LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.

Heb jij amalgaam vullingen en doet het eten van de eitjes van AH ook pijn aan je vullingen?

Ja, nu je het zegt ... dat heb ik ook!
7
44%
Nee, geen last van terwijl ik ook amalgaam vullingen heb
9
56%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door Ninc »

Ik heb een netjes onderhouden gebit...
maar ook ik heb last als ik oa chocola eet
ik heb geen idee waarom dat is

dat folie verhaal klinkt wel geloofwaardig trouwens
ware het niet dat ik het ook bij gewone chocola ook heb...

Ennuhh als we toch allemaal off topic gaan
wat een flauwe antwoorden lees ik hier en daar zeg!
Is het vandaag een zoutloze dag ofzo?

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door Ninc »

1 x 'ook' teveel gedaan.... oops :P

ow ennuhh Pjotter.... die vrijliggende tandhalzen dat is denk ik het antwoord!

Die zou ik namelijk wel eens een beetje kunnen hebben inmiddels... en vroeger niet, dus vroeger geen last en nu wel :-)

coraplasmans
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008 19:56

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door coraplasmans »

Jeetje zeg, ik wilde reageren omdat het wel heel vervelend is als je daar last van hebt. Maar ik begrijp dat het hier bijna alleen maar kleuters zijn die reageren laat ik het maar.
Moeten ze zelf eens een probleem hebben waar zo op gereageerd word.

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door bertvisscher »

gewoon je gaten in je kiezen lekker vullen met gesmolten ah paaseitjes

MariaAnna
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2009 09:11

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door MariaAnna »

Pjotter13 schreef:
Ook al ga je regelmatig naar de tandarts en heb je geen gaatjes, toch kun je last van pijnlijke kiezen hebben bij het eten van zoetigheid. Dat wordt niet veroorzaakt door de vullingen, maar door vrijliggende tandhalzen. Dat is het deel dat eigenlijk onder het tandvlees behoort te liggen. Oorzaak: te kort of niet vaak genoeg poetsen. Oplossing: vaker poetsen en daarbij voorzichtig ook het tandvlees masseren. Eventueel tijdelijk in combinatie met een tandpasta voor gevoelige tanden. Ook regelmatig flossen voorkomt gevoelige tanden en kiezen.
Kortom: ONDERHOUD! En mocht er dan een eitje tussendoor zwerven met wat aluminium, dan merk je daar ook weinig van. Enne..... een beetje minder zoetigheid eten kan zeker geen kwaad.
Roken veroorzaakt ook het terugtrekken van tandvlees...
Dus, mensen die zenuwpijn krijgen na het eten van zoetwaar (oa. witte paaseitjes, waar overigens geen chocolade in zit, alleen SUIKER plus boter zodat deze suiker lekker vastplakt aan je blootliggende tandhalzen), sluit het vitamine-tekort bij rokers niet uit!!!

Met vriendelijke groet,
MariaAnna

Amberlock
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2009 15:01

Re: Eten van AH paaseitjes doet pijn aan vullingen in kiezen

Ongelezen bericht door Amberlock »

Wat een leuk antwoord Vogels, het lijkt wel of je zelf de deskundige bent. Laat ik (tandarts ass.) je even uit je droom helpen: amalgaam vullingen worden nog .-tig keer per dag door de tandarts gebruikt.
Composieten vullingen zijn wel mooi maar veel te zwak voor de grote kiezen omdat er bij het kauwen veel te veel druk op komt te staan.
Bespreek maar even met uw tandarts waarom hij dit dus nooit doet, dan krijgt u hetzelfde antwoord.
En voor een andere reflectant: de tandhalzen komen niet bloot te liggen van weinig poetsen , alleen slechts door te hard poetsen.
Zo weer wat geleerd.
Voor de dame of heer in kwestie met tandpijn vanwege chocolade eitjes: ik kan u er geen antwoord op geven, heb het zelf ook wel eens bij alle chocolade.
tip: niet er op kauwen, maar er op zuigen dan heeft u geen probleem en geniet toch van de heerlijke smaak.
Ik wens u allen Prettige Paasdagen.

Gesloten