staat op mijn computer.
Re: online breedband bv
Er is schijnbaar foutief geincasseerd en dat is een aantal dagen later weer teruggestort.
Re: online breedband bv
Melt Pels schreef:Ik ben 15 en bij mijn bank (ING)
word er ook al meerdere keren incassos gedaan..
Misschien iets voor kassa om uit te zoeken?
Ik heb een plaatje voor bewijs.
dit is nog niet zo lang geleden.
Ik heb andere dingen eruit gehaald vandaar dat vierkant.
Origineel staat op mijn computer.
1) Even ter duidelijkheid, hier is Radar en niet Kassa!
2) Als je 15 bent, mag je nog niet hier op het forum komen:
•Gebruikers van het forum dienen minimaal 16 jaar oud te zijn.
3)
oppie11 schreef:Er is schijnbaar foutief geincasseerd en dat is een aantal dagen later weer teruggestort.
Dus fout opgelost, wat moet er nog worden uitgezocht?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 okt 2010 22:14
Re: online breedband bv
Er is gister bij mij ook ruim 60 euro afgeschreven. Ik ken het hele bedrijf niet, ik weet ook niet hoe ze aan mijn rekeningnummer komen en het klaargespeeld hebben er geld van af te schrijven. Maar als arme student wil ik dit geld wel heel graag asap terug, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat zijn jullie ervaringen met de servicelijn bellen? En hoe doe ik dat terugstorten waar men het eerder over had(via internetbankieren)?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49
Re: online breedband bv
Beste ''gedupeerden'',
Er heeft dus iemand kennelijk ''per ongeluk'' gebruik gemaakt van uw bankrekeningnummer.
In uw afschrift ziet u een W-nummer. Zoals W1234567
Dit is het klantnummer van de persoon die eigenlijk gefactureerd zou moeten worden.
Wat kan Online hieraan doen?
Weinig, ook andere providers niet. Anno 2010 bestaat er de mogelijkheid om het bankrekeningnummer te wijzigen op de loginsite van de provider. Dus ook bij Online.
Wie maakt de fout?
Het kan een medewerker bij Online zijn die de fout maakt, door ipv 1234567 in te voeren, 1234576 invoert. Waardoor het account aan uw rekening is gelinkt. Het kan ook de klant zijn die een typfout heeft gemaakt.
Hoe is dit te herstellen?
Stel een korte brief op, waarin u alles uitlegd eventueel met kopie afschrift. Dat je geen klant ben van Online maar wel gefactureerd wordt. Een contact telefoonnummer waarmee u te bereiken bent
Bijgevoegd uw kopie ID + kopie bankpas. Zo bewijst u dat u dat u de eigenaar bent van rekeningnummer en tevens ook dat u geen klant bent bij Online.
Ander zou iedereen met een brief vanalles kunnen wijzigen natuurlijk.
Adresgegevens Online
Online klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
Succes allen!
Er heeft dus iemand kennelijk ''per ongeluk'' gebruik gemaakt van uw bankrekeningnummer.
In uw afschrift ziet u een W-nummer. Zoals W1234567
Dit is het klantnummer van de persoon die eigenlijk gefactureerd zou moeten worden.
Wat kan Online hieraan doen?
Weinig, ook andere providers niet. Anno 2010 bestaat er de mogelijkheid om het bankrekeningnummer te wijzigen op de loginsite van de provider. Dus ook bij Online.
Wie maakt de fout?
Het kan een medewerker bij Online zijn die de fout maakt, door ipv 1234567 in te voeren, 1234576 invoert. Waardoor het account aan uw rekening is gelinkt. Het kan ook de klant zijn die een typfout heeft gemaakt.
Hoe is dit te herstellen?
Stel een korte brief op, waarin u alles uitlegd eventueel met kopie afschrift. Dat je geen klant ben van Online maar wel gefactureerd wordt. Een contact telefoonnummer waarmee u te bereiken bent
Bijgevoegd uw kopie ID + kopie bankpas. Zo bewijst u dat u dat u de eigenaar bent van rekeningnummer en tevens ook dat u geen klant bent bij Online.
Ander zou iedereen met een brief vanalles kunnen wijzigen natuurlijk.
Adresgegevens Online
Online klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
Succes allen!
Re: online breedband bv
Beste Helpdesk112,
Geef dan ook de gratis telefoonnummer op van Online dat is 0800-8048
Adresgegevens Online
Online klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
Geef dan ook de gratis telefoonnummer op van Online dat is 0800-8048
Adresgegevens Online
Online klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 okt 2010 22:14
Re: online breedband bv
Beste allemaal,
Afgelopen week is er weer geld van mijn rekening afgeschreven door Online.nl, dit keer 95 euro. Dit terwijl ik al had gebeld en men mij toen vertelde dat het opgelost zou worden en niet meer zou voorkomen.
Ik heb opnieuw gebeld, dit keer is er naar mijn idee adequater gehandeld en is het bankrekeningnummer vervangen door een reeks nullen.
Ik heb Online.nl desondanks een fax gestuurd, met de situatie uitgelegd. Ook heb ik gemeld dat het nu echt opgelost zou zijn door hun medewerker. Mocht het echter nog een keer voorkomen, dan zal ik aangifte doen en het voorval melden bij TROS Radar. Ik vertrouw het bedrijf Online.nl niet, zeker niet als dit niet een keer voorkomt bij een persoon, maar meerdere keren en bij verschillende personen.
Hebt u hetzelfde probleem, en wordt het niet (of nauwelijks) opgelost, stuur dan ook een (aangetekende) brief, fax of mail en doe aangifte. Ik denk dat het een goede zaak zou zijn als dit door een derde grondig uitgezocht wordt.
Afgelopen week is er weer geld van mijn rekening afgeschreven door Online.nl, dit keer 95 euro. Dit terwijl ik al had gebeld en men mij toen vertelde dat het opgelost zou worden en niet meer zou voorkomen.
Ik heb opnieuw gebeld, dit keer is er naar mijn idee adequater gehandeld en is het bankrekeningnummer vervangen door een reeks nullen.
Ik heb Online.nl desondanks een fax gestuurd, met de situatie uitgelegd. Ook heb ik gemeld dat het nu echt opgelost zou zijn door hun medewerker. Mocht het echter nog een keer voorkomen, dan zal ik aangifte doen en het voorval melden bij TROS Radar. Ik vertrouw het bedrijf Online.nl niet, zeker niet als dit niet een keer voorkomt bij een persoon, maar meerdere keren en bij verschillende personen.
Hebt u hetzelfde probleem, en wordt het niet (of nauwelijks) opgelost, stuur dan ook een (aangetekende) brief, fax of mail en doe aangifte. Ik denk dat het een goede zaak zou zijn als dit door een derde grondig uitgezocht wordt.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 nov 2010 21:44
Re: online breedband bv
@ Pjotr1950pjotr1950 schreef:Beste Helpdesk112,
Geef dan ook de gratis telefoonnummer op van Online dat is 0800-8048
Adresgegevens Online
Online klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
Dat is het nummer dat enkel werkt op het moment dat je net een abonnement hebt afgesloten en in de eerste periode vragen hebt.. werkt voor niet klanten dus niet!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 aug 2011 14:58
Re: online breedband bv
Nadat mijn bank mij behulpzaam geweest is met het storneren van het onterecht (ken de organisatie niet; nooit enig contact op wat voor manier dan ook gehad) afgeboekte bedrag en het instellen van een selectieve incasso blokkade, dacht ik 'klaar' te zijn.
Het tegendeel blijkt: inmiddels wordt ik lastiggevallen door een incassobureau dat zich tot op dit moment van mijn herhaalde (aangetekende) brieven niets lijkt aan te trekken. Ben ik de eerste die dat overkomt of wordt dit herkend?
Overigens kan ik me nauwelijks voorstellen dat iemand zo naIef is om een kopie van zijn/haar ID samen met een kopie van zijn/haar bankpas op te sturen. Uit de aard van 'nooit contact gehad, nooit iets ondertekend, nooit iets gekocht' kúnnen daarvan geen bewijsstukken bestaan; het is m.i. daarom aan Online Breedband om te bewijzen dat je wel klant bent en vanwege de voornoemde onmogelijkheid dus niet aan een gedupeerde dat hij/zij dat niet is.
Het tegendeel blijkt: inmiddels wordt ik lastiggevallen door een incassobureau dat zich tot op dit moment van mijn herhaalde (aangetekende) brieven niets lijkt aan te trekken. Ben ik de eerste die dat overkomt of wordt dit herkend?
Overigens kan ik me nauwelijks voorstellen dat iemand zo naIef is om een kopie van zijn/haar ID samen met een kopie van zijn/haar bankpas op te sturen. Uit de aard van 'nooit contact gehad, nooit iets ondertekend, nooit iets gekocht' kúnnen daarvan geen bewijsstukken bestaan; het is m.i. daarom aan Online Breedband om te bewijzen dat je wel klant bent en vanwege de voornoemde onmogelijkheid dus niet aan een gedupeerde dat hij/zij dat niet is.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: online breedband bv
Het gebeurt vaker dat incassoburo`s niet (goed) kijken of een vordering terecht is. Klant zegt het, dus gaan ze ermee aan de slag.vanstratum schreef:Nadat mijn bank mij behulpzaam geweest is met het storneren van het onterecht (ken de organisatie niet; nooit enig contact op wat voor manier dan ook gehad) afgeboekte bedrag en het instellen van een selectieve incasso blokkade, dacht ik 'klaar' te zijn.
Het tegendeel blijkt: inmiddels wordt ik lastiggevallen door een incassobureau dat zich tot op dit moment van mijn herhaalde (aangetekende) brieven niets lijkt aan te trekken. Ben ik de eerste die dat overkomt of wordt dit herkend?
Als u geen binding heeft met de incasserende partij, kan je er van uitgaan dat er een administratieve fout (tikfout) is gemaakt. Maar, dan nog, heeft die organisatie niet een machtiging om te incasseren - dus zwart-wit gesteld, plegen ze diefstal en incassofraude.
Als het incassoburo niet reageert, kunt u weinig doen, behalve alles bewaren, bewijzen verzamelen, en eventueel overwegen aangifte te doen tegen de incassant (diefstal/incassofraude) en het incassoburo (afpersing/ oplichting). U kunt natuurlijk ook het incassoburo een laatste waarschuwing sturen - stop of ik doe aangifte.
Helemaal mee eens. Het is dat die reactie van 2010 is - maar anders had ik ook reeds gereageerd dat dit idiote actie zou zijn - want daarmee kunnen ze JUIST fouten maken. Het is aan de incasseerder om aan te tonen dat zij toestemming hebben van rekeningnummer van 'slachtoffer' te incasseren.vanstratum schreef:Overigens kan ik me nauwelijks voorstellen dat iemand zo naIef is om een kopie van zijn/haar ID samen met een kopie van zijn/haar bankpas op te sturen. Uit de aard van 'nooit contact gehad, nooit iets ondertekend, nooit iets gekocht' kúnnen daarvan geen bewijsstukken bestaan; het is m.i. daarom aan Online Breedband om te bewijzen dat je wel klant bent en vanwege de voornoemde onmogelijkheid dus niet aan een gedupeerde dat hij/zij dat niet is.
Re: online breedband bv
ik zie dat dit al aardige oude berichten zijn.
maar anno 2-10-2012 is Online nog steeds bezig met hun malafide bedrijfje,
geen abbo afgesloten,maar toch proberen ze elke maand geld af te halen(bij mijn ouders),bedrijf is bij ons ook onbekend,krijgen nu dreig brieven van Intrum Justitia,
als we met Online bellen,krijgen we tegenstrijdigen antwoorden,dan gaat het weer over breedband,dan is het telefoon en internet,dan weer domeinsnaam,en dan is het weer een antivirus programma,
mijn ouders hebben telefoon en internet via tele2 hebben ook een modem van tele2 en niet van Online,
als wij om bewijstukken vragen van de overeenkomst,is die er niet want die is mondeling aangegaan,zo ook de automatische incasso!!
klopt niet,want dat mag niet,is ons verteld,
mijn ouders hebben inmiddels een aangetekende brief gestuurd,die totaal genegeerd word,
maar de brieven blijven wel aankomen van hun over een achterstallige rekening,en dat inmiddels telefoon en internet is afgesloten!
(telefoon en internet hebben ze nog,want tja abbo en modem hebben ze van tele2)
en als je belt gaat het niet over een abbo van internet en telefonie maar over een domeinsnaam???
klacht is inmiddels ingedient bij de politie,en die noemen het ook fraude en diefstal,hopen dat er nu maar is een einde komt aan deze malafide provider Online,
misschien dat Radar hier is aandacht aan kan geven!
met vriendelijke groetjes lee
maar anno 2-10-2012 is Online nog steeds bezig met hun malafide bedrijfje,
geen abbo afgesloten,maar toch proberen ze elke maand geld af te halen(bij mijn ouders),bedrijf is bij ons ook onbekend,krijgen nu dreig brieven van Intrum Justitia,
als we met Online bellen,krijgen we tegenstrijdigen antwoorden,dan gaat het weer over breedband,dan is het telefoon en internet,dan weer domeinsnaam,en dan is het weer een antivirus programma,
mijn ouders hebben telefoon en internet via tele2 hebben ook een modem van tele2 en niet van Online,
als wij om bewijstukken vragen van de overeenkomst,is die er niet want die is mondeling aangegaan,zo ook de automatische incasso!!
klopt niet,want dat mag niet,is ons verteld,
mijn ouders hebben inmiddels een aangetekende brief gestuurd,die totaal genegeerd word,
maar de brieven blijven wel aankomen van hun over een achterstallige rekening,en dat inmiddels telefoon en internet is afgesloten!
(telefoon en internet hebben ze nog,want tja abbo en modem hebben ze van tele2)
en als je belt gaat het niet over een abbo van internet en telefonie maar over een domeinsnaam???
klacht is inmiddels ingedient bij de politie,en die noemen het ook fraude en diefstal,hopen dat er nu maar is een einde komt aan deze malafide provider Online,
misschien dat Radar hier is aandacht aan kan geven!
met vriendelijke groetjes lee