LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete wegens niet werkende stempelautomaat

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Piet van Bromaart
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2009 19:57

Boete wegens niet werkende stempelautomaat

Ongelezen bericht door Piet van Bromaart »

Vanochtend moest ik heel vroeg naar me werk in Amsterdam, waar ik op dit moment ook zit.

Ik ging met de trein, gisterochtend een kaartje gekocht en ik wou hem vandaag laten stempelen. Echter waren de stempelautomaten kapot dus ik liep naar de conducteur.

Ik mocht er in maar nog geen 5 minuten later kreeg ik van de zelfde conducteur een boete! Ik ging me verhaal dus uitleggen maar het mocht niet baten.

Kan ik nu de boete ongeldig laten maken omdat ik gewoon toestemming kreeg om in de trein te stappen?

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: Boete wegens niet werkende stempelautomaat

Ongelezen bericht door robbert61 »

Vinden ze gek dat ze voor de bek geslagen worden.
Ja je boete terug halen maar heb je bewijs dat hij dat gezegt heb.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Boete wegens niet werkende stempelautomaat

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Je hebt een kaartje alleen is deze niet afgestempeld. Je hebt je volgens de regels vervoegd bij de conducteur welke jouw kaartje alsnog kan stempelen. Ik zou zeer zeker met deze klacht naar de klantenservice gaan, maar pas als je de boete in huis heb. Bewaar het kaartje dus goed en lever een kopie van dit kaartje bij het bezwaarschrift. Verder blijf je als passagier zelf verantwoordelijk voor het in het bezit hebben van een geldig plaatsbewijs. In deze had de conducteur meer coulanter magen zijn.

Succes

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: Boete wegens niet werkende stempelautomaat

Ongelezen bericht door Z4 »

Raar verhaal...je krijgt een boete omdat de stempelautomaat het niet doet!!

Die conducteur had beter kunnen zeggen..bedankt voor de info, ik geef het wel door kan er een monteur er even naar kijken.
En jouw kaart zelf stempelen of aftekenen.

Als je hem vraagt mag ik mee, maar die stempelautomaat is defect maar heb wel een ticket, wat is dan het probleem??

Maar net wat Maarten zegt , stuur jou verhaal met je ticket mee als je in beklag gaat tegen de boete. Het bewijs van jouw ticket op het moment van de bekeuring is er dan, en in het logboek kunnen ze volgens mij nagaan of desnoods van de betrefende monteur horen dat de stempelautomaat idd. defect geweest is?

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: Boete wegens niet werkende stempelautomaat

Ongelezen bericht door Z4 »

Maak uit je verhaal op dat het om meerdere stempelautomaten zou gaan die op het moment van jou vertrek op tilt stonden.

Nou grote kans dat je in het gelijk gesteld word als dit inderdaad het geval betreft, dit zou bij de NS nog wel bekend zijn, omdat meerdere mensen daar last van moeten hebben gehad.

Gesloten